Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.09.2013, 21:02:28
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Cum să luptăm împotriva duhului tristeții?

Când sunteți triști, gândiți-vă la lucrul ăsta: Stai, că este ceva drac aici! Și nu acceptați.


Cum să luptăm împotriva duhului tristeții?
– Să fiți veseli. Dragă, eu știi ce vă spun, cu toată siguranța: ori și ori și oricare ar fi motivul unei întristări sau al unei mâhniri, este numai de la draci! N-avem motive. Dacă îți creează starea aceasta de agitație, de tristețe, își face cuib satana și-și clocește ouăle; nu mai poți iubi, nu mai poți vedea cu perspicacitate nițel în viitor, cu rațiunea care ți-a dat-o Dumnezeu, nu mai poți, pentru că tu ești trist. Adică nu ești în stare de nimic – o stare drăcească foarte greu de suportat. Când sunteți triști, gândiți-vă la lucrul ăsta: Stai, că este ceva drac aici! Și nu acceptați.”
(Ne vorbește Părintele Arsenie, Părintele Arsenie Papacioc, Editura Mânăstirii Sihăstria, p. 112)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.09.2013, 19:14:53
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Rugăciunea lui Iisus

Întîlnirea între Dumnezeu și om în împărăția inimii este marcată de o varietate inepuizabilă de modele
"Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul."
O relație autentică între persoane nu poate avea loc fără dimensiunea unei libertăți și a unei spontaneități reciproce; acest principiu se aplică în special rugăciunii lăuntrice. Pentru cel ce se roagă nu există reguli fixe și invariabile ce se impun în mod necesar; nu există de asemenea nici tehnice mecanice, fie ele corporale sau mintale, care să poată forța pe Dumnezeu să-și manifeste prezența. Harul prezenței Sale este totdeauna un dar gratuit și nu poate fi cîștigat prin vreo metodă sau tehnică în mod automat. Întîlnirea între Dumnezeu și om în împărăția inimii este marcată de o varietate inepuizabilă de modele. Dintre acestea, Rugăciunea lui Iisus chiar dacă nu se bucură de un monopol exclusiv în domeniul rugăciunii lăuntrice, a devenit totuși de-a lungul veacurilor pentru foarte mulți creștini ortodocși drumul tip, calea împărătească a rugăciunii. Și nu numai pentru creștinii ortodocși; în întîlnirea ce a avut loc în ultimii ani între Ortodoxie și Occident, nici un element al învățăturii ortodoxe n-a provocat un interes atît de intens ca rugăciunea lui Iisus și nici o carte n-a avut o căutare mai mare ca Povestirile unui pelerin rus. Această carte enigmatică, aproape necunoscută în Rusia pre-comunistă, a avut un mare răsunet în lumea occidentală, catolică și protestantă, fiind tradusă într-o mare diversitate de limbi. În ce constă, ne întrebăm, atracția specială și eficacitatea Rugăciunii lui Iisus? În general, patru sînt punctele ce o caracterizează înainte de toate: a) simplitatea și suplețea; b) calitatea de rezumat al învățăturii creștine; c) taina puterii Numelui; d) disciplina duhovnicească a repetării perseverente.”
(Kallistos Ware, Rugăciunea lui Iisus, Editura Orthodoxos Kypseli p.18-19)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)

