![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
E riscant sa nu fii ortodox si sa arbitrezi in astfel de probleme. Uneori intre suferintele fizice si viata duhovniceasca a cuiva exista legaturi stranse. Marii duhovnici ortodocsi stiu ce scriu eu aici. Da, daca stim ca putem sa discutam astfel de probleme cu un duhovnic si nu o facem, e vina noastra.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
acum vreo 2 zile tocmai spuneam ca sper ca discutia sa nu degenereze in extreme. Iata ca s-a intamplat cu userul barsaumas.
Iata cum crestinii ajung astfel medievali, superstitiosi si desigur inapoiati. Ca sa evitam astfel de confuzii eu vin cu un exemplu concret. Domnul x incepe sa se simta rau, stari de greata, voma, dureri ale stomacului, mai ales dupa ce ia masa, tulburari de tranzit, gust amar in gura si dureri puternice de cap. Fara sa realizeze inconstientul sau incepe sa lucreze si ganduri nu tocmai bune incep sa ii dea tarcoale. ceva de genul: poftim, m-am imbolnavit, daca am ceva grav, daca nu voi mai putea muncii, am vazut vecinul x ca asa se simtea si avea cancer si astfel starea psihica i se deterioreaza. Se va duce la medic si acesta dupa un control amanuntit il anunta ca tocmai este posesorul unei pietre frumoase la fiere care daca nu va fi scoasa in viitorul apropiat ii va obstructiona canalul coledoc. Fireste ca nu se va duce la preot ca sa il opereze. Dar daca este un crestin adevarat, domnul x se va duce la duhovnic si ii va spune despre incercarea de sanatate prin care trece si il va ruga sa se roage si pentru el sa treaca cu bine peste acest impas, sa se refaca usor dupa operatie. pentru ca ce putem noi face fara Dumnezeu? Cum trecem noi peste incercarile vietii fara ajutorul lui Dumnezeu? Sufletul nostru are nevoie de Dumnezeu in fiece moment al vietii. Iar preotul stie ce are de facut sa intareasca un suflet aflat in durere si la necaz. Omul care are credinta deplina in Dumnezeu usor trece peste toate incercarile vietii. Domnul il intareste. Si nu trece usor pentru ca incercarea devine mai usoara, ci pentru ca sufletul sau este mai intarit. Dar sa luam cazul in care domnul x este deprimat si depresiv. a avut mai multe esecuri in viata care l-au cam doborat. trecand peste faptul ca daca ar fi avut credinta tare in Dumnezeu, nu ar fi deprimat si depresiv sa vedem ce poate face. Cine este cel ce alina sufletele , le intareste in necaz , le mangaie si vindeca? Nu este El Iisus Hristos Acela? Unde Il gaseste pe Hristos si cum Il cauta pe Hristos? urmand ascultarea de duhovnic, rugandu-se neincetat si cautand sa scape de propriile pacate il va gasi pe Hristos. Cand il ai pe Hristos depresia dispare, caci cine il gaseste pe Hristos primeste bucuria vesnica. Omul trebuie sa ajunga la intelegerea ca " veacul acesta desertaciunea desertaciunilor". Nimic material aici nu trebuie sa il macine si sa il framante incat sa ii afecteze sufletul. Sf. Antonie cel Mare spune in Filocalia asa: nu te teme omule si rob de ai fii, caci chiar de trupul tau este lovit, la suflet nu ajunge nimeni decat daca tu ii dai voie. Inauntru in tine, sufletul tau sa cante si sa laude pe Dumnezeu. Atunci nu vei cunoaste intristarea nici daca ai fi rapus la pat.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cu practica stam prost... cam toti. Imagineaza-ti avand pe cineva drag sau chiar unul din copii la pat, ai putea sa nu te intristezi? Eu recunosc, nu! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar daca cei de langa noi sufera noi sa avem puterea de la Domnul sa ii alinam si sa ii odihnim. In necazurile vietii, cand un copil este bolnav sau sotul, sotia, cei dragi, te intristezi dar si nadajduiesti la Dumnezeu si te rogi neincetat ca Dumnezeu sa ii vindece, sa ii aline si sa ii bucure. Aceasta nadejde impreuna cu fapta ta buna, de ingrijire si iubire, va face mult bine dragilor nostri.