![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Povestea spune ca in urma cu un numar de ani un om si-a pedepsit fetita in virsta de 5 ani pentru ca a risipit o hirtie aurie de impachetat foarte scumpa.
Omul statea rau cu banii si deveni si mai suparat cind a vazut ca fetita a folosit hirtia respectiva ca sa decoreze o cutie si sa o puna sub bradul de Craciun. Cu toate acestea, fetita a adus tatalui ei cadoul in dimineata urmatoare spunind: “Acesta este pentru tine, taticule”. Tatal a fost rusinat de reactia lui furioasa de cu o zi in urma, dar supararea lui se arata din nou cind a vazut ca, de fapt, cutia era goala.El i-a spus pe un ton raspicat: “Nu stiai, domnisoara, ca atunci cind dai un cadou cuiva, trebuie sa pui ceva in el?” Fetita s-a uitat in sus spre tatal sau, cu lacrimi in ochi, si a zis: “Taticule, cutia nu este goala. Am suflat in ea atitea saruturi pina cind s-a umplut.” Tatal a ramas perplex. S-a pus in genunchi si si-a imbratisat fetita si rugat-o sa-l ierte pentru supararea lui fara rost. La scurt timp dupa aceasta, micuta fetita a murit intr-un accident si se spune ca tatal ei a tinut acea cutie aurie alaturi de patul sau tot restul vietii sale. Si de cite ori a fost descurajat sau a avut de trecut peste situatii dificile, deschidea cutia si lua un sarut imaginar si isi amintea de dragostea care a pus-o fetita acolo. Intr-un adevarat sens, fiecare dintre noi, ca si oameni, primim o cutie aurie cu dragoste neconditionata si saruturi de la copiii nostri, de la familie, de la prieteni. Nu putem avea altceva mai pretios decit asta. Copiii, familia, prietenii sunt ca ingerii care te ridica pe picioarele tale atunci cind ai probleme sa-ti aduci aminte tu insuti sa zbori
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ispitele sunt ca furtunile de pe mare; în vremea furtunii lemnele și murdările din mare sunt aruncate afară; marea se curățește și devine liniștită. Prin ispite se face curățirea, apropierea de Dumnezeu, înfierea duhovnicească; la urmă omul devine un mic dumnezeu după har. Dar să-L rugăm pe Domnul să scăpăm de ispita din îngăduința Sa, pentru că atunci mântuirea omului atârnă de un fir de ață.
Harul experienței de după ispită are valoare mult mai mare decât harul care vine și se face din mulțumire și fericire; căci acest har pleacă peste puțin timp, pe când harul experienței rămâne toată viata omului. Folosul ispitelor este mare, dacă ele provin de la Dumnezeu, spre învățătură. Prin ispite se dobândește virtutea. Dar să ne rugăm ca ispitele să nu vină din îngăduința lui Dumnezeu, căci acestea sunt mai presus de puterile noastre. Dumnezeu îngăduie asemenea ispite din pricina egoismului nostru; desigur toți avem egoism, dar aici este vorba de egoismul care și-a făcut locaș înlăuntrul nostru și nu vrem în nici un fel să-l dăm afară și atunci Dumnezeu îngăduie să vină peste noi ispite care sunt mai presus de puterile noastre. Atunci două lucruri se pot întâmpla: - ori te smerești și Dumnezeu te iartă, ori, - datorită marelui păcat al egosimului, te faci și mai rău și atunci se ajunge la sinucideri, ieșiri din monahism etc. De aceea să-L rugăm pe Domnul să ne izbăvească de asemenea ispite. Judecarea este egoism; nu vezi greșelile tale, ci pe ale celuilalt. Un părinte ce avea darul înainte-vederii a văzut harul plecând de la un monah pentru că îl judecase pe un alt monah. Un avva s-a mântuit și numele i-a fost scris în cartea vieții întrucât nu i-a judecat pe frații ce se purtau necuvincios. Un alt avva a fost pedepsit trei ani de către un înger pentru că a căzut în judecarea apropelui. Ispitele care vin la om au scopul de a-l smeri. Mi-a spus părintele meu: ,,Din ispitele mari am primit har mare, am simțit harul, l-am atins. De aceea trebuie să avem răbdare și să îndurăm cu nădejde ispitele”.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Intr-un sătuc viețuiau doi oameni care mereu se războiau unul cu celălalt. Din te miri ce, între ei mereu izbucneau câte o ceartă. Viața devenise de nesuportat atât pentru unul cât și pentru celălalt, ba chiar pentru întreg satul. Într-o bună zi, câțiva bătrâni îi ziseră unuia dintre ei:
