![]() |
![]() |
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Poate la anul să-și amintească. Până atunci s-a supărat și așteaptă să plângă lumea după el.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Și iată, vine vara, cu soare și cu ploi, iar forumul își relansează tenta ortodoxistă împănată cu atei mascați. De ce spun asta?
1. Ortodoxul nu vede un dușman în catolici, protestanți etc., ci un partener de dialog. Iar dacă dialogul merge prost, și drept e că merge deseori, aceasta ar trebui să dea de gândit ortodoxului, în primul rând. Dar nu-i dă, că ortodoxistul știe de la început de unde vine necazul: de la ceilalți, niciodată de la noi. 2. Unul a plecat că se săturase să fie luat mereu peste picior ca ecumenist și iubirist (după mintea ortodoxistului de serviciu). Altul pentru că i se taxa fiecare abatere, fie ea și din iuțeală, în timp ce ortodocși cu ghilimele deformau vădit, sub scutul unei semnături false, însăși învățătura ortodoxă. Altul care încerca să pună dreapta învățătură în topicuri, sătul de lingușeli și înțepături aberante, a tras discret pe dreapta. 3. Sunt pagini întregi cu aberații și cu inovații stupide care aparțin unor semnatari așazis ortodocși. Și acești oameni, care o comit de ani de zile fără rușine, susțin ba voalat ba direct adulterul, avortul, eutanasierea, drepturile homosexualilor, feminismul, uciderea reflecției personale, retezarea imaginației și a cugetării (așa au priceput ei textele Părinților despre imaginație și gândire), belirea țării și a neamului. Adică exact invers decât a făcut Mihnea. 4. În loc să se ceară argumente și să se arate contraargumentele, critica ortodoxistă bagă pumnu-n gură legîndu-se ba de apartenența confesională a interlocutorului, ba de mărturisirea lui, ba de semnătură, ba de nume. O agresivitate primară. Mihnea Dragomir, care nu s-a sfiit să prezinte și să laude confesiunea de care aparține, fiind de multe ori acuzat de prozelitism, a fost un model pentru mine în câteva privințe: a) o gândire limpede și bine organizată, un spirit informat, uneori la detaliu de finețe; b) un om liber de compromisurile cu mediocritatea și prejudecata; un adversar consecvent al băbismelor și misticismelor; c) un spirit ludic, lucru rar în lumea tolomacă și crispată în care trăim; d) un doctor care și-a expus cunoștințele în dar, fără să facă valuri pentru serviciul gratuit; e) un excelent condeier, capabil să dea lecții despre scrisul limpede și curgător, plin de viață, sugestiv și pe alocuri fermecător; f) un bun creștin, care a ajutat pe unii aflați la necaz, fără să pretindă nimic în schimb, nimic necuviincios sau mercantil; g) în fine, un bun cunoscător al Scripturii și al Bisericii, mai bun ca majoritatea celor care au scris pe aici. Sunt multe calitățile evidente ale acestui om. Că uneori pare lăudăros și încrezut, treacă-meargă. O iau ca opțiune de stil literar, pur și simplu. Apoi să ne reamintim că în afară de cei curățiți întru totul, mai tot omul bogat are oareșce mândrie care-l urmează ca umbra. Și cred că Mihnea este conștient de asta și lucrează, în felul lui, să-și sporească noblețea. Harul Domnului fie cu el! Urât îmi e de săracii care se laudă cu sărăcia lor, de parcă-ar fi virtute, iar nu beteșug. Iar Mihnea, pentru câtă sclipire a lăsat pe forum, merita măcar o vorbă de compasiune, de înțelegere omenească măcar. A primit ironie și reproș. Răzbunări personale de la pravoslavnici. Nu comentez banarea lui Mihai, a dorit-o cumva, se pare. Semnătura aceea a fost o mare gafă, impardonabilă, cred eu. M-am alăturat lui Dragoș, deunăzi, iar Mihai a schimbat semnătura. Dar găsesc că atitudinea lui Mihnea, catolicul și semenul nostru, e justificată. Ca om vorbesc, dacă mi se permite această îndrăzneală în aerul ortodoxist și făuritor de acatiste al acestui forum. Last edited by cezar_ioan; 29.05.2013 at 05:35:59. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Un articol excepțional, propus de Marcel_Ionut, tâlcuiește mult mai bine semnificația conflictului permanent dintre anumiți oameni de pe forum.
http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...etelor-tinere/ Last edited by cezar_ioan; 29.05.2013 at 09:01:09. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Fugi la rugăciune și vei liniști îndată această mișcare fără rânduială dinlăuntrul tău.
