![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
ECUMENISMUL FARA MASCA – O carte ce cuprinde tot ce nu s-a spus pana acum despre erezia ereziilor: ecumenismul
Ce poti sa faci in calitate de credincios laic atunci cand preotul de la biserica unde mergi invata public erezia ecumenismului (in predici, conferinte) si boteaza prin stropire sau aduce papistasi sau alti eretici in Sfantul Altar? MĂRTURISIREA DE CREDINȚĂ ÎMPOTRIVA ECUMENISMULUI Ecumenismul în Biserica Ortodoxă Română: profanare a Bisericii si o pustiire a Ortodoxiei Ecumenismul? Erezia tuturor ereziilor Rugam Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane sa ia exemplu de la Biserica Ortodoxa a Georgiei: Biserica Ortodoxa a Georgiei nu accepta recunoasterea Sfintelor Taine in afara Bisericii Ortodoxe, nici erezia “Biserici surori”, nici “teoria ramificatiilor”. MĂRTURISIREA DE CREDINȚĂ ÎMPOTRIVA ECUMENISMULUI http://carteromaneasca.wordpress.com...ecumenismului/ "...Atâta vreme cât ereticii continuă să rămână în rătăcire, respingem comuniunea cu ei, și în mod deosebit rugăciunile în comun. Sfintele Canoane, în întregul lor, interzic nu doar coliturghisirile și rugăciunile în comun în biserici, ci și simplele rugăciuni în comun în spații private. Poziția severă a Bisericii vis-a-vis de eretici provine dintr-o adevărată iubire și dintr-un sincer interes pentru mântuirea lor și dintr-o grijă pastorală ca nu cumva credincioșii să fie atrași în vreo erezie. Cine iubește, arată adevărul, nu-l lasă pe celălalt în minciună; altfel, iubirea, concordia și pacea cu el sunt prefăcute și false. Există un război bun și o pace rea. „Căci mai vrednic de laudă este un război decât o pace care desparte de Dumnezeu” – spune Sfântul Grigorie Teologul. Și Sfântul Ioan Gură de Aur recomandă: „Dacă vezi că se vatămă buna-cinstire, nu da întâietate împăcării în detrimentul adevărului, ci împotrivește-te cu vitejie până la moarte… netrădând nicidecum adevărul” Prin conștiința martirică și mărturisitoare care caracterizează viața Sfinților Apostoli și a Sfinților Părinți trebuie să ne întărim în zilele noastre, în fața furtunii ereziei ecumenismului și a nepocăinței papismului, care în mod demonic impune să i se închine toți, așa cum din păcate, de multe ori în trecut și foarte pe față astăzi fac mulți dintre ierarhii și arhipăstorii noștri, care încearcă să ne înspăimânte, să ne calomnieze, să ne prigonească, să ne reducă la tăcere. Însă nu ne temem și repetăm cuvintele marelui mărturitor al credinței, Sfântul Grigorie Palama, si căruia ne rugăm, măcar într-o mică măsură, să ne arătăm următori: ”Însă noi, văzând sfârșitul vieții acelor sfinți, îi urmăm în cuvânt, fiind împreună cu Dumnezeu, cu răbdare, bucurându-ne cu nădejde, suferind dureri. Să fiu ispitit, să fiu ucis, să fiu ars, să fiu tăiat de sabie, să mi se smulgă unghiile; orice tortură să mi se dea, o primesc cu bucurie, însă rămân nemișcat, sprijinindu-mă pe acest duh (n.tr. – al mărturisirii adevărului); de toate acestea mai mult mă bucur decât mă întristez. Căci așa eu voi mări darul dumnezeiesc față de mine, înțelepciunea îmi va deveni o soție de nedespărțit și voi fi un vas mai încăpător al duhului și egoul mi-l voi sfâșia prin nădejdile fericite, primind un inel de logodnă nepieritor. Am norul de martiri, cu care eu mă voi număra la întâlnirea cea așteptată (n.tr. – cu Hristos); am mulțimea drepților, cu care voi fi pus moștenitor al învierii; cu mărturisitorii sunt în aceeași Biserică, iar la sărbătorirea celor întâi-născuți voi fi și eu numărat cu ei; voi fi părtaș la puterea și cinstea cea nemuritoare. Și atunci ce pot oare să-mi facă injuriile și calomniile; nimic nu pot să îmi facă care să fie mai copleșitor sau mai puternic (n.tr. – decât bunurile enumerate mai sus).” |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Grigorie și-a părăsit urcușul său isihast și asceza și vederea neîncetată a lui Dumnezeu și s-a implicat în luptele împotriva ereziilor Apusului și ale lui Varlaam, de dragul mântuirii ortodocșilor. Așa cum zice Sinaxarul celei de-a doua Duminici a Postului Mare, cu toate că după caracter Sfântul Grigorie era liniștit și pașnic, în apărarea credinței s-a dovedit a fi luptător și combativ, până când a reușit să îi alunge pe eretici departe de Biserică: el era ”extraordinar de liniștit și de smerit, nu vorbea decât despre Dumnezeu; cu toate acestea a fost un mare luptător … de la început până la sfârșit a fost un luptător atletic împotriva patimilor și a dracilor, cât și pentru îndepărtarea ereticilor cât mai mult de Biserica lui Hristos și s-a manifestat prin scrierea de cuvinte și lucrări despre credința ortodoxă.”
