![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Răspuns: pentru că așa se obișnuiește acum, în veacul minciunii și al înșelărilor de tot felul, ca Împărtășania să o primească preotul și copiii, pe cînd ceilalți o dată la cîteva luni de zile. Ca și cum preotul nu e om supus greșelilor și ca și cum se spovedește de fiecare dată înainte de Liturghie (plus post și alte condiții), iar pe de altă parte ca și cum copiii sînt ei niște păcătoși mici care au nevoie de împărătșanie deasă. Da, e foarte frumos că-i obișnuim cu Biserica de mici și Împărtășania e un excelent medicament și pentru trup, dar noi, ăștia mari, avem nevoie cu mult mai mult de Trupul și de Sîngele Lui Hristos. Am asistat într-o duminică la o scenă în fața altarului cînd un preot mai în vîrstă a refuzat să împărtășească o copilă de vreo 8 ani, pe motiv că nu era spovedită înainte. După ce a terminat cu copiii, a spovedit-o scurt în fața altarului (mă întreb ce fel de spovadă o fi fost și aceea), după care a împărtășit-o. Aș fi vrut să-l întreb pe el cînd a fost ultima oară cînd s-a spovedit.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
A spovedit-o pentru ca era responsabil.
Si copiii mai maricei pot gresi . Nu inteleg ce te intereseaza pe tine ce fac preotii ,daca sunt sau nu spovediti. Unii poate ca nu se impartasesc ,unde scrie ca preotul e obligat sa se impartaseasca duminica de duminica. E adevarat ca sfintii au spus asa despre impartasania deasa dar si despre cum sa te prezinti la sfantul Potir ,fara de pacat. Mai sunt si sfinti in lume ,printre mireni. Uite eu daca as gandi asa despre preot si m-as revolta cum faci tu nu cred ca as putea sa ma impartasesc fara sa spun asta la preot. |
#3
|
||||||
|
||||||
![]()
Anita,
Citat:
Citat:
Si totusi, s-ar putea spune ca nu toti preotii care aduc jertfa sunt curati, ba unii patimesc chiar de cele mai grele pacate. Iata-ne deci iarasi pusi în încurcatura! Când se întâmpla ca amândoi aducatorii sa fie vinovati în fata lui Dumnezeu, caci sunt si cazuri de acestea, de unde va veni puterea darurilor de a fi sfintite si sfintitoare, placute lui Dumnezeu si primite de El? Caci ce însemnatate are daca aducatorul (sau slujitorul) este pacatos ca om? Pacatosenia lui nu pângareste cu nimic darurile si nici nu face zadarnica Jertfa, asa precum nici leacul doftoricesc nu-si pierde puterea tamaduitoare atunci când este servit de vreun profan care nu cunoaste nimic din tainele medicinei daca acesta l-a alcatuit la porunca si întocmai dupa reteta medicului. Dupa ce s-a rugat pentru cele de trebuinta tuturor, preotul se roaga si pentru sine însusi sa fie sfintit de catre sfintele Daruri. Si cum sa fie sfintit? – Sa primeasca, adica iertarea pacatelor; caci acesta este efectul de capetenie al sfintelor Daruri. De unde se vede acest lucru? – Din cele ce a spus Domnul catre Apostolii Sai, când le-a întins pâinea: „Acesta este trupul meu, carele pentru voi se frânge, spre iertarea pacatelor”. Si tot asa, când le-a întins paharul. De aceea, preotul se roaga astfel: „Adu-Ti aminte, Doamne, si de a mea nevrednicie; iartami toata greseala cea cu voie si cea fara de voie si sa nu opresti, pentru pacatele mele, harul Sfântului Duh de la darurile ce sunt puse înainte”188. Iertarea pacatelor o da Sfântul Duh celor ce se împartasesc cu sfintele Daruri. Sa nu fie oprit Harul de la sfintele Daruri, din pricina pacatelor mele se roaga preotul. – Pentru ca se spune ca Harul lucreaza întru îndoit chip în cinstitele daruri: într-unul prin care se sfintesc ele însele si într-altul prin care Harul ne sfinteste pe noi, printr-însele. Citat:
