![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Eu cred ca este buna psihologia, dar pana intr-un punct. Am citit vreo cateva, insa 2 carti m-au ajutat foarte mult: Labirintul codependentei si Plecarea de acasa. M-au ajutat sa constientizez unele lucruri, unele neputinte etc
__________________
,,Cu Dumnezeu nu-i nevoie să fii politicos; pur și simplu, varsă-ți inima ta în fața Lui." Pr Sofronie Saharov |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Depinde ce se intelege prin psihologie. Aici ma refer mai ales la psihologia moderna care se ocupa cu sexualitatea si relatiile dintre oameni. E putin paralela cu Biserica.
Daca insa stii un psiholog bun, crestin-ortodox, si ai o problema, poti apela la el. Dar in acelasi timp sa te consulti si cu duhovnicul. Nu as pune psihologia mai presus de Biserica. Psihologia este o stiinta umana si are limitele ei ca toate stiintele. Biserica e Trupul Domnului Iisus Hristos, iar invatatura Ei este Relevata. ** Un psiholog,, care e si profesor universitar, a tinut o conferinta despre psihologie si religie. Poate intereseaza pe cineva. (Partea I) http://www.youtube.com/watch?v=OW4yw3w611w |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Parascheva, dacă psihologia modernă se ocupă cu sexualitatea, spune-mi te rog: cu ce se mai ocupă sexologia? Mai este vreo distincție între psiholog și sexolog? Care? Pe de altă parte, sexualitatea nu face parte, oare, din sfera relațiilor dintre oameni? (în propoziția ta le-ai pus separat, distinct) Sexualitatea este în afara relațiilor interumane??? (În cazul ăsta te referi probabil la sexul cu animale, la masturbație, la vibrator... Păcat! Dumnezeu a lăsat ca oamenii să se împerecheze cu oameni, mai exact bărbatul cu femeia, în cadrul relațiilor interpersonale bazate pe afecțiune reciprocă, pe iubire.) 2. "Dacă știi un psiholog bun, creștin ortodox" - De unde știi că e bun? Iar dacă nu e creștin ortodox, înseamnă că nu e "bun"? Și ce crezi, eu care sunt creștin ortodox, sunt un psiholog bun?.... Parascheva, m-aș bucura să nu mai scrii fără chibzuință (și minimă informare) prealabilă. E păcat de timpul dăruit nouă de Bunul Dumnezeu... De ce să-l risipim cu ușurătate? 3. Multă bucurie mi-ai făcut cu linkul către Adrian Opre. Îl voi viziona cât de curînd și sper că va fi o mângâiere. Mulțumesc frumos, Parascheva! P.S. Aș fi fost foarte mulțumit să întrebi, pur și simplu: "Cu ce, oare, se ocupă psihologia modernă?" Ar fi fost o întrebare foarte bună, folositoare și, încă, smerită. Adică în acord cu realitatea limitelor personale (nu le știe nimeni pe toate și nici nu e nevoie; putem colabora cu semenii, dacă ne dăm seama că nu suntem omnipotenți și omniștienți). E decisiv să pornim mereu de la recunoaștera ignoranței noastre, parțiale sau totale. Astfel avem o șansă să creștem, să cunoaștem și să conviețuim. Cu vremea și cu munca stăruitoare și inteligent condusă putem deveni chiar experți în domeniul pe care, inițial, nu îl cunoșteam deloc. Iar dacă e vorba de cunoaștere duhovnicească, putem deveni, cu harul Domnului, pur și simplu sfinți. Altminteri, nu doar că batem pasul pe loc, dar ne mai și umplem de microbi sufletești (aroganță, părere de sine, închipuiri varii, etc.) și răspândim în jurul nostru minciuni și prostii. Să nu fie! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://carteromaneasca.wordpress.com...a-homosexuala/ "Alfred Kinsey, finantat de prestigioasa Fundatie Rockefeller(deci de masonerie), a fost unul dintre cei mai activi si influenti promotori ai „emanciparii sexuale”. Decadenta morala la care suntem martori azi se datoreaza, in mare parte, si lui, si ideologiei careia i-a dat nastere. Supranumit “Freud al Americii”, Kinsey a deschis, prin raportul sau publicat în 1948, calea spre “revolutia sexuala” care avea sa se petreaca în anii ’60, vorbind deschis (și “argumentat” cu rezultatele interviurilor sale cu sute de subiecți) despre masturbare, sex premarital, relații extraconjugale, homosexualitate, pozitii si relatii nefiresti.Kinsey afirma că 98% dintre bărbați și aproximativ jumătate dintre femei aveau relații sexuale premaritale, că 95% dintre americani erau potențiali infractori sexuali și că cel puțin 10% dintre bărbați erau homosexuali. Și, deși nimeni nu observase că 317 bebeluși și copii fuseseră “testați” de către Kinsey pentru obținerea datelor sexuale la copii, educatorii preluau concluziile acestuia – anume că copiii au un instinct sexual încă de la naștere, deci educația sexuală în școli (în stilul lui Kinsey) ar trebui să fie obligatorie. Întrebarea pe care ar trebui să ne-o punem este: Cum a obținut Kinsey statisticile privind sexualitatea infantilă, date care aveau să transforme școlile, instanțele, presa și dormitorul? Mai pe scurt, echipa lui Kinsey a participat la abuzarea sexuală a celor 317 bebeluși și copii" |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O recomand cu căldură (mai sunt încă 2 părți pe You-Tube, în afară de cea oferită prin link). |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Daca nu infiintai tu acest topic, il infiintam eu. Da, e nevoie de dezbateri.
