![]() |
![]() |
|
#571
|
||||
|
||||
![]()
Va multumesc
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:29:56. |
#572
|
||||
|
||||
![]()
Va mutlumesc
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:30:15. |
#573
|
||||
|
||||
![]()
Va multumesc
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 21.08.2013 at 12:30:40. |
#574
|
|||
|
|||
![]()
Daca va amintiti, acum cateva luni am discutat pe un topic(acum nu mai stiu care si, va rog sa ma scuzati nu mai caut) despre Parintele Roman Braga si un articol al Sfintiei Sale despre Impartasirea cu Sfintele Taine.
Articolul avea un tiltu urât si nedrept: “Cerberii Sfântului Potir” << În 1994, la Duminica Tomei, m-a învrednicit Dumnezeu să slujesc în catedrala Patriarhiei. A fost o Liturghie solemnă : Patriarhul, trei episcopi, sobor impresionant de preoți și diaconi, un cor îngeresc... Biserica înțesată de credincioși care se rugau, îngenunchiau, plângeau, sărutau icoanele, dar niciunul din ei nu s-a împărtășit. Era "credință," era "frică de Dumnezeu și dragoste", așa cum a fost chemarea din partea diaconului, dar nimeni nu s-a apropiat de potir, afară de niște copii, care erau ademeniți la ușa altarului cu niște pâine muiată în vin, o înșelare care poate produce confuzie, pentru că tinerii aceia erau convinși că s-au împărtășit. Mă întreb, cum putem noi rămâne membre vii a Trupului Tainic al Domnului, împărtășindu-ne numai de patru ori pe an? (Cf. Învățătura de Credință, Craiova, 1952, pg. 296). Oare nu spune Mântuitorul: "De nu veți mânca trupul Fiului Omului și de nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi?" ( Ioan 6 :53). Ori aici nu este vorba numai de viața trupească, biologică, pe care ne-o întreținem cu alimente, ci de viața spirituală, prin care devenim nemuritori și pe care Mântuitorul spune că o primim numai în Sfânta Împărtășanie, "căci precum Tatăl M-a trimis pre Mine și Eu viez prin El, tot așa și cine Mă mănâncă pe Mine va trăi prin Mine", zice Domnul, "căci trupul Meu este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură" (Ioan 6 : 55, 56, 57). >> Gasiti articolul pe: http://biserica.org/Publicatii/2003/NoVII/06_index.html sau http://www.formula-as.ro/2013/1059/s...ii-16162-print Parintele Gheorghe Calciu, Dumnezeu sa-l ierte si sa-l aseze cu Dreptii, a avut o reactie puternica la acest articol. Cu intelepciune, cu iubire dar si cu dreapta socotinta, a explicat (nu stiu daca e potrivit cuvantul) despre regulile referitoare la Impartasirea cu Sfintele Taine in Biserica Ortodoxa Româna. <<Biserica a fixat anumite reguli de pocainta, anumite canoane care dau spovedaniei un drept de apreciere a acestei "vrednicii" si nu o lasa la bunavoia penitentului care, daca este cinstit, cu greu si-ar putea aprecia aceasta vrednicie. Unii, prea lacsi, ar veni la impartasanie ca si cum ar merge la restaurant, altii, prea drastici, nu s-ar impartasi niciodata. Dupa traditia bisericeasca de multe secole si dupa regulile bisericii, impartasirea credinciosului este conditionata de post si de spovedanie, dar spovedania nu-i da dreptul penitentului la impartasire in mod obligatoriu. Preotul are dreptul de a-l opri de la primirea trupului si sangelui Domnului pentru pacate prevazute de canoane, sau poate sa-i dea permisiunea daca socoteste ca, impartasindu-l, ii intareste inima in lupta impotriva unor pacate.