![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Episcopul e dator a rămâne veșnic în principiile morale ale Sfintei evanghelii și a nu ieși niciodata din ele, nici a le încălca sub acoperirea deosebirilor dogmatice. Acestea, ca unele ce se referă numai la credință, lasă liberă și neatinsă iubirea, căci dogma nu se războiește cu dragostea. Iubirea este dăruită dogmei, fiindcă ”toate le suferă și toate le rabdă”. Iubirea creștină este neschimbată pentru aceea că nici credința șchioapă a ereticilor nu poate schimba dragostea îndreptată asupra lor. Cineva poate atrage prin iubire la credința sa chiar și o întreagă biserică eretică întemeiată pe o judecare greșită a dogmelor. Niciodata nu se cuvine să se jertfească iubirea pentru o deosebire de dogmă. Pentru aceasta să ne fie pildă Apostolul neamurilor, care, din dragoste chiar și pentru cei ce L-au răstignit pe Hristos, dorea să fie anatema pentru ei. Episcopul care nu-i iubește pe eretici și nu lucrează pentru ei, toate le face din râvnă mincinoasă și este lipsit de dragoste. Căci acolo unde este dragoste, este și adevăr, și lumină, iar râvna cea mincinoasă și slava plină de rătăcire sunt vădite și alungate de lumină și iubire. Chestiunile legate de crediță nu trebuie să micșoreze iubirea. Învățătorii urii sunt ucenicii celui rău, fiindcă dintru același izvor nu curg și dulcele, și amarul. Învățătorul iubirii, care este episcopul, nu e cu putință să nu iubească, fiind cu desăvârșire neputincios să urască, aceasta pentru că preaplinul iubirii izgoneste ura. (69)>> [(69):Pastorala, Mitropolit Nectarie de Pentapolis, Atena, 1898, pag.210)] (Monahul Teoclit Dionisiatul, Sfantul Nectarie din Eghina - Făcătorul de Minuni, Viata și Opera, 1846- 1920, Editura Sophia, București 2006, pag. 347) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Trebuie sa tinem seama de o populatie insemnata de credinciosi catolici in pronviciile istorice Moldova si Bucovina.
Date extrem de interesante despre viata acestora, istoria acestora (multi dintre credinciosi fiind „ceangăi”) gasiti, daca aveti timp si interes sa cititi: http://csango.ro/uploads/bibliografi...nton_cosa1.pdf http://ebooks.unibuc.ro/istorie/reli...episcopiei.htm <<Cultul penticostal reprezintă a patra mișcare religioasă ca mărime din România. Majoritatea credincioșilor sunt în Transilvania și în zona de nord a Moldovei. Cele mai importante comunități sunt cele din Suceava, Bistrița-Năsăud, Arad și Bihor. Din punct de vedere etnic, 85% dintre adepții aceste mișcări sunt români, 10% sunt romi, în timp ce restul de 5% este o mixtură de unguri, ucraineni, germani sau slovaci.>> http://verticalnews.ro/cum-sunt-pent...zvolta-repede/ <<Inceputurile miscarii baptiste in Romania pot fi trasate incepind cu anul 1856 pentru populatia de etnie germana si cu anul 1875 pentru populatia de etnie maghiara si romina. In anul 1991, numarul baptistilor din Uniunea Bisericilor Baptiste din Romania era: 1. Uniunea Bisericilor Baptiste 100.000 1.423 de biserici (infintata 1919) 2. Bisericil Maghiare 9.043 99 de biserici. Cu "apartinatorii" (copiii) din familiilr lor, totalul baptistilor de se apropie de 200.000. Totalul neoprotestantilor evanghelici din Rominia incorporeaza inca aproximativ 300.000 de pentecostali (600.000 cu apartinatori) si 60.000 de Crestini dupa Evanghelie (100.000 cu apartinatori), citeva zeci de mii de Adventisti si unele fractiuni din cei peste 1.000.000 de membrii ai Oastei Domnului.>> http://roboam.com/Bapt_Rom.htm |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Însă cei care fac parte din Oastea Domnului nu sunt neoprotestanți, ci ortodocși. Unul dintre cei mai însemnați reprezentanți ai acestei mișcări este părintele Vasile Mihoc.
P.S. Am citit acum mai atent: e vorba de unele fracțiuni, care se pare că s-au rupt de Biserică. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In manualul de Sectologie sunt trecuti ca si grupare cu tendinte centrifuga in BO. " 13. Gruparea separatistă sau cea cu tendință centrifugă – se constituie din acei credincioși care, afiliați unei Biserici, confesiuni sau cult, se consideră cei mai îndreptățiți să introducă unele reforme, inovații etc. sau se opun reformelor promovate de gruparea de bază, ținând cu rigoare vechile rânduieli. Ex.: Petrache Lupu (Maglavit), Ucenicii Sf. Ilie, Noul Ierusalim. Grupări cu tendință centrifugă: Oastea Domnului, Visarioniștii. (p.7)" @Nastya Mai citeste odata ce am spus si in ce context. Nu am spus nicaieri ca sa nu iubesti oamenii de alte confensiuni, ci am spus sa nu ne dam cu ecumenismul de dragul iubirii omenesti si sa nu e bine sa nu marturisim invatatura ortodoxa in numele iubirii, care se tot flutura cand vine vb. cine deine Adevarul si cine ba. (sau e bine sa incalci invatatura ortodoxa de dragul iubirii omenesti?)
