Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.09.2013, 17:53:38
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Cam ciudat totusi daca pe de alta parte se sustine ca scopul principal al casatoriei nu ar fi nasterea de copii (satisfactia sexuala nici atat) ci mantuirea.

Ca sa nu mai vorbim ca regula vine dintr-o periaoda in care impotenta era asociata automat cu imposibilitatea de a procrea.

Ceea ce la ora actuala nu este neaparat asa.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.09.2013, 18:22:46
zaharia_2009's Avatar
zaharia_2009 zaharia_2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.07.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.239
Implicit

Eu cred ca aceste lucruri sunt f. delicate si tocmai delicatetea si finetea lor arata ca astazi, ca si d-aiurea, omul nu vrea nici in ruptul capului sa urmeze Maicii Domnului supunindu-se ("... Iata roaba Domnului; fie mie dupa cuvintul Tau !) ci sa urmeze "maicilor de ocazie"(trupul lor, tarina cumparata, perechea de boi cumparata, etc, etc, tec.) multumindu-si simturile si scapind psihologic din aceste incercari binecuvintindu-se singuri si agatindu-se de fire de paianjan.
Desi, desi, tot pe acest site am intilnit exermplara situatie in care parinti seriosi si normali au fost pusi in confruntare, in fata situatiei in care fica lor i-a anuntat ca doreste din tot sufletul sa se casatoreasca cu un tetraplegic.
Desi este adevarat ca taria oamenilor nu este la fel si ca nu toti cu adevarat urmaresc mintuirea cu toate ca o tot trimbiteaza la tot pasul, aceste lucruri se intimpla din pronie divina tocmai ca sa se vadeasca cei tari in virtute, cei tari in credinta.


Dar, departe de aceasta incordare, impotenta ireductibila, netratabila, nefasta, atit la barbati cit si la femei,este extrem de rara. Si aceasta este impotenta organica, atunci cind organele respective chiar au un defect fizic, morfologic.
Restul, orice, dar orice fel de impotenta se trateaza cu rezultate bune si f. bune.
Dar la rugaciunea si tratamentul medicului credincios trebuie pusa neaparat dorinta arzatoare a pacientului, dorinta din suflet, focul din inima lui, de a-l izbavi Domnul dintr-o incercare ca aceasta . Altminteri merge mult mai greu .
Dar aceste afectiuni sunt de cuplu, adica necesita multa rabdare din partea celuilalt partener, intelegere, moralitate si ajutor crestin in forma cea mai curata.
De regula femeile nu vor sa rabde impotenta partenerului nici macar pe o perioada scurta dar sunt mult mai numeroase cazurile, de departe mult mai numeroase, cind si-o rabda pe a ei cu virf si indesat ani si zeci de ani in sir alaturi de barbati barbari moraliceste (= mitocani, ciobani) si mult vatamatori cu orice ocazie aluziva la starea respectiva.
Insa dragoste cu sila nu s-a facut niciodata chiar daca organele sunt indemne (imaculate).
Dragostea si cu atit mai mult iubirea , sunt daruri dumnezeiesti pe care le pune Dumnezeu in om tocmai pt. rivna si rabdarea partenerilor si nu pt. vreo insusire deosebita trupeasca.
Garantia iubirii a doi oameni este sufletul lor curat si necurvit, nesmecherit, iar nu trupul perfect .
Trupul perfect nu este decit garantia ispitirii trupesti !
Dar in lumea aceasta fiecare din noi cautam altceva si altceva si altceva...

