Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.06.2013, 09:37:44
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu tot nu inteleg de ce insisti atat pe ceva fara sens. Harul exterior este exterior, cum e calculatorul fata de tine.
Este fără sens pentru tine, pentru că negi pe față adevărul revelat al Sfintei Scripturi, pentru a susține erezia ta superstițioasă. Cu harul exterior nu stau lucrurile chiar așa de simplu; harul exterior era și el un har care lucra asupra sufletului, dar nu atât de profund ca Duhul după Pentecost. Duhul Sfânt ca har exterior lucra și el asupra sufletului, dădea iluminări și profeții și vederi dumnezeiești, și era vorba în esență de ceva caracterizat prin sfințenie. Deci raportul sfințeniei Duhului cu sufletul și duhul omului în Vechiul Legământ nu era asemenea raportului între un calculator și un om; aș spune că prin ceea ce ai spus, dincolo de cât de necunoscător te arăți, ai spus chiar o blasfemie, dacă ai ajuns să consideri pe Duhul Sfânt la același nivel cu un calculator. Tu nu observi că tocmai ai spus o blasfemie?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Fecioara Maria nu avea cum sa aiba doar harul exterior, pentru ca Iisus era in pantece, impreuna cu harul, deci era interior, evident. Tocmai de aceea a fost curatata Sfanta Fecioara de pacatul stramosesc, ca sa primeasca tot harul, altfel nu se putea naste Mantuitorul.
Văd că te ții în continuare pe poziția de a te pune împotriva Revelației Sfintei Scripturi. Acolo spune foarte clar că Duhul nu era dat pentru că Iisus nu Se preamărise. Cu alte cuvinte este evidentă condiționarea de preamărirea lui Hristos pentru dăruirea Duhului. Nu este suficient faptul că Hristos era Dumnezeu întrupat, ci trebuia să aibă loc și lucrarea de mântuire, adică jertfa și învierea. Doar după Înviere și Pentecost Duhul Sfânt Se pogoară ca har interior. Sfântul Ioan Damaschin spune că Fecioara Maria a fost curățită de Duhul Sfânt la întruparea Fiului, dar nu spune nimic despre primirea Duhului ca har interior; asta este pur și simplu inovația superstițioșilor care trec și peste cuvintele Sfinților Apostoli, și peste cele ale Sfinților Părinți, doar pentru a își "impune" părerea lor superstițioasă, chipurile având legitimitate teologică. Lucrarea Duhului Sfânt ca har interior se referă la lucrarea în interiorul spiritului, a duhului, nu la lucrarea în interiorul trupului sau în interiorul pântecelui.

Dealtfel, după cum am mai subliniat, nici dogma vaticană a imaculatei concepții nu spune decât că Fecioara Maria a fost ferită de orice întinare sau pată a păcatului originar, dar nu spune că Fecioara avea Duhul Sfânt ca har interior, cu alte cuvinte nu spune că Fecioara ar fi fost în stare de har sfințitor, așa cum înțelegem în Noul Legământ a fi în har sfințitor, precum spuneau unii adepți ai catolicismului chiar și aici pe forum. De aceea, în acest context, i-am și întrebat pe catoliciști ce mai înțeleg ei prin acel "plină de har", devreme ce dogma imaculatei concepții nu spune că Fecioara Maria ar fi fost plină de har, ci doar ferită de păcatul originar.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Spui ca harul s-a dat la Cincizecime, dar si iertarea pacatului stramosesc tot dupa Cincizecime s-a dat. Jertfa Mantuitorului si lucrarea Sa era stregerea acestui pacat, adica a ridicarii firii omenesti. Harul nu il puteau primi oamenii din cauza aceluiasi lucru, a pacatului stramosesc. Si vezi ca Fecioarei i s-a sters la intrupare si pacatul stramosesc, care se face doar prin Botez.
După cum am spus și mai sus, sfântul Ioan Damaschin spune că Fecioara Maria a fost curățită de Duhul Sfânt, a primit puterea de a primi dumnezeirea Cuvântului și puterea de a naște, dar nu spune că Fecioara Maria ar fi primit Duhul Sfânt ca har interior. Deci asta este poziția unor sfinți părinți răsăriteni, și asta este și poziția lui Stăniloae. Din ceea ce am citit nici ei nu spun mai mult de atât. Eu nu am văzut ca vreunul dintre voi să aducă măcar un singur citat de la sfinții părinți din care să rezulte că spusele voastre ar avea vreo legătură cu credința ortodoxă. Văd că faceți numai afirmații, atât tu cât și doamna Miha-Anca, dar nu aduceți nici măcar un argument biblic, patristic, dogmatic pentru a vă susține poziția; în cazul vostru totul rămâne la nivel declarativ, aveți impresia că trebuie să vă credem pe cuvânt, doar pe baza faptului că așa spuneți voi că stau lucrurile. Dar justificări, argumente ioc!