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În Sf. Euharistie, în Biserică, în general, în fiecare dintre semeni, în Sfânta Scriptură, în noi înșine, în cele mai mici și, aparent, neînsemnate dintre făpturile lui Dumnezeu, în zâmbetul curat și sincer al copilașilor, în cântecul păsărelelor, în flori, în întreaga natură, în întregul univers, pretutindeni. Și unde-L mai putem găsi pe Hristos? În fiecare carte bună, ziditoare de suflet, pe care o citim, în fiecare gând, privire, cuvânt sau gest frumos pe care-l primim sau, mai ales, pe care-l dăruim cu naturalețe și iubire, în orice act de bucurie, libertate, curaj, sinceritate și dragoste neprefăcută, în tot ce e frumos, adevărat și bun în lume, în noi și-n jurul nostru. Îl mai putem găsi undeva pe Domnul? Da: în teologie, în filosofie, în științe (inclusiv în psihologie, da, cu siguranță că da!), în artă, în literatură, în tot ceea ce poate fi, pentru inimile noastre însetate de adevăr și de frumos, un pedagog către El (așa cum Legea lui Moise a fost pentru iudei, iar filosofia și mitologia antică pentru păgâni). Dar unde nu-L putem găsi? În păcat. Căci scris este-n Sfânta Evanghelie: "pentru ce-L căutați pe Cel viu între cei morți?". Unde este Domnul nostru Iisus Hristos, Lumina inimilor noastre? În aparență, nicăieri; în adevăr, pretutindeni. Atunci, de ce ne pare atât de greu să-L găsim?... Voi posta, în acest sens, răspunsul unui copil de 12 ani... un cuvânt desprins, parcă, din Pateric, dintr-un pateric al copiilor: - "De ce mulți oameni nu-L pot găsi pe Dumnezeu?" - "Pentru că-L caută din interes". Slavă lui Dumnezeu pentru toate! P. S. De ce să fim exclusiviști? De ce să ne-nchidem în noi înșine, respingând știința?... Într-adevăr, Biserica este singurul loc unde Hristos poate fi, cu adevărat, găsit; fiindcă întregul univers este biserica și templul Celui preaînalt și binecuvântat în veci! Acesta este, cred, secretul înțelegerii corecte a uimitoarei afirmații din "Păstorul" lui Herma: "Biserica există mai înainte decât toate și pentru Biserică a fost creată lumea". Hristos în mijlocul nostru!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#6
|
|||
|
|||
![]()
http://spiritromanesc.go.ro/Parintele%20Staniloae.html
În primăvara anului 1993, cu câteva luni înainte de trecerea sa la Domnul, Părintele Dumitru Stăniloae primea un grup de tineri de la Liga Tineretului Ortodox din Brașov, cu aceeași generozitate cu care o făcea cu toți aceia care-l cercetau bătând la ușa chiliei sale din strada Cernica. "Să vorbim despre știință și credință: știința ne lasă închiși în descrierea legilor diferitelor existențe, dar nu vrea să știe că aceste legi trebuie să fie de la cineva mai presus de legi. Ea nu explică nimic, descrie numai; descrie mai mult legile lucrurilor materiale. În secolul XIX se credea că poate să cunoască și cele spirituale, dar nu le poate cunoaște. Psihologia este cea mai slabă dintre științe pentru că vrea să reducă la câteva legi viața spirituală a omului; omul este o mare taină. Eu sunt o mare taină față de celălalt, deși mă deosebesc de alții și fiecare se deosebește de alții; fiecare este o taină de necuprins, de nedefinit. Fiecare este o taină, fiecare este mereu nou, fiecare este altfel decât altul, așa că nu poți să reduci viața persoanei la o știință precisă, așa cum pretinde știința. Persoana e o mare taină, dealtfel și lucrurile, fiecare sunt taine . Lumea aceasta e foarte complexă, cine-o