![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Al doilea AHA. Dacă mă faci să-l rostesc și pe al treilea, fără supărare și te rog să mă ierți, dar eu nu te mai consider ortodoxă. "Toată istoria creștinismului nu este altceva decât istoria unei singure și unice minuni, a minunii Învierii lui Hristos, care se continuă neîntrerupt în inimile creștinilor, zi de zi, an de an, veac de veac, până la cea de-a Doua Venire." - al nostru părinte Iustin Popovici Și Sfântul Apostol Pavel ce spune despre asta? Și alți sfinți de-ai noștri? Bâjbâim sau cunoaștem? Last edited by stireana; 25.01.2014 at 16:49:44. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sigur ca poti spune ca invierea e minune fata de creatia cazuta. Dar din punctul de vedere al lui Dumnezeu, este 'normala'. Omul din inainte de cadere, nesupus mortii, era normal, natural, nu omul de dupa cadere. Nu vad ce este neortodox in ceea ce spun eu. Ca sa fim siguri ca ne intelegem, bineinteles ca eu cred in Inviere. Nu asta am vrut sa spun cand am spus ca 'nu e minune', ci e ceva normal.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Am trăit mult printre cei cu care voi vreți să vă înfrățiți. Au același stil - nu transmit nimic, dar folosesc multe vorbe; bramburesc orice noțiune cu fala celor care nu își dau seama că-s goi în discursuri și n-au prea multe haine conversaționale care să le acopere golurile de știință duhovnicească. M-au obosit întotdeauna cuvântările lungi și confuze pe ceva ce-i evident greșit, așa că dacă tu nu vezi, rămâi sănătoasă cu nevăzutul. Nu am stat destul pe acest forum încât să-mi dau seama dacă ești ortodoxă sau nu, dar pari a fi gata... înfrățită. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Totusi, este un lucru grav ca, din cauza unui stil care nu iti convine, sa presupui ca nu as fi ortodoxa.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu ești ortodoxă. Pentru mine nu ești. Și cum oi fi trecut 'mneata drept ortodoxă atâta vreme, habar n-am. Last edited by stireana; 25.01.2014 at 21:57:06. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Te rog, totusi, masoara-ti cuvintele. Sau dovedeste-le, nu zicand ca daca nu inteleg ce zici, este deja o dovada ca nu sunt ortodoxa (poate spune Laura ce fel de pseudoargument este asta, ca vad ca le are mai proaspete in minte ;-)). Ca nu am, probabil, un foarte inalt nivel duhovnicesc si poate de asta nu inteleg ce te-a deranjat pe tine in formularile mele, nu vreau sa neg. Dar atunci vrei sa spui ca este ortodox doar cine a ajuns pe culmile sfinteniei? Sunt ortodoxa si nu doresc sa fiu altceva. Sau, ca sa spun cum i-a sfatuit parintele Sofronie pe tinerii care veneau la cateheza sa raspunda daca cineva ii intreaba daca sunt ortodocsi, 'Nu spuneti 'sunt ortodox', spuneti 'incerc'. Ceea ce am spus despre Inviere a fost in sensul 'ne-normalitatii' mortii si 'normalitatii' vietii din punctul de vedere al lui Dumnezeu, si in sensul ca pe Dumnezeu nu il poate atinge moartea, El fiind vesnic si atotputernic. Provine din cea mai patristica teologie ortodoxa aceasta idee. Ca putem numi invierea minune, intr-un alt sens, nu neg. Poate ar fi trebuit sa spun ca ce este surprinzator si depaseste intelegerea umana este cum Dumnezeu a putut sa asume natura umana cazuta pana la moarte. Iar invierea (deci faptul ca a invins moartea) nu este surprinzator, El fiind Dumnezeu. Daca studiezi de exemplu textele liturgice ale sarbatorilor, vezi ca cele mai multe figuri antinomice (deci, care arata cum este depasita mintea si limba omeneasca cand incearca sa exprime aceasta taina) sunt folosite in legatura cu intruparea si consecintele ei in lumea inclusiv cazuta, nu cu invierea lui Hristos. (am scris candva o lucrare despre asta si de asta ma gandesc acum la textele liturgice ca exemplu)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Unde nu-i înțelepciune, măcar cumpătare de-ar fi. Dacă în general îmi place să întorc cuvintele și să mă joc îndeajuns cu ele, când vine vorba de lucruri atât de CLARE - pt mine - nu stau să îndesesc dialogul de dragul vorbei și atât. Multa vorbă inutilă, cu sens denaturat, se apropie foarte tare de modul de-a dialoga al protestantului. Că ești ortodoxă, garant ți-o fi cristelnița. Eu ți-am spus că MIE nu îmi pari a fi, oricât te-ai declara că ești. Pentru mine, spun a X-a oară, nu ești. |
|
|