![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Dealtfel, după cum am mai subliniat, nici dogma vaticană a imaculatei concepții nu spune decât că Fecioara Maria a fost ferită de orice întinare sau pată a păcatului originar, dar nu spune că Fecioara avea Duhul Sfânt ca har interior, cu alte cuvinte nu spune că Fecioara ar fi fost în stare de har sfințitor, așa cum înțelegem în Noul Legământ a fi în har sfințitor, precum spuneau unii adepți ai catolicismului chiar și aici pe forum. De aceea, în acest context, i-am și întrebat pe catoliciști ce mai înțeleg ei prin acel "plină de har", devreme ce dogma imaculatei concepții nu spune că Fecioara Maria ar fi fost plină de har, ci doar ferită de păcatul originar. Citat:
Last edited by Decebal; 10.06.2013 at 09:44:10. Motiv: corectură |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu degeaba am tot postat versetele din Luca 1, caci acolo se spune despre Elisabeta, ruda Maicii Domnului, ca s-a umplut de Duh Sfant, la auzul salutului Fecioarei Maria. Concluzia nu poate fi decat una: ca inaintea Elisabetei s-a umplut de Duh Sfant Fecioara Maria. Acum te intreb, daca cineva se poate umple doar pe exterior? Desigur nu, caci verbul a umple ne face trimitere tocmai spre interiorul unei persoane, nu spre exteriorul ei. In plus am postat cu cateva pagini in urma din Pr. Staniloae, referitor la efectul prezentei lui Iisus asupra Sf. Ioan Botezatorul. Il poti considera si pe acela ca o dovada. Daca vrei. Chiar nu doresc sa fiu crezuta pe cuvant; dar nici nu vin cu pareri personale, ca sa cer asa ceva. Last edited by Miha-anca; 10.06.2013 at 18:21:01. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Incontinuu s-a mentionat ca e vorba de Fecioara Maria, deci nu se poate face nici o confuzie. Daca incluzi la "alti oameni" pe Elisabeta, ruda Maicii Domnului, mama Sf. Ioan Botezatorul, atunci cred ca nu trebuie sa contrazicem Biblia, care afirma ca Elisabeta s-a umplut de Duh Sfant. Pot eu sa-l contrazic pe Evanghelistul Luca, cel care a vazut-o pe Maica Domnului si a pictat-o?!?
Last edited by Miha-anca; 10.06.2013 at 23:59:25. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Decebal, tu ai dat doar articole care nu au legatura cu Fecioara Maria sau Intruparea. Eu am dat doar articole care sunt legate de tema de care discutam (fara rost).
Nici nu era nevoie de vreun articol, pentur ca in Sfanta Scriptura scrie clar pentru oricine. Ce s-a intamplat la Cincizecime? Duhul Sfant S-a pogorat pentru Sfintii Apostoli. Ce spune in Sfanta Scriptura despre Intrupare? Sfantul Duh se pogoara peste Fecioara Maria (Arhanghelul spune asta). Nu mai trebuie adaugat nimic. Oricum, vad ca l-ai luat pe nu in brate si orice citat sau argument nu are nicio importanta. Nu ramane decat sa te rogi chiar tu Fecioarei Maria (in cazul in care nu vrei sa intrebi un preot) si sa te lumineze care e adevarul. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Scriptura spune clar: "Iar aceasta a spus-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred într'Însul. Că Duhul încă nu era dat, pentru că Iisus încă nu Se preamărise." (Ioan 7, 39) Faptul că Fecioara Maria L-a zămislit pe Iisus, asta nu înseamnă că în aceeași clipă ea s-ar fi născut duhovnicește de la Sfântul Duh, și asta pentru că pentru ca Misterul Baptismal să fie operant era necesară Jertfa răscumpărătoare a Domnului și Învierea făcătoare-de-Viață; de-abia prin Hristosul răstignit, mort și înviat își poate căpăta și Fecioara Maria nașterea spirituală de la Duhul Sfânt, Hristos lucrând de-acum prin Sfintele Sale Mistere și prin Harul dumnezeiesc ridicarea ființelor umane la a