Last edited by Decebal; 10.06.2013 at 09:44:10. Motiv: corectură
Reply With Quote
  #2  
Vechi 10.06.2013, 18:18:48
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Este fără sens pentru tine, pentru că negi pe față adevărul revelat al Sfintei Scripturi, pentru a susține erezia ta superstițioasă. Cu harul exterior nu stau lucrurile chiar așa de simplu; harul exterior era și el un har care lucra asupra sufletului, dar nu atât de profund ca Duhul după Pentecost. Duhul Sfânt ca har exterior lucra și el asupra sufletului, dădea iluminări și profeții și vederi dumnezeiești, și era vorba în esență de ceva caracterizat prin sfințenie. Deci raportul sfințeniei Duhului cu sufletul și duhul omului în Vechiul Legământ nu era asemenea raportului între un calculator și un om; aș spune că prin ceea ce ai spus, dincolo de cât de necunoscător te arăți, ai spus chiar o blasfemie, dacă ai ajuns să consideri pe Duhul Sfânt la același nivel cu un calculator. Tu nu observi că tocmai ai spus o blasfemie?


Văd că te ții în continuare pe poziția de a te pune împotriva Revelației Sfintei Scripturi. Acolo spune foarte clar că Duhul nu era dat pentru că Iisus nu Se preamărise. Cu alte cuvinte este evidentă condiționarea de preamărirea lui Hristos pentru dăruirea Duhului. Nu este suficient faptul că Hristos era Dumnezeu întrupat, ci trebuia să aibă loc și lucrarea de mântuire, adică jertfa și învierea. Doar după Înviere și Pentecost Duhul Sfânt Se pogoară ca har interior. Sfântul Ioan Damaschin spune că Fecioara Maria a fost curățită de Duhul Sfânt la întruparea Fiului, dar nu spune nimic despre primirea Duhului ca har interior; asta este pur și simplu inovația superstițioșilor care trec și peste cuvintele Sfinților Apostoli, și peste cele ale Sfinților Părinți, doar pentru a își "impune" părerea lor superstițioasă, chipurile având legitimitate teologică. Lucrarea Duhului Sfânt ca har interior se referă la lucrarea în interiorul spiritului, a duhului, nu la lucrarea în interiorul trupului sau în interiorul pântecelui.

Dealtfel, după cum am mai subliniat, nici dogma vaticană a imaculatei concepții nu spune decât că Fecioara Maria a fost ferită de orice întinare sau pată a păcatului originar, dar nu spune că Fecioara avea Duhul Sfânt ca har interior, cu alte cuvinte nu spune că Fecioara ar fi fost în stare de har sfințitor, așa cum înțelegem în Noul Legământ a fi în har sfințitor, precum spuneau unii adepți ai catolicismului chiar și aici pe forum. De aceea, în acest context, i-am și întrebat pe catoliciști ce mai înțeleg ei prin acel "plină de har", devreme ce dogma imaculatei concepții nu spune că Fecioara Maria ar fi fost plină de har, ci doar ferită de păcatul originar.


