![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Două vorbe, că nu pot scrie mult: ”Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu.” ”Vie Împărăția Ta” = să vină Duhul Tău Cel Sfînt ”Zic vouă: Între cei născuți din femei, nimeni nu este mai mare decât Ioan; dar cel mai mic în împărăția lui Dumnezeu este mai mare decât el.” Sfinții Părinți fac diferența dintre mîntuire = scăpare de demoni = salvare de dracii ce stăpînesc omul = izbăvire de cel rău șamd și desăvîrșire (sau iluminare, cum am mai întîlnit) și îndumnezeire. Mîntuirea e doar primul pas, dar Dumnezeu ne oferă mult mai mult. Da, pentru îndumnezeire sînt necesare botezul, dar și desăvîrșirea, altfel nimeni nu va vedea pe Dumnezeu. Sînt multe versete în NT care se referă la invitația spre desăvîrșire - îndumnezeire pe care dacă le pui cap la cap sînt oarecum descurajante - vezi ce spune Hrstos mai sus de Ioan de exemplu. Deci mîntuirea e doar prima treaptă a ascensiunii, este ieșirea din Iad... Vorba Părintelui Galeriu, Hristos ne-a arătat sensul urcușului continuu către Dumnezeu, de la Iadul morții la Înviere, apoi prin Înălțare tot în sus, înspre asemănarea cu Dumnezeu.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Pentru că tot l-am întrebat pe cătălin2 ceva mai sus la care nu a răspuns, iată aici o parte din răpunsul pe care trebuia să îl dea stimatul domn cătălin2. Dar este numai un verset din mai multe, unde se spune foarte clar despre nașterea din apă și din Duh, sau de nașterea din Duhul puțin mai jos în evanghelie. Iisus nu specifică cuvântul botez, așa cum falsifică Biblia domnul cătălin2. Iisus vorbește despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt, adică despre înfierea ca și fiu al lui Dumnezeu după har. Problema fundamentală este că nici la Sfinții Apostoli și nici la Sfinții Părinți nu există o identificare totală între botez și nașterea din Duhul; există mai multe interpretări, chiar dacă aceia care au făcut cărțile de cult și în general care au perpetuat anumite tradiții, în special cultice, nu au prea ținut cont de ele. Aici stă de fapt la mijloc un conflict potențial între mai multe intrepretări ale nașterii din Duhul sau din Dumnezeu, unele fiind interpretările Apostolilor și ale Părinților, și puțin diferite fiind interpretările autorităților bisericești, care au mers pe o variantă mai simplă și mai simplistă (a identificării totale) neținând cont de profunzimea teologică a Sfinților Apostoli și a Sfinților Părinți. De aceea s-a și încetățenit la nivelul mirenilor o anumită interpretare, așa cum spre exemplu o prezenta și stimabilul cătălin2, și care a devenit majoritară, dar care însă prezintă contradicții cu interpretările Sfinților Apostoli și ale Sfinților Părinți și de aceea, chiar dacă sunt mulți care o tot flutură cu diferite ocazii, ea este discutabilă și se va discuta asupra ei pentru că în joc sunt până la urmă nu interesele unor anumite grupuri, în special clericaliste, ci interesele dogmatice ale Bisericii care nu pot fi și nu vor fi călcate în picioare, chiar dacă unii și-au permis până acum, și cam mult timp și cam cu prea multă îndrăzneală, să facă acest lucru. Dar Dumnezeu nu doarme, așa cum cred unii, iar lucrurile nu vor mai rămâne foarte multă vreme așa, decât cu condiția împietririi și a osificării în anumite tradiții strămoșești care au neglijat profunzimea dogmatică și spirituală a Sfintei Tradiții.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mantuirea in afara Bisericii DESIGUR ca e posibila,dar nu si pentru cei care cunosc deja aceasta afirmatie sau au ajuns vreodata in posesia acestei afirmatii(ca:"Mantuirea nu e posibila in afara Bisericii") ci doar pentru cei care nu stiu nimic despre Biserica si adevarurile ei.Pentru cei care au ajuns a cunoasca aceasta informatie deja e prea tarziu pentru ei sa se mantuiasca in afara Bisericii ci trebuie sa devina crestini daca nu sunt.