Sfatul meu este sa nu desnadajduiasca nimeni in legatura cu impotenta sexuala si sa se roage cu foc in inima inaintea Domnului, si de va face asa va vedea minuni dumnezeuiesti cu ochii lui negresit, caci Domnul nu lasa pe nimeni !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul .
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.09.2013, 11:53:56
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Este bun articolul citat de Dragos si cu explicatiile necesare.
Cred ca se pierde aici un lucru din vedere.
Exista cazuri, e drept rare si acestea, in care cineva se casatoreste de buna voie si nesilit de nimeni cu o persoana neputincioasa trupeste, sexual, chiar mintal.
Si da, poate sa functioneze.
Dar exista nisate conditii sine qua non:

1. Sa fie in cunostinta de cauza, adica sa fie lucrurile pe fata. Sa se discute totul inainte de casatorie. Si nu ca la piata, marul frumos si sanatos ca pictat si pe dinauntru putred. Si nici macar la cei paralizati nu poti stii ce anume este afectat si ce nu.

2. Si sa fie totul de comun acord. Adica dupa ce s-au discutat lucrurile, ambele persoane cad de acord asupra modului de viata. Renunta la viata trupeasca, la copii, sau accepta alte moduri de a avea copii.
Dar daca unul nu accepta asa ceva, nu poti sa-l obligi.

Exista si situatii in care impotenta fizica sau sexuala apare pe parcursul casatoriei, in urma unei boli. Si acolo este vorba de o decizie delicata si importanta. Si da, depinde mult de intelegerea celuilalt si de iubire.


Cu iubirea se pot face multe, dar atentie...nu chiar totul. Adica iubirea te ajuta sa faci si sa porti o viata intreaga un compromis. Dar problema in sine nu o rezolva.

Si la aceste situatii trupesti si sexuale mai intervine ceva. Nu numai organele sunt afectate, sau oasele, ci si sufletul este in suferinta. Acesti oameni, constienti de neputintele lor, pot deveni gelosi sau pot sa faca depresii, sa cada in tulburari psihice.

Asa ca nu chiar asa simplu. Gata stam asa si nu mai facem nici sex si nici copii. Ne iubim si ne e bine si asa. Iar in suflet isi duce fiecare povara...

Eu am inteles ca Dumnezeu ne-a dat casatoria tocmai pentru a ne feri de pacate. Si asta inseamna mantuire pana la urma. Sa nu facem pacate.
Si daca trupul nostru omenesc are anumite nevoi, sub binecuvantarea cununiei ele nu mai sunt pacatoase.
Si daca totusi oamenii nu-si (mai)indeplinesc datoriile conjugale si se ajunge la pacate (adulter), mai bine se despart. Asa citesc eu si in acel articol. Biserica este constienta de aceste situatii si accepta divortul fara probleme.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Reply With Quote
  #4  
Vechi 01.10.2013, 08:09:25
klamath klamath is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.04.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 155
Implicit

Atunci o alta intrebare ar fi: scopul casatoriei este de a aduce copii pe lume? Adica este o obligatie acest lucru daca te casatoresti? Bineinteles ca vorbim aici de punctul de vedere crestin ortodox!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 01.10.2013, 11:49:33
aubergine aubergine is offline
Banned
 
Data înregistrării: 29.07.2013
Locație: Arad
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.030
Implicit

Citat:
În prealabil postat de klamath Vezi mesajul
Atunci o alta intrebare ar fi: scopul casatoriei este de a aduce copii pe lume? Adica este o obligatie acest lucru daca te casatoresti? Bineinteles ca vorbim aici de punctul de vedere crestin ortodox!
Unul dintre scopuri este si aducerea pe lume de prunci.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.10.2013, 12:19:08
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

S-a mai discutat asta, foloseste functia de cautare pe forum daca vrei raspunsuri mai pe larg.

De exemplu daca exista conditiile necesare procreerii iar unul sau ambii refuza din "motive spirituale" asa numita "casatorie alba" este gresit.

Daca problema este actul fizic in sine, cum ziceam, impotenta nu inseamna neaparat imposibilitatea de a concepe.

Interesant lucru este ca am vazut ca se pune problema de divort in cazul impotentei, dar nu se pune in cazul infertilitatii??

