![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Nu este bine sa cadem in extreme.
Nici sa sa ajungem sa ne imbatam, sa ne imbuibam fara noima si sa inabusim lumea in muzici si pocnitori. Dar nici sa stam incuiati in casa, singuri, cu haine cenusii si sa ne plangem amarul. Se poate foarte bine merge pe drumul de mijloc. Sa ne pregatim casa si masa cu masura, sa ne adunam cu prietenii, sa ciocnim un pahar la cumpana dintre ani, sa ascultam un banc sau o muzica frumoasa. Viata este facuta si pentru a o trai. Si putem sa dam si pomana la cei saraci. Si de Craciun, si de Anul Nou. La biserica, la slujba? Nu prea stiu sa fie slujbe in noaptea de Anul Nou. Poate la manastiri. Preotii de mir stau si ei acasa cu familiile lor. Da, este slujba pe 1 ianuarie: Sf. Vasile. Putem merge la ea. Cei de la care citati aici erau monahi. Nu aveau familie, nu aveau nimic. Este normal ca ei sa scrie asa. Dar din cate am auzit eu pana si la manastiri este in zile de sarbatoare ceva mai bun de mancare si program mai linistit. Macar se mai odihnesc mai mult. Mi se pare mie ca unii chiar nu mai vor sa tina seama de familie, de prieteni. Cand trebuie sa fim cu ei, daca atunci nu, atunci nu, numai la biserica?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#2
|
||||
|
||||
![]()
S-o crezi tu că nu-s slujbe în bisericile de mir din România.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
La noi la biserica se oficiaza un Te Deum - slujba de multumire in seara de Anul Nou, deci nu noaptea. Pentru noaptea de Anul Nou, dupa slujba, biserica noastra a organizat o petrecere de Revelion in sala sociala a bisericii.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu stiu ce sa spun.
Ori se face slujba chiar in noaptea de Anul Nou, ori pe 1 ianuarie. Ambele, una dupa alta nu este posibil. Eu de ultima varianta stiu. Si am o varsta. In ultimii ani am auzit ca in unele locuri din Bucuresti ar fi slujba noaptea. Dar nu stiu sigur. Nu stiu intre ce ore si ce fel de preoti slujesc. Si preotii sunt oameni si au familie. Nu inteleg cum le pot imbina. Sa ma ierte Dumnezeu. Iar aici nu este slujba noaptea in nici un caz. Se tine pe 1 ianuarie. Nici petrecere nu se face. Suntem mai altfel. Nu comentez. Si am o intrebare: ce fel de slujba ar fi noaptea in biserica de mir? Vecernie?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Se poate asculta si la radio de ex transmisiune in direct de la Mănăstirea Putna:Marți, 31 decembrie - 19.00 - Priveghere la praznicul Tăierii Împrejur cea după Trup a Domnului și pomenirea Sfântului Ierarh Vasile cel Mare
http://www.ortodoxradio.ro/ http://www.ortodoxradio.ro/asculta.html |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este o slujba ce cuprinde rugaciuni de multumire, ce dureaza cam 45 de minute. Nu este una din cele 7 laude, randuiala pentru aceasta slujba scurta se gaseste alaturi de celelate ierurgii in Molitfelnic. Eu sunt din Suceava, aici se savarseste Te Deum de Anul Nou, incepand cu ora 23:30, chiar si la biserici de parohie. Doamne ajuta! La Multi Ani. |
#7
|
|||
|
|||
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Rugaciune+predica+TEDEUM -MANASTIREA PUTNA- 31.12.2013- 01.01.2014
http://www.youtube.com/watch?v=H75Wt...ature=youtu.be |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pr. prof Mihai Valica: Importanta citirii Moliftelor Sfantului Vasile in ziua de 1 ianuarie
http://www.apologeticum.ro/2011/12/p...de-1-ianuarie/ "Moliftele cuprind exorcizarea demonului nu numai din om, ci si din locuri si tinuturi. Cred ca Moliftele ar trebui completate si nu limitate, cu noi formule actualizate la problemele noi, cum ar fi: sa scoata demonii din politica, din masonerie, miscari oculte, de prin unele banci jefuitoare, precum si din alte ideologii dracesti actuale, din secte sau din bisericile ecumeniste, din unii teologi inchipuiti si apostati, din guverne si administratii…" "Incepand din secolul IV si pana astazi, exista in molitfelnicele bisericesti rugaciuni de exorcizare si timp de atatea secole poporul lui Dumnezeu s-a servit de ele. Cine nu cunoaste maretia acestor molifte ale Sfintilor Vasile cel Mare si Ioan Gura de Aur, stalpii Ortodoxiei, nu cunosc si nu traiesc prea mult din ortodoxia noastra si nu cred in existenta reala a demonilor. Personal cred ca citirea Moliftelor Sf. Vasile, dupa Sf. Liturghie in ziua de 1 