1. Limite. Atat Ortodoxia cat si psihologia ofera posibilitati de investigare a sufletului omenesc. Cunoasterea de sine in psihologie cultiva mandria, in timp ce cunoasterea de sine in Ortodoxie este orientata spre smerenie. Mandria a ajuns boala secolului, e radacina tuturor relelor. Apare apoi textul Fericirilor (http://ro.orthodoxwiki.org/Fericirile) din care ne dam seama ca nu e cazul sa fim prea curiosi sa descoperim totul cu mintea noastra lumeasca, incetosata de pacat, ci sa cautam lumina Duhului Sfant care ne va calauzi in toate. 2. In conditiile crizei de comunicare care se adanceste pe zi ce trece, gasirea unei persoane care sa ne ajute sa despicam firul in patru e necesara. Unii isi descarca sufletul pe unde apuca, altii aleg psihologul, altii aleg rugaciunea si preotul. Aici intervine aspectul calitativ al prestatiilor: rugaciune plus discutie. Un cuvant cu putere multa aduce roada mai multa intr-o inima pregatita prin rugaciune sa-l primeasca, in timp ce un cuvant corect ajuns intr-o ureche indaratnica nu ajunge nici pana la inima. Intre aceste extreme, exista, desigur, nuantele. E greu sa construim daca temelia nu e Hristos. De fapt, Hristos este Cel care intervine in viata noastra si ne ajuta sa facem voia Sa. Nici preotul nu poate face singur nimic, ci doar sa ceara ajutor pentru a ne povatui corect si sa se roage pentru noi. 6. Intr-o epoca in care se tinde spre o lume fara Dumnezeu, mantuirea este lasata de obicei in grija preotilor. Asadar, e foarte posibil ca solutiile date de psihologi la anumite probleme sa fie strict lumesti sau chiar in contradictie cu solutiile date de biserica. Atunci cand psihologul e si crestin, stie sa selecteze si din religie si din psihologie cunostinte care-l pot ajuta pe pacient. Asta se cheama misiune crestina, oarecum pe raspunderea sa, dar el, psihologul, nu are obligatia sa faca asa ceva. 7. Psihologia nu opereaza cu notiunea de pacat. Asertivitatea, empatia si alte concepte de acest fel dirijeaza relatiile interumane astfel incat porunca evanghelica a iubirii aproapelui sa fie partial indeplinita, dar fara implicarea lui Dumnezeu. 8. Psihologia ar putea fi slujitoarea Bisericii daca ar fi fundamentata pe baze crestine si ar dispune de personal crestin si de concepte si practici crestine. Last edited by antoniap; 02.09.2013 at 17:01:14. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Parțial de acord. (Preotul are o putere mult mai mare.) 6. Nu reușesc să înțeleg bine, sorry... Oare nu preoții (păstorii) se îngrijesc, în primul rând, de mântuirea credincioșilor? Cu atât mai mult cu cât lumea e tot mai depărtată de Dumnezeu: cine să aibă această sfântă slujire dacă nu, mai întâi, preoții lui Hristos? 7. Păcatul nu este, într-adevăr, un concept psihologic. Ci unul duhovnicesc. Termenul are sens doar în cadrul relației dintre om și Dumnezeu. Or, această relație nu face parte din domeniul de studiu expres al psihologiei (care e mult mai modest), ci din aria, evident, a Teologiei și a Bisericii. În ce privește porunca iubirii aproapelui, majoritatea școlilor și curentelor psihologice NU o încalcă ci, dimpotrivă, o cultivă. Fie și indirect. Cugetă, de voiești, la consilierea cuplurilor care nu se înțeleg și vor să divorțeze; la psihoterapia tulburărilor de caracter care implică numerose acte antisociale; la sprijinirea dezvoltării morale; la cultivarea ascultării active ca abilitate a oricărui om; la asertivitate și empatie (contra agresivității și indiferenței față de aproapele); la psihologia organizațională care intervine când apar conflicte insolvabile între membrii unei comunități constituite în jurul activității numite muncă; la consilierul școlar care are de luptat cu nenumărate acte antisociale; la consilierul din tribunale care îi ferește pe minori să devină victimele unor părinți evident iubitori de ei înșiși iar nu de copil; la umanizarea actului medical (adeseori rece și inuman, de-a dreptul sadic - iar aici intervine psihologia medicală) și la multe altele.... Spui, însă, că "fără implicarea lui Dumnezeu". E discutabil... Depinde de la om la om, de la situație la situație. Un lucru e cert: psihologul nu are ca scop expres și imediat îmbunătățirea relației omului cu Dumnezeu (acest scop ține de duhovnicie, de