Ceva este gresit aici si cred ca de fapt se urmareste mai degraba satisfactia sexuala decat procreerea si asta intr-adevar ar fi un lucru pacatos, cel putin dpdv ortodox ca altfel media e plina de "sfaturi intelepte" cum sa faci cat mai des sex ca altfel iiti poti pierde partenerul.

Trebuie sa te intrebi: din ce motive este derajat celalalt de aceasta situatie?

1. ca nu puteti avea copii? atunci putem infia, sunt cupluri infertile si nu se despart din cauza asta, infiaza copii si asta este.

2. satisfactie sexuala? atunci chiar ca ai o problema, perspectiva asta nu e usor de schimbat, omul nu se poate induhovnici peste noapte, poti cere sa ti se acorde timp si spera ca in acest timp acel om, apropiindu-se de viata Bisericii va avea o alta perspectiva asupra prioritatilor din cadrul casatorie - asta ca alternativa la divort daca acolo merge acum discutia

Iar daca nu se poate schimba, nu vrea si prefera divortul, cine stie, poate ca e mai bine asa pentru tine ai scapat de o mare bataie de cap care acum nu o intuiesti dar in mod sigur o aveai.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.10.2013, 14:54:11
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
S-a mai discutat asta, foloseste functia de cautare pe forum daca vrei raspunsuri mai pe larg.

De exemplu daca exista conditiile necesare procreerii iar unul sau ambii refuza din "motive spirituale" asa numita "casatorie alba" este gresit.

Daca problema este actul fizic in sine, cum ziceam, impotenta nu inseamna neaparat imposibilitatea de a concepe.

Interesant lucru este ca am vazut ca se pune problema de divort in cazul impotentei, dar nu se pune in cazul infertilitatii??

Ceva este gresit aici si cred ca de fapt se urmareste mai degraba satisfactia sexuala decat procreerea si asta intr-adevar ar fi un lucru pacatos, cel putin dpdv ortodox ca altfel media e plina de "sfaturi intelepte" cum sa faci cat mai des sex ca altfel iiti poti pierde partenerul.

Trebuie sa te intrebi: din ce motive este derajat celalalt de aceasta situatie?

1. ca nu puteti avea copii? atunci putem infia, sunt cupluri infertile si nu se despart din cauza asta, infiaza copii si asta este.

2. satisfactie sexuala? atunci chiar ca ai o problema, perspectiva asta nu e usor de schimbat, omul nu se poate induhovnici peste noapte, poti cere sa ti se acorde timp si spera ca in acest timp acel om, apropiindu-se de viata Bisericii va avea o alta perspectiva asupra prioritatilor din cadrul casatorie - asta ca alternativa la divort daca acolo merge acum discutia

Iar daca nu se poate schimba, nu vrea si prefera divortul, cine stie, poate ca e mai bine asa pentru tine ai scapat de o mare bataie de cap care acum nu o intuiesti dar in mod sigur o aveai.
1. Eu n-am inteles ca acea casatorie alba este (doar) din motive spirituale. Este pur si simplu traiul in familie dar fara sex.
Din cate inteleg eu biserica vede casatoria in primul rand ca o ferire de pacat.
Relatiile sexuale in cadrul casatoriei sunt vazute ca ceva normal si nu numai pentru procreere. Casatoria este totusi lasata si pentru cei care sunt infertili si nu pot avea copii. Si acolo exista totusi relatii trupesti.
Biserica a vazut pericolul pacatului de relatii sexuale in afara casatoriei.
De aceea si spune undeva Sf. Petru sau Pavel, nu mai stiu, ca ii cam incurc la scripturi, ca "cel care poate sta in feciorie e bine, cine e mai slab si nu poate, sa se casatoreasca" (si nu va fi in pacat). Ceva in sensul asta spune.
De aici deduc eu ca nu este vazuta numai latura de procreere a relatiilor trupesti.