>> <<In predica despre Taina Spovedaniei si a Impartasaniei, tot a Parintelui Ioanichie Balan, publicata si in Buletinul Bisericii noastre Sf. Cruce din Alexandria, Virginia (SUA), pe luna August, 2002, autorul afirma: "Candva, in manastiri, se facea spovedania zilnic, seara, a tot ce facea calugarul in timpul zilei. Mai tarziu, ca si astazi, in unele manastiri se face spovedania saptamanal -Vinerea - iar impartasirea la 30-40 de zile, dupa ravna si vrednicie, cum stabileste duhovnicul." Dupa cum se vede, Preacuviosul Ieromonah Ioanichie, contribuie la transformarea preotilor in "Cerberi ai Sfantului Potir", cum ii numeste Preacuviosul Roman. Si asta se intampla in toate manastirile, cu exceptia a doua sau trei, care, si ele, conditioneaza impartasirea de spovada, numai ca aceasta din urma e practicata public asa cum am mai aratat. Practica spovedaniei si iertarea pacatelor de catre preoti, este o putere, un dar dat de Insusi Iisus dupa Invierea Sa din morti, cand a intrat la Apostoli prin usile incuiate, a suflat peste ei si le-a spus: "Luati Duh Sfant: carora veti ierta pacatele vor fi iertate si carora le veti tinea vor fi tinute." (Ioan 20: 22-23)>> http://www.crestinortodox.ro/credint...ciu-69884.html |
#575
|
|||
|
|||
![]()
In România, din nefericire in timpurile din urma, a inceput asa un fel de campanie pentru impartasirea cu Sfinatele Taine mai des, ajungandu-se chiar la ideea ca n-ar mai fi nevoie si de spovedanie. Veti vedea din articolele pe care o sa le postez si poate ati vazut acest lucru si in cele doua articole: al Parintelui Roman Braga si al Parintelui Gheorghe Calciu, emblematice pentru aceasta disputa.
Pentru ca este deja o disputa. Si orice disputa inseamna, sau poate sa devina o dezbinare. Biserica Ortodoxa este si asa prea dezbinata, prea divizata. Si, trecand acum in asa zisa tabara a traditiilor noastre, de ce ar trebui sa ne faca ordine in casa noastra, un invitat, sau un turist sau un neavenit? Stim cu totii ca un crestin: daca vreti ortodox; daca trebuie ortodox pe stil vechi; si pentru ca si noi românii suntem in Biserica Ortodoxa, si crestinii ortodocsi pe stil nou; revenind: stim ca un crestin este dator ascultare. Aici, mai ales in ultima vreme apare si avertismentul: ascultare dar....pana la un punct. Cine stabileste pana unde? Si Adam a avut sansa sa dea ascultare, dar n-a facut-o! Si stim cu toti ce a urmat. <<La o conferinta, primeam bilete. Si-mi zice unul ca el are un pacat mic. Dar eu cunosc un pacat si mai mic decat al lui. Adam n-a facut altceva, decat a muscat dintr-un mar. N-a fost impotriva lui Dumnezeu, nu s-a indoit de existenta puterii divine, dar n-a ascultat. Si a rasturnat cerul si pamantul. Nu exista pacat mic! A trebuit sa vina Hristos sa salveze fiinta omeneasca. Si ne-a adus mai mult decat ne-a pierdut Adam! Ne-a dat putinta de a ne indumnezei. Noi, niste fiinte in dimensiunea in care suntem, avem puteri divine! Avem o animalitate in noi si unde inceteaza animalitatea incepe omul. Pana cand, va intrebati, dam voie animalului astuia din noi sa lucreze?>> Parintele Arsenie Papacioc - Ati auzit de iad, dar nu-l cunoasteti http://www.crestinortodox.ro/editoriale/ Cautand acum sa inteleg tot ce ne-a povestit doamna user name dobri7m, am gasit niste articole, cele mai multe sunt postari recente pe site-urile garantat ortodxe. Sunt si cateva articole ale parintelui Petru Pruteanu, care, de asemenea, ne indeamna crestin ortodox sa-i urmam sfaturile, uitand probabil, ca si noi aici, in ortodoxia noastra româneasca, avem preoti, duhovnici, sfinti, episcopi, patriarhi, carti, mari teologi, traditie crestina si chiar SI credinciosi. Acum incep sa inteleg, cam de unde ar fi putut sa apara articolele fățiș denigratoare (sau la limita, in asa fel incat sa nu mai intelegi nimic si sa nu mai crezi nimic) la adresa Parintelui Ilie Cleopa, Parintelui Arsenie Boca, Parintelui Arsenie Papacioc, Parintelui Constantin Galeriu, Parintelui Ilarion Argatu. In cei 45 de ani de ateism, cu spaima inchisorilor si arestarilor in suflet, acesti preoti, mari duhovnici al neamului românesc, acesti drepti slujitori ai lui Dumnezeu si drepti invatatori ai oamenilor pe care i-au pastorit au tinut vie credinta