Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #191  
Vechi 27.01.2014, 18:50:44
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Nu am participat destul prin rugaciune si schimbarea vietii personale.
Deci nu ne rugam suficient pentru noi cat sa ne schimbam, dar ne rugam pentru altii sa se schimbe.

Sper ca nu ti se pare asta o forma de altruism, ca nu e, doar o abordare gresita, atata tot.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #192  
Vechi 27.01.2014, 19:01:12
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
'Fenomen asemanator'.. "nu ar trebui sa accepte' - ppfff! Crezi ca ortodocsii si-au putut permite, mai ales pe vremuri, sa isi construiasca biserici pe aici?
Nu e musai sa construiasca o biserica.
Pot inchiria o sala, un loc, pentru cateva zile si ore pe saptamana.

La o adica ne-am descurcat cand trebuia sa slujim prin pesteri si in aer liber, iar acum, nu?

Sigur ca primind acest fel de daruri, in felul asta fac o economie dar pretul platit in final s-ar putea sa fie mult mai scump.

Citat:
Ce se intampla este exact contrariul: se convertesc la ortodoxie unii catolici si protestanti care au facut astfel cunostiinta cu ortodoxia.
Foarte bine, dar daca pentru un convertit din asta doi trei ortodocsi se convertesc la relativism, chiar ramand formal ortodocsi, nu cred ca e o situatie prea fericita

Citat:
Ca unii ortodocsi trec la alte confesiuni, se intampla in general nu din cauza ca o parohie are contacte cu cei care le-au imprumutat sau dat biserica, ci pentru ca bisericile locale 'mame' pun mai mult accent pe natonalism decat pe credinta, si cum cineva se integreaza in tara in care s-a mutat, isi pierde si ortodoxia, pentru ca o asociaza doar cu natia.
Stiu teoria asta a ta, a fost dezvoltata pe alt topic, nu mai tin minte daca am incheiat-o sau am ramas dator cu un raspuns, oricum afirmatia de mai sus este bazata pe niste observatii subiective si eroare de logica numita "cum hoc ergo propter hoc" care nu ia in considerare si alti factori.

Citat:
Ce-i asa grav daca au nume italiene? Unul din copiii mei se numeste Géry - un nume foarte ortodox (un sfant din sec. al 7lea, care a fondat dupa legenda orasul Bruxelles, pt ca a fost eremit pe aici), insa nicidecum romanesc. Ce-i neortodox in asta?
Nu cred ca e o ramura a discutiei care merita continuata.

Citat:
Este clar ca exista si miscari si grupari care fac prozelitism, dar din ce am cunoscut eu aici, ceilalti sunt destul de relativisti - asa cum ne acuzati voi pe noi 'ecumenistii' ca am fi si nu li se pare interesant sa converteasca pe nimeni la confesiunea lor.
Fiind probabil o majoritate nici nu au primit instructiuni in acest sens, ca cei de aici carora le arde buza dupa noi membri, inclusiv pentru a justifica fondurile primite din afara.

Citat:
Ortodcsii sunt lasati in pace, in general, sa isi traiasca credinta lor, ba ceilalti ii privesc chiar cu multa binevointa si vor sa afle cate ceva de la ei.
Bunavointa? Esti sigura ca nu e chiar un aer de superioritate acolo?
Despre ce confesiune vorbim mai exact?

Ia sa le spui ca dupa parerea ta de ortodox, Luther a facut o greseala teribila, pentru ca o data ce si-a dat seama de eroarea in care erau romano-catolicii, trebuia sa se intoarca la ortodoxie, nu sa adanceasca schisma si erezia.

Sa vezi atunci cum s-a dus la vale bunavointa si integrarea.
Sigur, tu stii lucrurile astea, dar o spui doar in gandul tau.

Ca "marturisitorii" care pe timpul comunistilor, isi faceau cruce cand treceau pe langa o biserica cu ...limba in gura.

