![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#161
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
"firma lor mama" e in Occident, aia care ii sponsorizeaza sunt aia buni si blanzi ca oile cu care probabil te gandesti ca ai putea avea totusi niste lucruri in comun. Citat:
Catinel, catinel ajungem si la o imagine mai realista a relatiilor intre "crestini". Citat:
Exista diverse forme de prozelitism, sa stii. Cea mai evidenta si directa in care incearca membrii de la confesiunea X sa treaca la ei. Citat:
Citat:
Citat:
De ce? Din motive culturale, estetice, etc. Ce conteaza mai mult, si ceea ce le-ar folosi cu adevarat, este lasat complet deoparte. Crezi ca la judecata au sa fie intrebati ce fel de muzica au ascultat? Citat:
Am auzit de un fenomen asemanator in Italia, cu romano-catolicii. Le-au pus ortodocsilor la dispozitie un spatiu s-a ajuns la intalniri ecumenice si de la intalniri ecumenice la convertiri.. Deja romanii care isi petrec ceva timp pe acolo nu mai dau nume romanesti la copii ci italiene. Pentru integrare, desigur. Crezi ca i-ar deranja sa frecventeze si altfel de "biserica"?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#162
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cand vorbesc de preoti, nu vreau sa dau responsabilitatea altcuiva. Suntem un singur trup. Totusi cei care sunt preoti sau episcopi au responsabiitate pastrorala mai mare in fata lui Dumnezeu, poate. Tocmai de aceea ma doare cand vad ca putem gandi chiar si noi, ortodocsii, atat de diferit si ne putem zice unii altora ca nu suntem ortodocsi.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#163
|
|||
|
|||
![]()
Esti sigura ca reusesti sa faci diferenta?
Adica o norma crestina importanta este desfiintata (postul), si tu spui "aa, dar nu e asa rau ca uite...".
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#164
|
|||
|
|||
![]()
Era vorba despre "pleaca cu ghiotura de la ortodoxie".
Am bolduit in citat ca sa vezi la ce ma refeream. De unde ai scos-o, ai statistici in acest sens?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#165
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, evident, cum nu mi-am dat seama. De ce sa nu deschidem o linie ecumenica si cu ateii, la o adica? Citat:
Ca e imposibil sa ajungi acolo si sa-ti pastrezi si orientarea ortodoxa, eu cred ca e evident, ti-au spus-o si altii. Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#166
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce se intampla este exact contrariul: se convertesc la ortodoxie unii catolici si protestanti care au facut astfel cunostiinta cu ortodoxia. Ca unii ortodocsi trec la alte confesiuni, se intampla in general nu din cauza ca o parohie are contacte cu cei care le-au imprumutat sau dat biserica, ci pentru ca bisericile locale 'mame' pun mai mult accent pe natonalism decat pe credinta, si cum cineva se integreaza in tara in care s-a mutat, isi pierde si ortodoxia, pentru ca o asociaza doar cu natia. Ce-i asa grav daca au nume italiene? Unul din copiii mei se numeste Géry - un nume foarte ortodox (un sfant din sec. al 7lea, care a fondat dupa legenda orasul Bruxelles, pt ca a fost eremit pe aici), insa nicidecum romanesc. Ce-i neortodox in asta? Singurii care raman ortodocsi la a doua, treia generatie sunt cei care au reusit sa denationalizeze partial ortodoxia, sa o despinda de o singura limba si cultura materna de ex., sa aibe slujbe in tara in care stau. De multe ori pastreaza si ceva din cultura de origine, dar nu fac din asta centrul vietii lor. Este clar ca exista si miscari si grupari care fac prozelitism, dar din ce am cunoscut eu aici, ceilalti sunt destul de relativisti - asa cum ne acuzati voi pe noi 'ecumenistii' ca am fi si nu li se pare interesant sa converteasca pe nimeni la confesiunea lor. Ortodcsii sunt lasati in pace, in general, sa isi traiasca credinta lor, ba ceilalti ii privesc chiar cu multa binevointa si vor sa afle cate ceva de la ei. Si ca sa nu abati iar fulgerele-ti asupra mea: nu, nu apar atitudinea lor relativista, o constat, si constat ca are si efecte pozitive in cazul ortodoczsilor care stau in occident in zilele noastre.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#167
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Având în vedere ce erezii susții, nici nu te aștepta la altceva. |
#168
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Postul nu este o norma crestina, ci o disciplina ascetica crestina, de altfel. Este trist ca aproape s-a pierdut in occident. Aici, ortodocsii au ceva de zis si dau o marturie importanta (iata inca un lucru pozitiv la 'amestecarea' ortdocsilor cu ceilalti) care ii face sa reflecteze.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#169
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De exemplu din elevii proaspat sositi la o scoala de-a mea, in general djumatate sunt neoprotestanti. Sotul meu spune la fel. Sper sa ma Insel si ca cifra nu este reprezentativa.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#170
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce am facut eu? In primul rand, nu acuzam pe nimeni si nu vroiam sa zic ca eu am facut mai multe. Dar, concret, am participat la provcesul de alegere al unor episcopi. In episcopia in care sunt se face asta. Am participat la reflexia teologica. Am partcicipat la o miscare de tineret ortdocoxa si la formarea tinerilor. Nu am participat destul prin rugaciune si schimbarea vietii personale.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|