![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
A fost o vreme cand nu vedeam acestea si credeam ca ma exprim frumos si foarte corect, atunci chiar ma maream crezand acestea, si au fost oameni pe forum care mi-au si spus aceasta. Ei aveau dreptate insa eu nu vedeam bine, insa acum stiu ca oamenii aveau dreptate si le multumesc ca datorita lor am ajuns sa ma cunosc mai bine. Stiu ca trebuie sa fim smeriti, eu recunosc ca nu sunt. Va multumesc ca imi reamintiti aceasta. Doamne ajuta!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Duhul de mărire e foarte perfid. Ia aminte, ai mai căzut o dată! Să nu devină un obicei. Nu-i suficient. Trebuie să te spovedești și să lepezi păcatul mândriei. Este unul din păcatele mari. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pana atunci daca mandria asta a mea va necajeste asa de tare va rog sa ma iertati si sa aveti un pic de ingaduinta si cu mine. De nu, nu-i bai , voi intelege ca asa merit daca ma tot bag in seama pe aici. Tot imi spun ca trebuie sa tac mai mult dar iata ca nu reusesc. Bine imi spunea Parintele sa am grija la vorbirea in desert. Multumesc inca odata de sfat si va asigur ca mandria e cap de lista la spovedanie. Doamne ajuta.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sa nu exageram ca dam in ipocrizie ... talharul de pe cruce a fost primul om care a intrat in Rai, banuiesc ca este loc pentru toata lumea acolo (orice credinta ar avea). Cred ca ar fi mai interesant sa ne intoarcem la subiectul topicului.
Cei care considera ca stiinta este superioara religiei precum si ca cei credinciosi sunt cam inapoiati, pornesc nu doar de la negarea oricarei idei de Dumnezeu ci si de la negarea oricarei conceptii religioase sau filosofice despre suflet. Noua teorie stiintifica cosmologica, Teoria M, desfiinteaza ideea de Dumnezeu definitiv si introduce multi-versul, un spatiu cu 11 dimensiuni in care ei presupun ca ciocnirea dintre doua uni-versuri (paralele?) ar fi cauza presupusului Big-Bang. Este foarte important de observat faptul ca evolutionistii teisti pentru a-si explica propria credinta au introdus ideea de suflet la animale, in acest fel explicand ei cum omul ca rezultat suprem al evolutiei ar fi fost la origini o simpla maimuta, rezultata in urma unui accident chimic. Last edited by Mandea77; 27.03.2014 at 15:16:17. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Referitor la treimea "duh, suflet si trup" din care este alcatuit Omul, dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, in Tesaloniceni 5,23 avem:
"Dumnezeul păcii să vă sfințească El însuși pe deplin; și duhul vostru, sufletul vostru și trupul vostru să fie păzite întregi, fără prihană, la venirea Domnului nostru Isus Hristos." Viziunea dualista asupra lumii isi are izvorul in filosofia chineza a lui Lao Zi despre Tao (Dao) si este total diferita de viziunea din credinta ortodoxa in care Dumnezeu este treimea: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Last edited by Mandea77; 27.03.2014 at 18:33:02. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tesaloniceni 5,23:
"Dumnezeul păcii să vă sfințească El însuși pe deplin; și duhul vostru, sufletul vostru și trupul vostru să fie păzite întregi, fără prihană, la venirea Domnului nostru Isus Hristos." Sper ca nu interpretati alegoric textul de mai sus, este foarte clar ce spune textul: duhul, sufletul si trupul trebuie sa fie "pazite intregi si fara prihana", fiecare in parte si toate impreuna. Last edited by Mandea77; 28.03.2014 at 12:00:21. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sufletul (gr. psyhi și pnevma ; lat. anima și spiritus = duh, suflare ; ebr. ruah) este nu numai o componentă specifică a ființei umane (Oare nu sunteți voi cu mult mai presus decât ele (păsările cerului) ? — Matei 6, 26), ci și principiul formator, unitar și dinamic al personalității. Sufletul este "entelehia" trupului, elementul substanțial și rațional, care dă forma individuală și personală a ființei omenești, prin care se distinge atât de Dumnezeu cât și de celelalte creaturi.
Sufletul în Noul Testament și la Părinții apostolici Deși Noul Testament folosește două nume pentru suflet — "psyhi" și "pnevma" — (Luca 1, 46 și 47 , Filipeni 1, 27), conținutul biblic este același : sufletul este substanța care face omul, om, ca ființă liberă, personală și nemuritoare (Mt. 10, 28) : "Pentru că ce-i va folosi omului dacă va câștiga lumea întreagă, iar sufletul îl va pierde ? Sau ce va da omul în schimb pentru sufletul său?" (Mt. 16, 26). In ce privește geneza sufletului, aceasta este o taină a Creatorului (Ps. 139, 13—16). Sufletul nu are un ipostas preexistent și nici nu e constituit dintr-o materie preexistentă ca trupul, care se alcătuiește din trupul părinților. Ființa umană primește existență după trup ca rezultat al unei nașteri din alte trupuri. Sufletul are altă poziție și funcție în raport cu trupul. El este creat din voința lui Dumnezeu, prin suflul divin, într-un mod cunoscut numai de Creator. Sufletul este primit de la Dumnezeu, prin suflul dumnezeiesc dătător de viață, odată cu trupul, în timpul zămislirii, astfel că ființa umană apare în lume ca unitate psiho-somatică. De fapt, duhul divin care produce sufletul dă și puterea de a forma trupul. Sufletul are viața ca ființă, de aceea el nu trebuie să fie confundat cu puterea vitală, imanentă, care există în animale și în toate creaturile. El este subiectul, suportul personal al acestei energii vitale, având viața prin sine ca ființă și pentru el însuși. Sufletul este principiul formator, care individualizează firea umană într-un subiect; de aceea sufletele descendenților lui Adam nu sunt conținute în sufletul lui Adam. Ca prototip al neamului omenesc, Adam cuprinde în sine pe toți, dar fiecare își primește o existență individuală, printr-un suflet nou creat de Dumnezeu pentru el. După moartea fizică, sufletul se desparte de trup pentru un timp, cu speranța vieții veșnice și în așteptarea învierii trupului. Autorul "Epistolei către Diognet" compară raportul dintre creștini și lume, cu relația dintre suflet și trup, spunând : "Sufletul care este nemuritor locuiește într-un templu pieritor ; iar creștinii, care peregrinează pentru un timp în mijlocul a ceea ce se destramă, așteaptă nestricăciunea în ceruri»"(cap. 6). Extrase din - http://ro.orthodoxwiki.org/Suflet |
|