![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stii ce ma deranjeaza pe mine cel mai mult la interpretarea ta? Ca nu am auzit nici un duhovnic care sa aiba aceeasi opinie cu tine, ca violenta e rea in orice caz si ca nu exista tari, ca sunt doar niste linii desenate de niste lideri. Dar stii la cine am auzit fix interpretarea asta? Martorii lui Iehova si o grupare schismatica din cadrul adventismului. Ambii cred ca au inteles ei corect Scripturile(luminati de Sfantul Duh, bineinteles, ba chiar adventistii cu asta se lauda cel mai mult, ca au inteles ei corect Decalogul. Evident au inteles prost si porunca cu ziua Domnului.) Acum avem doua optiuni. Sau imens de multi ortodocsi au inteles prost scripturile, si Danut+2 grupari aflate diamentral opus fata de ortodoxie pe spectrul crestinismul sunt in adevar, sau, mai probabil, Danut greseste. Citat:
In rest, cum ar spune englezii, burden of proof, iar acela e pe umerii tai. Citat:
Citat:
Ca sa dau un exemplu simplu: daca tatal meu imi da un catel, si eu il las sa moara de foame sau sa fie sfasiat de alti caini, ca eu sunt prea ocupat sa invat, inseamna ca sunt un idiot. Chiar daca tata crede in drepturile animalelor. Cam asa e si cu Tatal.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
(frate "patrie și credință", dă jos satana aia de la poza de avatar, te rog tare mult) Iubitul meu frate, nimeni din Biserica Creștină, Ortodoxă, nu este în greșeală, atîta vreme cît mărturisește drept Iubirea. Adevărul creștin. Tocmai aici e o rădăcină a problemei tale și al celor ca tine, că vrei să auzi, și nu vrei să citești. Vrei să ți se spună mai mult decît să afli singur, să trăiești, să simți tu însuți, prin efortul tău și mila Domnului. Pune mînuța și citește, dragul meu. Duhovnicii noștri dragi, părintele Cleopa Ilie, părintele Teofil Părăian, părintele Arsenie Papacioc, părintele Iustin Pîrvu, părintele Ioanichie Bălan, părintele Paisie Olaru vorbesc și învață adevărat și minunat, dar vorbesc simplu, pentru poporul neștiutor de teologie. Vorbesc din catehism, și nu că nu ar știi tratate de teologie, dar nu au vrut să intre în ape adînci, tratatele de teologie, pentru că poporul simplu, frumos și credincios, nu le înțelege. Dar avem oameni ca părintele Dumitru Stăniloaie, Ghelasie de la Frăsinei, patriarhul Iustinian Marina, mitropolitul Bartolomeu Anania, profesorul Ioan Ică cu fiul diacon Ioan Ică Jr., părintele Rafail Noica, părintele Sofronie Saharov, părintele Constantin Galeriu, chiar părintele Nicolae Steinhardt, părintele Ilarion Felea sau părintele Arsenie Boca, ei au mers adînc în teologie, în tratate existențiale ale Iubirii și mîntuirii creștine. Ei au înțeles, în măsuri înalte teologia creștină, autentic ortodoxă, mîntuirea în formele de adîncime și înălțime cele mai frumoase și curate, lipsa egoismului lui Dumnezeu, chenoza întrupării. Nimic nu se realizează, ca mîntuire și virtuți, fără Iubire. Iubirea autentică. Ortodoxă. Ei, împreună cu marii Sfinți ai creștinismului, marii teologi și marii scriitori creștini, care ne-au dat tezaurul ortodox, ei au înțeles și aplicat teologia la cele mai pure forme dăruite de Sfînta Treime omului. Să citești pe aceștia, mari ai noștrii, mai mult decît pe cei ce vorbesc poporului, ca să înțelegi teologie, dragul meu frate. Apoi să citești pe Sfinți. Nicolae Velimirovici, Ignatie Brancianinov, Ioan Gură de Aur, și alții ai Iubirii. Toți sfinții sunt ai Iubirii. Această Iubire, nu protestează, nu se ridică cu înverșunare, nu e egoistă, nu instigă la revoluții și ură, pe nici un om, nici pe evrei, nici pe masoni, pe nimeni. Iubirea e esența tuturor lucrurilor și creatoarea universului nemărginit. Crezi că ea stă și încape în mintea noastră limitată? Oricît citim de mult, nu e de ajuns. Cu cît cunoaștem mai mult cu atît e suferința și durerea mai mare. Dovedit. Uite: "Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința." Ecclestiasticul 1, 18 Așa că teologia, cu cît o adîncești mai mult, nu de capul tău, nu o tălmăcești de capu tău, ci prin vasele lui Dumnezeu prin care lucrează Domnul, Sfinții, care tîlcuiesc, prietenii lui Dumnezeu, sfinții care vor judeca lumea, spune în Efeseni. Deci prin ei, cu cît adîncești teologia, cu atît suferi mai mult pentru eretici, pentru atei, pentru protestanți, pentru păgîni, necredincioși, cu atît vezi mai limpede cît de mare e Dumnezeu, cît de mare e Iubirea, cît de mult îi iubește Dumnezeu pe oameni, pe toți oamenii. Nu doar pe noi, egoiștii creștini. Pe toți ne iubește. Și cu cît cunoști mai mult, îți vei da seama că mulți se vor mîntui. Vor merge și in iad mulți, destul de mulți, dar mult mai mult, de mii de ori mai mulți decît în iad, vor merge în Rai. Pentru că Dumnezeu este Iubire. Și față de exemplul tău cu cîinele dăruit de tatăl tău, mîntuirea, Iubirea ca esență, ca stare existențială, revelată și descoperită omului, în omiprezența lui Dumnezeu, e la cu totul altă dimensiune. Biserica Creștină, se înțelege, Ortodoxă, nu greșește. Pentru că expune puntul de vedere ce îl explic și eu aici, și care e cel adevărat, creștinesc. Dar trebuie să recunosc, pînă se ajunge la pătrundere reciprocă cu El, e greu. Și chiar și cînd ajungi la pătrundere reciprocă cu Adevărul creștinesc, datorită stării noastre căzute, nu durează mult și rămîi cu învățătura și alergi toată viața, apoi după mistica, ascetica și isihasmul creștinismului. Autentic ortodox. Cu atît mai mult, nu suntem pe nici un pediestal. Și cine se suie acolo, îl va coborî Dumnezeu la timpul cuvenit, fi fără grijă de asta. Să mă ierți. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 23.06.2013 at 00:48:33. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Staniloae- CREȘTINISM ȘI NAȚIONALISM