pătrunde? Și chiar dacă o pătrunzi nu te satisface dacă nu recunoști ceva mai presus de ea. Nu te satisface; nu mă mântuiește lumea aceasta. Persoana e o mare taină, o taină care mă înalță, îmi dă o bucurie de-aș avea toată lumea, dacă n-ar fi o persoană atentă față de mine aș fi cel mai nenorocit om. Numai dacă am o persoană care-i atentă față de mine, numai atunci mă simt fericit. Deci ce mare lucru este persoana, cine-o poate defini? știința nu cred că mai poate pretinde astăzi că poate defini persoana. De fapt unde a ajuns lumea? nu mai are nici o înțelegere a tainei; cei mai dinainte de noi aveau altă înțelegere. Eu cred că apariția omului este o taină și în taina aceasta e o taină supremă - spune Sfântul Grigorie de Nyssa: Nu se poate să fi fost cândva când n-a fost nimic. Nu se poate Unii oameni de știință spun că n-a fost nimic și a apărut din nimic; nu se poate să fi fost cândva când n-a fost nimic; ori Acest care a fost totdeauna, care a fost fără început, n-are cauză. Toate au o cauză: de la Acela sunt; în Acela sunt cauzele tuturor, deci trebuie să fie perfect, trebuie să fie desăvârșit, trebuie să fie conștient, trebuie să fie deasupra legilor, trebuie să fie Absolutul, de nesupus legilor. Acesta este Dumnezeu, care are puterea să facă din nimic, nu din sine, că dacă ar fi din sine ar fi toate perfecte, ori nu pot fi din El; nu pot fi nici dintr-o materie preexistentă pentru că în acest caz n-ar fi perfect El; trebuie să fie cineva din veci perfect și absolut, desăvârșit, iar datorită complexității Lui, El trebuie să aibă caracter de persoană, nu se poate să nu aibă caracter de persoană. Și nu poți să gândești persoana fără persoană; deci iată Treimea Trebuie să fie o persoană care iubește. Nu se poate să ai altă persoană pe care să nu o iubești, sau una de care să nu vrei să fii iubit; nu poți Totdeauna vrei să ai o persoană care să te iubească și tu o iubești pe ea; și ce iubire mai înaltă și mai curată este decât cea între Tată și Fiu, și dacă sunt numai doi care se iubesc în veci, iubirea lor e perfectă când împreună iubesc pe al treilea; nu se pot mărgini; și fiecare din ei are o bucurie mult mai mare când are și pe altul care se bucură de celălalt. Tatăl are pe Duhul care se bucură împreună cu El de Fiul, Fiul are pe Duhul care se bucură împreună cu El de Tatăl. Așa că învățătură despre Treime apare inevitabil. N-a fost cândva când n-a fost, e cea mai întemeiată știință Știința nu spune nimic despre originea lumii: știința este foarte mărginită. Credința vede realitatea, vede că nu poate să fie lumea aceasta de la ea. Trebuie să fie cineva perfect și fără început. Aceasta este cea mai sigură știință. Credința este adevărata știință. Mi-a spus un doctor: Eu nu cred în Dumnezeu; eu știu de Dumnezeu Nu e vorba de o credință în Dumnezeu ci de știință; adevărata știință. Și cred că Occidentul acesta va ajunge la un mare fiasco dacă nu se oprește. Poate să ducă la sfârșitul lumii cu această civilizație tehnică, care nu-și pune problema tainei. Nu-mi dă nimic, nu-mi explică nimic această știință atee, fără Dumnezeu; absolut nimic. Dar nu vrea să recunoască că totul este o taină este o taină Aceasta e știința adevărată, să știi că există o taină a tuturor lucrurilor. Și taina supremă este Dumnezeu, dar o taină de care ești sigur; taina pe care o constați în mod sigur, și cred că dacă omenirea s-ar mai putea maturiza, ar trebui să revină la această înțelegere a tainei lucrurilor, a neputinței științei de a explica ceva. Știința ne scrie legile ei și ce-i cu asta; ne scrie niște legi practice de care te folosești în aplicarea lor: cum să faci case, să faci diferite