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Părintele Bartolomeu Anania avea cuvinte bune pentru Oastea Domnului, și se pare că din ea au făcut parte preoți buni și foarte buni. Nu e de condamnat faptul că un preot, văzând superficialitatea credinței multora, s-a simțit dator să nu lase lucrurile așa și să îi determine să se adune seara în biserică, în loc de cârciumă unde obișnuiau să petreacă. Nu le cunosc acum starea, nu știu câți dintre ei sunt în pericolul de a se desprinde de Biserică, însă cei din Biserică nu trebuie doar să-i condamne, ci să vadă grava suferință în care se află credința noastră ca popor și să îndrepte lucrurile. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
<<Eu am cunoscut Oastea Domnului nu atât ca organizație, ci mai mult prin intermediul unor oameni reprezentativi. Eram proaspăt intrat la Patriarhie, în toamna anului 1948; deci se instalase regimul comunist. Nu știu dacă la acea vreme Oastea Domnului era sau nu formal interzisă, dar știu că l-am cunoscut la București pe Lascarov Moldovanu, care a fost un mare intelectual și un mare animator al Oastei Domnului și care, cu îngăduința Patriarhului Iustinian, mergea în Biserica Sf. Spiridon și vorbea credincioșilor la anumite ore, în afara spațiului liturgic. Așa am luat cunoștință, mai mult, cu Oastea Domnului, înainte de a o cunoaște din literatură și din mărturii directe.
Am stat în închisoare cu oameni care făceau parte din Oastea Domnului și care, realmente, sufereau pentru credință. Nu le mai țin minte numele. În închisoare, de multe ori, stai doar câteva ceasuri cu cineva într-o celulă și se fac schimbările. În ceea ce mă privește, sigur că sunt un sprijinitor al Oastei Domnului și, în sensul creștin al cuvântului, sunt mândru că am intervenit de mai multe ori în favoarea ei. Pentru că Oastea Domnului a fost și se găsește încă sub semnele unor controverse din partea unora care n-o înțeleg suficient. Care mai mult se tem de ea decât o iubesc. Așa încât și în Sf. Sinod am pledat pentru ca Oastea Domnului să funcționeze sub umbrela ocrotitoare, sub binecuvântarea Bisericii Ortodoxe Române. De asemenea, am intervenit ca săptămânalul <<Iisus Biruitorul>> să poată apărea cu binecuvântarea Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române. Totodată, am încurajat și activitatea părintelui Vasile Mihoc, admirabilul profesor de Noul Testament de la Facultatea de Teologie din Sibiu, cel care este, într-un fel, duhovnicul și îndrumătorul Oastea Domnului. Am cunoscut pe conducătorii Oastei Domnului la câteva ședințe pe care le-am avut, în special când s-a ivit grupul dizident al lui Suciu, și am intervenit puternic să despărțim apele. Pentru că, la un moment dat, din cauza grupului Suciu începuse să se creeze o stare de confuzie. Și eu am fost întotdeauna de principiul că un dialog real între două sau mai multe entități se face numai pe baza unor identități precise, bine definite. Așa încât, din oficiul și răspunderea pe care le am, încurajez activitatea fraților ostași, sunt în legătură permanentă cu ei, îi văd și în timpul anului, nu numai când vin cu grămada să mă colinde de Crăciun – vin câte 120 – 140 și îmi face foarte-foarte mare plăcere să îi văd. Oameni liniștiți, cumsecade și care își propun, prin liber-consimțământ, să ducă o viață creștină mai elevată, mai controlată, și deci călăuzitoare către mântuire. [...]>> ÎPS Bartolomeu ANANIA, Mitropolitul Vadului, Feleacului si Clujului – fragment din “Omoforuri – Arhierei ai Bisericii Ortodoxe Române, despre Oastea Domnului”, Editura Agnos -Sibiu. http://www.oasteadomnului.ro/2012/ip...astea-domnului |
#7
|
|||
|
|||
![]()
<<Oastea Domnului este cunoscuta in Biserica Ortodoxa Romana ca fiind o asociatie religioasa controversata. Unii oameni ai Bisericii (ierarhi, preoti, laici) o accepta, fac parte din ea si o sustin, in timp ce altii sunt rezervati in privinta ei. Oastea Domnului a aparut ca o miscare de emancipare a vietii religioase a ortodocsilor romani, in spirit traditionalist, axata pe coordonarea activitatii crestinilor practicanti (apostolat laic si voluntariat duhovnicesc).