După cum am spus și mai sus, sfântul Ioan Damaschin spune că Fecioara Maria a fost curățită de Duhul Sfânt, a primit puterea de a primi dumnezeirea Cuvântului și puterea de a naște, dar nu spune că Fecioara Maria ar fi primit Duhul Sfânt ca har interior. Deci asta este poziția unor sfinți părinți răsăriteni, și asta este și poziția lui Stăniloae. Din ceea ce am citit nici ei nu spun mai mult de atât. Eu nu am văzut ca vreunul dintre voi să aducă măcar un singur citat de la sfinții părinți din care să rezulte că spusele voastre ar avea vreo legătură cu credința ortodoxă. Văd că faceți numai afirmații, atât tu cât și doamna Miha-Anca, dar nu aduceți nici măcar un argument biblic, patristic, dogmatic pentru a vă susține poziția; în cazul vostru totul rămâne la nivel declarativ, aveți impresia că trebuie să vă credem pe cuvânt, doar pe baza faptului că așa spuneți voi că stau lucrurile. Dar justificări, argumente ioc!
Nu te supara, Decebal, dar ce argument mai bun decat Biblia doresti?!?
Nu degeaba am tot postat versetele din Luca 1, caci acolo se spune despre Elisabeta, ruda Maicii Domnului, ca s-a umplut de Duh Sfant, la auzul salutului Fecioarei Maria. Concluzia nu poate fi decat una: ca inaintea Elisabetei s-a umplut de Duh Sfant Fecioara Maria.
Acum te intreb, daca cineva se poate umple doar pe exterior? Desigur nu, caci verbul a umple ne face trimitere tocmai spre interiorul unei persoane, nu spre exteriorul ei.
In plus am postat cu cateva pagini in urma din Pr. Staniloae, referitor la efectul prezentei lui Iisus asupra Sf. Ioan Botezatorul. Il poti considera si pe acela ca o dovada. Daca vrei.
Chiar nu doresc sa fiu crezuta pe cuvant; dar nici nu vin cu pareri personale, ca sa cer asa ceva.

Last edited by Miha-anca; 10.06.2013 at 18:21:01.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 10.06.2013, 20:21:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Nu degeaba am tot postat versetele din Luca 1, caci acolo se spune despre Elisabeta, ruda Maicii Domnului, ca s-a umplut de Duh Sfant, la auzul salutului Fecioarei Maria. Concluzia nu poate fi decat una: ca inaintea Elisabetei s-a umplut de Duh Sfant Fecioara Maria.
Acum te intreb, daca cineva se poate umple doar pe exterior? Desigur nu, caci verbul a umple ne face trimitere tocmai spre interiorul unei persoane, nu spre exteriorul ei.
Eu am vazut ca ai scris asta, dar sa nu incurcam lucrurile, e vorba doar de Sfanta Fecioara, nu si de alti oameni pana la Cincizecime. Aici probabil e vorba de acel har exterior.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 10.06.2013, 23:20:40
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu am vazut ca ai scris asta, dar sa nu incurcam lucrurile, e vorba doar de Sfanta Fecioara, nu si de alti oameni pana la Cincizecime. Aici probabil e vorba de acel har exterior.
Incontinuu s-a mentionat ca e vorba de Fecioara Maria, deci nu se poate face nici o confuzie. Daca incluzi la "alti oameni" pe Elisabeta, ruda Maicii Domnului, mama Sf. Ioan Botezatorul, atunci cred ca nu trebuie sa contrazicem Biblia, care afirma ca Elisabeta s-a umplut de Duh Sfant. Pot eu sa-l contrazic pe Evanghelistul Luca, cel care a vazut-o pe Maica Domnului si a pictat-o?!?

