Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.09.2013, 20:02:42
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
Cum să fie o minciună, domnule cătălin2? În rest nu există nici în Biblie, nici la Sinți Părinți, nici la vreun sinod dogmatic, nici măcar în catehismul BOR.
Daca nu e un neadevar spun intentionat atunci ce este? Cum am spus in mesajul precedent, ori ai pierderi de memorie, ori nu vezi mesajele sa le citesti. Nu am dat eu nu unul, ci trei citate din catehism pe pagina anterioara? Cum spui ca nu am dat din catehism? Discutiile cu tine devin absurde, si cand ne gandim ca acum putin timp tu spuneai ca eu as fi limitat (jignind, astfel), iar tu nu poti intelege o fraza simpla.
Ai uitat ca in urma cu o saptamana ai citit mesajul acesta: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=200
Reiau citatele:

1. Catehismul Sfantului Nicolae Velimirovici: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec..._sfintilor.pdf
"Se poate mantui omul in afara Bisericii?
Nu se poate mantui, pentru ca Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu, fara de care nimeni nu se poate mantui, ca o mana desprinsa de trup."

2. Catehismul de pe credo: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=47
In Biserica, iar nu in afara de ea, Domnul nostru Iisus Hristos impartaseste harul Sau mantuitor, prin Duhul Sfant in Sfintele Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea. Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii.
Adevarul mantuirii in Biserica este mare si taina lui este adanca; de primirea si urmarea lui atarna insasi mantuirea noastra. Pentru a apropia acest adevar de intelegerea noastra, Mantuitorul face asemanarea cu vita si mladitele: "Ramaneti intru mine si eu intru voi. Precum mladita nu poate sa aduca roade de la sine, daca nu ramane in vita, tot asa nici voi, daca nu ramaneti inru mine. Eu sunt vita, voi sunteti mladitele. Cine ramane intru mine si eu intru el, acela aduce roada multa, caci fara mine nu puteti face nimic. Daca unul nu ramane intru mine, este lepadat ca o mladita ce s-a uscat" (Ioan 15, 4-6). Precum mladita se usuca daca este rupta de vita, de la care primeste hrana prin seva, tot asa si sufletul moare duhovniceste, adica isi pierde mantuirea, daca se rupe de Biserica, trupul tainic al lui Hristos, care il hraneste duhovniceste prin harul dumnezeiesc. Harul din Biserica este ca sangele cald din trupul omenesc viu, sange care hraneste toate madularele trupului. Daca un madular se desprinde de trup, atunci de indata se lipseste de viata, caci nu mai curge in el sangele trupului, si asa este de lepadat. Tot asa si credinciosul care se desprinde de Biserica, in care este harul, moare sufleteste, pentru ca nu mai are viata duhovniceasca din trupul tainic al lui Hristos."

3. Alt catehism, Invatatura de credinta ortodoxa (publicata de Patriarhie in 1952 si republicata dupa revolutie): http://www.apaceavie.ro/invatatura-d...inta-ortodoxa/
"Exista mântuire în afara Bisericii?

Nu. În afara Bisericii întemeiate de Hristos nu este mântuire, pentru ca nu este episcop, nici preotie, nici Sfintele Taine prin care primim harul mântuirii. Adevarul, care este Hristos, Crucea, Sfânta Evanghelie, harul mântuirii si urmasii Sfintilor Apostoli, adica episcopii si preotii, se afla numai în Biserica. Aici este Duhul Sfânt, Botezul, Sfânta Impartasanie, Preotia, Sfânta Liturghie, bucuria vietii si mântuirea. Aici se afla sfintii toti impreuna cu Maica Domnului si insusi tronul nevazut al Prea Sfintei Treimi. Cei care au iesit din sânul Bisericii si s-au lepadat de Tainele ei, de pastorii ei randuiti de Apostoli, de Cruce, de sfinti, de Sfânta Liturghie si de toate darurile Duhului Sfânt ce izvorasc din Biserica, aceia s-au lepadat de harul mântuirii, caci au iesit din corabia Bisericii si din staulul oilor lui Hristos, Mântuitorul si Pastorul nostru Cel bun. Ei se pot mântui numai daca se caiesc si revin în sânul Bisericii."