lucruri; dar ce-și poate explica, și ce poate crea? tot lucruri moarte. Este o moarte tehnica aceasta. Poate că se potrivește cu ceea ce se spune la Apocalipsă, că se vor înmulți Gog și Magog aceste mulțimi străine de Dumnezeu, și vor rămâne puțini cei ce vor trăi cu adevărat credința, cei care vor fi cu adevărat credincioși. Și iată respectul pentru cei ce au fost, că lucrurile cele mai minunate le-am moștenit din trecut, de la generațiile trecute, lucrurile spirituale, spiritualitatea. Credința este știința adevărată, și știința adevărată este știința tainei, care răspunde pe de altă parte aspirației omului de a cunoaște la infinit: niciodată nu poți să cunoști ceea ce este în taină complet, trebuie să înaintezi la infinit în această cunoștință; și asta corespunde aspirației omului. De aceea Ortodoxia este mult mai înaltă decât Occidentul acesta care nu știe de taină și care a redus creștinismul la ceva foarte apropiat de știința aceasta mărginită." |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Însă, tot adevărat e că Părintele spunea de fiecare dată lucrurile într-un anumit context. Când critică psihologia o face acolo unde unii psihologi sau adversari ai Bisericii care se foloseau de psihologie ca armă denigratoare, pierdeau din vedere adevărata forță și vocație a Bisericii care nu poate fi contestată decât de nebuni. Totuși, sunt și locuri unde Părintele vorbește pozitiv, chiar elogios despre psihologi. Știu asta, nu țin surse pentru că nu am motiv, nu mă interesează prea tare lucrurile astea eu avînd deja de mult o opinie deja formată, ca om creștin vorbesc, și nu port gâlceavă, nu strâng date. Am trecut de faza asta. Un lucru știu sigur: că, referindu-se la apuseni, Părintele elogia psihologia și vedea pe psihologi ca lucrători ai harului lui Dumnezeu pentru vindecarea sufletului omenesc. În nici un caz nu afirm că Părintele se referea la vreun primat al psihologiei în general asupra Bisericii lui Hristos. Exclus orice gând de acest fel. E nebunie și prostie mare să creadă asta cineva. Totuși, în contextul în care lucrătorul nu își face treaba pentru care a fost tocmit, stăpânul are dreptul să spună: "ți-ai luat plata ta, acum ești liber, pleacă!" Și să tocmească pe altcineva. Din păcate, așa cum subliniază și Părintele Rafail, problema nu e că psihologii vin să concureze Biserica (deși în mintea multor credincioși sau necredincioși așa se întâmplă, chipurile) ci că, în mod real, constatabil mai ales în Apus dar și în țările ortodoxe, psihologia câștigă teren, foarte mult teren și chiar dă clasă mare (pentru cine cunoaște cum stau lucrurile) pseudo-lucrării duhovnicești pe care credincioșii (preot și fii păstoriți) trebuiau să o facă dumnezeiește. Aceasta NU e o problemă a psihologiei, ci e o mare problemă a Bisericii, dinlăuntrul Ei. Psihologii știu că nu au har preoțesc, cum știe și doctorul același lucru. Însă, când omul, din varii motive, se prezintă la doctor, cum ar putea acesta să-l respingă și să-l trimită de unde a venit? Nici un doctor nu ar face asta, dacă e doctor adevărat iar nu doar cu numele. Așadar, atât părintele Stăniloae cât și părintele Rafail, eu înțeleg că discută în mod secundar problema psihologiei, mesajul lor central fiind altul: să ne străduim mai mult în Biserică, să nu pățim ca evreii care au fost rușinați de neamuri. Semnele timpului vorbesc deja, cu vârf și îndesat despre asta... În acest sens, cred, se pune problema. Dacă Biserica se face că nu vede ce e cu oamenii și cu psihologia, dacă Biserica joacă mai departe (prin unii oameni ai ei și la anumite niveluri) rolul de lider arogant și disprețuitor așa cum făceau fariseii și cărturarii