Canonul 8 apostolic: Dacă vreun episcop sau presbiter sau diacon sau vreunul (altul) din catalogul clerului, aducându-se Sfânta Jertfă (săvârșindu-se Sfânta Liturghie) nu s-ar împărtăși, să spună cauza. Și dacă ea ar fi binecuvântată, să aibă iertare; iar de n-ar spune-o, să se afurisească ca unul ce s-a făcut vinovat de tulburarea poporului și a făcut să se nască bănuială împotriva celui care a adus ca și când acesta nu ar fi adus-o după rânduială Eu văd cu ochii mei, plus că aud și de la părintele Pruteanu, că preoții de regulă se împărtășesc la fiecare Liturghie. Mai mult, am înțeles că dacă nu se consumă tot ce este în Potir, atunci preotul trebuie să nu lase nimic pentru data viitoare. Citat:
Deci a te prezenta ”fără de păcat” înaintea Lui Hristos este practic o utopie, o cerință de neatins pentru majoritatea creștinilor. Tocmai de aceea Hristos ni Se dă spre mîncare și spre băutură, ca să ne curățească de păcate, să ne reintegreze în Biserică, să ne vindece chiar și trupurile și să ne pregătească pentru viața de veci. Citat:
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Tu te compari cu ziaristii de scandal ,niste atei . Noi cu sfintii sa ne comparam ,adica sa vrem sa fim ca ei. Trebuie sa iti curatesti gandurile de aceste idei si sa mergi mai departe. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Anita,
Citat:
- să se mîndrească - să păcătuiască cu cuvîntul - să păcătuiască cu gîndul - să ”lenevească” uneori dimineața - să mănînce cam mult - să ridice vocea - să nu facă ”destule” fapte bune, rugăciune ... și altele de genul ăsta. Atunci Pîrîian și chiar alți duhovnici (am exemple dacă vrei) înțeleg că oamenii respectivi practic nu au ce să spovedească, pentru că nu au comis păcate de moarte (vezi o listă cu păcate grave aici), ei avînd iertare de la Dumnezeu prin oricare alte mijloace puse la dispoziție unui creștin practicant: rugăciunea privată, Utrenia, Liturghia, Vecernia, Maslul șamd. Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Florin orice pacat , cat de mic, trebuie spovedit la duhovnic in virtutea ascultarii. Fara aceasta nu vei ajunge niciodata la smerenia mult dorita.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ideea pe care vreau s-o transmit e că nu trebuie să mergem la Spovedanie înainte de fiecare Împărtășire. Mă refer cu strictețe numai la creștinii activi, rugători, mereu prezenți în Biserică, cu fapte bune șamd. Asta e o idee inoculată și îndrădăcinată atît de adînc în conștiința noastră, încît ne e frică să le mai dăm crezare Sfinților care ne îndeamnă să îndrăznim să ne apropiem des de Potir. Dar, atunci cînd ajungem la duhovnic, acesta trebuie să știe și micile noastre păcate ca să ne dea sfat, deși aceste căderi ne sînt deja iertate de Dumnezeu mai înainte de Spovedanie pentru rugăciunile noastre și ale Bisericii - dacă avem suficientă credință. Uităm trei lucruri fundamentale: 1. Chiar și Sîngele Lui Hristos ne curăță păcatele. Fapt de netăgăduit de nimeni, o spune Însuși Hristos. 2. Apostolii au lăsat ca testament împărtășirea obligatorie a fiecărui creștin (activ, practicant, hotărît să țintească viața veșnică). Canoanele Apostolice sînt clare. 3. Liturghia are ca scop împărtășirea credincioșilor. Fără a ne cumineca, Liturghia își pierde sensul, rămîne o colecție de rugăciuni într-o slujbă la biserică în care Hristos Se aduce ca Jertfă nesîngeroasă doar pentru preot și cîțiva copii. În schimb de amintim doar de Împărtășirea spre osîndă și ne temem ca nu cumva să ne fulgere Dumnezeu pentru că am îndrăznit să răspundem chemării preotului. EDIT: Citat:
Smerenia e atunci cînd un coleg de pe forum te jignește și tu nu-i răspunzi cu aceeași monedă. Este cînd alegi să taci cînd poți să-i spui cuiva vreo două pentru că te-a deranjat. Este atunci cînd rabzi o palmă de la cineva. Cei mai avansați sînt în stare să întoarcă și celălalt obraz. Smerenia e uneori sinonimă cu dragostea desăvîrșită cînd, iată, îți pui sufletul [în pericol] pentru a cîștiga pe fratele tău căzut la viața veșnică. Așa Sfinții i-au întors la Hristos pe tîlhari, așa au fost mîntuiți mulți oameni începînd cu tîlharul de-a dreapta care a început cu batjocuri și a sfîrșit mîntuindu-se.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. Last edited by Florin-Ionut; 01.08.2013 at 22:57:40. |
|