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Ți-am demonstrat de nenumărate ori că concluzia pe care ai tras-o dumneata nu există niciunde scrisă negru pe alb, în afară de câteva rândulețe de la sf Ignatie.
Unde ai demostrat ceva? Nici macar un singur citat nu ai dat, ai scris o gramada de citate in care nu ai spus nimic altceva decat cugetari ale tale, adica filozofii. E ca si cum nu ai scris nimic.

Last edited by catalin2; 13.09.2013 at 20:54:41.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.09.2013, 20:51:31
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
1. Catehismul Sfantului Nicolae Velimirovici: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colec..._sfintilor.pdf
"Se poate mantui omul in afara Bisericii?
Nu se poate mantui, pentru ca Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu, fara de care nimeni nu se poate mantui, ca o mana desprinsa de trup."
Alt Sfînt care a greșit. Om a fost și el, cu părerile lui.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.09.2013, 21:00:51
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Alt Sfînt care a greșit. Om a fost și el, cu părerile lui.
Toti sfintii au afirmat aceasta invatatura si e si invatatura din catehism. Spui foarte sigur ca ei au gresit, nu te gandesti ca poate tu gresesti? Din smerenie te puteai gandi si la aceasta posibilitate. Iisus nu a spus acelasi lucru, ca cine nu se boteaza nu ajunge in Imparatie?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.09.2013, 21:18:17
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Toti sfintii au afirmat aceasta invatatura si e si invatatura din catehism. Spui foarte sigur ca ei au gresit, nu te gandesti ca poate tu gresesti? Din smerenie te puteai gandi si la aceasta posibilitate.
În privința acestui subiect nimeni din lumea asta nu poate avea certitudinea. Doar Dumnezeu știe exact cine unde ajunge. Poate vom afla și noi după moarte care va fi locul fiecăruia dintre oameni.

Citat:
Iisus nu a spus acelasi lucru, ca cine nu se boteaza nu ajunge in Imparatie?
Da, a zis. Acum depinde ce e Împărăția lui Dumnezeu, ce ce mîntuirea, ce e Iadul? Nu e deloc simplu să te pronunți, iar Sfinții ne-au lăsat opinii diferite.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.09.2013, 21:11:29
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
În privința acestui subiect nimeni din lumea asta nu poate avea certitudinea. Doar Dumnezeu știe exact cine unde ajunge. Poate vom afla și noi după moarte care va fi locul fiecăruia dintre oameni.
Da, a zis. Acum depinde ce e Împărăția lui Dumnezeu, ce ce mîntuirea, ce e Iadul? Nu e deloc simplu să te pronunți, iar Sfinții ne-au lăsat opinii diferite.
Apreciez ca, cel putin, discutia cu tine nu e una absurda, ca cea cu Decebal. In sensul ca ii dau trei citate din catehisme, le citeste, iar peste cateva zile spune ca eu nu am dat niciun citat din catehism. Sau dau citate si tot el spune ca doar eu sustin asta, in plus ca sunt eretic si ratacit din aceasta cauza.

Tot ce cunoastem stim din ceea ce ni s-a revelat. La fel am putea sa spunem ca nu stim daca e Sfanta Treime. Avem invatatura despre mantuire, Iad si Imparatie tot din revelatie, nu e ceva necunoscut.
La fel si care sunt conditiile mantuirii, de fapt intreaga revelatie si invatatura este despre aceasta. Altfel nu am stii de exemplu de cele zece porunci.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.09.2013, 21:37:17
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Am dat citate doar din catehism, o sa dau si citate ale sfintilor.

