![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce probabil nu intelegi este de ce m-a deranjat acest topic.Pai e simplu. Stiu acest capitol al Sfantului Serafim,de foarte mult timp,si il recitesc periodic,cand imi cade in mana.Insa opinia mea,este ca daca ai ceva de spus la ceea ce spune parintele Serafim,trebuie sa o faci cu cuvintele tale,nu sa reproduci ceea ce scrie in carte.Eu personal nici nu pot citi mult pe calculator,imi fortez prea mult ochii.Deci ar fi interesant de vazut ce parere avem noi insine despre aceasta povestire foarte raspandita....Cum am putea noi insine dobandi Duhul Sfant,cu metodele noastre ,cum am gandit noi,dupa ce am citit cele spuse de parintele Serafim. Si ,ce alti parinti au dat acelasi sfat,cu alte cuvinte insa? etc etc |
#2
|
||||
|
||||
![]()
"De fapt, Dumnezeu a dovedit deseori, in fata multor martori, in ce fel harul Sfantului Duh lucreaza in oamenii pe care El i-a sfintit si luminat cu marile Sale insuflari. Amintiti-va de Moisi dupa convorbirea sa cu Dumnezeu din muntele Sinai. El stralucea atat de tare, cu o lumina atat de grozava, incat oamenii nu se puteau uita la el. Chiar a fost nevoit sa poarte un voal cand a aparut in public. Amintiti-va Schimbarea la Fata a Domnului, in Muntele Tabor. O lumina mare L-a inconjurat "si vestmintele Lui s-au facut stralucitoare, albe foarte, ca zapada" (Marcu 9:3), iar ucenicii Sai au cazut cu fata la pamant de frica. Iar cand Moisi si Ilie I s-au alaturat in acea lumina, un nor i-a umbrit pentru a ascunde stralucirea luminii harului dumnezeiesc, care orbise ochii ucenicilor. Astfel se infatiseaza harul Prea-Sfantului Duh al lui Dumnezeu, intr-o lumina nestricacioasa, tuturor celora care le dezvaluie Dumnezeu lucrarea sa."
Sfarsit Voi continua cu o scurta sinteza ( idei principale ) de pe urma textului lecturat . Doamne ajuta !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 03.07.2013 at 20:01:53. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
1-Vai noua daca El ne gaseste prea-incarcati de grijile si necazurile acestei vieti! Caci cine va putea sa duca supararea Sa, cine va suporta mania fetei Sale? De aceea s-a spus: "Privegheati si va rugati, ca sa nu cadeti in ispita." (Marcu 14:38), adica sa va lipsiti de Duhul lui Dumnezeu, caci privegherea si rugaciunea ne aduc harul Sau.
2- Fiecare fapta buna, facuta din dragoste pentru Hristos, ne daruieste harul Duhului Sfant, dar rugaciunea ne da acest har in mod deosebit, pentru ca intotdeauna este la indemana, ca o unealta de dobandire a harului Duhului Sfant. 3- Vom fi fericiti intr-adevar daca Domnul Dumnezeu ne afla pazindu-ne si plini de darurile Sfantului Sau Duh. 4-Sa ne rugam numai pana cand Dumnezeu Duhul Sfant se pogoara asupra noastra, cu harul Sau ceresc, in masura cunoscuta de El. Si cand El binevoieste sa ne viziteze trebuie sa ne oprim din rugaciune. Pentru ce ar trebui atunci sa ne rugam Lui, "Vino si Te salasluieste intru noi si ne curateste pre noi de toata intinaciunea si mantuieste, Bunule, sufletele noastre", cand El deja a venit la noi sa ne mantuiasca, pe cei ce ne incredem Lui, si Il chemam cu adevarat cu Numele Sau cel sfant, ca sa-L putem primi cu smerenie si dragoste pe Mangaietorul, in casa sufletelor noastre, flamanzind si insetand dupa venirea Sa? 4- In timpul rugaciunilor in care vorbesti cu Dumnezeu trebuie "sa fii linistit" in ceea ce priveste problemele lumesti. Dar iti voi spune, in numele Domnului, ca nu este numai necesar sa fii mort fata de acestea la rugaciune, ci cand prin puterea nemasurata a credintei si a rugaciunii Domnul Dumnezeul nostru Duhul Sfant se indura sa ne viziteze, si vine la noi in intregimea bunatatii Sale nespuse, trebuie sa fim morti si fata de rugaciune. Sufletul vorbeste in timpul rugaciunii, dar la pogorarea Duhului Sfant trebuie sa ramanem intr-o tacere desavarsita, pentru a asculta limpede si cu intelegere toate cuvintele vietii vesnice pe care El se va milostivi atunci sa ni le spuna. 5-Sunt trebuitoare atat trezvia deplina a sufletului si a duhului, cat si neprihanirea feciorelnica a trupului. Aceleasi cerinte au fost facute la Muntele Horev, cand israilitilor li s-a spus ca nici macar sa nu isi atinga nevestele, vreme de trei zile, inainte de aparitia lui Dumnezeu pe Muntele Sinai. Caci Dumnezeul nostru este un foc ce arde tot ce este necurat, si nimeni cu trupul sau duhul intinat nu poate intra in partasie cu Dansul. << va urma >>
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 03.07.2013 at 20:02:24. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
<< va urma >>
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum adica "Sa ne rugam numai pana cand Dumnezeu Duhul Sfant se pogoara asupra noastra"? Si dupa aceea, ce? Sa nu ne mai rugam? La o prima impresie explicatia data pare logica, dpdv al logicii mecanice, limitate. Insa daca te gandesti ca Dumnezeu este necuprins, atunci inseamna ca si cunoasterea Lui Dumnezeu care se releva prin Duhul Sfant, este necuprinsa, nelimitata, un urcus duhovnicesc mereu mai mult, pe masura ce omul poate sa Il primeasca - deci cu atat mai mult, ar trebui ca omul sa se roage! Cu atat mai mult cu cat primind, intelege, pretuieste si doreste Darul Lui Dumnezeu!