-cum zicea Parintele Arseniei Papacioc :ecumenismul este erezie ,este de la dracu: si trebuie scoasa sabia ca sa luptam ,el chiar zicea cand l-au intrebat 2 greci aflati in vizita la el ce sa facem ca foarte multi ierarhi sunt ecumenisti,Parintele Arseniei Papacioc a raspuns scoatem sabia si taiem capete adica suntem pt adevar cu orice pret. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sinodului al VII-lea de la Niceea (787)
Canonul 45 al Sfinților Apostoli (sec.II) Canonul 15 al Sinodului al IX-lea din Constantinopol (861) *** Canoanele si cele 7 Sinoade Ecumenice sunt in duh Ortodox si sunt destul de clare. Nu stiu de ce tot cautam motive, scuze si potecute. Sau este la moda acum sa zicem ca, canoanele sunt invechite sau ca nu mai sunt valabile pentru ca cei care le-au infaptuit nu mai sunt in viata?! Am auzit aceste doua motive, de parca Dumnzeu si Capul Bisericii, Domnul Iisus Hristos, se invechcesc sau se schimba dupa cum se schimba omul. Uitam ca ecumenismul a produs schisma in sanul Bisericii in 1920? http://mirem.ro/index.html http://www.mirem.8k.com/prezentare.html Sf. Iustin Popovici - Biserica Ortodoxă și ecumenismul PARINTELE STANILOAE: Ecumenismul este produsul masoneriei si este pan-erezie! Nu exista “Biserici surori”! (si AUDIO) Parintele Calciu Dumitreasa - Ecumenismul si Masoneria - planul diabolic de astazi (interviul complet cu Parintele Calciu: https://www.youtube.com/watch?v=nzzPjfWfEEw) Sunt atatea carti, articole, conferinte impotriva ecumenismului si a conceptului de Biserici surori si din Romania si din celelalte tari ortodoxe. Eu personal merg pe mana acestor parinti marturisitori. Am incredere ca dansii nu au tras semnale de alarma degeaba, plus ca ei sunt in masura sa judece aceste situatii, nu eu.
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
si nu, nu e marturisirea Ortodoxiei, ca asta poate sa o faca si un spambot.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
editat .
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 04.06.2013 at 11:41:12. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Dusmanii principali ai Bisericii sunt aceeasi care sunt si ai tuturor oamenilor, ingerii cazuti. Cum spun si sfintii, in spatele tuturor ereziilor si schismelor stau tot ingerii cazuti.