Citat:
Si ca sa nu abati iar fulgerele-ti asupra mea: nu, nu apar atitudinea lor relativista, o constat, si constat ca are si efecte pozitive in cazul ortodoczsilor care stau in occident in zilele noastre.
Despre ce efecte pozitive vorbim mai exact?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 27.01.2014 at 19:03:51.
Reply With Quote
  #193  
Vechi 27.01.2014, 19:28:25
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de aubergine Vezi mesajul
De ce a fost desfintat postul de catolici?
Cred ca ai vazut deja raspunsul :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #194  
Vechi 27.01.2014, 20:11:26
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Daca scriai de la bun inceput ceva de genul "Au gresit desfiintand postul, considerand probabil ca poate fi inlocuit cu..etc" era de ajuns. :)

Dar tu ai scris: "Nu a fost desfiintat, ci a fost lasat la alegerea fiecaruI crestin."
Desi realizezi ca "Daca se lasa totul la alegere nu mai faci mare lucru, in general."

Deci practic inseamna desfiintat.
Dupa tine si altii, vorbind despre ceilalti, ar trebui sa procedam ca in povestile orientale, in care se adauga intotdeauna la sultan 'marit si slavit fie numele lui' sau ceva asemanator.
In cazul asta, innvers. Imediat ce se pronunta ceva despre ceilalti, trebuie sa scuipam (verbal) in san de trei ori.
Eu raspundeam in acea postare la intrebarea de ce s-a desfiintat postul la catolici, nu daca este gresit sau nu.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #195  
Vechi 27.01.2014, 20:14:09
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Deci nu ne rugam suficient pentru noi cat sa ne schimbam, dar ne rugam pentru altii sa se schimbe.

Sper ca nu ti se pare asta o forma de altruism, ca nu e, doar o abordare gresita, atata tot.
Era vorba de intrebarea daca eu am facut ceva concret ca sa se pastreze si promoveze ortodoxia, sau ca sa avem preoti mai buni. Nu de rugaciunea pentru altii. Am spus ce am spus in ultime mea fraza pentru ca se spune (si nu vad ce mai gasesti gresit si in asta) ca cel mai mult ii putem ajuta pe ceilalti sa se schimbe in bine sfintind viata noastra.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #196  
Vechi 27.01.2014, 20:16:04
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Da, da...gimnastică...cum spunea pr Arsenie Papacioc.
Spuneai că nu e rău să mergi la ei din când în când să te rogi. Ei sunt în adevăr?
Eu aici ma iau mai degraba dupa Steihardt. El nu numai ca se ruga cu cei de alte confesiuni in inchisoare, dar a fost si la manastirea catolica Chevetogne (scrie in Jurnalul fericirii) un timp, dupa ce a iesit din inchisoare.

Nu sunt in adevarul complect. Au insa si ei parte la o parte de adevar - ca sa zic asa.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #197  
Vechi 27.01.2014, 20:19:35
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
"Cam ciudat"?
Asta e un fel de respingere fortata a evidentei?
Alt tip de argument ...?



Cunosc si eu romano-catolici care participau la intalnirile ecumenice.
Mai mult, vizitau si manastiri ortodoxe.
Sunt si acum catolici, au schimbat doar nuanta, cu "greco", unii nici atat ba chiar ceva mai rau.

Oricum, ce ai zis mai sus e singura ratiune corecta de a exista a ecumenismului si singura finalitate fericita posibila.
'Cam ciudat' (ca parintele Staniloae a zis asta la sfarsitul vietii, am scris, din cauza ca am citit in cartile lui dinainte alte lucruri (voi reveni si cu un citat mai tarziu), si pentru ca cunosc personal oameni care l-au intalnit la intalnirile ecumenice cu catolicii.
Nu era un argument faptul ca cei de care vorbesc sunt acum ortodocsi. Era doar un fapt, pe care il mentionam ca sa vedeti ca cei care mi-au dat aceasta marturie sunt ortodocsi, nu catolici.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #198  
Vechi 27.01.2014, 20:24:12
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Eu aici ma iau mai degraba dupa Steihardt. El nu numai ca se ruga cu cei de alte confesiuni in inchisoare, dar a fost si la manastirea catolica Chevetogne (scrie in Jurnalul fericirii) un timp, dupa ce a iesit din inchisoare.