fi făpturi noi, o creație nouă în Domnul. "Că în Hristos Iisus nici tăierea împrejur nu este ceva, nici netăierea împrejur, ci făptura cea nouă." (Galateni 6, 15) "Deci, dacă este cineva în Hristos, este făptură nouă; cele vechi au trecut, iată toate s-au făcut noi." (II Corinteni 5, 17) Iar a fi în mod deplin făpturi noi, pentru oricine nu doar pentru Maica Domnului, nu era posibil decât după Răstignirea Domnului, Moartea Lui, Învierea și Înălțarea la Cer. De-acum prin Duhul Sfânt făgăduit și trimis Hristos și Dumnezeu Tatăl operează înnoirea ontologică a oamenilor. Pe mine să mă lumineze? Ba să te lumineze pe tine, că multă întunecime mai pui pe seama sufletelor noastre. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pacat insa ca nu vezi ca Maica Domnului este aparte fata de ceilalti oameni. Intr-adevar si pentru ea a murit Domnul pe cruce si pogorandu-se la iad a invins moartea; dar oare tie nu iti spune nimic faptul ca Maica Domnului a purtat nu numai pe Omul Iisus, dar si pe Dumnezeu Iisus Hristos, fiind practic un trup? Daca acest lucru nu iti spune ca este mai mult decat o simpla sarcina purtata de o femeie, care a dat nastere unui copil, atunci imi pare nespus de rau, caci nu pot acccepta ideea ta. Simplul fapt, ca Maica Domnului a dat nastere unei fiinte, Domnului Iisus Hristos, Om si Dumnezeu totodata, inseamna ca Dumnezeu ii iertase deja pacatul stramosesc. Copilul a fost conceput nu din dorinta ei, ci prin umbrirea ei de catre Duhul Sfant, adica intocmai prin modalitatea de inmultire a oamenilor, avuta in vedere de Dumnezeu, inainte de caderea din rai, inainte de pacatul stramosesc. Ori, acest lucru este posibil doar in cazul in care cineva ajunge la curatia protoparintilor, adica inainte de a fi ispititi de sarpe si inainte de caderea lor in ispita. Care om, fara botez, a mai putut parcurge acest urcus spiritual? Nimeni in afara Maicii Domnului. Cu ajutorul Dumnezeului Treimic. Mie mi se pare o lezare a virtutilor Maicii Domnului, sa nu ii recunoastem acest merit, datorita caruia este asezata in ceruri mai presus decat heruvimii si decat serafimii. Tocmai lucrarea Pr. Staniloae m-a facut sa inteleg cat de speciala a fost Maica Domnului pentru omenire. Din cate stiu, doar neoprotestantii se ambitioneaza a nu o mari pe Maica Domnului, considerand-o o femeie obisnuita, care a dat nastere unui copil, Iisus Hristos. Nici nu pot gandi acest gand pana la capat, caci e prea dureros de neadevarat. Am citit ce spune Sf. Chiril al Alexandriei; este perfect valabil, cu o exceptie: Maica Domnului. Unele ganduri de mai sus sunt ale mele proprii. Daca am gresit in aprecieri, ii rog pe colegi sa ma corecteze, explicandu-mi si de ce. Parerea lui Decebal o cunosc deja. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cinstitul Inaintemergator si Botezator Ioan a avut un rol important in Botezul lui Hristos. El a fost o mare personalitate si un mare profet care s-a aflat in punctul de trecere dintre Vechiul si Noul Testament, pentru ca a fost ultimul profet al Legii vechi si primul ce apartine Legii noi. ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Editat....
Last edited by Miha-anca; 11.06.2013 at 00:06:58. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA | Laura19 | Stiri, actualitati, anunturi | 51 | 21.08.2012 16:03:50 |
Adormirea Maicii Domnului | dan73 | Generalitati | 3 | 05.07.2012 16:22:32 |
Adormirea Maicii Domnului | partenie | Diverse Sarbatori | 20 | 15.08.2009 21:19:08 |
Adormirea Maicii Domnului | Laurentiu | Diverse Sarbatori | 1 | 15.08.2008 20:25:15 |
adormirea maicii domnului | Pupi | Generalitati | 1 | 12.08.2008 13:13:16 |
|