Ereziile neputand surpa Biserica (rupand doar credinciosi din cadrul ei), ingerii cazuti au gandit ceva mai subtil, dar mai periculos pentru credinciosi. In timp ce in cazul unei erezii aceasta incerca sa inlocuiasca invatatura adevarata, oamenii trebuind sa aleaga intre cele doua, ecumenismul nu propune inlocuirea invataturii adevarate (poate doar la inceput sau in cazuri extreme, cand se gandeau si la armonizarea invataturilor cultelor), ci acceptarea si a invataturii gresite alaturi de cea adevarata. Credinciosul nu trebuie sa-si schimbe invatatura, trebuie doar sa accepte si celelalte invataturi, ca fiind egale cu cea ortodoxa, sau, cel putin, mai jos, dar nu gresite. Ca si cum am spune ca pacatul este la fel cu virtutea, in cazul acesta adevarul e la fel cu neadevarul, invatatura revelata cu invatatura facuta de ingerii cazuti. Nu mai are importanta erezia, preotii (pentru ca unii nu au preoti, si totusi nu sunt diferiti de ortodocsi), Biserica, Sfintele Taine (petru ca, tot asa, unii le au doar simbolice, si fiind in aceeasi conditie ca si ortodocsii o duc bine si fara ele). Si in final toti ajung la acelasi rezultat, mantuirea, indiferent ca au crezut intr-o erezie, ca nu s-au Impartasit, etc. Ba, mai mult, au patruns si ideile new-age, care spun ca si paganii au aceeasi soarta, ba chiar si ateii pentru unii, o mare invatatura flower-power. Aceste conceptii alaturate celei crestine sau celei ortodoxe sunt absurde, de aceea unii cauta sa le armonizeze, iar altii (cei care au conceptii ecumeensite mai radicale, de genul ca toate cultele sunt la fel), resping chiar invatatura ortodoxa in mare parte, considerand ca sfintii s-au inselat cand au condamnat ereziile. Conceptiile acestea sunt, dupa parerea mea, o imbinare intre cele protestante si umanismul ateu. Adica din protestantismul liberal, unii protestanti adaptand umanismul secular la protestantism si astfel a rezultat protestantismul liberal. Sunt chiar ortodocsi care au adoptat aceste conceptii moderniste intr-o masura mai mare (eu spun ecumenism radical), cei care spun ca toate cultele sunt la fel, iar acestea spun exact aceelasi lucruri ca si un protestant (de exemplu Adriana, care a fost pe forum in trecut). Practic nu stii daca sunt protetanti sau ortodocsi, si pe forumul catolic au intrat cativa ortodocsi cu aceste conceptii, chiar si catolicii au crezut ca sunt protestanti, pana au explicat mai in detaliu ce cred. Desigur ca e un mare pericol ecumensimul, deja s-a infiltrat si in ortodoxie, multi credinciosi avand intr-o masura mai mare sau mai mica aceste conceptii. Din aceasta cauza nici nu isi pot da seama ca e un pericol. Pacate au fost dintotdeauna, dar fara credinta dreapta nu mai e nimic, pentru ca se pierde harul si putem dupa aceea sa tot facem fapte bune, ca sunt fara rezultat pe planul mantuirii. P.S. Eu nu sunt adeptul conspiratiilor, adica implicarea masoneriei, iudaismului, societatilor oculte, etc. Poate are un rol si masoneria sau altele, dar cat timp e ceva ce doar se banuieste nu merita efortul de ne axa pe asta. Stim doar ce se vede, iar ecumenismul se vede. Last edited by catalin2; 04.06.2013 at 13:18:28. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ortodoxia trebuie sa ramana neschimbata dupa cum a fost intemeiata si sustinuta de cele 7 Sinoade Ecumenice, cand Sfintii Parinti s-au adunat sa apere credinta adevarata, savarsind si minuni.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Frați și surori antiecumeniști,
dacă suntem și voim să rămânem în Biserică nu ne schimbăm învățătura de credință, nu facem rabat de la hotărârile sinodale, nici nu vom lua în brațe mișcările veacului acestuia, oricum s-ar numi ele: ecumenism, masonerie etc. Și pururea ne vom cinsti înaintașii îmbunătățiți prin nevoințe și har și ne vom apropia cu evlavie de sfinții noștri, pe care îi considerăm luminători ai Ortodoxiei. Asupra acestor aspecte cred că suntem cu toții, noi cei ce ne numim creștini ortodocși, în deplin acord. Cum vom proceda, însă? Ce sentimente vom nutri atunci când ne facem lucrarea; ce și cum vorbim, ce și cum făptuim? Unii, găsind în cuvintele Păstorilor o delimitare clară față de mișcări precum ecumenismul sau alte orientări schismatice, s-au grăbit să se creadă îndreptățiți să își exprime caracterul, fără nici o măsură de igienă personală. Caracter care nu înseamnă altceva decât valorile și acțiunile cu încărcătură morală, devenite active/manifeste în relațiile cu semenii. În relații, da, întrucât caracterul are sens și rost doar în întâlnirea omului cu alt om. Să listăm câteva trăsături de caracter care alcătuiesc și exprimă personalitatea: toleranța sau intoleranța, sinceritatea (onestitatea) sau ipocrizia (fățărnicia), modestia sau aroganța, curajul sau lașitatea, altruismul sau egoismul, individualismul sau comunitarismul, independența deciziei sau sugestibilitatea. Și multe altele care nuanțează relația cu aproapele. Dar cum se exprimă aceste însușiri ale omului, pe care în Biserică le lucrăm împreună cu Duhul Sfânt și le numim virtuți? Mai ales când întâlnim oameni, concepții, simțăminte diferite de ale noastre sau chiar potrivnice: cum ne exprimăm caracterul și, implicit, cum urmăm poruncile Domnului? La această întrebare, unii antiecumeniști au găsit de cuviință să răspundă înverșunat, pătimaș, cu desconsiderare și aroganță, intolerant și egoist. Nu cred că au folosit cu înțelepciune prilejul de a-și face roditoare credința, ci dimpotrivă, cred că s-au vătămat și pe ei și au vătămat și pe semeni. Alții caută să învețe cum să dialogheze cu semenii. Fie, aceștia, chiar și ecumeniști. Spre folosul tuturor, întru îndreptare în Hristos Domnul. Last edited by cezar_ioan; 05.06.2013 at 01:08:33. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tradiția Bisericii este o împletire continuă între statornicie și dinamică vie. Păstrăm neschimbat, mai întâi, Duhul Părinților noștri, iar nu litera legii. Pentru Biserică a fost mereu necesar să își păstreze miezul și să își nuanțeze suplu forma de expresie, adaptat la timpuri și epoci. Când, însă, creștinul ține tare de cuvinte, adică de coaja Învățăturii, dar nu trece dincolo de ea și nu degustă miezul dulce, se întâmplă cam ce văd pe aici: o limbă de lemn (când de fapt credința ar trebui să fie de piatră), utilizabil eventual pe post de bâtă în capul semenilor care nu declamă spumos împreună cu noi. Ce e mai bun? Un comportament care se mlădiază cu înțelepciune pe formele lumii ("Dați cezarului ce-i al cezarului...") și păstrează nealterat și trofic duhul vieții lăuntrice, ori un discurs cu aparență creștină dar plin de mizerii ofensatorii și simțăminte din cele mai odioase? Cei care nu disting bine litera de duh, aparența de esență, coaja de miez, fac mare deserviciu semenilor și lor înșile. Un discurs sforăitor, fără pic de evlavie și înfrângere a inimii, un discurs triumfalist și gol pe dinăuntru, un discurs care flutură demagogic formule de credință dar dincolo de care cineva fluieră a pustiu: asta vrem să fie Biserica Ortodoxă? Ferească Bunul Dumnezeu! Una e să deviezi învățătura spre inovații străine, alta e să jonglezi cu mijloacele de expresie pentru a păstra miezul și a duce mai departe focul viu al credinței mântuitoare. Nu știu unde e mai mare răul: la cei care se vădesc cu totul schismatici prin inovațiile lor lumești sau la cei care au rămas împietriți în forme fără fond, arătîndu-și în schimb o goliciune sufletească străină cu desăvârșire de Duhul Adevărului, de Mângâietorul? Biserica ne solicită simultan atât capacitatea de a păstra neștirbit adevărul de credință, cât și plasticitatea isteață a nuanțării formelor (măcar a unora dintre ele). Rigizii împietriți în formule verbale și alte conduite stereotipe și imperative nu prea dau semne de sănătate și Viață, ci de boală și moarte. Eu așa cred, să fiu iertat dacă am greșit sau dacă am supărat prin intervenția mea. Last edited by cezar_ioan; 05.06.2013 at 15:24:11. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Repet ce am scris in mesajul meu: In timp ce in cazul unei erezii aceasta incerca sa inlocuiasca invatatura adevarata, oamenii trebuind sa aleaga intre cele doua, ecumenismul nu propune inlocuirea invataturii adevarate (poate doar la inceput sau in cazuri extreme, cand se gandeau si la armonizarea invataturilor cultelor), ci acceptarea si a invataturii gresite alaturi de cea adevarata. Credinciosul nu trebuie sa-si schimbe invatatura, trebuie doar sa accepte si celelalte invataturi, ca fiind egale cu cea ortodoxa, sau, cel putin, mai jos, dar nu gresite.
Asadar se incearca reafirmarea invataturii ca sa fie in consens cu acceptarea si a invataturii altor culte. Dar asta in mod subtil, pastrandu-se o aparenta de invatatura ortodoxa. Pentru aceasta se da o definitie mai laxa, se interpreteaza altfel un citat din Sfanta Scriptura sau din sfinti. Rezultatul final este ca nu conteaza in ce cult esti (eventual religie), te poti mantui la fel. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ecumenismul | ancah | Despre Biserica Ortodoxa in general | 43 | 15.04.2014 21:26:13 |
ORTODOXIA SI ECUMENISMUL | cristir | Despre Biserica Ortodoxa in general | 563 | 08.07.2013 03:58:38 |
Ortodoxia și ecumenismul monoteist | doctor_faustus | Despre Biserica Ortodoxa in general | 2 | 04.10.2010 22:48:14 |
Ecumenismul | IonelaCristina | Biserica Ortodoxa si Massmedia | 10 | 03.04.2007 17:46:17 |
|