![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Apucare si crispare
Cel ce apuca eul Cade fara voie sub iubirea de sine. Cel ce apuca eul Apuca reflex si trupul. Cel ce-si goleste duhul... de apucare Are trupul perfect relaxat.
__________________
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Eroare de identificare
Este straniu ca ne bucuram cand lumea spune ca aratam bine Si tristi cand ne spune ca aratam rau, Avand in vedere ca niciun atom al acestui trup nu ne apartine.
__________________
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Autocorectie
Daca nu ne admonesteaza nimeni pentru nesimtirea noastra morala, Atunci trebuie sa ne admonestam noi insine.
__________________
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Nasterea si maturarea bodhicitei
„Udand pamantul dragostei afectuoase Cu apa dragostei dragastoase, Mai apoi sadind semintele dragostei doritoare si dragostei miloase, Arborele medicinal al bodhicitei va creste.” Je Tsongkhapa
__________________
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Apucare de sine
Apucarea-de-sine din care izvoraste iubirea-de-sine si din care izvorasc toate rele este o rutina cognitiva defectuoasa declansata de evenimente (event-driven phenomenon) prin care este conceput un sine independent, complet autonom in raport de agregatele proprii (constiinta, simtire, discriminare, forma corporala, factori compoziti). Aceasta eroare cognitiva se mai numeste si "nalucirea agregatelor tranzitorii". Un sine independent care supravietuieste mortii sau dispare complet in momentul mortii se numeste "perspectiva extrema". "Perspectiva extrema" stabilizeaza si intareste "nalucirea agregatelor tranzitorii". Doar cand recunoastem clar, prin trezvie, mecanismul apucarii de sine suntem aproape de realizarea golirii duhului de acest demon intaistatator care imputerniceste toti ceilalti demoni. Este o explicatie psihologica mai profunda pentru invatatura Lui Iisus: "Cine isi iubeste sufletul il va pierde iar cine își va pierde sufletul pentru Mine (Adevarul) îl va afla" Adica, mantuirea depinde, in mod necesar, de "pierderea sufletului" (pierderea apucarii de sine - smerenia desavarsita) in favoarea Adevarului. Doar cand scapam de apucarea-de-sine/ iubirea-de-sine putem recunoaste limpede natura Lui Iisus, dincolo de constructii conceptuale.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 27.06.2013 at 19:27:13. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Obtinerea inocentei in Sutra vs Tantra
"Din perspectiva Sutrei sursa suferintelor este parerea-de-sine din care izvoraste iubirea-de-sine cu tot alaiul ei de pacate. Din perspectiva Tantrei sursa suferintelor nu este doar parerea-de-sine ci si suflurile impure din trup, care sunt cauza substantiala a acesteia. Tantra invata nu doar cum poate fi inlaturata parerea-de-sine ci si cum pot fi eradicate suflurile impure care o genereaza. Prin aceasta, invatatura Tantrei este superioara Sutrei." Kelsang Gyatso
__________________
Last edited by florin.oltean75; 01.07.2013 at 19:52:38. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Inimi in inima
Prima data mireanul gaseste in inima sa Calugarul care se leapada de lume. Calugarul care se leapada de lume gaseste in inima sa Calugarul care iubeste toata faptura. Calugarul care iubeste toata faptura gaseste in inima sa Pe Fiul Lui Dumnezeu. Iar in inima Fiului Lui Dumnezeu Il gaseste pe Dumnezeu.
__________________
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 |
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 |
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 |
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 |
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 |
|
|