![]() |
![]() |
|
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
din ce motiv, oare, între cărțile Sfintei Scripturi există diferențe foarte ușor observabile, în funcție de autorii lor? De exemplu, între epistolele Noului Testament (redactate aprox. în aceeași perioadă și având același mesaj despre Hristos Cel răstignit și înviat) stilul literar și chiar unele dintre ideile Sfinților Apostoli Petru, Pavel, Ioan, Iacov și Iuda se deosebesc între ele destul de mult. Oare nu aveau toți aceeași credință? Sfântul Apostol Pavel spune: "deci ori eu, ori aceia așa propovăduim și voi așa ați crezut" (I Cor15, 11). Prin urmare, el recunoștea cu toată convingerea adevărul și caracterul revelat al mesajului celorlalți Apostoli, deși fiecare dintre ei îl transmitea într-un stil diferit și accentuând idei diferite. Îi recunoștea harul apostolic lui Petru, deși, la Antiohia, avusese cu el o... polemică pe teme de credință (Gal2). De ce-n Scripturi există o varietate atât de mare de genuri literare... de la poezie (Psalmi și alte multe pasaje și scrieri întregi cu un caracter poetic, de o deosebită valoare literară), până la scrieri profetice, apocaliptice (Apocalipsa Sfântului Ioan Teologul, dar și anumite pasaje din V T aparținând genului literar apocaliptic), scrieri din lit. sapiențială, cărți istorico-narative, epistole etc? De ce, oare, Duhul Sfânt nu le-a insuflat tuturor autorilor biblici să scrie fix aceleași cuvinte și definiții, fără a le lăsa libertatea de a transmite mesajul divin în stilul propriu al fiecăruia? De ce Dumnezeu i-a lăsat, cu alte cuvinte, să mărturisească mesajul revelat cu atât de multă... originalitate? Aștept cu interes opiniile unor parteneri de dialog precum Cătălin, Alin sau Dragoș, care înțeleg credința într-un mod diferit unor useri precum domnul profesor Cezar, domnul N.Priceputu, domnul MariS ș. a. Hristos în mijlocul nostru! P. S. Faptul că aici, pe topic, s-au creat deja două tabere (pe de o parte, Cezar_Ioan, N.Priceputu, MariS, Vlad, Theodore și eu - sper că n-am uitat pe cineva -, iar pe de altă parte Cătălin2, AlinB, Dragos ș. a.) evidențiază tocmai ideea pe care încerc s-o susțin: aceea că aceleași realități (mai exact, aceeași credință) pot fi privite, înțelese, asumate, trăite în modalități diferite și, tocmai prin aceasta, complementare. Și inclusiv între cei care simt și trăiesc în modalități asemănătoare credința în Dumnezeu există diferențe de nuanță în gândire. :) Și asta este minunat! "Dacă ar fi toți un singur mădular, atunci unde ar mai fi trupul?" - se întreba retoric Apostolul neamurilor cel care, într-un alt context, remarcase și faptul că "fiecare are de la Dumnezeu chemarea sa: unul așa, altul într-alt fel" (I Cor7, 9).
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 10.07.2013 at 20:18:51. |
|