Teologie și Biserică) și nu solicită explicit implicarea Duhului Sfânt în relația terapeutică. Nu o solicită în prezența clientului (dar o poate face în taină), excepție făcînd, poate, domeniul psihoterapiei ortodoxe. Când spunem "fără implicarea lui Dumnezeu" - oare sugerăm că psihologul Îl alungă pe Dumnezeu din viața clientului? Dacă facem această afirmație gravă, cred că păcătuim prin minciună. Atenție! Ca și șoferitul, ca și brutăritul, ca și domeniul poștei și telecomunicațiilor, ca orice alt domeniu care se circumscrie unei bresle și unei meserii, psihologia este în mare parte o știință cu un conținut neutral față de polemicile care se țin lanț în jurul credinței. Nu este interesată să participe la dezbateri de genul acelora pe care le poartă credincioșii din diverse confesiuni. Nici nu slujește preoțește. Nu e treaba psihologului. Precum nici a șoferului nu este, nici a brutarului, nici a poștașului ori telefonistei, nici a coafezei, nici a constructorului de case, nici a contabilului, nici a ministrului comerțului, nici a pictorului și nici a zugravului. Și pentru aceasta noi le reproșăm lor că "lucrează fără Dumnezeu"? Depreciem toate domeniile de activități omenești în care nu se invocă încontinuu Duhul Sfânt? Cum vine asta? Apoi, să îl luăm ca exemplu pe Sfântul Luca al Crimeii: neurochirurg, nu făcea nici o operație fără icoana Maicii Domnului în sala de operații. Om evlavios, cunoaștem viața lui. Dar ce făcea în timpul serviciului? Opera pe cap cu... rugăciunea? Făcea trepanații și elimina tumori cu ...Duhul Sfânt? Oare nu, mai degrabă, își vedea omul de treaba lui, în baza cunoștințelor medicale din domeniul său, avînd totodată credința că Domnul îl va ajuta, după Voia Lui cea milostivă? La fel și psihologul: își face treaba lui, în baza cunoștințelor despre mintea omenească, sperînd că roadele muncii sale vor fi pozitive: dezvoltarea stihiilor sufletești, personalitate sănătoasă și creativă (capabilă de a rezolva probleme, atât cât e omenește cu putință), relații interumane de apropiere și constructive etc. etc. etc. 8. Același patern de gândire: șoferia ar putea fi slujitoarea Bisericii dacă ar dispune de personal creștin și dacă ar fi fundamentată biblic etc.... Hai, Antonia, că devenim comici!... În realitate, tot ceea ce concură la atingerea obiectivelor Bisericii, direct sau indirect, este /devine un slujitor al Bisericii. Dacă punem pe Hristos în centrul vieții noastre și în centrul lumii, atunci putem găsi cum până și dracii ar putea să fie, în felul lor nenorocit, slujitori ai Bisericii. O spun adeseori Părinții, arătînd cum întoarce omul credincios, prin Pronia Domnului, răul în bine, spre mântuire și spre slava lui Dumnezeu. Dar dacă nu punem în centrul vieții noastre pe Hristos, dacă universul nu este în inima și cugetarea noastră Hristocentric - atunci vom găsi mereu că X sau Y sau Z nu slujesc Bisericii. Dar noi slujim, desigur.... Așa pățim când Domnul nu ne-a lăsat duhul de pocăință (pesemne din pricina mândriei și păcatelor noastre strigătoare la cer): vedem răsturnat o mulțime de lucruri și nu mai găsim pe nimeni vrednic să slujească Bisericii, exceptînd propria persoană și alți câțiva "aleși"... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Dar tot de psihologie tine si:
http://www.razbointrucuvant.ro/recom...-dezinformare/ Daca anumite tehnici de manipulare sunt folosite la nivel colectiv, de ce n-ar putea fi folosite si la nivel individual? Macar selectiv... Si atunci... Una e sa vorbim despre Sfantul Luca al Crimeii si alta e sa vorbim despre terapia Bowen, o terapie de manipulare corporala. Pai, daca e manipulare, chiar ca e manipulare si pacientul e la dispozitia manipulatorului in ambele cazuri si la psiholog si la terapia Bowen. http://www.crestinortodox.ro/forum/s...=8836&page=100 E interesanta si pagina urmatoare: http://www.damaideparte.ro/index.php...ntrastului/58/ In Ortodoxie, lucrurile sunt un pic mai clare. Da e da, si nu e nu. Ori cu Dumnezeu, ori cu satana. Cu amandoi nu se poate. Dumnezeu ii ingaduie satanei sa ne ispiteasca, dar noi trebuie sa-l respingem daca vrem un colt de rai. Last edited by antoniap; 02.09.2013 at 22:37:20. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Asta e reclamă la cărți sectare.
|
|