2. De ce nu se accepta divortul si in cadrul infertilitatii, ca la impotenta?
Pai cred ca se considera ca infertilitatea se mai poate rezolva. Unii cu tratament, in timp pot avea copii proprii, altii pot adopta. In fine, pe cale medicala nu se accepta, dar nu mai intru in detalii.
Impotenta in schimb nu se poate rezolva, in cele mai multe cazuri. Si ca sa se evite pacatul adulterului, mai bine se despart oamenii si merg fiecare pe calea sa.

Articolul acela din link-ul lui Dragos este foarte bun.
Si scrie acolo asa:

"Urmand acest mod de a privi lucrurile, motivele de divort admise de Biserica pot fi grupate in urmatoarele patru categorii: motive care provoaca moartea religioasa; motive care provoaca moartea morala; motive care provoaca moartea fizica partiala; si motive care provoaca moartea civila.

Motivele din prima categorie, adica acelea care provoaca moartea religioasa sunt urmatoarele: apostazia, erezia si tinerea la botez a propriului fiu.

Motivele care provoaca moartea morala sunt urmatoarele: alienatia incurabila, crima, avortul, atentatul la viata sotului, osanda grava din partea duhovnicului care se da pentru pacate foarte grele, cum sunt cele strigatoare la cer, adulterul, boala venerica, silirea la acte imorale, refuzul convietuirii conjugale, si parasirea domiciliului.

Motivele care provoaca moartea fizica partiala sunt: neputinta indeplinirii indatoririlor conjugale sau impotenta, boala grava incurabila si contagioasa (lepra etc.).

Motivele mai importante care provoaca moartea civila sunt: declararea unui sot ca disparut, anularea unei casatorii prin hotarare judecatoreasca, calugarirea si alegerea de episcop."

Deci clar: este vorba de indeplinirea datoriilor conjugale (in primul rand).
Si mai este ceva legat de procreere versus datorii conjugale: din cate am inteles (nu sunt medic), si un om impotent poate avea copii ai lui, cu ajutorul medicului. Nu stiu sa explic cum, dar pe cale medicala se poate preleva de la barbat. si pune la femeie.(Nu e vorba de "in vitro"). Deci daca este vorba numai de o problema (impotenta) organica si in rest este totul in parametri normali.

Eu nu inteleg alte motive pentru divort: calugarirea si alegerea ca episcop. N-am sa inteleg si accept niciodata ca un om dupa ce a ales de buna voie, nesilit de nimeni si din dragoste calea casatoriei, poate sa ceara sa se desparta ca sa se calugareasca. Adica rupi o taina pentru o ierurgie, sau cum se cheama? Mi se pare un pacat mare. Si mai faci si rau familiei.
Si cum adica, te mai alege si de episcop dupa ce ai fost casatorit si divortat?
Nu inteleg lucrurile astea.

Mai scrie si de cazurile de boala grava, incurabila. Deci este acceptat de biserica faptul ca nu toata lumea are puterea de a duce o cruce grea in casnicie, alaturi de un om grav bolnav. Mi se pare foarte important.

Sunt acestea toate niste lucruri pozitive ale Bisericii (ca institutie).
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape

Last edited by sophia; 01.10.2013 at 15:01:20.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 01.10.2013, 14:58:00
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Motivele canonice de divort sunt :

I.a. Adulterul ( preacurvia ) , adica violarea credintei conjugale de catre sot sau sotie. Acest motiv de divort se bazeaza pe Sfanta Evanghelie, adica pe dreptul divin ( Matei 19, 9 ) .
b. Pe langa adulter, sotul poate sa divorteze cand i se pun curse care pericliteaza viata, indreptate contra existentei casatoriei, de catre un sot impotriva celuilalt, cum ar fi refuzul sotului sau sotiei de a naste copii. In acest caz partea nevinovata are drept sa solicite divortul.
c. Iarasi, sotul poate divorta cand sotia se face vinovata de avort intentionat si prin aceasta impiedica scopul casatoriei.
d. Cand femeia sau barbatul participa fara voia celuilalt la ospete si petreceri necuviincioase.
e. Pentru sotie exista motiv de a cere divort cand barbatul sau o acuza public pe nedrept de adulter cand sotul ei greseste in public sau in ascuns, in casa sau in alta parte cu o alta femeie.