Când ți se întâmplă o ispită sau te întărâtă vreo vorbă spusă împotriva ta, pentru ca să-ți întorci mânia împotriva unui om, sau să scoți un țipăt nearticulat, atunci amintește-ți păcatul pe care acestea îl atrag, fugi la rugăciune și vei liniști îndată această mișcare fără rânduială dinlăuntrul tău. (Gheronda Iosif Vatopedinul, Dialoguri la Athos, Editura Doxologia, p. 136)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Am scris aici despre acest lucru: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=152
Din pacate cand pleaca un ortodox nu se plange aproape nimeni, mai ales daca nu avea si conceptii moderniste. Parteneri de dialog sunt cei ce si discuta civilizat, de exemplu domnul Mihnea, in schimb nu toti eterodocsii se comporta asa. In trecut pe forumul catolic dl. Mihnea a mai spus ca renunta apoi a revenit la scurt timp. |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Ioane,prietene,de ce esti trist?Erau odata ca niciodata doi prieteni care pe o vreme secetoasa strabateau desertul.Ei isi tot povesteau unul altuia multe si ca de multe ori in astfel de situatii au ajuns sa se certe.Unul dintre ei furios i-a tras celuilalt o palma in focul disputei.Cel lovit nu a spus nimic ci s-a aplecat si a scris pe nisip:,,Azi prietenul meu cel mai bun m-a lovit peste obrazul drept".Ajunsi la o oaza si vrand sa faca o baie pentru a se racori,cel lovit a alunecat si era sa se inece.Prietenul sau a sarit dupa el si l-a salvat.Dupa ce si-a revenit cel lovit a luat o piatra si a inceput sa scrijeleasca cu ea pe o stanca din apropiere:,,Azi cel mai bun prieten al meu mi-a salvat viata".Celalalt l-a intrebat:,,De ce prima data,cand te-am lovit,ai scris pe nisip si acum pe stanca?".Celalalt i-a spus:,,Cand cineva te raneste fapta lui sa o incredintezi nisipului,de unde vantul iertarii o poate sterge.Cand insa cineva iti face un bine sa sapi asta in stanca pentru ca nici macar timpul sa nu stearga asta".
|
#27
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Când suntem mustrați și învinuiți de cele pentru care nu suntem vinovați, trebuie să ne îndreptăm gândurile noastre spre acele situații în care am fost vinovați înaintea lui Dumnezeu și înaintea oamenilor. Pentru liniștirea sufletelor voastre, găsesc de cuviința să vă amintesc cuvintele evanghelice ale Domnului însuși: „Dacă cineva te va lovi peste obrazul stâng, întoarce-l și pe cel drept”. Adică, atunci când suntem mustrați și învinuiți de cele pentru care nu suntem vinovați, trebuie să ne îndreptăm gândurile noastre spre acele situații în care am fost vinovați înaintea lui Dumnezeu și înaintea oamenilor. Și pentru a primi iertarea greșelilor noastre trebuie să iertăm nedreptățile și supărările făcute nouă de către cei din jurul nostru, ținând minte cuvintele Domnului Care spune: „Dacă veți ierta oamenilor greșelile lor, și Tatăl Meu cel din Ceruri vă va ierta greșelile voastre; iar dacă nu veti ierta oamenilor din inima voastră greșelile lor...”. Groaznic și înfricoșător este acest cuvânt! Să ne străduim să împlinim ceea ce ne cere Cuvântul lui Dumnezeu, și să renunțăm la pretențiile noastre iubitoare de sine, care caută dreptate omenească. Într-un cuvânt să ne îngrijim ca să nu se refere și la noi mustrarea apostolică: „Căutând să așeze dreptatea lor, dreptății lui Dumnezeu nu s-au supus”. Iar adevărul lui Dumnezeu stă în faptul că atunci când suntem „loviți peste obrazul drept” să ne amintim faptele noastre din cealaltă parte. Pace vouă! (Sf. Ambrozie de la Optina, Sfaturi pentru familia ceștină, p. 158)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Cristi eu am vazut in viata asta,in lumea asta mare,asa a randuit Tatal nostru,nici un fir de iarba nu se misca fara voia Lui,lucruri pe care daca le-as povesti nu m-ar crede nimeni.Nu stiu cat am inteles eu din ele dar de un lucru sunt sigur:cine iubeste mult este un suflet caruia i s-a iertat mult.Are parintele Paraian o predica numita ,,Porunca iubirii".Sa o cautati,merita citita.Mare dovada de iubire fata de un suflet este sa ierti palma si in loc sa-l judeci pe el te cercetezi pe tine,sa-l lasi pe Dumnezeu sa-ti vindece rana si multi carbuni incinsi se aduna asupra capului lui daca nu intelege iertarea ce-i este data de unde vine.Nu mai fiti tristi,asa spune si parintele Paraian in aceea predica,aveti rugaciunea la dispozitie si lupta impotriva raului cu tot a pus si pune Cel de Sus in voi,in mare lui iubire sfanta fata de om,ca sa-si implineasca menirea.Dupa cum spunea cineva ura nu poate fi invinsa decat de o dragoste mai mare decat ea.Tare frumosi sunteti cand va sprijiniti unii pe altii in incercari,cand fiecare are un cuvant bun sau un gand bun.Nu mai fiti tristi si suparati,singuri sau abatuti,impreuna sunteti un singur trup,in care fiecare parte nu poate fi bucuroasa cand una este trista sau sufera.Dumnezeu sa va calauzeasca pasii.
|
#29
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#30
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Postul + | cristiboss56 | Pocainta | 43 | 03.08.2012 03:11:25 |
Postul de pacate vs postul de bucate | tigerAvalo9 | Generalitati | 21 | 28.02.2012 23:29:05 |
Postul la crestini si postul la maestri yoghini - oare sunt acelasi lucru? | mihailt | Generalitati | 21 | 10.09.2010 10:24:12 |
postul | o copila | Generalitati | 10 | 31.07.2010 08:15:35 |
Postul | gabriela_iagar | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 11 | 25.11.2009 15:24:08 |
|