Last edited by cristiboss56; 19.09.2013 at 19:16:54.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.09.2013, 18:17:07
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Felurile ispitelor!
Având ca punct de plecare cuvintele inspirate de Duhul Sfânt ale Sfintei Scripturi, spiritualitatea ortodoxă vorbește despre mai multe feluri de ispite: interioare, exterioare și de la lume, iar dușmanii cei mai înverșunați ai creștinului sunt trupul, lumea și diavolul. Trupul poate ispiti prin ,,tot complexul de înclinări păcătoase, pervertite, existente în firea umană și în trup și în suflet, datorită păcătului strămoșesc. Datorită acestui păcat, forțele psiho-fizice nu sunt înclinate să funcționeze după firea lor inițială, ci sunt înclinate în mod dezordonat, nenatural, pervertindu-se”. (Nicolae Mladin, Prelegeri de mistică ortodoxă, p.181)
Sfântul Apostol Ioan ne spune că ispita interioară este cauzată de pofta trupului, de, pofta ochilor și de trufia vieții (1Ioan 2, 16). Poftele trupești se manifestă sub forma dorințelor exagerate după mâncare, băutură sau satisfacerea exacerbată a instinctului sexual. Pofta ochilor se manifestă ca o dorință de dobândire a bogăției și a lucrurilor epatane văzue adeseori la alții, iar pofta inimi echivalează cu slava deșartă și mândria, cu egoismul și vanitatea, cu filaftia, această rădăcină a tuturor relelor.
Prin ispita internă, diavolul țintește distrugerea inimii și a minții. Isihie Sinaitul spune că toate păcatele bat mai întâi la ușa minții prin gânduri.
Mintea, spune Sfântul Maxim Mărturisitorul, este la mijloc între două fiinte, care îsi lucrează cele proprii, una virtutea, cealaltă răutatea; adică între înger și diavol. Dar, adaugă el, ,,ea are permanent puterea și libertatea să urmeze sau să se împotrivească cui vrea”.
Iar Isihie Sinaitul spune ,,Minte cu minte se încaieră în luptă, în chip nevăzut, mintea drăcească cu mintea noastră. Este o învățătură tradițională a spiritualității ortodoxe, cu adânci rădăcini în Sfânta Scriptură, potrivit căreia îngerii răi nu cunosc inimile noastre. Singurul cunoscător al inimilor noastre este Dumnezeu. Însă diavolii, iscodind toate mișcările și cuvintele noastre, cunosc, pe baza acestora, multe din mișcările inimii.(Evagrie monahul, op.cit.,p-98-99).

GÂNDURILE BUNE ÎN VIAȚA CREȘTINULUI ORTODOX
VIAȚA CA O PRĂZNUIRE DUHOVNICEASCĂ – Editura Panaghia 2005
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.09.2013, 21:18:49
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Care este adică sensul exact al acestei vieți ?

Să ne pregătim pentru patria noastră, pentru Cer, pentru Rai. Totul este că omul să prindă acest sens adânc al vieții, care este mântuirea sufletului. Când omul crede în Dumnezeu și în viața viitoare, atunci înțelege că cea de aici este deșartă și își pregătește pașaportul pentru cealaltă. Uităm că toți vom pleca. Nu vom prinde rădăcini aici. Viața aceasta nu este pentru ca să petrecem bine. Este ca să dăm examene, pentru a trece în cealaltă viață. De aceea scopul nostru trebuie să fie pregătirea noastră în așa fel încât să plecăm cu conștiința împăcată și să zburăm lângă Dumnezeu, atunci când El ne va chema. Când Hristos a binecuvântat cele cinci pâini și a săturat atâtea mii de oameni, lumea a spus un singur lucru : « Este exact ce trebuie pentru a fi împărat ! ». Au mâncat cele cinci pâini și cei doi pești și s-au entuziasmat. Dar Hristos le-a spus să nu se îngrijească de această hrană, pentru că nu vom rămâne aici 2.
În viața aceasta fiecare este încercat spre a se vedea dacă va corespunde la cele pe care le cere Dumnezeu.

(Cuviosul Paisie Aghioritul, Trezire duhovnicească, Editura Evanghelismos)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.09.2013, 21:23:07
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Individualismul

Individualismul nu a făcut decât să izoleze unul dintre scopurile principale ale creării omului. Omul nu este creat numai pentru el singur, el este creat pentru întreaga umanitate. Pentru că tragedia întregii umanități trebuie trăită ca pe propria noastră nenorocire. Noi purtăm o răspundere și pentru cel care este lângă noi.

Apostolul Petru, la Schimbarea-la-Față a Domnului, I-a spus: „Doamne, bine ne este nouă să fim aici. Să facem trei colibe…” Parcă se îngemăna Cerul cu pământul. Însă Mântuitorul i-a răspuns: „Bine, Petre! Dar ce facem cu jertfa de pe Golgota?”

O asemănare cu ideea de jertfă este lumânarea: un fitil, ca să lumineze, trebuie să ardă. Condiția ca să luminezi este să te jertfești. Asta este explicația lumânării sau a candelei. Și, dacă nu știm să jertfim, stăm pe loc.

(Părintele Arsenie Papacioc)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.09.2013, 19:31:38
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Scoală și du-te la duhovnic să te spovedești

Nu te lăsa înșelat spunându-ți: am mai căzut și altă dată, mai cad și acum, ce înseamnă un păcat mai mult?