-Singura ieșire ce-ți mai rămâne – după ce le-am încercat pe toate – este să te duci să vorbești cu Dumnezeu. -Așa voi face, dar încotro să mă duc? -Nimic mai ușor. Va fi de ajuns să urci pe acolo pe creasta muntelui și ai să-l vezi pe Dumnezeu. Fără a sta pe gânduri, omul nostru porni să-l întâlnească pe Dumnezeu. După multe și obositoare zile de mers, ajunse pe vârful muntelui. Dumnezeu se afla acolo și îl aștepta. În zadar se frecă la ochi omul nostru; nu încăpea umbră de îndoială: Dumnezeu avea chipul vecinului său certăreț și nesuferit. Nimeni nu știe ce i-o fi spus Dumnezeu. În tot cazul însă, atunci când se întoarse în sat, nu mai era același. Dar, cu toată purtarea sa de grijă și dorința de împăcare cu vecinul său, tot rău mergeau lucrurile, întrucât celălalt căuta noi și noi pricini de gâlceavă. Bătrânii își spuseră unii altora: -Ar fi bine să meargă și el să-L vadă pe Dumnezeu. Cu toată încăpățânarea lui, până la urmă izbutiră să-l convingă să meargă pe muntele cel înalt.Iar acolo, pe culme, și el descoperi că Dumnezeu avea chipul vecinului său. Din acea zi, totul se schimbă și pacea începu să domnească peste acel sătuc. Așadar ,,dacă vrei să-l vezi pe Dumnezeu, uită-te la aproapele tău. Fiecare poartă in el chipul lui Dumnezeu”.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Această minune preaslăvită a Maicii Domnului s-a întâmplat în luna decembrie 2004. Pentru prima dată am auzit-o de la un călugăr grec, pe care l-am luat cu mașina, iar după câteva zile mi-a dat-o cineva scrisă, după cum o primise de la Ierusalim, de la Mănăstirea Păstorilor „Slavă întru cei de sus” din Bethleem.
Un tânăr din Arabia Saudită era căsătorit cu o tânără de origine musulmană, bogată, dar care nu putea avea copii. Cu toate că aveau foarte mulți bani și au fost pe la diferiți medici, nu au reușit nimic. Părinții lui îl sfătuiau să-și ia a doua soție și să o păstreze și pe prima, căci legea lor le permite să aibă până la patru femei. El, însă, obosit și mâhnit, și-a luat soția și a plecat să facă o călătorie în Siria. Acolo a închiriat o limuzină cu tot cu șofer, să-i ducă pe la toate locurile frumoase din Siria. Șoferul o observat o întristare și o durere pe chi-purile lor. După ce s-au cunoscut mai bine, a intrat în vorbă cu ei, a prins curaj și i-a întrebat de ce nu sunt mulțumiți. Avea impresia că este vinovat cu ceva sau nu le place mașina. Atunci soții i-au explicat pricina întristării lor: că nu pot să aibă copii. Auzind acestea, șoferul le-a zis că aici, în Siria, creștinii ortodocși au o mănăstire a Maicii Domnului numită Sidonoghia – care în arabă în-seamnă Stăpână, Doamnă – unde multe familii fără copii și-au aflat mângâierea la icoana ei făcătoare de minuni. Entuziasmați, i-au cerut șoferului să-i ducă și pe ei la Sidonoghia, la Stăpâna creștinilor, și s-au înțeles că, dacă vor dobândi un copil, vor reveni și vor plăti șoferului 20.000 de dolari, iar mănăstirii 80.000. Șoferul le-a mai spus că acolo la mănăstire le vor da să mănânce o bucățică de fitil de la candela icoanei și atunci Maria crești-nilor le va împlini cererea lor. S-au dus la mănăstire, au făcut ce trebuia și s-au întors în țara lor. Femeia a rămas însărcina-tă, iar la timpul cuvenit a născut un băiat sănătos și frumos. Văzând această minune a Maicii Domnului, musulmanul s-a hotărât imediat să-și împlinească făgăduința pe care o făcuse. A dat telefon șoferului care-i plimbase să vină să-l ia de la