Sfantul Nectarie: "În afara Bisericii, această Arca a lui Noe, nu există mântuire."
Tot citatul:
"În calitate de așezământ dumnezeiesc, Biserica este calăuzită de Sfântul Duh. El rămâne în ea și o face să nu greșească în ceea ce privește dogmele, "Stâlp și temelie a Adevărului". Biserica este cea care păstrează neschimbată învățătura apostolească. Doar ea poate conduce către Adevăr și numai ea poate fi judecătorul infailibil în măsură să se pronunțe asupra adevărurilor mântuitoare ale învățăturii revelate. Biserica cea Una Sfânta Sobornicească și Apostolească, reprezentată de toti slujitorii săi la Sinoadele Ecumenice, este singurul Judecător Adevărat, unicul păzitor natural rânduit păstrării învățăturii revelate. Doar Biserica hotărăște asupra autenticității și autorității Sfintelor Scripturi. Ea garantează și conține cu strictețe în sânul său curate și neschimbate Tradiția și învățătura apostolică. Doar ea poate să întărească, să tâlcuiască și să formuleze adevărurile, acoperită de Duhul Sfânt. Numai ea își păstrează copiii pe calea mântuirii, pe care îi îndrumă cu siguranță la mântuire. Doar în Biserică credincioșii dețin asigurarea fermă a adevărurilor în care cred și mântuirea sufletului.
În afara Bisericii, această Arca a lui Noe, nu există mântuire."

Sfantul Ioan Gura de Aur:
"Crede că după cum în vremea potopului s-au mântuit numai aceia care au intrat în corabia lui Noe, tot așa și acum, numai aceia câștigă mântuirea și se fac moștenitori ai vieții veșnice, care se află în Biserica lui Hristos."

Sfântul Ciprian al Cartaginei : " În afara Bisericii nu există mântuire: casa lui Dumnezeu este una singură si e cu neputință să se mântuiascã cineva în altă parte decât în Biserică(...) Oricine se depărtează de Biserică, devine străin de testamentul Bisericii. Cel care strică pacea si unitatea în Hristos, lucrează împotriva lui Hristos."

Sfântul Irineu de Lungdunum :" Unde este Biserica, acolo este si Duhul Sfânt. De aceea cei care nu au părtășie cu ea, nu au parte nici de trupul lui Hristos, din care izvorăște apa vieții."

Fer. Augustin:" Mântuirea ni se dă prin Biserică, iar cei care sunt în afara Bisericii, ei nu vor primi viața veșnică."
Reply With Quote
  #7  
Vechi 15.09.2013, 15:12:09
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Fer. Augustin:" Mântuirea ni se dă prin Biserică, iar cei care sunt în afara Bisericii, ei nu vor primi viața veșnică."
Sfântul fericit Augustin este cunoscut pentru faptul că recunoștea sacramentele schismaticilor, spre exemplu ale donatiștilor, și chiar spunea că pot exista oameni care deși botezați de schismatici să se mântuiască, iar alții deși făcând parte din biserica legitimă să nu se mântuiască. Prin urmare acel așa zis citat de la Augustin trebuie intrepretat în contextul mai larg al învățăturii sale, nu după principiul lui cătălin2 după care se ia un citat de prin altă parte, fără a indica nicio sursă bibliografică (și prin urmare fără a avea cineva vreo cetitudine că acele citate ar fi reale sau corect traduse) iar apoi evident intrepretate după mintea citătorului. Augustin nu considera că schismaticii ar fi automat condamnați la iad, doar pentru că au făcut o schismă față de Biserica considerată legitimă.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 16.09.2013, 21:39:37
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Am dat citate doar din catehism, o sa dau si citate ale sfintilor.

Sfantul Nectarie: "În afara Bisericii, această Arca a lui Noe, nu există mântuire."
Tot citatul:
"În calitate de așezământ dumnezeiesc, Biserica este calăuzită de Sfântul Duh. El rămâne în ea și o face să nu greșească în ceea ce privește dogmele, "Stâlp și temelie a Adevărului". Biserica este cea care păstrează neschimbată învățătura apostolească. Doar ea poate conduce către Adevăr și numai ea poate fi judecătorul infailibil în măsură să se pronunțe asupra adevărurilor mântuitoare ale învățăturii revelate. Biserica cea Una Sfânta Sobornicească și Apostolească, reprezentată de toti slujitorii săi la Sinoadele Ecumenice, este singurul Judecător Adevărat, unicul păzitor natural rânduit păstrării învățăturii revelate. Doar Biserica hotărăște asupra autenticității și autorității Sfintelor Scripturi. Ea garantează și conține cu strictețe în sânul său curate și neschimbate Tradiția și învățătura apostolică. Doar ea poate să întărească, să tâlcuiască și să formuleze adevărurile, acoperită de Duhul Sfânt. Numai ea își păstrează copiii pe calea mântuirii, pe care îi îndrumă cu siguranță la mântuire. Doar în Biserică credincioșii dețin asigurarea fermă a adevărurilor în care cred și mântuirea sufletului.
În afara Bisericii, această Arca a lui Noe, nu există mântuire."