https://carteromaneasca.wordpress.co...i-nationalism/ "Creștinul se întreabă: pot eu, în calitatea mea de creștin care nu se joacă cu obligațiile față de Iisus Hristos și cu problema mântuirii sufletești, să fiu în același timp naționalist, să-mi iubesc neamul cu înfocare și să lupt neîncetat pentru apărarea și înălțarea lui?Naționalistul, care poate nu e încă și creștin, e și el dator să se întrebe: are oare într-adevăr naționalismul meu lipsă de creștinism? E necesar oare creștinismul în cadrul concepției mele naționaliste, ca un factor indispensabil pentru ridicarea neamului, care e ținta strădaniei și a vieții mele?Întrebările acestea se pot concentra astfel: Este creștinismul, trăit și judecat consecvent, o cale necesară spre naționalism și naționalismul, la rândul său, o cale necesară spre creștinism?A fost una din însemnatele descoperiri ale timpului nostru răspunsul pozitiv la amândouă aceste întrebări. Creștinismul n-a venit să se opună tendințelor celor mai firești de comuniune, concretizărilor celor mai profunde ale acestor tendințe, n-a venit să înăbușe natura, să o facă să caute alte forme de comuniune, mai puțin firești, ci să intensifice, să înalțe, să desăvârșească formele naturale ale relațiilor omenești.Comuniunea este chiar o condiție fundamentală a mântuirii. Nu poți împlini voia lui Dumnezeu, nu poți exercita faptele creștinești, nu poți afla și experia pe Dumnezeu chiar, decât în cadrul comuniunii. Iar comuniunea cea mai firească, cea mai de temelie, este aceea între membrii aceleiași națiuni. În mod necesar ea trebuie folosită pentru trăirea în cadrul ei a conținutului religios. Un creștin e fericit de țesătura de ocazii ce i-o oferă apartenența la comunitatea națională, pentru a-și trăi în ea conținuturile religioase, întrucât e om legat de un spațiu, împletit prin limbă, prin istorie, cu un grup național, el nu se poate izola de acel grup, pentru a stabili altă comuniune, căci pentru aceasta ar trebui să fugă din țara unde s-a născut, unde l-a destinat Dumnezeu să trăiască.Credința creștină e pentru credincios un impuls spre afirmarea comuniunii naționale, spre iubirea mai presus de fire a celor cu care firea l-a așezat în relații fundamentale de viață. Creștinismul răzbate în mod necesar spre naționalism.Mântuirea, desigur, e o problemă care trebuie să frământe personal pe fiecare om, dar ea nu poate fi dobândită de om printr-o trăire de eu izolat, ea nu se împărtășește omului în această calitate – care e calitate anormală – ci în calitatea lui de membru al unei comunități, iar cea mai firească comunitate este cea națională. Dumnezeu nu mă va răsplăti pentru modul cum am știut să mă desfac de comuniunea firească în care mi-a fost dat să trăiesc, ci după modul în care am afirmat această comuniune cu voința și cu iubirea mea creștină.Dumnezeu privește pe om nu în izolarea lui, ci ca membru al unei comunități mai largi, privește propriu-zis comunitățile și, prin ele, face părtaș pe om de har și mântuire. Și întrucât comunitățile cele mai firești sunt neamurile, de ce n-am spune că privirea directă a lui Dumnezeu cade pe neamuri și numai întrucât inșii fac parte din neamuri, simte fiecare privirea lui Dumnezeu asupra lui.În cartea Iui Daniil se spune că Dumnezeu pune în cumpănă împărăția, nu pe ins în parte (Dan. 5, 25-28). Iar la Apocalipsă se vorbește de mântuirea neamurilor, nu a inșilor." Noua cetate, in care va salaslui Dumnezeu cu alesii Lui, dupa viziunea Sf. Ioan “… avea zid mare si inalt si avea douasprezece porti, iar la porti doisprezece ingeri si nume scrise deasupra, care sunt numele celor douasprezece semintii ale lui Israel.” (APOCALIPSA,21,12) “Si cetatea nu are trebuinta de soare, nici de luna ca sa o lumineze, caci marirea lui Dumnezeu a luminat-o si faclia ei este Mielul. Si neamurile vor umbla in lumina ei, iar imparatii pamantului aduce-vor la ea marirea lor.” (21, 23-34) “Mi-a aratat apoi raul si apa vietii, limpede cum e clestarul si care izvoraste din tronul lui Dumnezeu si al Mielului. Si curge prin mijlocul cetatii. Iar pe cele doua maluri ale raului creste pomul vietii, facand douasprezece feluri de roade, in fiecare luna dandu-si rodul; si frunzele pomului sunt spre tamaduirea neamurilor.” (22, 1,2) Last edited by antiecumenism; 23.06.2013 at 01:05:43. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|