Last edited by Miha-anca; 10.06.2013 at 23:59:25.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 11.06.2013, 23:54:03
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Incontinuu s-a mentionat ca e vorba de Fecioara Maria, deci nu se poate face nici o confuzie. Daca incluzi la "alti oameni" pe Elisabeta, ruda Maicii Domnului, mama Sf. Ioan Botezatorul, atunci cred ca nu trebuie sa contrazicem Biblia, care afirma ca Elisabeta s-a umplut de Duh Sfant. Pot eu sa-l contrazic pe Evanghelistul Luca, cel care a vazut-o pe Maica Domnului si a pictat-o?!?
Si dreptii si proorocii aveau har si profeteau, dar era din exterior. Doar in cazul Fecioarei Maria i s-a sters pacatul stramosesc la Intrupare. Articolasul de care pomeneste Decebal era al Sfantului Serafim, de unde am dat despre harul exterior si interior.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.06.2013, 00:00:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Decebal, tu ai dat doar articole care nu au legatura cu Fecioara Maria sau Intruparea. Eu am dat doar articole care sunt legate de tema de care discutam (fara rost).
Nici nu era nevoie de vreun articol, pentur ca in Sfanta Scriptura scrie clar pentru oricine. Ce s-a intamplat la Cincizecime? Duhul Sfant S-a pogorat pentru Sfintii Apostoli. Ce spune in Sfanta Scriptura despre Intrupare? Sfantul Duh se pogoara peste Fecioara Maria (Arhanghelul spune asta). Nu mai trebuie adaugat nimic. Oricum, vad ca l-ai luat pe nu in brate si orice citat sau argument nu are nicio importanta. Nu ramane decat sa te rogi chiar tu Fecioarei Maria (in cazul in care nu vrei sa intrebi un preot) si sa te lumineze care e adevarul.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.06.2013, 00:27:09
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si dreptii si proorocii aveau har si profeteau, dar era din exterior.
Stai liniștit că se vede mult mai mult și mai bine din textele sfântului Chiril al Alexandriei cum stau lucrurile. Da am înțeles că dumneata nu te încurci cu Sfinții Părinți, ci cu articolașele și fițuicile webistice.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Decebal, tu ai dat doar articole care nu au legatura cu Fecioara Maria sau Intruparea. Eu am dat doar articole care sunt legate de tema de care discutam (fara rost).
Cum să fie fără legătură? Păi după mintea ta trebuie neapărat să îi pomenească numele Maicii Domnului pentru a avea legătură și cu ea? Chiar atât limitare intelectuală pui pe seama noastră, măi confrate?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nici nu era nevoie de vreun articol, pentur ca in Sfanta Scriptura scrie clar pentru oricine. Ce s-a intamplat la Cincizecime? Duhul Sfant S-a pogorat pentru Sfintii Apostoli. Ce spune in Sfanta Scriptura despre Intrupare? Sfantul Duh se pogoara peste Fecioara Maria (Arhanghelul spune asta). Nu mai trebuie adaugat nimic.
La Bunavestire spune sfântul Ioan Damaschinul că Duhul s-a pogorât peste Maria pentru a o curăța.

Scriptura spune clar: "Iar aceasta a spus-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred într'Însul. Că Duhul încă nu era dat, pentru că Iisus încă nu Se preamărise." (Ioan 7, 39)

