![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cred că, mai degrabă, fiecare dintre parteneri are datoria de a-și păstra credința, respectând, în numele iubirii, convingerile celuilalt. Dvs ați scris atât de frumos și pertinent argumentat, într-un mesaj anterior, că religia se cuvine a fi trăită ca liant între oameni și că suntem datori de a păstra o atitudine tolerantă față de credințele celorlalți. Dacă în relațiile cu străinii avem această datorie sfântă (de a le respecta libertatea conștiinței), cu atât mai mult (și mai ușor) suntem datori să respectăm, cu grijă și delicatețe, convingerile religioase ale celor dragi și apropiați ai noștri. Faptul de a-ți părăsi credința nu este doar "un mic sacrificiu", credința fiind tot ceea ce o persoană religioasă are mai sfânt și scump în viață. De aceea, consider că, fără a face vreun compromis în privința credinței proprii, putem continua o relație mixtă, prin bună înțelegere, toleranță, profund respect față de libertatea de conștiință a celui/ celei pe care îl/ o iubim. P. S. 1. Desigur, pot exista cazuri în care unul dintre parteneri se convertește, din convingere personală, la credința celuilalt. În aceste situații, desigur că se va ajunge ca amândoi să aibă aceeași credință și astfel orice posibilă neînțelegere va dispărea. În schimb, dacă nici unul dintre cei doi nu își dorește convertirea la credința celuilalt, consider că relația poate continua, pentru că "dragostea este binevoitoare, nu se mânie...". Dacă fiecare va ști să respecte libertatea de credință a celuilalt, atunci... unde ar mai fi obstacolul?... Pentru că, într-o iubire autentică, nu poate exista constrângere, șantaj emoțional sau concurență. P. S. Tot în Biblie scrie că "bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă". Prin urmare, este posibil ca și bărbatul să-și urmeze soția întru credință... :) Nu credeți?... :)
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 01.10.2013 at 00:24:10. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Astăzi ne depășește cu mult, zic eu, în ce pot numi o credință vie, trăită. Mă rog, o mai concurează Tudor, cât de cât dar pe mine m-a lăsat cu multe bărci în urmă... Trăiesc o mare bucurie că nu doar eu ci întreaga familie suntem duminica în aceeași biserică și facem seara, împreună, măcar un minut de rugăciune. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Domnul să vă sporească tuturor credința! Slavă lui Dumnezeu pentru toate!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Desigur, ca mai apoi, prin Sfanta Fecioara Maria, Preabunul Atoatestapinitor s-a indurat si a ridicat cea mai mare parte din pacat ! Insa a lasat o mica parte, asa ca pentru o continua ispasire si aducere-aminte,ca femeia sa fie supusa si sa urmeze barbatului sau !!! Ca sa ma intelegeti mai bine voi face o analogie a legaturii dintre femeie si barbat,pe care eu o vad asemenea calatoriei pe mare cu un vas,un velier imens cu panze albe,foarte fumos,dealtfel. Se stie foarte bine, ca viata si siguranta intregului echipaj depind intr-o masura decisiva ,atat de iscusinta capitanului cat si de disciplina si supunerea care domnesc pe acel vas, adica in sanul echipajului ! De aceea e foarte important ,ca toti membrii acelui echipaj sa aiba o legatura puternica si aceleasi pareri,pentru a se evita razvratirea si insubordonarea,lucuri grave care strica forta echipajului chiar cand are nevoie de ea mai mult,adica in furtuna si vrme rea ! Pe mare,exista desigur o multime de alte vase,care calatoresc, fiecare avand insa pavilionul lui,si echipajul lui cu convingerile si atmosfera specifice acelui vas ! Vasele intre ele, desi, diferite,cand se intalnesc intamplator pe mare pot trage slave de tun in semn de salut si nu de atac sau distrugere a celuilalt vas, numai pentru ca poarta alt pavilion ! Dimpotriva, respectul cel mai adanc poate domni intre vase diferite pe aceeasi mare ! In mod analog, parerea mea este ,ca intr-o familie, trebuie sa domneasca acelasi climat spiritual,pentru a conferi unitate, si nu dezbinare, pentru ca menirea familei este unitatea !!! Dvs. spuneti : "Faptul de a-ți părăsi credința nu este doar "un mic sacrificiu", credința fiind tot ceea ce o persoană religioasă are mai sfânt și scump în viață. Insa aceasta atitudine se poate interpreta si ca egoism pur,adica mie sa-mi fie bone, si eu sa fiu mantuit ca celalalt nu prea conteaza ! Dar ce iubire mai poate fi aceasta,in care sa nu existe si o atitudine de sacrificiu ! Eu cred, ca insusi Dumnezeu, este primul care sa inteleaga acest sacvrificiu facut in numele iubirii de aproape,si sa nu-l condamne ! Pentru ca Dumnezeu vrea sa-i uneasca pe oameni nu sa-i desparta ! Asta,cred ,ca nu inteleg unii crerstini care pun un accent deplasat pe ritual si dogme, in defavoarea faptei concrete si a sacrificiului pentru aproapele !!! Maretul Arhitect al Universului,cred ca uneori isi permite sa fie mai non-conformist, decat am banui noi ,oamenii pacatosi,si sa sfideze canoanele, regulile si obisnuintele,pe care tot oamenii le-au facut. pe unele ! Insasi mesajul lui Cristos e unul al sfidarii vechilor reguli ,al scandalizarii "oamenilor de bine ",a datului peste bot moralei filistine ! Cristos e un personaj divino-uman puternic si scandalizant, un non-conformist revolutionar ! Coincidentia opositorum, si concordia discors, Cristos apare atat in ipostaza intoarcerii obrazului, cat si in cea a punerii mainii pe bici,pentru a-i croi cu violenta pe bisnitarii din Templu ! Tot El, sta cu curvele si hotii la masa, band si cinstindu-se cu ei,in timp ce isi bate joc de intelectuali spunandu-le sa se nasca a doua oara ! Ce poate fi mai frumos, mai tainic si mai complex, decat acest Dumnezeu care ne scandalizeaza ??? Last edited by guardian knight; 01.10.2013 at 19:06:07. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
însă de aici până la a considera, precum zici, că "femeia L-a înșelat pe Dumnezeu cu diavolul", e ... un ocean de abisuri. Cum de îi supraviețuiești? Nu te dor brațele de la înot? |
#6
|
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Daca barbatul e cretin spiritual si femeia cu ceva mai multa minte din pct asta de vedere, ar trebui sa se intample exact invers. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 02.10.2013 at 01:57:20. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bineinteles ca este de preferat ca si femeia de care se indragoste un barbat ortodox sa fie tot ortodoxa!