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citez din articolul unui parinte: "Pelagius, eretic din sec V, nega Harul Duhului Sfânt ca fiind absolut necesar pentru mântuire, afirmând că omul, indiferent ce crede se poate mântui dacă face fapte bune. De aici ereziile pelagianistă și semipelagianistă care afirmau că omul nu are nevoie să fie în Biserica cea Una, Sfântă, Catholică (sobornicească) și Apostolică că să se mântuiască, find suficiente faptele lui bune." |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Deci ca să reluăm lucrurile, astea sunt de fapt exact cu totul altfel decât le prezinți dumneata!! Tocmai aici este problema, anume că Biserica Ortodoxă face mult prea puțină misiune pentru ceilalți din afara ei, iar practic tu acuzi Biserica pentru lipsa de posibilitate a altora de mântuire, pentru faptul că BO văduvește miliarde și miliarde de oameni de posibilitatea mântuirii!! Cu alte cuvinte dumneata acuzi Biserica Ortodoxă de genocid spiritual la nivel planetar!! un genocid făcut prin neintervenționism, prin lipsă de misiune, prin nesimțirea față de toți ceilalți oameni de pe planetă, alții decât copiii biologici ai celor deja membri ai BO (deși știm bine că nici față de aceștia ortodocșii nu asumă prea mari răspunderi pentru mântuire). Câtă rea credință poți să ai domnule cătălin2? Cât poți să mai falsifici și Biblia și realitatea care ne înconjoară, doar pentru ca să îți iasă dumitale drept adevărată falsa ta pricepere, falsele dumitale pretenții ale cunoașterii și viețuirii adevărului? A spus cineva așa ceva aici, domne cătălin2? Ai auzit dumneata pe cineva să spună așa ceva? Eu nu am auzit, ba dimpotrivă am auzit cu totul alte versiuni decât acelea pe care dumneata, cu marea dumitale rea credință și răutate, cu marea dumitale mistificare și falsificare, atribui altora fără ca ei să fi spus ori să fi pretins așa ceva!! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca de obicei dai iar propria interpretare, nu o argumentezi niciodata cu un citat din invatatura ortodoxa. Iata interpretarea citatului respectiv, din punct de vedere ortodox, nu din punctul tau de vedere: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...lui-79915.html Cu ocazia asta iti poti lamuri si neintelegerile pe care le ai in privinta Botezului: "INVATACELUL: Care este temeiul scripturistic al Tainei sfantului botez ? PREOTUL: Mantuitorul a spus: "Adevarat, adevarat zic tie, de nu se va naste cineva din apa si din Duh nu va putea sa intre intru imparatia lui Dumnezeu" (Ioan, 3, 5). NVATACELUL: Ce inseamna de fapt aceasta Taina ? PREOTUL: Botezul este Taina in care, prin intreita cufundare in apa, in numele Sfintei Treimi, cel ce se boteaza se curateste de pacatul stramosesc si de toate pacatele facute pana la botez, se naste la o viata spirituala noua si devine membru al trupului tainic al Domnului, al Bisericii lui Hristos. Deci, nasterea din nou inseamna a avea botezul din apa si din Duhul Sfant Nu se mantuieste numai acela care crede, ci el trebuie sa se si boteze. " |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Decebal, o sa mai iau in considerare mesajele tale doar cand o sa vad un citat, nu ma intereseaza invatatura ta, ci cea ortodoxa. Avand in vedere si mesajele tale cu biserica anglicana, nu pot decat sa observ ca ai inceput sa te asemeni din ce in ce mai mult cu Adriana2, ea macar era mai politicoasa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
"Cel ce va crede și se va boteza, se va mântui, iar cel ce nu va crede, se va osîndi."
Scurt pe doi! Nu încape discuție! Nu avem certitudinea că cei de alte confesiuni se mântuiesc. Dar noi o avem pe a noastră și ne este de ajuns: că suntem în Biserica cea Adevărată, că suntem în interiorul Adevărului lui Hristos, că dragostea dintre frați nu este completă și adevărată decât în interiorul Adevărului!(...) Îndemnul mucenicilor pe care îi prăznuim astăzi este acela de a ne păstra credința noastră. (Predică de Sfinții Mărturisitori Ardeleni, 21 octombrie 2008) |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Salut Ioane,
Citat:
Căci dacă omului nu-i va fi propovăduită Evanghelia și va muri, nu e logic să-l numim necredincios, pentru că nu i-a fost testată credința. Drept?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
El, domnia sa mai exact, spune că toți copiii care mor fără să fie botezați și departe de Biserica Ortodoxă sunt vinovați și condamnați la iad pentru că ei, deși evident că nu aveau cum să facă acest lucru, nu au căutat adevărul. Și prin urmare sunt vinovați! Deși nici nu aveau condițiile să facă acest lucru, fiind prea mici, neputincioși și neinteresați de astfel de lucruri. Dar cătălin2 îi condamnă pentru că nu au căutat adevărul, și îi mai și face vinovați!! Pe ce temei? Poate ne va răspunde cândva stimabilul cătălin2. Last edited by Decebal; 16.09.2013 at 19:57:58. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 08:51:56 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|