Faptul că Fecioara Maria L-a zămislit pe Iisus, asta nu înseamnă că în aceeași clipă ea s-ar fi născut duhovnicește de la Sfântul Duh, și asta pentru că pentru ca Misterul Baptismal să fie operant era necesară Jertfa răscumpărătoare a Domnului și Învierea făcătoare-de-Viață; de-abia prin Hristosul răstignit, mort și înviat își poate căpăta și Fecioara Maria nașterea spirituală de la Duhul Sfânt, Hristos lucrând de-acum prin Sfintele Sale Mistere și prin Harul dumnezeiesc ridicarea ființelor umane la a fi făpturi noi, o creație nouă în Domnul. "Că în Hristos Iisus nici tăierea împrejur nu este ceva, nici netăierea împrejur, ci făptura cea nouă." (Galateni 6, 15) "Deci, dacă este cineva în Hristos, este făptură nouă; cele vechi au trecut, iată toate s-au făcut noi." (II Corinteni 5, 17) Iar a fi în mod deplin făpturi noi, pentru oricine nu doar pentru Maica Domnului, nu era posibil decât după Răstignirea Domnului, Moartea Lui, Învierea și Înălțarea la Cer. De-acum prin Duhul Sfânt făgăduit și trimis Hristos și Dumnezeu Tatăl operează înnoirea ontologică a oamenilor.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Oricum, vad ca l-ai luat pe nu in brate si orice citat sau argument nu are nicio importanta. Nu ramane decat sa te rogi chiar tu Fecioarei Maria (in cazul in care nu vrei sa intrebi un preot) si sa te lumineze care e adevarul.
Pe mine să mă lumineze? Ba să te lumineze pe tine, că multă întunecime mai pui pe seama sufletelor noastre.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 12.06.2013, 01:25:32
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Stai liniștit că se vede mult mai mult și mai bine din textele sfântului Chiril al Alexandriei cum stau lucrurile. Da am înțeles că dumneata nu te încurci cu Sfinții Părinți, ci cu articolașele și fițuicile webistice.


Cum să fie fără legătură? Păi după mintea ta trebuie neapărat să îi pomenească numele Maicii Domnului pentru a avea legătură și cu ea? Chiar atât limitare intelectuală pui pe seama noastră, măi confrate?


La Bunavestire spune sfântul Ioan Damaschinul că Duhul s-a pogorât peste Maria pentru a o curăța.

Scriptura spune clar: "Iar aceasta a spus-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred într'Însul. Că Duhul încă nu era dat, pentru că Iisus încă nu Se preamărise." (Ioan 7, 39)

Faptul că Fecioara Maria L-a zămislit pe Iisus, asta nu înseamnă că în aceeași clipă ea s-ar fi născut duhovnicește de la Sfântul Duh, și asta pentru că pentru ca Misterul Baptismal să fie operant era necesară Jertfa răscumpărătoare a Domnului și Învierea făcătoare-de-Viață; de-abia prin Hristosul răstignit, mort și înviat își poate căpăta și Fecioara Maria nașterea spirituală de la Duhul Sfânt, Hristos lucrând de-acum prin Sfintele Sale Mistere și prin Harul dumnezeiesc ridicarea ființelor umane la a fi făpturi noi, o creație nouă în Domnul. "Că în Hristos Iisus nici tăierea împrejur nu este ceva, nici netăierea împrejur, ci făptura cea nouă." (Galateni 6, 15) "Deci, dacă este cineva în Hristos, este făptură nouă; cele vechi au trecut, iată toate s-au făcut noi." (II Corinteni 5, 17) Iar a fi în mod deplin făpturi noi, pentru oricine nu doar pentru Maica Domnului, nu era posibil decât după Răstignirea Domnului, Moartea Lui, Învierea și Înălțarea la Cer. De-acum prin Duhul Sfânt făgăduit și trimis Hristos și Dumnezeu Tatăl operează înnoirea ontologică a oamenilor.


Pe mine să mă lumineze? Ba să te lumineze pe tine, că multă întunecime mai pui pe seama sufletelor noastre.
Multumesc, Decebal, pentru citatele din Sf. Chiril al Alexandriei. Nu cred ca e cineva, care a contestat evenimentul produs a Cincizecime, adica pogorarea Duhului Sfant asupra mai multor sute de oameni.

Pacat insa ca nu vezi ca Maica Domnului este aparte fata de ceilalti oameni. Intr-adevar si pentru ea a murit Domnul pe cruce si pogorandu-se la iad a invins moartea; dar oare tie nu iti spune nimic faptul ca Maica Domnului a purtat nu numai pe Omul Iisus, dar si pe Dumnezeu Iisus Hristos, fiind practic un trup? Daca acest lucru nu iti spune ca este mai mult decat o simpla sarcina purtata de o femeie, care a dat nastere unui copil, atunci imi pare nespus de rau, caci nu pot acccepta ideea ta.