II. Al doilea motiv principal de divort, dupa adulter, este caderea unui sot din dreapta credinta - apostazie, necredinta, secta etc. ( I Corinteni 7, 15 ) .

III. Cand unul din soti sau amandoi intra in monahism, " ca o moarte superioara, fata de lumea pusa in slujba pacatului " ( Sinodul VI Ecumcnic, canonul 12 si 48 ) . Insa " cel ce-si lasa ( prin divort neingaduit ) sotia sa legitima si ia pe alta, trebuie sa fie canonisit ca un preacurvar, dupa porunca Domnului ( Matei 19, 9 ) , adica sa fie oprit pana la 15 ani de la Sfanta Impartasanie " , dupa Sfantul Vasile cel Mare.

http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri6.htm

Una e sa nu vrea un sot sa faca copii, alta e sa nu poata fizic, caz in care poate si Dumnezeu sa intinda o mana.

Nu stiam ca sexul este o nevoie, ca si nevoia de hrana,apa si adapost.

Pr.Tanase a spus ca oamenii nu fac sex.

Una e casatoria alba, alta e cand un sot nu poate fizic sa faca copii.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 02.10.2013, 07:14:10
zaharia_2009's Avatar
zaharia_2009 zaharia_2009 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.07.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.239
Implicit