Activitatea misioana a Oastei Domului a inregistrat atat aspecte pozitive, cat si complicate controverse si ispite, asupra carora s-au aplecat, cu rabdare si jertfelnicie, atat slujitorii Bisericii, cat si credinciosii Oastei Domnului. Atata vreme cat este controlata de Biserica, miscarea in sine are un rol benefic: ajuta ierarhia in munca pastoral-misionara. Nu putem putem trece insa cu vederea nici faptul ca, acolo unde autoritatea bisericeasca a lipsit, s-au inregistrat cazuri de desprindere a Ostasilor de la Ortodoxie sau trecerea lor la anumite culte. Cultele neoprotestante care activau in Romania in perioada interbelica si-au intetit propaganda, incercand sa prezinte Oastea Domnului ca fiind o incercare de reforma de tip protestant in sanul Bisericii Ortodoxe Romane, pe de-o parte, si sa-i ademeneasca pe Ostasi sa treaca la ele, pe de alta parte. De asemenea, multi dintre cei care au aderat la Oastea Domnului au facut-o intr-un spirit protestant. De aici si atitudinea rezervata a unor oameni ai Bisericii fata de Oastea Domnului, ce le apare mai degraba ca un amestec de Ortodoxie si sectarism. Potrivit lor, chiar si in zilele noastre, adunarile Oastei Domnului inca mai prezinta o influenta vadita in spirit neoprotestant, fapt remarcat mai ales in cantecele, rugaciunile si predicile lor.>> http://www.crestinortodox.ro/religie...ui-125463.html |
#8
|
|||
|
|||
![]()
@Parascheva16
Dumneavoastra imi spuneti: <<Mai citeste odata ce am spus si in ce context. Nu am spus nicaieri ca sa nu iubesti oamenii de alte confensiuni, ci am spus sa nu ne dam cu ecumenismul de dragul iubirii omenesti si sa nu e bine sa nu marturisim invatatura ortodoxa in numele iubirii, care se tot flutura cand vine vb. cine deine Adevarul si cine ba. (sau e bine sa incalci invatatura ortodoxa de dragul iubirii omenesti?)>> Doamna, 1. Va suparati degeaba. 2. Daca tot vreti sa ma puneti la punct (e dreptul fiecarui om si-l respect) , nu credeti ca ar fi necesar ca, mai intai, sa cititi mai atent ce a spus Sfantul Nectarie? Deci: nu eu am spus, chiar nu am pretentii sa cititi cu atentie ce spun eu. Daca cititi bine, daca nu? 3. M-am obisnuit deja ca postarile mele (unele) sa fie catalogate: moderniste, ecumeniste, chiar daca sunt CITATE din vorbele Sfantului Nectarie Taumaturgul sau ale Sfantului Siluan Athonitul sau daca am postat din cuvantul rostit la Sfanta Liturghie sau din Sfanta Scriptura. E dreptul dvs. sa ganditi asa si al meu sa cred ca nu aveti dreptate nici dvs. nici altii care ma caracterizeaza astfel. N-avem voie sa avem pareri diferite? Forumul e deschis (cu anumite conditii) oricaror pareri. Sfantul Nectarie spune (din citatul de mai sus) : << Acestea, ca unele ce se referă numai la credință, lasă liberă și neatinsă iubirea, căci dogma nu se războiește cu dragostea.>> <<Niciodata nu se cuvine să se jertfească iubirea pentru o deosebire de dogmă.>> << Căci acolo unde este dragoste, este și adevăr, și lumină, iar râvna cea mincinoasă și slava plină de rătăcire sunt vădite și alungate de lumină și iubire. Chestiunile legate de crediță nu trebuie să micșoreze iubirea. Învățătorii urii sunt ucenicii celui rău, fiindcă dintru același izvor nu curg și dulcele, și amarul.>> Daca aceste vorbe inseamna modernism/ecumenism inseamna ca l-ati numit si pe Sfantul Nectarie: ecumenist. Last edited by Nastya; 20.05.2013 at 10:25:51. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci nu e cu putință rostirea adevărului fără ca mai întâi să ne iubim. Însă numai așa cum s-a citat mai sus, în unitatea iubire-adevăr-lumină. Căci adevărul dacă e singur înăbușă iubirea, iubirea singură ajunge să justifice păcatul; iar când se întâmplă așa, atât adevărul cât și iubirea sunt în întuneric. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 23.05.2013 at 14:13:35. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mărturisire de credinta impotriva Ecumenismului (!!) | colaps | Generalitati | 72 | 27.12.2015 02:21:26 |
articol marturisire evreu | E_my | Iudaismul | 172 | 26.02.2012 11:20:47 |
Marturisire impotriva ecumenismului pana la mucenicie | andrei_im | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 170 | 21.11.2010 20:57:23 |
Despre spovedanie sau marturisire-mihail florin | ionut12 | Generalitati | 1 | 21.11.2010 13:59:40 |
|