|
#11
|
|||
|
|||
Am avut si eu o colega carismatica penticostala ce sustinea ca nu e igienic sa ne impartasim cu aceiasi lingurita pentru ca putem lua diferite boli. Pentru numele Domnului, de ce intrati pe acest site daca nu sunteti ortodox si nu suportati ortodoxia? Ca sa va bateti joc prin intrebarile d-voastra si sa ne denigrati? ce alt motiv ati avea?
|
#12
|
|||
|
|||
Nu e destul ca sunteti ratacit, mai voiti sa rataciti si pe apropiatii d-voastra.
|
#13
|
|||
|
|||
Sa se supuna daca acesta tine credinta corect, nu daca e ratacit!
|
#14
|
|||
|
|||
Nimic nu este obligatoriu în Biserica lui Hristos, fiindcă "unde este Duhul Domnului, acolo este libertate" (II Cor 3, 16). De aceea, fiecare dintre noi, persoane unice fiind, Îl cinstim pe Dumnezeu așa cum ne spune inima, conștiința, simțirea... în funcție de personalitatea noastră, de convingerile noastre, de modul specific al fiecăruia dintre noi de a se manifesta.
Nu cunosc situația dvs și, de aceea, îmi este dificil să o înțeleg. Bazându-mă strict pe mesajul dvs (posibil ca situația să fie mult mai complicată decât ați descris-o, nu știu), cred că o relație autentică de comuniune nu poate fi ruptă doar pentru că cei care o trăiesc au, în anumite privințe, opinii diferite, obișnuințe diferite sau modalități diferite de a-și trăi și mărturisi credința. Tocmai în ceea ce observăm că celălalt ne este diferit, putem iubi unicitatea sa indestructibilă. Dacă i-am iubi doar pe cei care ne împărtășesc întru totul modul de gândire (ceea ce, din fericire, cred că nu există: 2 persoane care să gândească și să se manifeste exact la fel), atunci dragostea noastră ar fi egoistă, narcisistă: ne-am îndrăgosti de oglinda ce ne reflectă chipul. Dacă sunteți de acord cu cinstirea icoanelor (așa cum ați scris în primul mesaj), atunci în aceeași venerare neidolatră se încadrează și sărutarea lor. Nu este obligatorie, așa cum nici evitarea sărutării lor NU este obligatorie și nu poate fi impusă nimănui. Dacă soția are o modalitate de închinare diferită față de dvs, atunci înseamnă că sunteți persoane complementare și e minunat să vă iubiți așa cum sunteți, respectându-vă unul celuilalt convingerile, căci nu iubim persoanele pentru ideile lor, ci putem prețui o idee (chiar una pe care nu o înțelegem și nu o putem asuma la nivel rațional) de dragul unei persoane. Este ca și în cazul relației noastre cu Dumnezeu (suprema relație de comuniune iubitoare pe care El i-a învrednicit pe oamenii cei muritori și păcătoși s-o râvnească și s-o poată trăi): nu ar fi corect să spunem că-L respectăm pe Hristos pentru învățătura Lui, ci credem în El ca Persoană, pentru El Însuși și-I primim întru totul învățătura de dragul Persoanei Sale, Persoana lui Hristos fiind de o importanță incomparabil, infinit mai mare decât învățătura Sa.
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 18.08.2013 at 21:19:38. |
#15
|
||||
|
||||
Chiar așa să fie? "Nimic ne e obligatoriu"? Măi să fie! Și aici nu mă refer la subiectul concert, tocmai pentru că "nimic" se referă la tot.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#16
|
|||
|
|||
Citat:
Morala creștină nu operează cu noțiunile de obligatoriu vs. opțional, ci cu valoarea supremă a binelui vs. maladia spirituală a răului. Nu putem spune: "este obligatoriu să-L iubești pe Hristos", ci "este BINE să-L iubești pe Hristos". Dacă religia ar fi fost obligatorie, atunci Tatăl nostru nu ne-ar mai fi adresat îndemnul plin de iubire: "alege viața"!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#17
|
|||
|
|||
Citat:
Ș-atunci, dacă nu respectăm cele sus-spuse și ne tot întoarcem buzunaru' când pe față, când pe dos, arătându-i Domnului Dumnezeului nostru, ca unui precupeț, că nouă ne arde de tocmeală și nu suntem dispuși să răsturnăm punga cu "talanți" pe masă, de ce ne trecem "ortodox" ca normă de prezentare, și nu scriem apăsat "mâglisitor new age" spre a nu mai exista echivocități în înțelegere? |
#18
|
||||
|
||||
Citat:
Insa multi eretici au condamnat acest cult, aducand multe contestatii, iar cea mai utilizata fiind asa zica incalcare a poruncii a II-a din Decalog. Sigur, acesta este o desartaciune, fiindca noi nu ne inchinam materialului din care este confectionata icoana, ci celui pe care il reprezinta, adica un chip sfant. Nu ne limitama doar la latura materiala a icoanei, ci ne ducem mai departe, la dimensiunea spirituala a acesteia. Icoana este purtatoare de sfintenie si de har, prin ele revarsandu-se harurile lui Dumnezeu. Si avem icoane facatoare de minuni, icoane care plang care nimeni nu le poate contesta. Deci, ele fiind sfinte, sfintesc si pe cei care se inchina in fata lor. Sfintele icoane, mai sunt cunoascute si ca fiind "biblia celor necunoscatori de carte", iata deci ca au pe langa scopul dea ne sfinti, si scop pedagogic. Dumnezeu, prin porunca a II-a interzice inchinarea la idoli, pai oare sfintii sunt idoli? NU! Daca mergem si mai adanc in miezul problemei, vom vedea ca Dumnezeu da porunca lui Moise sa faca doi ingeri pe Sfantul Chivot... Acesta este in mare cultul sfintelor icoane care sunt atat de cinstite in Biserica noastra Apostoleasca si Soborniceasca. 2. Nu am auzit pe nimeni sa se fi imbolnavit ca a sarutat sfintele icoane, ci din contra, am auzit ca s-au vindecat de neputintele si patimile lor. Nu ne obliga nimeni sa sarutam icoanele. Acesta aceste o "obligatie" transata de Sfanta Biserica, la sinodul al VII-a ecumenic pentru a cinsti sfintele icoane, iar un mod de cinstire al lor este ale saruta cu credinta. Biserica Ortodoxa promoveaza cultul icoanelor, de aceea se face procesiuni cu icoanele, de aceea le picteaza pe peretii bisericilor s.m.a.d |
#19
|
|||
|
|||
Luca este cel despre care spune traditia ca ar fi pictat icoanele respective,Toma a fost retinut in istorie pt alte motive :)
|
#20
|
||||
|
||||
Imi cer scuze, Sf. Luca a pictat cele 12 icoane ale Maicii Domnului. M-am grabit, sa-mi fie cu iertare.
|
|