Eu am citit cele scrise la lincul dat parca de Dragos si din prima se vede ca biserica s-a grabit (caz mult mai rar in biserica ortodoxa)sa abdateze ea judecatile eterne ale sfintilor inspirati de Dumnezeu, indubitabil inspirati, si facatori de canoane sau chiar sa talmaceasca "negresit" Scriptura generatiei "IT", ca sa o mingiie chipurile sau ca sa-i rinduiasca dreptatea pe care, vezi doamne, Dumnezeu insusi o ascunsese.
Iar omul zilelor noastre era privat de viata, de marea si eroica viata a desfatarii in sex.
Pt. ca mai spunea o sora ca vezi doamne , trebuie sa stim si sa ne declaram de la inceputul relatiei care ne sunt bilele negre si albe pe care le purtam in straita, ca sa stim pe ce ape jucam, cu cine ne incurcam sau daca merita sa ne incurcam cu cineva.
Ce are viclenia si smecheria si curvia sufletului cu vointa Domnului, cu pronia, cu purtatea de grija a lui Dumnezeu, in care nu mai crede nimeni din suflet ci doar o profereaza in discutii deoarece da bine la publicul nostru crestin, care ca si noi este de bun ? sau cu alegerea omului cea cu buna rinduiala si dreapta socoteala?
Au nu mergem la piata de atitea ori intr-o viata ca sa cumparam rosii, vinete, pepeni(ca doar despre ei si despre femei se spun ca se iau numai pe incercate... iata unde a ajuns intelepciunea lumii !) si si altele necesare trupului, ne asiguram cu propriile simturi si cu interogarea vinzatorului ca sunt excelente, dar cind ajungem acasa vedem ce prostii am luat.
Au nu mergem noi barbatii la pietele si tirgurile de fete(discoteci, distractii, excursii, chiar si pelerinajele mai nou, teatre, conferinte, congrese, sindrofii si altele asemenea lor) iar fetele ca si noi, ca sa gasim soata. Ca le tot strecuram prin sita pretentiilor lumesti(si deloc duhovnicesti in realitate), ca ne interesam de ele pe la altii, ca le verificam si le tot reverificam fara a ne pune macar odata nadejdea din suflet in Dumnezeu (pt. ca noi suntem lapsii timpurilor aceste: noi credem in "omul" si nu in Domnul !)iar dupa ce le luam acasa vedem ca dupa putin timp curvesc, sunt lenese, obraznice,necuviincioase, bautoare sau cite alte pacate nu mai fac rasvratindu-se si aruncindu-ti in fata ca este "dreptul" lor sa faca asa ceva sau ca de, nu au avut incotro ?
Pt. ca noi nu cumparam cu sufletul ci cu simturile, nu cu Domnul, ci cu omul, nu le facem pe toate ca pt. Hristos , cum spune Evanghelia, ci pt. noi, ca noi contam !
Si nu ne lepadam noi intotdeauna si mai inainte de toate de Hristos si ne punem pe noi si simturile noastre neostoite pe primul plan ?
Inloc Hristos sa fie in fiecare secunda in inima si pe buzele noastre? Ca doar Hristos poate ca pe cele rele sa le faca bune si noi, iar pe cele bune sa le arunce in tina ?
Si nu suntem noi , marea majoritate a ortodocsilor din aceasta vreme, mai rai decit evreii care la fiecare colt de strada si adunare ii cerea lui Hristos minuni ? sa faca minuni? Sa ne dea el in casnicie si la locul de munca si ... peste tot, orisice vrem si avem nevoie noi ? Ca sa nu sufere vreun pic domnul om ? sa nu aibe el vreo umbra pe suflet , ca de, are dreptul si obligatia de la oculta sa fie liber de liber si sa faca el ce vbrea si cum vrea in toata viata lui ?
Si tot vorbind asa, in drepturi si libertati, in echitate si egalitate socialista si stiintifica, psihologica si de morala avansata comunitara(recent schimbata pe cea comunista, ca de, totul se schinba periodic,dupa cum crede prostia omului !) nu vedem ca ceea ce a rinduit Domnul prin evanghelie si canoane spunind ca pe timpul logodnei (perioada special binecuvintata pt. cunoasterea tinerilor si nu pt sexarea lor, cunoasterea prin sex) sa nu exsite impreunare trupeasca... este gresit, perimat, caduca, iar poruncind astfel Domnul nu vrea decit sa chinuie femeia sau barbatul /
Pai ce mare noroc ca au venit iluminatii veacurilor din urma, incepind de la renastere incoace, si l-a alungat pe Dumnezeu din viata cetatii si l-a eliberat pe om , ca altminteri el raminea tot de batjocura si neimplinit sexual, nelesinat si nespoit de balele extazului sexual. L-a eliberat astfel din temnita simturilor sale si l-a dat pe mina diavolului ca sa il desfete acesta in sex si sa il emancipeze si sa il invete dreptatea lui si l-a ridicat pina sus, colo sus, pe pedestalul mindriei si trupescului lui de unde cadem fiecare din noi de ne rupem gitul si ne zdrentim hainele de lumia de la inceput ! Si eliberindu-l dracul , nu i-a pus stiinta in mina pe post de act de identitate astfel incit stie sa ceara de la inceput, in legatura cu sexul partenerului, anumite dimensiuni, anumite tehnici, anumite forme, tot ca sa fie sigura femeia, ca si barbatul, binecuvintati astfel de satan ca va avea pacea conjugala asigurata ? Ce inselare ! Din sex crede vreo nefericita sau vreun taranoi ca vine pacea in sinul sfintei cununii ?
Si astfel , rupti in fund si zdreliti in coate, plingind si jurind ca nu vom mai face astfel niciodata, il tot cautam pe Dumnezeu rugindu-l sa ne ierte iar si sa ne stearga amaraciunea din suflet si sa ne dea un nou inceput ?
De ce toate acestea ?
Pt. ca oricit de cazut ar fi omul si impilat de pacate, el stie ca in orice incercare grea a sortii ajutorul adevarat nu vine decit de la Hristos, care nu minte si nu lasa pe nimeni niciodata !
Si omul neputincios , si femeia stearpa buni si ca si noi se fac doar de catre Hristos, doar atit... ca spune Domnul cu vorbe de aur : "... de ati avea credinta cit un bob de mustar... si de veti cere orice Domnului in numele Meu, veti si primi ...!"
Caci stiinta si dreptatea omului fara Dumnezeu pustie si neputincioasa este !