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așa cum știu bine că ești, cine ești (o mare minciună, nu numai pe forum): oare lumina îți poate fi altcumva decât întuneric? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dumnezeu sa iti ajute, Cezar, in tot ce iti este de folos!
Eu in continuare, cred ca daca biserica mea, anume biserica ortodoxa, a randuit nu numai in sfintele slujbe, dar si in rugaciunile pe care este dator mireanul a le face (in orice rugaciune, fie ca este de dimineata, de seara, acatiste, paraclise, etc), toate incep cu rugaciunile randuite de biserica ca fiind rugaciuni incepatoare, iar dintre acestea, prima rugaciune este Imparate Ceresc (!), atunci cred ca ORICINE imi va spune ca nu e necesar sa ma rog in felul randuit de biserica ortodoxa, chiar daca este vorba de o scriere atribuita unui sfant, nu pot sa pun baza pe o astfel de scriere, care contrazice ceea ce biserica a randuit pentru noi. Asa a randuit biserica mea, biserica ortodoxa: ca intre rugaciunile incepatoare sa fie Imparate Ceresc! Iar aceasta randuiala este valabila pentru TOTI ortodocsii, de la ultimul pacatos pina la cel mai mare sfant. Daca tu consideri ca doresti sa tii o alta randuiala, atunci nu pot decat sa ma rog ca Dumnezeu sa iti ajute in tot ce iti este de folos!
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
În biserica ta, precum tot spui, lucrurile sunt cum sunt. OK!
În Biserica noastră, a creștinilor ortodocși, e altă rânduială, prin Duhul. Fără legătură cu biserica ta și cu tine. (Că nu vrei legătura, iar nu din alt motiv. Facă-se voia ta!) P.S. Ca să nu fie dubii: în Biserica Ortodoxă, pe care o ponegrești mințind că te afli în ea ca mădular, femeia e femeie iar bărbatul e bărbat. În biserica minciunii, pe care o slujești, va fi fiind invers. Treaba voastră! Last edited by cezar_ioan; 05.07.2013 at 01:14:57. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La rândul meu îmi voi spune și eu un gând, o simțire, ceva, dacă am. Deocamdată mărturisesc că prefer să citesc, motivul fiind simplu: sunt îndatorat cu bucurie Sfântului Serafim, atât cât poate unul ca mine să iubească un sfânt. Și mă sfiesc să vorbesc despre omul atât de minunat care e Sfântul Serafim. Simt că l-aș nedreptăți sau murdări cu grosolănia gândurilor mele... Aș vrea totuși să particip și eu cândva la dezbatere, dacă voi avea ceva demn de formulat. Toate cele bune! P.S. Materialele oferite de colegii noștri aici pe topic îmi par cât se poate de folositoare, întrucât ne ajută, pe cei care avem nevoie, să ne îmbogățim imaginea, cugetul, simțirea față de Sfântul Serafim și implicit, evident, față de Biserică. Sunt texte ziditoare de suflet, așa cred. Chiar dacă le-am citit cândva, cred că e folositor să le recitim periodic. Last edited by cezar_ioan; 04.07.2013 at 11:59:36. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sunt îndatorat față de Cristian pentru inițiativa de a posta fragmente din cartea despre Sfântul Serafim. O carte pe care o consider din aceeași categorie cu "Starețul meu, Gheron Iosif Isihastul", "Viața" cuviosului Paisie Aghioritul, cartea despre Vlădica pe care o pomenise Cristian pe alt topic și altele asemenea.
Ca și în "Viețile sfinților", în astfel de scrieri regăsim un accent aparte, fără de care toată lucrarea noastră poate fi de pomană sau pur și simplu înșelare: accentul pus pe dobândirea Duhului Sfânt. Sau, după pierderea Lui, accentul pus pe căutarea re-dobândirii. Cazul Sfântului Siluan, unic pentru puterea de a descrie drumul prin pustiul părăsirii, până la înfruntarea fățișă a deznădejdii, chiar. Un text ca acesta postat de Cristian cred că ne este de maxim folos, întrucât mai întâi ne ferește de câteva pericole: - iluzia că participarea mecanică la cele bisericești aduce mântuirea - iluzia că nu e pentru oricine dobândirea Duhului Sfânt, ci doar pentru mari sfinți (o concepție elitistă, străină duhului Bisericii, străină chemării Domnului pentru toți oamenii); uitîndu-se că sfinții, mici sau mari (ce etichete nepotrivite!) au fost cu toții extrem de umili, de "mici" - prin sărăcia lor cu duhul, prin smerenie - iluzia că tratatele de teologie și multa rugăciune și multa postire sunt totul și că aduc de la sine mântuirea - iluzia că bucuriile credinței se reduc la dulcegile sau amarele trăiri sentimentale la întâlnirea cu o situație sau alta din viața liturgică - iluzia că fără Duhul Sfânt avem vreun cuvânt adevărat în gură - iluzia mortală că ne putem petrece timpul într-un soi de nepăsare, cu conștiința liniștită de îndeplinirea "îndatoririlor" bisericești; când de fapt nu suntem decât amorțiți și impotenți în fața problemei mântuirii și sfințirii, fără nici o victorie palpabilă, dacă nu am dobândit pe Duhul Sfânt. Astfel de texte, care arată scopul eforturilor nevoințelor și ascezei creștine aici pe pământ, consider că sunt absolut necesare pentru a avea oarecare imagine corectă despre ce vrea să însemne un zvâc real de pocăință. |
|