Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.01.2014, 22:30:55
IULIAN496 IULIAN496 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2013
Locație: Hunedoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 108
Implicit

Dar cu rol in duh si in adevar cu exegeza crestina.
Nu vorbim decat ca sa ne mantuim nu mai mult.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.01.2014, 23:06:30
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de IULIAN496 Vezi mesajul
Dar cu rol in duh si in adevar cu exegeza crestina.
Nu vorbim decat ca sa ne mantuim nu mai mult.

In principiu, nu se poate intelege o religie prin prisma exegezei unei alte religii.

Cel mai probabil este contraproductiv, dar posibil sa existe exceptii.

Budismul esentialmente este o lectie profunda de psihologie care merita inteleasa - dincolo de dogme si preferinte teiste.

Daca vrem sa intelegem cum functioneaza un microprocesor sau cum sa ne facem jobul mai eficient, actiune cognitiva care nu vizeaza aprofundarea intelesurilor biblice - consider ca este mult mai util sa intelegem modul cum functioneaza mintea, cum aceasta percepe realitatea inconjuratoare si pe sine insasi.

Aceasta forma de instruire daca este inteleasa in mod corect nu intra in coliziune cu niciun principiu dogmatic crestin.

Poate pentru unii este utila aceasta forma de cunoastere, pentru altii nu.

Sa lasam fiecaruia libertatea de a decide pentru sine ce considera ca-i foloseste pentru a se mantui.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 28.01.2014 at 23:53:43.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.02.2014, 12:10:20
freehugs freehugs is offline
Member
 
Data înregistrării: 21.02.2012
Locație: Craiova
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 41
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru freehugs
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
In principiu, nu se poate intelege o religie prin prisma exegezei unei alte religii.

Cel mai probabil este contraproductiv, dar posibil sa existe exceptii.

Budismul esentialmente este o lectie profunda de psihologie care merita inteleasa - dincolo de dogme si preferinte teiste.

Daca vrem sa intelegem cum functioneaza un microprocesor sau cum sa ne facem jobul mai eficient, actiune cognitiva care nu vizeaza aprofundarea intelesurilor biblice - consider ca este mult mai util sa intelegem modul cum functioneaza mintea, cum aceasta percepe realitatea inconjuratoare si pe sine insasi.

Aceasta forma de instruire daca este inteleasa in mod corect nu intra in coliziune cu niciun principiu dogmatic crestin.

Poate pentru unii este utila aceasta forma de cunoastere, pentru altii nu.

Sa lasam fiecaruia libertatea de a decide pentru sine ce considera ca-i foloseste pentru a se mantui.
Suntem atat de departe de Adevar incat simt nevoia sa multumesc ca inca mai exista oameni ca tine. E greu de inteles cum, oameni care cred in Hristos, gasesc de cuviinta sa demonizeze toate celelalte invataturi stravechi despre Adevar.
Doamne, iarta-ma pe mine nevrednicul si pe ei pe toti, binecuvinteaza-i.
__________________
"Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și neprihănirea Lui, și toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra.” (Mat. 6,33)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 02.03.2014, 14:45:33
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Transparenta adevarului


Desenam o floare pe nisip. O admiram, o pretuim, dar o usoara adiere de vant o sterge si in locul florii ramane doar absenta ei. Privim locul unde inainte era o floare.

Ce era floarea, esentialmente, inainte sa fie desenata?
Ce este floarea, esentialmente, dupa ce dispare?

-----------------
Pentru ca apare post absentei sale si dispare post prezentei sale, este evident ca floarea nu exista in sine, nu are puterea de a fiinta indefinit, dincolo de spatiu-timp.

Prin inductie, cu referire la toate fenomenele, orice existenta nu exista in sine – caci orice existenta apare si dispare la un moment dat.
--------------------

------------------
Similar, pentru ca prin procesul de desenare avem o aparitie a florii, inseamna ca ea nu este cu desavarsire non-existenta.

Prin inductie, cu referire la toate fenomenele, nici inexistentele nu sunt inexistente in sine, pentru ca inexistenta este chiar suportul imediat al existentei, pentru ca absenta face posibila manifestarea prezentei.
-------------------------


Identificarea corecta a modului cum exista de fapt fenomenele, ferita de cele doua extreme, pur existentialista si nihilista poarta denumirea de “calea de mijloc” – “vacuitatea de mijloc” – sensul profund al vacuitatii (in traditia “Madhyamika Prasangika”).

Aceasta subtila intelegere care poate fi accesata doar prin analiza si reflexie repetata, are un spectru larg de aplicatii spirituale, care prolifereaza in toate miscarile virtuoase profunde. Profunde – pentru ca este perceputa corect esenta, nucleul “existentei”.