Cine crede altfel, altfel s afaca si de o avea zile bune sa binecuvinteze si pe altii cu stiinta lui, dar eu cred ca tare bine ne este noua sa nu il alungam pe Hristos de la noi caci urgia ne va cuprinde !

Vedeti, bine si drept spunea si parintele Tanase, ca omul cu Hristos in el nu face sex, el face altceva !
Sexul si dragostea este inventia, himera luminatilor din urma, iubirea este dumnezeiasca !
Sa faca fiecare cum poate, cum stie si cum crede de cuviinta !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul .

Last edited by zaharia_2009; 02.10.2013 at 07:27:59.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 02.10.2013, 07:38:26
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Parascheva16 Vezi mesajul
Motivele canonice de divort sunt :

I.a. Adulterul ( preacurvia ) , adica violarea credintei conjugale de catre sot sau sotie. Acest motiv de divort se bazeaza pe Sfanta Evanghelie, adica pe dreptul divin ( Matei 19, 9 ) .
b. Pe langa adulter, sotul poate sa divorteze cand i se pun curse care pericliteaza viata, indreptate contra existentei casatoriei, de catre un sot impotriva celuilalt, cum ar fi refuzul sotului sau sotiei de a naste copii. In acest caz partea nevinovata are drept sa solicite divortul.
c. Iarasi, sotul poate divorta cand sotia se face vinovata de avort intentionat si prin aceasta impiedica scopul casatoriei.
d. Cand femeia sau barbatul participa fara voia celuilalt la ospete si petreceri necuviincioase.
e. Pentru sotie exista motiv de a cere divort cand barbatul sau o acuza public pe nedrept de adulter cand sotul ei greseste in public sau in ascuns, in casa sau in alta parte cu o alta femeie.

II. Al doilea motiv principal de divort, dupa adulter, este caderea unui sot din dreapta credinta - apostazie, necredinta, secta etc. ( I Corinteni 7, 15 ) .

III. Cand unul din soti sau amandoi intra in monahism, " ca o moarte superioara, fata de lumea pusa in slujba pacatului " ( Sinodul VI Ecumcnic, canonul 12 si 48 ) . Insa " cel ce-si lasa ( prin divort neingaduit ) sotia sa legitima si ia pe alta, trebuie sa fie canonisit ca un preacurvar, dupa porunca Domnului ( Matei 19, 9 ) , adica sa fie oprit pana la 15 ani de la Sfanta Impartasanie " , dupa Sfantul Vasile cel Mare.

http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri6.htm

Una e sa nu vrea un sot sa faca copii, alta e sa nu poata fizic, caz in care poate si Dumnezeu sa intinda o mana.

Nu stiam ca sexul este o nevoie, ca si nevoia de hrana,apa si adapost.

Pr.Tanase a spus ca oamenii nu fac sex.

Una e casatoria alba, alta e cand un sot nu poate fizic sa faca copii.
Doua prietene bune ale mele au divortat amandoua din acelasi motiv:sotii nu doreau copii,desi se aflau la 30 si ceva de ani.Este destul de frustant sa te casatoresti cam tarzior iar iubitul sot sa fie un prematur care se panicheaza la idea unui mostenitor in casa,desi inainte de casatorie au mintit ca-si doresc copii.
Nu inteleg de ce acesta nu se afla printre motivele de divort?!?!
Apare ca sotul poate divorta daca nevasta nu doreste copii si face avort dar nu se mentioneaza ca si sotia poate divorta daca sotul utilizeaza proceduri anticonceptionale!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
Răspunde