amendați prin Vai-uri de Hristos, atunci da, va veni vremea, eu cred cu tărie că e cu totul posibilă tragedia aceasta, când demnitatea Bisericii va rămâne o amintire iar liderii spirituali și taumaturgii sufletului omenesc vor ține de domeniul sărmanei psihologii... N-ar fi prima dată când mândria și aroganța, suficiența de sine și nelucrarea talantului, sunt urmate de retrageri ale lui Dumnezeu, fie și temporare, cu rol pedagogic. Să nu care cumva să fi ajuns zidarii să nesocotească piatra din capul unghiului, iar boierii să uite cine le dă hrana pentru ospăț. Hristos vorbește pe limba pruncilor și a proștilor, iar săracii aceștia cu duhul din psihologie s-ar putea să fie printre Zaheii, orbii, ciungii, leproșii, îndrăciții, desfrânatele, ori chiar morții de care S-a milostivit Dumnezeu, tocmai pentru ca noi creștinii să luăm aminte... Biserica nu este secularizată de psihologi și psihologie, ci de putregaiul dinlăuntrul Ei, care, în rol de Iuda, trădează. Iar acest putregai dinlăuntrul BIsericii nu e altceva decât duhul trândăviei din fiecare creștin în parte și din mai mulți laolaltă. Dacă ar fi să aleg între o lume fără psihologie dar cu Biserică puternică și vie, mare și roditoare și o lume cu deplin succes al psihologiei dar cu o Biserică anemică, aleg fără ezitare prima variantă. În realitate, însă: oare cum stăm în prezent? Dar în perspectivă? Domnul știe! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În stilul inegalabil, delicat, al liricii feminine...:) Cât privește căutarea lui Dumnezeu din interes, aici mă cam scarpin în cap.... Fac nițel pe prostul, închipuindu-mi că n-aș fi deloc, și cuget cam așa: Îmi vine să zic, apăsat, că așa și trebuie căutat Dumnezeu! Din interes. Așa și trebuie păstrat! Din cel mai pur interes, cu a mai hotărâtă dintre intenții, din spirit pur de bussiness nalt, divino-uman. Tocmai, că fără acest gând al afacerii cu Dumnezeu, al târguielii chiar, fără priceperea măiastră a afacerii cu Dumnezeu, riscăm să eșuăm în derizoriu, în chestii de timpul liber, în hobby, în turism, în mondenisme, în mode, în lipsă de responsabilitate pentru partea ce-o purtăm în afacere. Și mai voim, atunci, prosperitate? Demnitate? Recunoaștere și putere? Urmași? Glorie?.... Dar care este interesul pur al omului în bussinessul cu Dumnezeu? Și care e contractul? Obligațiile contractuale? Voi spicui câteva repere din Scriptură în postarea următoare. Momment, please!... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...... Bucurați-vă și vă veseliți, că plata voastră multă este în ceruri..." (Mt 5, 3-12) "Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și dreptatea Lui, și toate acestea se vor adăuga vouă." (Mt 6,33) "Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum Împărăția cerurilor se ia prin străduință și cei ce se silesc pun mâna pe ea." (Mt 11,12) "...și cine nu adună cu Mine risipește" (Mt12,30) "Cine primește prooroc în nume de prooroc plată de prooroc va lua, și cine primește pe un drept în nume de drept răsplata dreptului va lua. Și cine va da de băut unuia din aceștia mici numai un pahar cu apă rece, în nume de ucenic, adevărat grăiesc vouă: Nu va pierde plata sa." (Mt 10, 41-42) "Oricine va mărturisi pentru Mine înaintea oamenilor, mărturisi-voi și Eu pentru ei înaintea Tatălui Meu, care este în ceruri." (Mt 10, 32) "Până acum nu ați cerut nimic în numele Meu; cereți și veți primi, ca bucuria voastră să fie deplină." (Mt 16,24) Last edited by cezar_ioan; 14.09.2013 at 03:09:11. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sigur, Laura, că Domnul e pretutindeni, cum spuneai, participînd la viața tuturor celor zidite de El.