aeroportul din Damasc. Însă șoferul, fiind îndemnat de cel viclean, a mai luat cu el alte două persoane cu scopul de a-l ucide ca să-i ia toți banii. Luându-l de la aeroport, musulmanul, de bucurie, a dat câte 10.000 de dolari și la prietenii șoferului. Plecând înspre mănăstire și ajungând într-o zonă mai pustie, au oprit mașina și l-au omorât pe tânăr, tăindu-i capul, mâinile și picioarele. După ce l-au prădat de bani, l-au pus în portbagaj cu scopul de a-l arunca într-un loc prăpăstios. Ajungând într-o zonă centrală, li s-a oprit mașina, nemaiputând să o pornească. În momen-tul acela, cineva a trecut cu mașina pe acolo și, oprind, s-a oferit să-i ajute. Ei au spus că nu au nevoie, dar cel care trecea a văzut că picura sânge din portbagajul mașinii. Acesta plecând a anunțat poliția, care, ajungând la fața locului, le-a porun-cit să deschidă portbagajul, și, mare minune: musulmanul s-a ridicat viu, fiind plin de sânge și a zis că tocmai atunci Maica Domnului i-a terminat de cusut gâtul la loc, fiind chiar la ultima împunsătură. Cei trei, când l-au văzut viu, au înlemnit pe loc și au început să strige: „Noi, noi te-am tăiat bucăți, tu cum ești viu? Nu se poate, nu putem să credem că ești întreg!”. Poliția, luându-i pe cei trei, i-a dus la închi-soare, iar musulmanul a fost dus la cei mai buni medici pentru încredințare și confirmare. Medicii au constatat că într-adevăr este proaspăt cusut, iar polițiștii depunând mărturie, au recunoscut cu toții că este o mare minune a Maicii Domnului. Musulmanul și-a sunat soția să vină împreu-nă cu copilul în Siria, apoi au mers cu toții la Mănăstirea Maicii Domnului Sidonoghia și în loc de 80.000 de dolari promiși, a dăruit 800.000 de dolari și s-a botezat împreună cu toată familia sa. Această minune i-a pus mult pe gânduri pe musulmani, deoarece a fost difuzată în presă, la radio, la televiziune și pe internet. Maica Domnului să-i lumineze și să-i aducă la adevărata credință.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 27.10.2013 at 22:36:43. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
În anul 1780, Prohor (Sfântul Serafim) s-a îmbolnăvit grav. Trupul i se umflase și era țintuit pe un pat tare, nemișcat. Medic nu exista și de aceea nu se putea face diagnosticarea. Bănuiau însă, din semnele exterioare, că e vorba de ascită. Boala a ținut trei ani. În total, bolnavul a stat șase luni la pat și plângea cu lacrimi amare. Niciodată însă n-a scos vreo cârteală din gura lui. Se predase cu trup și suflet voii lui Dumnezeu și se ruga continuu. Din ultimele evoluții ale bolii au început să se teamă pentru viața lui.
- Frate Prohor, a zis egumenul, propun să chemăm un doctor sau să-ți facem recoltare de sânge. - Părinte, a răspuns bolnavul, m-am predat în mâinile adevăratului doctor al sufletelor și al trupurilor, Domnului nostru Iisus Hristos, și neprihănitei Maicii Sale. Dacă iubirea voastră o îngăduie, dați-mi mie, sărmanului, leacurile cerești, adică împărtășirea cu Sfintele Taine. Starețul losif a împlinit dorința lui și a făcut priveghere toată noaptea. La Sfânta Liturghie, frații s-au rugat cu căldură pentru bolnav, care, după ce s-a spovedit, s-a împărtășit cu Sfintele Taine în chilia lui. În clipa aceea, înaintea sa a apărut Maica Domnului în lumină neînserată, împreună cu apostolii Petru și Ioan. Întorcându-și fața către loan, i l-a arătat cu degetul pe Prohor și i-a zis: Acesta este din neamul nostru. Apoi s-a atins cu mâna dreaptă de capul lui și îndată tot lichidul care se adunase în corpul său a început să iasă printr-o gaură, care s-a ivit în partea dreaptă. Într-un interval scurt de timp s-a vindecat definitiv. Pe partea dreaptă, acolo pe unde ieșise lichidul, a rămas pentru totdeauna o aluniță. (Un serafim printre oameni – Sfântul Serafim de Sarov, Ed. Egumenița, p. 29)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Într-o seară, un copil l-a întrebat pe părintele său:
