![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Dacă te-am deranjat cu ceva, te rog să mă scuzi. Pace.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
CANONUL 66 apostolic (POSTUL DE DUMINICA ȘI SÂMBĂTA)
"Dacă vreun cleric s-ar afla postind în zi de duminică sau sâmbătă (afară numai de una), să se caterisească; iar de ar fi laic, să se afurisească." Poate sa explice cineva acest canon? Pe mine ma deruteaza complet, indiferent ca se refera la cler sau la mireni. Mi intai ce inseamna "zi de duminica sau sambata (afara numai de una)"? Pe urma cum se impaca asta cu impartasitul? Nu se spune peste tot ca trebuie sa postim inainte si dupa impartasanie macar 1 zi? Si de curatenie trupeasca sambata si duminica? Eu nu inteleg. Daca acesat canon spune asa, atunci de ce toti vor post in aceste zile? Si de celelalte zile de sarbatoare cum este? Este vreun canon care sa spuna?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Iarta-ma, Iarta-ma, Iarta-ma, Dumnezeul meu ! Pentru felul meu firesc, printre oameni cand pasesc, pentru traiul in zadar, Doamne Iarta-ma Tu iar, pentru nevegherea mea, de-a ramane-n voia Ta, pentru tot ce-a fost murdar, Doamne Iarta-ma Tu iar! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
A posti în înțelesul acelui canon înseamnă a posti complet, a ajuna.
„Afară numai de una” înseamnă că pentru o singură zi nu va fi sancționat. Iar rostul opririi de la postire în zi de sâmbătă sau de duminică este că acestea sunt zile liturgice, în care se cuvine să ne bucurăm de Învierea Domnului. Și, cum spunea Mântuitorul: „Cât timp Mirele este cu ei, nu pot posti” |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Totusi de ce toata lumea spune ca trebuie postit sambata si duminica? Si monahi si peste tot este scris minimum 1 zi inainte si 1 dupa impartasit. A ajuna inseamna a posti complet, adica post negru? Eu am inteles ca inseamna a tine post numai anumite ore (in ajun), adica de la ora 24:00 h sau poate 21:00h. Nu stiu. Va rog, cine stie clar, sa ne lamureasca.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sâmbăta și duminica evident că postim atunci când ne aflăm în unul din cele patru posturi, însă mâncând legume. La fel și atunci când ne pregătim pentru împărtășanie: nu se cere să nu mâncăm nimic. Ajunările sunt zilele de post total (în care nu se mănâncă nimic și chiar nici apă nu se bea) rânduite înaintea unor praznice mari: Ajunul Crăciunului, Ajunul Bobotezei, Tăierea capului sfântului Ioan Botezătorul (adică azi), Înălțarea Sfintei Cruci. Plus alte zile rânduite de Biserică, cum sunt mai multe în Postul Mare și în Săptămâna patimilor, mai ales. Incluzând și Sâmbăta Mare, la care făcea referire Florin. Înainte de a fi rânduite aceste posturi în care se mănâncă vegetale, se pare că a posti însemna a nu mânca și a nu bea nimic. Iar oprirea de la postire sâmbăta și duminica nu se poate referi la postul de legume, pentru că niciun canon nu ne obligă să mâncăm de frupt. Putem să ne lipsim toată viața de produse animale, fără teama că am încălca vreo poruncă a Bisericii. Am găsit aici detaliat despre tipurile de post. P.S. Aș mai adăuga că a posti în zilele liturgice, pe lângă a nu mânca nimic, ar mai însemna și plângerea pentru păcate. Or, asta trebuie să se facă la vreme potrivită, nu la vreme de bucurie. Last edited by N.Priceputu; 30.08.2013 at 00:24:48. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. Last edited by Florin-Ionut; 29.08.2013 at 23:53:08. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Tot nu este clar. Hai s-o luam de la capat. Canonul zice sa nu postim sambata sau duminica, in afara de una. Care nu stim la ce se refera. Tu spui una, Florin alta si inclin sa-i dau dreptate lui. Dar nu stiu sigur. Si atunci cum se impaca cu postul pentru a ne impartasi duminica la Sf. Liturghie? Ca pentru asta trebuie sa postim si sambata si duminica (dupa). Mai precis sambata sa ajunam, adica sa nu mai mancam si bem dupa ora nu stiu care. Ca altfel stiu si eu ca nu se posteste sambata si duminca, ci numai luni, miercuri si vineri. Dar e vorba de impartasitul de la liturghia de duminica, indiferent daca este perioada de post sau nu. Daca este asa cum spui si nu avem voie sa postim in general sambata si duminica, atunci inseamna ca : - ne putem duce asa la impartasit sau - nu trebuie sa ne impartasim in fiecare duminica si postim numai cand ne impartasim. Regula asta atunci de unde a fost scoasa? Cum se duceau oamenii la impartasit in vremurile acelea? Si au mai fost modificate canoanele? Inteleg ca acest canon face referire numai la postul alimentar si nu la cel trupesc? Bine ca ni se cer zeci de chestii si canoane si nu se gaseste nimeni sa ni le explice. Fiecare face dupa cum intelege. Asta ma deranjeaza cel mai rau in credinta. Ca nu are cine sa ne lamureasca, dar fiecare vine cu idei si cerinte. De unde, frate le aduc?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 30.08.2013 at 00:04:26. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
De altfel n-am gasit nicaieri mentionat aici o zi obligatorie pentru ajunarea desavarsita. P.S. Link -ul corect este: http://biserica.org/Publicatii/1992/NoIV/26_index.html Probabil ai bagat un tz in loc de t, din reflex desi banuiesc ca ai luat link -ul cu c/p nu l-ai scris litera cu litera :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 30.08.2013 at 17:32:15. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|
|