El insuflă tot ce ființează. El face ca în lucruri să bată adierea Ființei. El aduce tot ce e bun, frumos, adevărat în întreaga zidire și în orice colțișor al ei. Altminteri, dacă ar fi vreun locșor, cât de mic, unde să nu fie Dumnezeu (Doamne, iartă-mă!), cum ar mai fi El Nelimitat, Necuprins, Atotțiitor și Atotcuprinzător? Ar însemna că mintea care Îl cugetă așa pe Dumnezeu, absent din vreun lucru cât de mic, Îi aduce Domnului știrbire, făcîndu-L limitat. Parte, astfel, din zidire (care e limitată). Dar Domnul, fiind Necuprins și Veșnic Viu și Milostiv foarte, are înțelegere și compasiune și pentru mințile mai puțin înțelegătoare. Le-ar lărgi și pe ele în cunoașterea Lui, dacă nu și-ar micșora singure inima, prin mândrie și suficiență de sine. Smerită, așadar, îmi pare că a fost cugetarea ta, încât micșorîndu-te tu, prin harul Domnului iată L-ai văzut pretutindeni: de la cele mai mici, mai firave și gingașe pulsații ale firii până la cele mai cutremurătoare și de necuprins cu mintea, tării... Exceptînd păcatul - ai spus. Tipic ortodox! Trăim în Dumnezeu, viem prin Duhul Lui, trup și suflet, poezie și știință, dinozaur și râmă, atom și Univers, trecut-prezent-viitor, carne-piatră-apă-foc și duh. Domnul e pretutindeni! AMIN+ P.S. Psihologia zice că atunci când un om Îl cugetă pe Dumnezeu ca fiind limitat, persoana în cauză prezintă o curioasă hipertrofie a sinelui propriu, o inflație a Eului în detrimentul altor realități sufletești și, ca urmare, proiectează însușirile sale omenești limitate asupra Persoanelor Dumnezeirii. Simte nevoia să se extindă atât de mult, omul acesta dornic să cuprindă totul, fără limite și frâne, încât până și pe Bunul Dumnezeu Îl bagă-n buzunar. Cică! Îl face după chipul și asemănarea sa, a omului. După această logică proiectivă și inversată în raport cu realitatea (o logică răsturnată, așadar răzvrătită), Dumnezeu apare în mintea unora dintre oameni incapsulat într-un profil omenesc, așa încât de fapt nu mai vorbim despre Dumnezeu-Omul ci despre omul-dumnezeu. Analog, păstrînd aceeași logică, și porcușorii ar putea, nu-i așa, să spună că Dumnezeu e un fel de porcușor, elefănțeii că Dumnezeu e un fel de elefănțel, licuricii că Domnul e un licurici ceva mai special ș.a.m.d. Sunt jocuri ale minții incapabile să își sesizeze cu adevărat limitele și mersul propriu. De aceea, noi psihologii, încercăm prin varii procedee să susținem o lucrare de oarecare importanță: antrenăm pe oameni să se decentreze de pe sine și să își perceapă, cât mai acurat și detaliat, propriile mișcări ale minții, sesizîndu-i erorile. Mintea se privește pe sine însăși, se cercetează critic, se amuză ori deplânge de ea însăși etc. E un mugure începător de pocăință, aici, în cercetarea psihologică de sine... Eu numesc asta "a avea mușchi analitic" și "oglindă". Asta o spune psihologia; de Teologie nici nu mai amintesc, că o știm prea bine....:) Last edited by cezar_ioan; 14.09.2013 at 05:27:01. |
|