Simplul fapt, ca Maica Domnului a dat nastere unei fiinte, Domnului Iisus Hristos, Om si Dumnezeu totodata, inseamna ca Dumnezeu ii iertase deja pacatul stramosesc. Copilul a fost conceput nu din dorinta ei, ci prin umbrirea ei de catre Duhul Sfant, adica intocmai prin modalitatea de inmultire a oamenilor, avuta in vedere de Dumnezeu, inainte de caderea din rai, inainte de pacatul stramosesc. Ori, acest lucru este posibil doar in cazul in care cineva ajunge la curatia protoparintilor, adica inainte de a fi ispititi de sarpe si inainte de caderea lor in ispita. Care om, fara botez, a mai putut parcurge acest urcus spiritual? Nimeni in afara Maicii Domnului. Cu ajutorul Dumnezeului Treimic.

Mie mi se pare o lezare a virtutilor Maicii Domnului, sa nu ii recunoastem acest merit, datorita caruia este asezata in ceruri mai presus decat heruvimii si decat serafimii.
Tocmai lucrarea Pr. Staniloae m-a facut sa inteleg cat de speciala a fost Maica Domnului pentru omenire.

Din cate stiu, doar neoprotestantii se ambitioneaza a nu o mari pe Maica Domnului, considerand-o o femeie obisnuita, care a dat nastere unui copil, Iisus Hristos. Nici nu pot gandi acest gand pana la capat, caci e prea dureros de neadevarat.

Am citit ce spune Sf. Chiril al Alexandriei; este perfect valabil, cu o exceptie: Maica Domnului.

Unele ganduri de mai sus sunt ale mele proprii. Daca am gresit in aprecieri, ii rog pe colegi sa ma corecteze, explicandu-mi si de ce. Parerea lui Decebal o cunosc deja.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 13.06.2013, 00:32:20
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Incontinuu s-a mentionat ca e vorba de Fecioara Maria, deci nu se poate face nici o confuzie. Daca incluzi la "alti oameni" pe Elisabeta, ruda Maicii Domnului, mama Sf. Ioan Botezatorul, atunci cred ca nu trebuie sa contrazicem Biblia, care afirma ca Elisabeta s-a umplut de Duh Sfant. Pot eu sa-l contrazic pe Evanghelistul Luca, cel care a vazut-o pe Maica Domnului si a pictat-o?!?
Atunci cand Preasfanta Nascatoare de Dumnzezeu, care tocmai zamislise prin puterea Duhului Sfant, a salutat-o pe Elisabeta, “pruncul a saltat in pantece” (Luca 1, 41). Asadar, el s-a facut profet si a transmis darul proorocirii si mamei sale, pentru ca aceasta a recunoscut-o pe Maica Domnului (Sfantul Grigorie Palama).

Cinstitul Inaintemergator si Botezator Ioan a avut un rol important in Botezul lui Hristos. El a fost o mare personalitate si un mare profet care s-a aflat in punctul de trecere dintre Vechiul si Noul Testament, pentru ca a fost ultimul profet al Legii vechi si primul ce apartine Legii noi.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 11.06.2013, 00:00:28
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu am vazut ca ai scris asta, dar sa nu incurcam lucrurile, e vorba doar de Sfanta Fecioara, nu si de alti oameni pana la Cincizecime. Aici probabil e vorba de acel har exterior.
Editat....

Last edited by Miha-anca; 11.06.2013 at 00:06:58.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA Laura19 Stiri, actualitati, anunturi 51 21.08.2012 16:03:50
Adormirea Maicii Domnului dan73 Generalitati 3 05.07.2012 16:22:32
Adormirea Maicii Domnului partenie Diverse Sarbatori 20 15.08.2009 21:19:08
Adormirea Maicii Domnului Laurentiu Diverse Sarbatori 1 15.08.2008 20:25:15
adormirea maicii domnului Pupi Generalitati 1 12.08.2008 13:13:16