Sfantul Ioan Gura de Aur:
"Crede că după cum în vremea potopului s-au mântuit numai aceia care au intrat în corabia lui Noe, tot așa și acum, numai aceia câștigă mântuirea și se fac moștenitori ai vieții veșnice, care se află în Biserica lui Hristos."

Sfântul Ciprian al Cartaginei : " În afara Bisericii nu există mântuire: casa lui Dumnezeu este una singură si e cu neputință să se mântuiascã cineva în altă parte decât în Biserică(...) Oricine se depărtează de Biserică, devine străin de testamentul Bisericii. Cel care strică pacea si unitatea în Hristos, lucrează împotriva lui Hristos."

Sfântul Irineu de Lungdunum :" Unde este Biserica, acolo este si Duhul Sfânt. De aceea cei care nu au părtășie cu ea, nu au parte nici de trupul lui Hristos, din care izvorăște apa vieții."
Aș zice că Sfinții de mai sus înțeleg prin mîntuire treptele superioare ale apropierii de Dumnezeu, anume desăvîrșirea și îndumnezeirea. E posibil să nu mă înșel, dar se poate să greșesc. La desăvîrșire ajung doar oamenii îmbunătățiți, iar îndumnezeirea este țintită și atinsă de puțini. Nu cred că ar fi indicat să confundăm dezpătimirea, cînd omul renunță la păcat mîntuindu-se de lanțurile demonice cu care era legat pînă atunci, cu desăvîrșirea care presupune și lucrarea virtuților. Este diferența de la înviere la înălțare.

Or Sfinții au intenționat să lase mesaje care să nu-i smintească pe cei slabi și total nepregătiți în ale telologiei, cum erau oamenii din vremea lor. Pînă nu demult lumea întreagă nu a avut acces la scrieri, puțini știau să citească și doar cîțiva dintre cei cu școală au fost interesați de domeniul teologiei. Cum ar fi fost să le vorbească Sfîntul Ioan Gură de Aur despre aceste lucruri înalte celor care abia dacă aveau cunoștințe de bază în domeniu? Cum ar fi fost să le predice Părintele Cleopa țăranilor despre aceleași lucruri? Ar fi fost ca prezentarea unei teze de doctorat în fața unui auditoriu oarecare.

De asta eu nu văd lucrurile în alb și negru cînd ei ne scriu despre mîntuire. Trebuie să căutăm la mulți Sfinți informații despre un anume subiect ca să ne facem o vagă idee despre adevărul care se lasă mai greu descoperit. Avem nevoie și de comentatori autorizați - teologi cu licență, preoți, duhovnici care să ne interpreteze locurie dificile din Biblie și din Tradiție.

Nu avem voie să dăm verdicte de genul ”copiii avortați se duc automat în Iad”, pentru că așa Îi luăm Lui Hristos locul de Judecător și deci ne facem vinovați de un păcat îngrozitor pentru care vom da răspuns mai devreme sau mai tîrziu.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 15.09.2013, 06:49:34
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Tot ce cunoastem stim din ceea ce ni s-a revelat. La fel am putea sa spunem ca nu stim daca e Sfanta Treime. Avem invatatura despre mantuire, Iad si Imparatie tot din revelatie, nu e ceva necunoscut.
La fel si care sunt conditiile mantuirii, de fapt intreaga revelatie si invatatura este despre aceasta. Altfel nu am stii de exemplu de cele zece porunci.
Cătălin,

Două vorbe, că nu pot scrie mult:

”Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.”