- Tată, spune-mi, te rog, cum se face că unii oameni sunt buni și alții răi. De ce nu-s toți la fel? - E, băiatul meu, vezi tu, toți oamenii sunt fiii lui Dumnezeu. Și așa cum Dumnezeu ne iubește pe toți, la fel trebuie și noi să ne iubim unii pe alții, fiindcă dragostea Domnului este ca și lumina soarelui. Nu ne luminează și ne încălzește soarele pe noi toți, buni și răi laolaltă? Nu? Sufletele noastre ar trebui să fie pline de bunătate și iubire. Dar, vezi tu, păcatele fiecăruia sunt asemenea norilor ce nu lasă razele binefăcătoare ale soarelui să treacă. Păcatele sunt norii ce ne întunecă sufletul. Cu cât ai mai multe păcate, cu atât sufletul tău este mai întunecat și lumina dragostei lui Dumnezeu nu-ți poate pătrunde în inimă. Sufletul omului este bucățica de cer pe care fiecare o poartă în el. Pe acest cer trebuie să strălucească Soarele iubirii, Dumnezeu. Fiul meu, să te ferești de păcate, căci acestea se adună și îți întunecă viața, te fac rău și egoist. Cel ce-și păstrează, însă, sufletul curat, se bucură mereu de dragostea Domnului, de liniște și fericire. "Nimic nu este atât de firesc pentru noi ca a fi în comuniune cu alții, a avea nevoie unii de alții și a ne iubi unii pe alții." (Sfântul Vasile cel Mare)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Aflat pe cale, prin pustie, Moise s-a oprit să se odihnească, sub un tufiș, nu departe de o fântână. Un alt drumeț s-a oprit să se răcorească. Când s-a aplecat să bea apă, călătorului i-a căzut punga cu bani, de la cingătoare și fără să bage de seamă că a pierdut punga, omul a plecat din nou la drum.
La scurt timp, după aceea a sosit un al doilea călător. El a văzut de îndată punga cu bani. A luat-o, bucuros nevoie mare, a privit în toate părțile și pentru că nu avea cui s-o înapoieze, a băut apă și a plecat mai departe. Puțin mai târziu un al treilea om s-a oprit la fântână. El a băut apă îndelung, s-a răcorit și apoi s-a tras la umbră, lângă fântână și a adormit, căci era foarte ostenit. După o vreme, primul călător a descoperit, că-i lipsea punga și dându-și seama că numai la fântână o putea pierde, s-a întors degrabă. Furios l-a trezit pe cel, care dormea și i-a cerut punga cu bani. Cum acela nu știa nimic despre punga cu bani, s-au luat la ceartă, iar cel ce pierduse banii, l-a omorât pe cel de al treilea călător. Apoi a plecat la drum supărat. Martor nevăzut la toate acestea Moise, foarte nedumerit i-a strigat lui Dumnezeu: –Vezi, de aceea nu cred oamenii în tine! Este prea mult rău și nedreptate în lume! De ce a trebuit ca primul călător să piardă banii și apoi să devină ucigaș? De ce a trebuit ca al doilea să găsească punga și crezând-o un dar ceresc, să plece cu ea? Al treilea era cu totul nevinovat, de ce a trebuit să moară? Iar Dumnezeu i-a răspuns: –Îți mai explic o singură dată, dar n-o voi face la fiecare pas. Primul om era fiul unui hoț, care îl furase pe tatăl celui de al doilea călător, care găsind punga, n-a luat decât ceea ce i se cuvenea. Al treilea era un ucigaș, care își ascunsese așa de bine fapta, încât n-ar fi fost niciodată descoperită de oameni și care astfel și-a primit pedeapsa. Totdeauna există un sens și justețe în tot ceeace se întîmplă, chiar și atunci, când tu nu le vezi, ori nu le înțelegi. Credința în adevărul și dreptatea lui Dumnezeu este taina pătrunderii Adevarului din jurul nostru…
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Povesti cu talc | silverstar | Generalitati | 500 | 22.03.2015 19:01:38 |
Despre rugaciunea continua ( o povestioara cu tâlc ) | cristiboss56 | Rugaciuni | 10 | 25.10.2010 23:21:27 |
Violonistul - o poveste cu talc | costel | Generalitati | 2 | 25.09.2009 15:35:42 |
|