ianuarie, este bine sa se faca, asa cum este traditia in Bucovina si in unele zone ale tarii, intrucat multe din obiceiurile ocazionate de sarbatorile de iarna sunt de sorginte pagana si demonica. Cert este faptul ca noi am imprumutat foarte multe obiceiuri pagane care contribuie la secularizarea societatii. Secularizarea nu este rezultatul confruntarii dintre credinta si necredinta, ci a parazitarii credintei, care o transforma in pseudo-credinta, pseudo-traditie sau pseudo-spiritualitate. Fara sa nesocotim sau sa subevaluam patrimoniul de traditii si obiceiuri foarte bogat al tarii noastre, care are caracteristicile unei mosteniri culturale si spirituale ancestrale, trebuie pus accentul pe limita intre sacru crestin si „sacru” pagan si pe dimensiunea spiritualitatii mantuitoare a credintei in Hristos. Oare mai traim noi, crestinii acestui mileniu, „sarbatorile cu Dumnezeu” – Emanuel? Il mai simtim pe Hristos ca fiind efectiv cu noi sau mai percepem noi dimensiunea autentica a sarbatorilor sfinte in mijlocul acestor dezmaturi ritualice pagane? Oare nu suntem din toate partile asurziti si orbiti de hiturile radio, de emisiunile TV si de alte surogate „craciuniste”, iar in goana noastra din timpul isteriei cumparaturilor de Craciunul, devenit comercial, consumist si chiar orgiastic, nu cumva nu-L mai simtim pe Hristos ca Mantuitor? Nu cumva nu vedem din taina si dragostea lui Hristos decat bradul, obiceiurile pagane reinviate frenetic, porcul si pe Mosul care face discount? Nu reprezinta oare toate acestea o toleranta nepermisa fata de demonizarea colectiva a societatii si a tarii? Nu este oare era Harry Potter o indracire subtila a lumii, sub masca magiei „nevinovate”? Iata doar cateva motive sa se treaca in randuiala Tedeumului de anul nou si citirea Moliftelor Sf. Vasile, rostite de ziua lui, tocmai pentru a contracara actiunea dezmatului ritualic al obiceiurilor pagane si magia regizata, care se dezlantuie fara oprelisti, la toate nivelurile vietii laice, dar in special de la Craciun si pana la revelionul mult asteptat de unii. Moliftele cuprind exorcizarea demonului nu numai din om, ci si din locuri si tinuturi. Cred ca Moliftele ar trebui completate si nu limitate, cu noi formule actualizate la problemele noi, cum ar fi: sa scoata demonii din politica, din masonerie, miscari oculte, de prin unele banci jefuitoare, precum si din alte ideologii dracesti actuale, din secte sau din bisericile ecumeniste, din unii teologi inchipuiti si apostati, din guverne si administratii centrale si locale, care jefuiesc prin taxe si impozite aberante pe om, pe care il umilesc si-l subjuga in numele unei false simulari a binelui comun. De toti acesti prigonitori ne lepadam, ne dezicem de ei, dar il rugam, in acelasi timp, pe Sf. Vasile cel Mare sa mijloceasca de ziua lui, la bunul Dumnezeu, la inceputul anului civil, sa scoata toti dracii din cei mentionati mai sus. Deci iata rolul cultic dar si folosul social si comunitar al Moliftelor, citite la cumpana dintre ani. Daca toata Biserica Ortodoxa Romana ar citi Moliftele Sf. Vasile pe 1 ianuarie sau ale Sf. Ioan Gura de Aur, in cele trei sarbatori randuite cinstirii lui, am convingerea ca multi draci vor pleca din tara aceasta in pustiul si abisul lor." Last edited by antiecumenism; 01.01.2014 at 14:23:40. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insa, in noaptea de Revelion, cel mai potrivit mi se pare ca cunoscutii sau prietenii sa iasa fiecare cu partenerele sau sotiile lor la un restaurant, si sa petreaca cu o muzica de petrecere si dans pana dimineata. Bineinteles, asta cu conditia sa fie un grup bine inghegat, civilizat si de o varsta apropiata, pentru ca toata lumea sa se simta bine. De Craciun, de alte sarbatori, este normal -copii cu nepotii sa stea cu familia (ce poate fi mai frumos decat un bunic care-si primeste nepotii, sau un tata care-si primeste copii ?!), insa in noaptea de revelion orice barbat cred ca si-ar dori mai mult decat orice sa stea si sa petreaca si sa-si ia la dans partenera sau sotia! Daca vreti sa vedeti o autentica atmosfera de petrecere (si fara vulgaritati sau obscenitati) puteti vedea un revelion la restaurantul "Podgoriile Husului", cand canta "Trandafir de la Moldova" sau "Acord" http://www.youtube.com/watch?feature...&v=oKkKC0caeQs http://www.youtube.com/watch?feature...bKzgHYMU#t=557 |
|