Insa, daca (si aici va spun cum as proceda personal, ca sa nu fie "povesti din auzite"") s-ar intampla ca un barbat ortodox sa se indragosteasca de o femeie de alta religie sau atee, atunci ar trebui procedat astfel: ca bun ortodox barbatul are datoria a-i explica de ce credinta ortodoxa este cea corecta, cu multa rabdare si tact. Daca cu toate acestea, femeia zice ca totusi vrea sa ramana cu religia ei, atunci cadem de acord sa nu mai abordam aceste subiecte, si fiecare sa-si pastreze propria credinta. Doi oameni maturi, care se iubesc cu adevarat, sunt convins ca vor gasi o modalitate de a trece peste aceste diferente pentru a fi impreuna. O situatie mai delicata ar fi de exemplul atunci cand unul din parteneri ar face parte din secta ""Martorii lui Iehova"": deoarece acestia refuza transfuzia de sange, in cazul unor accidente sau boli, ar putea aparea probleme! Totusi, atunci cand stii ca viata femeii iubite depinde de o transfuzie de sange, cu toate ca probabil aceasta nu ar fi de acord, le-as spune medicilor sa-i faca aceea transfuzie, pentru a-i salva viata. Aici poate ar trebui adoptata si o lege, in sensul ca persoanele care sunt aduse la urgenta, victimile unui accident sau agresiuni, indiferent de conceptiile lor filozofice ori religioase, sa li se faca absolut toate tratamentele medicale posibile, pentru a le salva viata sau integritatea corporala, chiar daca familia lor se opune efectuarii unor proceduri medicale, pe considerente religioase ori filozofice! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Oricum, pana la transfuzii vor fi alte puncte critice: botezul de exemplu, frecventarea carei biserici? etc. ortodox-catolic au cat de cat sanse sa mai ajunga la un compromis, dar ortodox-neoprotestant, daca ambii sunt practicanti, e un chin. Practic, cred ca nici unul nu ar recurge la un compromis. Repet, daca sunt practicanti (in sensul autentic nu ritualist/traditional).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
“Ceea ce m-a salvat, a fost rugăciunea Părintelui Emilianos – cineva care se afla pe cealaltă parte a planetei, în mănăstirea sa, fără să fi pus vreodată piciorul în America”, interviu cu Maica Emiliani de la Mănăstirea Înălțarea Sfintei Cruci, Teba, Grecia
![]() Interviu cu Maica Emiliani de la Mănăstirea Înălțarea Sfintei Cruci, Teba, Grecia Teva: Întâi, vreau să vă mulțumesc pentru timpul acordat acestui interviu și pentru că împărtășiți gândurile dumneavoastră cititorilor revistei„St Nina Quarterly”. Sunteți de origine din Kansas și ați venit la Boston pentru a urma studiile superioare, la Universitatea Harvard. În timpul petrecut la Boston, ați fost primită în Biserica Ortodoxă. Ne vorbiți despre călătoria dumneavoastră către Biserică – ce v-a atras la Ortodoxie?(în prezent stareță la Mănăstirea Intrarea Maicii Domnului în Biserică, lângă Washington DC, n.n.), realizat de Teva Regule, apărut în „St Nina Quarterly”, Vol 3, Nr 4, septembrie 1999[/ ,,Maica Emiliani: Nu știam nimic despre Ortodoxie. Eram prietenă cu Mary Ford, acum profesoară la Sf .Tihon (Seminarul Teologic Ortodox Sf. Tihon de Zadonsk – Pennsylvania) – prima persoană care mi-a vorbit despre Ortodoxie. Studia teologia și literatura la vremea aceea și era în măsură să îmi explice diferențele teologice – ce este teologia ortodoxă și cum definește Occidentul teologia. Teologia Ortodoxă mi-a părut, în mod clar, mai adecvată, firească, pur și simplu… adevărată. Erau alte lucruri pe care nu le înțelegeam, nu-mi plăceau, sau le găseam respingătoare, dar un lucru pe pare l-am înțeles era acela că oamenii aceștia știau totul despre rugăciune. Știau despre legătura minții cu trupul. Înțelegerea acestor lucruri îmi era de ajuns. Aveam o relație de atracție-respingere cu biserica. A trebuit să mă întorc pe dos ca să pot intra în Biserică. (...) Părintele Emilianos mi-a spus, cu mult mai târziu, că Dumnezeu pregătește și aduce în viața fiecărui om, un hiatus (“Hyatt”, trimitere la tragedia de la Hotelul Regency Hyatt, nn.), ce reprezintă trecerea către o nouă viață." Continuare: http://sfantulmunteathos.wordpress.c...cu-maica-emil/ Last edited by antoniap; 02.10.2013 at 13:12:54. |
|