ortodoxa; impartasindu-ne poate mai rar, invatandu-ne din fața altarului pentru ca nu putea sa fie vorba despre catehizare; de cele mai multe ori fara niciun fel de carti; si românii n-au luat-o pe aratura, asa cum multi fac acum tragandu-si invatatura de la izvorul vicleniei publicate cu ajutorul internetului. Daca doamna user name dobrin7m si altii care o sprijina in demersul dumi-sale au stiut despre ce biserica vorbeau, au facut pacat mare. Si asta doar pentru simplul motiv ca au ascuns un adevar. Puteau sa spuna, ca nu le lua nimeni capul, despre cine se vorbeste in propozitie. Cine vroia asculta si urma indemnul; cine nu, NU. Comentarii stupide oricum ar fi fost, ca asa e obiceiul. Spuneti-i omului direct: „daca mananci din pomul cunostintei binelui si raului, cu moarte vei muri”. Si omul, in deplina cunostinta de cauza si raspunzator, opteaza. Ce s-a intamplat pe acest topic (si acum vad ca s-a mai intamplat si pe altele) e viclenie mare. Si cei care practica acest tip de relatie ar trebui sa stie ca omul poate sa fie prost o data, de doua ori; de noua ori; dar la un moment dat se trezeste; si atunci, ce-ai castigat ca l-ai mintit, l-ai viclenit? Omul, daca Dumnezeu vrea, se trezeste. Eu nu sunt omul care ar avea indrazneala sa-i spuna altui om: asa trebuie sa faci. Eu pot sa-i spun doar ce gandesc eu. Nu e corect nici sa traim in locul altora, nici sa gandim in locul lor, nici sa le ingradim libertatea. Dumnezeu ne-a zidit liberi; lasati-ne sa alegem; nu ne ingraditi libertatea; e pacat. Daca exista atatea biserici, stie Dumnezeu de ce le ingaduie. Eu vreau sa traiesc si sa mor in Biserica in care m-am nascut si botezat. Si ma rog lui Dumnezeu pentru asta. |
#576
|
||||
|
||||
![]()
Un frate din Libia a venit la avva Siluan in muntele Panefo si i-a zis : parinte, am un
vrajmas care mi-a facut multe rele, ca si tarina mea, cand eram in lume, mi-a rapit-o si de multe ori m-a vrajmasit. Iar acum a pornit si oameni otravitori, sa ma omoare si as vrea sa-l dau in judecata. Zis-a lui batranul : precum te impaci, fiule, fa ! Zis-a fratele : cu adevarat, parinte, de va fi pedepsit, ii va fi de folos sufletului. Raspuns-a batranul : cum socotesti, fiule, fa ! Si a zis fratele : scoala-te, parinte, sa facem rugaciune si voi merge la dregator ! Deci, sculandu-se si rugandu-se amandoi, cand a venit sa zica : si ne iarta noua gresalele noastre, precum si noi iertam gresititor nostri, a zis batranul : si nu ne ierta noua gresalele noastre caci nici noi nu iertam gresitilor nostri ! Apoi a zis batranului fratele : nu asa, parinte ! Iar batranul a zis : ba asa, fiule ! Caci cu adevarat de vei voi sa mergi la dregator, sa-ti faca tie dreptate, Siluan alta rugaciune nu-ti va face tie. Si punand fratele metanie, l-a iertat pe vrajmasul sau.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#577
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Plasarea ei langa Biserica Ortodoxa Rusa dovedeste o grava ignoranta/confuzie.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#578
|
|||
|
|||
![]()
Si de ce crezi ca dupa ce o sa citesti o sa crezi? O sa gasesti ceva prin care sa spui ca e o facatura.
|
#579
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si apropo, cel putin o icoana izvoratoare de mir, nu prea mi se pare chiar ortodoxa. Analiza grupei de sange...ar fi fost interesant un profil ADN. Al cui ar putea fi?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#580
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta cu "savantii rusi" e deja una clasica. A mai fost o duma asemanatoare pe topicul ala cu "savantii rusi au studiat apa sfintita si semnul sfintei cruci". La fel, nu exista nici un studiu, ci doar o publicatie cum avem si noi gen "Formula As"...
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|