![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
'Geez, iar s-a incins atmosfera: aveti mila de coolerele si procesoarele alea. Fratilor, lumea e plina de "eroi", "martiri" si "sfinti" facuti pe criterii politice; e asa de recognoscibila geneza din impreunarea reflexului de turma cu calculul de politician cu/fara sutana... Pentru un Kuntsevich si un Stepinac, si altii ca ei, BC are nenumarati alti sfinti autentici: Maria Teresa de Calcutta, Teresa de Avila, Padre Pio, Vladimir Ghika, etc. Pentru un Cerularie si altii ca el, BO are nenumarati alti sfinti autentici: de la Kyril Loukaris si voievodul Martir Brincoveanu, la Ierarhul Calinic de Cernica.
Toti suntem oameni si toti pacatosi: si in orice "sfint" e un teritoriu al pacatului, cit este in viata, si in orice pacatos o poarta spre mintuire, poate chiar sfintenie, cit este in viata. Oy vey, in ce ne impiedicam... Cred ca daca ar mai trai apostolul Pavel, ar face atac de cord, vazindu-ne si citindu-ne... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Puțini ortodocși sau calviniști cu bun simț au ceva de obiectat împotriva Sfântului Francisc de Assisi sau împotriva Sfintei Tereza de Calcutta; puțini catolici cu bun simț au ceva de obiectat împoriva Sfântului Nectarie din Aegina. Ăștia sunt sfinții care au predicat Evanghelia, care au îngrijit săracii și bolnavii, care au cărat cu spatele pietre pentru a construi biserici, care s-au rugat lui Dumnezeu. Pe de altă parte, cum să-l agreeze ortodocșii pe Sfântul Iosaphat, vârf de lance a uniatismului ? Cum să aibă romano-catolicii cultul Sfântului Cerularie, vârf de lance al schismei, sau al Sfântului Sofronie de la Cioara, vârf de lance al anti-uniatismului ?! Cum să aibă reformații - și, prin recul, ortodocșii - cultul Sfântului Ignațiu de Loyola, vârf de lance al contra-reformei ? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hardlinerii, creștini sau musulmani sau atei, ajung oricum, într-un final, să dea cu bomba în autobuz sau să-l aplaude pe ăla care a dat. Eu zic că omul normal, dacă aude că: 1. un catolic a fost la Fatima și a văzut locul în care s-a petrecut Miracolul Soarelui; 2. un ortodox a fost la Ierusalim și a văzut Focul din Cer; 3. un musulman a fost la Mecca și a văzut Kaba; și după aceea, ca o consecință, catolicul/ortodoxul/musulmanul s-a dus acasă, și i-a cerut iertare vecinului că i-a stricat gardul, și a mai dat și o bucată de pită sau doi euro unui sărac, se bucură. Pe de altă parte, același om normal, dacă aude că: 1. Catolicul a fost la Fatima și a plecat cu convingerea că cine nu e cu Papa se duce în Iad; 2. Ortodoxul a fost la Ierusalim și a plecat cu convingerea că cine e cu Papa se duce în Iad; 3. Musulmanul a fost la Mecca și a plecat cu planurile unei bombe; nu se bucură, ba chiar va crede că cei mai sus arătați nu sunt chiar normali. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum nu mai e Iosafat, dar trebuie sa fie cineva, macar Patriarhul Kerularios. De ce trebuie trasa ortodoxia in jos, ca sa fie la nivelul catolicismului? E firesc ca nu poti accepta ca aceste probleme sunt in catolicism, nu in ortodoxie, de aceea trebuie gasite justificari. Si cum cele din catolicism nu pot fi sterse, trebuie trasa in jos si ortodoxia. Eu daca ar fi trebuit sa fac asta m-as fi saturat, nu as fi putut sa cred in ceva plin de contradictii, mai ales cand exista ceva ce nu e asa (adica ortodoxia). Tu (si altii) ati gasit un compromis, ideile ecumeniste, si catolicismul si ortoodxia sunt la fel, deci nu conteaza unde esti, e acelasi lucru, poate avea catolcisimul numai greseli. E justificarea ta, dar nu trebuie sa fim si noi orbi si sa credem si noi asa (altfel am fi extremisti), pana la urma si tu de buna voie te-ai convertit la catolcisim si de buna voie stai acolo, nu te obliga nimeni. In legatura cu Patriarhul Mihail Kerularios, pe care catolicii nu-l agreeaza tot pe baza unui neadevar. Ei spun ca din cauza lui s-a produs Schisma, ceea ce e complet fals, cardinalul Humbert venind pornit sa-i supuna papei pe bizantini si tot el a depus anatema. In legatura cu Mihail Psellos, acesta a fost acuzat de Patriarhul Kerularios (dar si de viitorul patriarh, care fusese coleg de scoala cu Psellos) de ratacire, pentru ca se aplecase mai mult spre filozofia greaca. In 1058 acesta il ataca si el pe Patriarh, dar dupa un an scrie un eseu elogios despre acesta, dovada ca au trecut peste neintelegeri. Daca ne referim la uniatia din Ucraina, nu trebuie sa trecem cu vederea ca s-a intamplat cam acelasi lucru si in Transilvania. Avem documente ale Dietei (dar si ale habsburgilor), ingrijorati ca romanii isi lasa pamanturile si fug peste granita, ca sa nu fie facuti catolici. Sate intregi erau parasite. Chiar in apropiere, la Sinca Veche, locuitorii au plecat toti din sat (in afara de patru familii, care erau bogate si nu au vrut sa plece) pentru ca nu doreau sa treaca la catolicism. S-au stabilit in jurul unei manastiri ortodoxe si au infiintat Sinca Noua. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ioan Paul Al II-lea | nsd | Biserica Romano-Catolica | 3 | 08.09.2015 20:01:17 |
Sa-l pomenim in rugaciuni pe Paul | cristiboss56 | Umanitare | 5 | 28.04.2010 21:45:03 |
Paul washer - sermon jam | cristian24 | Pocainta | 0 | 14.11.2009 11:39:14 |
Patriarhul Bartolomeu si Papa Ioan Paul a IIlea | mihailt | Despre Biserica Ortodoxa in general | 5 | 22.06.2008 16:16:04 |
|