![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Intrebarile tale sunt pertinente , si voi cauta sa ma documentez , si chiar sa apelez la specialistul nostru de aici ,Mihailc !
Pana la un raspuns bine documentat , iti urez un nou an cu multa sanatate si numai bucurii !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sophia pune întrebări cam multe, totuși, pentru o singură postare. Mai folositoare i-ar fi o documentare preliminară cu google și o reformulare coerentă a întrebărilor pe nuclee tematice. Un articol folositor în acest sens, chiar de pe crestinortodox.ro: http://www.crestinortodox.ro/religie...mon-96941.html Asemănările morfologice dintre Templul lui Solomon și biserica/lăcaș de cult de rit bizantin nu sunt nici pe departe consecința influenței directe a iudaismului asupra arhitecturii specifice chivotelor creștine. Compartimentarea unei biserici ortodoxe are cu totul altă configurație simbolică decât Templul iudaic. Vorbim despre eonul arătării Împărăției și al dobândirii ei, în comparație cu tranziția religioasă dintre Cădere și Întrupare, al cărui centru de greutate a fost Templul lui Solomon. Fiecare dintre aceste etape și-a avut/își are importanța ei, însă ele nu pot fi suprapuse arbitrar, pe baza unor similitudini formale, insuficient analizate în fiecare detaliu.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 09.01.2014 at 11:40:33. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vorbim despre eonul arătării Împărăției și al dobândirii ei, în comparație cu tranziția religioasă dintre Cădere și Întrupare, al cărei centru de greutate a fost Templul lui Solomon. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mihailc - multumesc pentru informatii. Mai intai ca nu stiam ca e vorba de Templul lui Solomon.
Am sa mai caut si altele. Poate gasesc ceva. Intr-adevar am multe intrebari, multe... Si raman la convingerea ca totusi este o mare legatura intre iudaism si crestinism. Toti au pornit din iudaism (Maica Domnului, Apostolii, Ioachim, Ana, Zaharia, Elisabeta etc.). Vechiul Testament etc.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Vezi că iar vine Annyta, că n-ai modificat chiar cum bine a zis ea. “tranziția al cărei centru de greutate”, nu “tranziția al cărui centru de greutate”. Centrul căreia (al tranziției, care e subst. feminin), nu centrul căruia. E ca și “femeia al cărei gest ”, nu “femeia al cărui gest”. Gestul căreia (al femeii), nu gestul căruia (al cărui/căruia e pt. masculin). In rest, ai dreptate, ar fi greu de formulat in doua-trei postari un raspuns exhaustiv la toate intrebarile Sophiei, fara parcurgerea in prealabil a unei minime bibliografii pe aceasta tema, care macar sa aseze sistematic si organizat toata informatia. Fara o buna asezare a mintii sau macar tinderea spre asta, fara antrenamentul mintii de a gandi nuantat si fara ricoseuri de bumerang, e greu de asimilat, organizat, pastrat si mai ales inteles orice fel de informatie. Cu atat mai mult cu cat in domeniul de fata, cunoasterea rationala se intrepatrunde aproape la orice cotitura cu cea apofatica. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Delia, mulțumesc pentru susținere! Am observat, dar am considerat ca o insistență din partea mea ar fi prea mult în acest caz... E plăcut să fiu pe aceeași lungime de undă cu cei din jur... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Frumos si delicat din partea ta. Mai ales ca, la cat e de sofisticat si perfectionist in exprimare, lui Mihai nu-i prea scapa chestiuni de astea. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
sursa: http://www.pravmir.com
În perioada 18-24 ianuarie 2014, darurile magilor vor fi așezate spre închinare în Casa Milei din Minsk, după care vor fi duse la Kiev în Lavra Peșterilor (Lavra Pecerska). Pelerinii din Belarus sunt așteptați să vină în număr mare în Minsk. Biserica va fi păzită 24/7 de către personalul din securitate, inclusiv locurile de parcare private. Darurile pe care magii le-au oferit Pruncului Iisus au ajuns în Moscova în ajunul Crăciunului și au fost așezate spre închinare în Catedrala „Hristos Mântuitorul”. Marți, 14 ianuarie, odoarele sfinte au fost mutate în Mănăstirea „Învierea Domnului” - Novodevichy, din Sankt Petersburg, unde vor rămâne până vineri, 17 ianuarie. Din secolul al XV-lea, darurile magilor au fost păstrate în Mănăstirea „Sfântul Pavel” de pe Muntele Athos.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#10
|
||||
|
||||
Aniversarea a 155 de ani de la Unirea Principatelor Române (24 ianuarie 1859), moment istoric care a avut loc într-o clădire a Bisericii situată pe Dealul Patriarhiei, locul fostei Camere a Deputaților, azi Palatul Patriarhiei, va avea loc în 24 ianuarie 2014. La Sfânta Liturghie oficiată în Catedrala patriarhală vor fi pomeniți domnitorul Alexandru Ioan Cuza, Mitropoliții Nifon al Țării Românești și Sofronie Miclescu al Moldovei, precum și ceilalți făuritori ai Unirii Principatelor Române. După Sfânta Liturghie, de la orele 10.30, va fi oficiat un Te Deum ca mulțumire adusă lui Dumnezeu pentru împlinirea acestui act măreț din istoria poporului român la înfăptuirea căruia Biserica Ortodoxă Română a avut o contribuție semnificativă. În continuare, de la orele 11.00, va avea loc depunerea de coroane la monumentul domnitorului Alexandru Ioan Cuza de pe Dealul Patriarhiei, iar de la orele 11.30 în Aula Magna „Teoctist Patriarhul” din Palatul Patriarhiei, va avea loc sesiunea de comunicării științifice „155 de ani de la Unirea Principatelor Române” organizată de Patriarhia Română și Academia Română. Patriarhia Română recomandă ierarhilor și preoților din eparhiile ortodoxe românești din țară și străinătate să oficieze slujbe de pomenire a tuturor celor care au contribuit la Unirea Principatelor Române în anul 1859 și de mulțumire adusă lui Dumnezeu pentru realizarea acestei Uniri care a constituit baza noului stat român modern: România. BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
|