De aceea și tu, frate, dacă ai căzut din pricina necazurilor sau a slăbiciunii, nu te lăsa înșelat spunându-ți: am mai căzut și altă dată, mai cad și acum, ce înseamnă un păcat mai mult? Am mai căzut o dată în mocirlă, dar nu-i nimic, mă duc să mă spovedesc, mă pocăiesc pentru toate și apoi mă depărtez de păcat. Pentru numele Domnului, frate, nu asculta! E limpede ca lumina zilei că vine de la diavolul care caută să te piardă. Dacă ai păcătuit odată, n-o mai face și a doua oară, nu zăbovi și nu mai răbda să te vezi în mocirlă, ci fă cum zice Scriptura: „Nu întârzia să te întorci la Domnul și nu amâna de pe o zi pe alta” (Înțelepciunea lui Iisus Sirah 5, 7).
Scoală și du-te la duhovnic să te spovedești, căci, cu cât rana este mai proaspătă, cu atât mai ușor se vindecă și cu cât se învechește, cu atât mai greu se tămăduiește, cum spune Sfântul Ioan Scărarul: „Rana ta este ușor de tămăduit cât este încă proaspătă și caldă. Dar cele învechite, neîngrijite și învârtoșate, sunt greu de vindecat...”
Dacă nu găsești timp acum pentru spovedanie, arată-I lui Dumnezeu că te căiești fără a mai aștepta vremea spovedaniei și străduiește-te să te împaci cu El dovedind străpungere și zdrobirea inimii și arătându-I că te căiești cât poți. Nu dormi nici o noapte mulțumit dacă n-ai căzut în fața Lui și nu I-ai cerut iertare spunându-I cât de tare te căiești, aceasta până ce vei merge la duhovnic. Este o îndrăzneală de neiertat să n-o faci știind că oricând ești osândit la moarte, să stai chiar și o clipă într-un păcat de moarte și să atârni de o ață, care este viața ta, deasupra adâncului tuturor relelor, adică deasupra iadului.
(Sfântul Nicodim Aghioritul, Despre metanie – pocăintă, Editura Panaghia, p. 49-50)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.09.2013, 20:15:41
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Pocăința este cotitura vieții, răsturnarea gândurilor, schimbarea inimii ce ne întoarce cu fața către Dumnezeu într-o nădejde plină de bucurie și freamăt, în încrederea că, chiar dacă nu merităm mila lui Dumnezeu, Hristos a venit pe pământ nu ca să judece, ci ca să mântuiască, a venit nu la cei drepți, ci la cei păcătoși. Însă întoarcerea spre Dumnezeu cu nădejde, chemarea Lui în ajutor nu este încă totul, căci multe în viața noastră depind de noi înșine. Cât de des spunem: Doamne, ajută-mă! Doamne, dă-mi răbdare, dă-mi neprihănire, dă-mi inimă curată, dă-mi cuvântul cel drept!...? Iar când apare posibilitatea să acționăm potrivit cu propria rugăciune, după porunca inimii noastre, nu ne ajunge curajul să purcedem prin faptă la ceea ce cerem de la Dumnezeu. Și atunci pocăința noastră, avântul sufletesc rămân sterile. Pocăința trebuie să înceapă anume de la această nădejde în dragostea lui Dumnezeu, dimpreună cu nevoința, o nevoință dusă cu bărbăție, în care ne obligăm să trăim așa cum trebuie și nu cum am trăit până acum. Fără asta Dumnezeu nu ne va mântui; după cum spune Hristos: nu oricine spune Doamne, Doamne va intra în împărăția lui Dumnezeu, ci doar cei ce vor aduce roadele ei. Iar pe acestea le cunoaștem cu toții: pacea, bucuria, dragostea, răbdarea, înfrânarea, smerenia- toate aceste roade minunate pot încă de pe acum transforma pământul în rai. dacă am putea să le rodim asemenea unui copac roditor...

(Antonie Mitropolitul Surojului, Bucuria pocăintei, Editura Marineasa, p. 39-40)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca pot primi niste raspunsuri andrei23 Generalitati 28 19.06.2011 18:13:32
Caut niste raspunsuri NeInocentiu Secte si culte 108 18.04.2011 13:43:12