”Vie Împărăția Ta” = să vină Duhul Tău Cel Sfînt

”Zic vouă: Între cei născuți din femei, nimeni nu este mai mare decât Ioan; dar cel mai mic în împărăția lui Dumnezeu este mai mare decât el.”

Sfinții Părinți fac diferența dintre mîntuire = scăpare de demoni = salvare de dracii ce stăpînesc omul = izbăvire de cel rău șamd și desăvîrșire (sau iluminare, cum am mai întîlnit) și îndumnezeire. Mîntuirea e doar primul pas, dar Dumnezeu ne oferă mult mai mult. Da, pentru îndumnezeire sînt necesare botezul, dar și desăvîrșirea, altfel nimeni nu va vedea pe Dumnezeu. Sînt multe versete în NT care se referă la invitația spre desăvîrșire - îndumnezeire pe care dacă le pui cap la cap sînt oarecum descurajante - vezi ce spune Hrstos mai sus de Ioan de exemplu.

Deci mîntuirea e doar prima treaptă a ascensiunii, este ieșirea din Iad... Vorba Părintelui Galeriu, Hristos ne-a arătat sensul urcușului continuu către Dumnezeu, de la Iadul morții la Înviere, apoi prin Înălțare tot în sus, înspre asemănarea cu Dumnezeu.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 15.09.2013, 15:27:19
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
”Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.”
Pentru că tot l-am întrebat pe cătălin2 ceva mai sus la care nu a răspuns, iată aici o parte din răpunsul pe care trebuia să îl dea stimatul domn cătălin2. Dar este numai un verset din mai multe, unde se spune foarte clar despre nașterea din apă și din Duh, sau de nașterea din Duhul puțin mai jos în evanghelie. Iisus nu specifică cuvântul botez, așa cum falsifică Biblia domnul cătălin2. Iisus vorbește despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt, adică despre înfierea ca și fiu al lui Dumnezeu după har. Problema fundamentală este că nici la Sfinții Apostoli și nici la Sfinții Părinți nu există o identificare totală între botez și nașterea din Duhul; există mai multe interpretări, chiar dacă aceia care au făcut cărțile de cult și în general care au perpetuat anumite tradiții, în special cultice, nu au prea ținut cont de ele. Aici stă de fapt la mijloc un conflict potențial între mai multe intrepretări ale nașterii din Duhul sau din Dumnezeu, unele fiind interpretările Apostolilor și ale Părinților, și puțin diferite fiind interpretările autorităților bisericești, care au mers pe o variantă mai simplă și mai simplistă (a identificării totale) neținând cont de profunzimea teologică a Sfinților Apostoli și a Sfinților Părinți. De aceea s-a și încetățenit la nivelul mirenilor o anumită interpretare, așa cum spre exemplu o prezenta și stimabilul cătălin2, și care a devenit majoritară, dar care însă prezintă contradicții cu interpretările Sfinților Apostoli și ale Sfinților Părinți și de aceea, chiar dacă sunt mulți care o tot flutură cu diferite ocazii, ea este discutabilă și se va discuta asupra ei pentru că în joc sunt până la urmă nu interesele unor anumite grupuri, în special clericaliste, ci interesele dogmatice ale Bisericii care nu pot fi și nu vor fi călcate în picioare, chiar dacă unii și-au permis până acum, și cam mult timp și cam cu prea multă îndrăzneală, să facă acest lucru. Dar Dumnezeu nu doarme, așa cum cred unii, iar lucrurile nu vor mai rămâne foarte multă vreme așa, decât cu condiția împietririi și a osificării în anumite tradiții strămoșești care au neglijat profunzimea dogmatică și spirituală a Sfintei Tradiții.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? Marius22 Nunta 168 26.06.2025 01:02:34
Tainele savarsite in afara Bisericii morfix333 Intrebari utilizatori 141 16.05.2011 13:01:10
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? patinina34 Generalitati 31 01.04.2011 09:51:56
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) sophia Preotul 31 19.07.2009 23:28:59
Botezul in afara Bisericii maggie Botezul 8 03.12.2008 15:43:57