Absenta calitatii de a fiinta autonom, a florii desenate pe nisip, dincolo de creatie si distructie, agregare si dezagregare, se numeste “vacuitatea florii”. Spunem ca este “vacuum” pentru ca florii ii “lipseste” atributul existentei neconditionate.

Fiintele obisnuite nu percep concomitent floarea si vacuitatea florii.

Ele percep floarea si existenta neconditionata a florii.

Aceasta cognitie este “lumina amestecata cu intuneric”, “adevar cu minciuna”.

In acest fel mintea se agata de lume, este lipita de lume.

Avand intelegerea corecta a vacuitatii nu mai privim la fel o floare, o gaza, un nor, un cer albastru, o fiinta. Toate fenomenele, inclusiv propriile simturi si procese cognitive devin progresiv transparente. Sunt curatate de opacitatea generata de modul eronat in care le este conceputa existenta.

Nu le este furata calitatea de a exista, ci doar eliminat felul gresit in care percepem ca exista.


Fara intelegerea corecta a vacuitatii, mintea se afla inca in zona reactivitatii (chiar daca se cultiva asiduu virtutea rabdarii) pentru ca percepe coliziunile cu fenomenele exterioare dar si cu cele interne, psihologice (fie reprezentari pacatoase, fie reprezentari virtuoase), ca avand o existenta in sine, separata de cauze si conditii.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 02.03.2014 at 14:55:26.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 02.03.2014, 15:14:40
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Budismul nu este mantuitor. Pentru mine e suficient sa stiu acest lucru. Ori mantuirea este totul.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 02.03.2014, 21:46:37
iondan iondan is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 07.02.2014
Mesaje: 26
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Ce era floarea, esentialmente, inainte sa fie desenata?
Ce este floarea, esentialmente, dupa ce dispare?
Astea-s vrajeli de 2 bani. Desenul unei flori si floarea sunt 2 lucruri TOTAL diferite. Diferenta ESENȚIALA e ca Dumnezeu, NU omul deseneaza floarea. Nesimtirea budismului in asta constă : confunda Creatorul cu creatura..
Reply With Quote
  #7  
Vechi 02.03.2014, 22:21:44
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iondan Vezi mesajul
Astea-s vrajeli de 2 bani. Desenul unei flori si floarea sunt 2 lucruri TOTAL diferite. Diferenta ESENȚIALA e ca Dumnezeu, NU omul deseneaza floarea. Nesimtirea budismului in asta constă : confunda Creatorul cu creatura..
Era doar un exemplu, care din pacate s-a dovedit neinspirat.

Incearca sa intelegi postarea substituind in exemplul prezentat, omul cu Dumnezeu.

Dumnezeu creaza o floare, care apoi se ofileste...

Problema in discutie, nu este o analiza Creator vs creatura ci identificarea unui raspuns la intrebarea:

Ce este esentialmente floarea?

Ce este esentialmente orice fenomen?


Orice intrebare deschide perspectiva unei noi cognitii.

Batem la Porti, intreband.



============================================
Analiza Creator - creatura ar putea pleca de la intrebarea daca Dumnezeu este implicat in procesele de transformare structurala a fenomenelor, in agregarea si dezagreagarea lor.

Daca da, la ce nivel are loc interventia si daca sunt permise manifestari pur aleatoare.
=====================

Cine nu doreste sa intrebe se poate limita la raspunsuri gata ambalate si servite de altii. Este si aceasta o optiune. Este dreptul fiecaruia sa gandeasca cum doreste. Chiar si exprimarea "crestina" poate fi condimentata cu "vrajeli".
__________________


Last edited by florin.oltean75; 02.03.2014 at 22:54:42.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.03.2014, 14:30:35
Leonid7 Leonid7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.05.2013
Mesaje: 119
Implicit

Batem la porti,dar depinde la care. De fapt Mantuitorul bate la usa inimii noastre,si noi nu ne deschidem spre El. Iata Eu stau la usa si bat. Nu deschidem usa,pentru ca o avem deschisa spre aceasta lume,nu vrem sa facen sacrificiul de sine,sa ne indepartam de aceasta lume cu atractiile ei.

Eu sunt Calea ,Adevarul si Viata spune Domnul nostru Iisus Hristos,insa mai sunt diversi budisti sau indianisti,care spun ca mai cunosc ei si alte cai mai nou,s-a mai descoperit ceva de care Iisus Hristos nu avea habar,era El prea exclusivist cand a spus acest lucru.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Budism tantric - Vajrayana florin.oltean75 Alte Religii 50 28.03.2015 12:50:49
Budism - decodificarea realitatii florin.oltean75 Alte Religii 69 21.06.2014 10:45:16
Budism - Mantre florin.oltean75 Alte Religii 40 14.03.2014 13:12:35
Budism - Natura Mintii florin.oltean75 Alte Religii 29 16.08.2012 09:54:01
Budism - Lamrim florin.oltean75 Alte Religii 4 06.12.2011 13:40:18