Nu sunt in adevarul complect. Au insa si ei parte la o parte de adevar - ca sa zic asa.
Nu te supara, dar inainte sa te iei dupa Nicolae Steinhardt, dupa X, Y, sau Z, nu mai bine te iei dupa ce invata Biserica si Sfintii Parinti? Mie asa mi se pare corect. Oamenii pot gresi, Biserica nu.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #199  
Vechi 27.01.2014, 20:36:24
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul

Foarte bine, dar daca pentru un convertit din asta doi trei ortodocsi se convertesc la relativism, chiar ramand formal ortodocsi, nu cred ca e o situatie prea fericita
Aici cine face argumentare fara statistici?


Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Stiu teoria asta a ta, a fost dezvoltata pe alt topic, nu mai tin minte daca am incheiat-o sau am ramas dator cu un raspuns, oricum afirmatia de mai sus este bazata pe niste observatii subiective si eroare de logica numita "cum hoc ergo propter hoc" care nu ia in considerare si alti factori.
Multe din observatiile noastre sunt subiective, pentru ca nu suntem masini sa putem scoate din datele de baze statistici la fiecare afirmatie.

Si tu dai argumlente de acest gen, aproape in fiecare postare. De exemplu presupunerile tale de ce se intampla cand ceilalti ne imprumuta biserica lor.

Eu imi bazez afirmatiile pe observatiile facute timp de 25 de ani, plus marturiile unor preoti pe care ii cunosc bine. Sigur, nu am dovezi pe care le-as putea posta.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Bunavointa? Esti sigura ca nu e chiar un aer de superioritate acolo?
Exista de toate, fiind vorba de oameni. (Dar ce propuneti voi nu este un triumfalism si o superioritate? Aaa, uitasem, noçi avem dreptate.. Pai asa cred si ceilalti... e dreptul lor sa creada ce vvor, gfie ca au sau nu dreptate)
Dar exista, actual, si multa bunavointa si interes.
Din experienta mea.

Ia sa le spui ca dupa parerea ta de ortodox, Luther a facut o greseala teribila, pentru ca o data ce si-a dat seama de eroarea in care erau romano-catolicii, trebuia sa se intoarca la ortodoxie, nu sa adanceasca schisma si erezia.
[/quote]

Parerea mea este ca ar fi fost intr-adevar bine sa se intoarca spre ortodocsi, dar din cate am citit eu, au fost niste contacte cu Constantinopolul, care s-au oprit din cauza ortodcsilor (care erau ocupati cu turcii si aveau alte griji atunci). Erau si bariere culturale mari. Dar nu am studiat subiectul destul ca sa bag mana in foc.
Cred ca in acea epoca nu era pur si simplu posibil (omeneste vorbind) sa se faca acea unire. Din pacate.
Nu m-as sfi sa imi spun aceasta parere intr-o discutie serioasa.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #200  
Vechi 27.01.2014, 20:37:39
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Eu aici ma iau mai degraba dupa Steihardt.
Bun, cu păritele Arsenie nu ești de acord.
Te invit să deschidem Pidalionul. Canonul 33 de la Laodiceea spune așa: "Nu se îngăduie a te ruga cu ereticii și cu schismaticii", cu alte cuvinte cu cei care s-au despărțit de Biserica Ortodoxă.
Deci, de cine ascultăm?

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Nu sunt in adevarul complect. Au insa si ei parte la o parte de adevar - ca sa zic asa.
Adevărul e unul singur, restul e rătăcire și minciună.
Eu merg pe mâna pr Arsenie, Singur Ortodoxia: http://www.sfaturiortodoxe.ro/singur-ortodoxia/

Last edited by ovidiu b.; 27.01.2014 at 20:40:59.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
catolicism, credinta, papa