![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/intervi...sca-70499.html "C.L.: Dumneavoastra aveti vreun regret din perioada aceea in care v-au obligat sa denuntati pe cineva? N.C.: Nu, nu. Singurul lucru, sa zic asa, pe care l-am putut pastra in constiinta mea, in sensul ca, in ciuda presiunii sau a obligatiilor pe care le impunea Securitatea in acea vreme, n-am denuntat pe nimeni, n-am facut rau nimanui. A fost singurul lucru pe care mi l-am putut pastra, adica constiinta de a nu fi facut rau nimanui. Dar odata ce aveam legaturi cu ei, nu mai era vorba de verticalitate." Preoții care ne-au trădat și au făcut pact cu Securitatea. http://adevarul.ro/cultura/spiritual...002/index.html "Rezoluția CNSAS, dată în 2007, susține că Nicolae Corneanu a fost colaborator al poliției politice comuniste și că a furnizat, între 1950 și 1988, informații despre „dușmanii poporului“. „Subsemnatul Corneanu Nicolae îmi iau următorul angajament: de a informa organele Securității din Timișoara despre eventualele întâmplări cu caracter subversiv îndreptate împotriva regimului de democrație populară din RPR, atât despre cei din Mitropolie, cât și despre organizații subversive legionare. La fel îmi iau angajamentul că nu voi divulga nimănui prezentul angajament dat sub semnătură organelor securității“, scria actualul mitropolit în contractul semnat cu Securitatea." |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Credeți, oare, că Mitropolitul Corneanu a fost singurul ierarh care a colaborat cu Securitatea? Oare ceilalți nu trebuiau să semneze angajamente similare pentru a putea fi numiți? Contează, însă, faptele care au urmat, răul pe care, eventual, l-au făcut cuiva. Îl cred pe părintele Corneanu atunci când afirmă că nu a făcut rău, că nu a denunțat.
Și mai cred că este dintre puținii (ca și regretatul Al. Paleologu) care au avut curajul și sinceritatea de a recunoaște acest fapt. Lumea, însă, tocmai pe ei s-a grăbit să-i judece, în timp ce cei care n-au recunoscut, dintre care unii au fost securiști în sutană, cu rol activ în compromiterea sau surparea Bisericii, se bucură în continuare de respect. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
responsabil de faptele sale. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu noi il judecam, Dumnezeu este cel care judeca, dar canoanele sunt canoane. Daca ne abatem de la dreapta credinta pe aspecte atat de sensibile si de importante este foarte grav.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Chiar dacă a fost vinovat de panerezia secolului, nu suntem noi mai sfinți decât Sfântul Sinod.
Puțin respect! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
sinodul trebuie sa tina cont de hotararile sfintilor parinti,de cele 7 sinoade ecumenice,de canoane...:
CANONUL 10 al Sfinților Apostoli - „Dacă cineva s-ar ruga, chiar și în casă cu cel afurisit (scos din comuniune) acela să se afurisească.” 2. Canonul 45 al Sfinților Apostoli - „Episcopul, presbiterul sau diaconul, dacă numai s-ar ruga împreună cu ereticii, să se afurisească, iar dacă le-a permis acestora să săvârșească ceva ca și clerici (să săvîrșească cele sfinte), să se caterisească.” 3. Canonul 46 al Sfinților Apostoli - „Episcopul sau presbiterul care primesc botezul sau jertfa ereticilor, poruncim să se caterisească. Căci ce înțelegere poate să fie între Hristos și Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?” 4. Canonul 64 al Sfinților Apostoli - „Dacă vreun cleric sau laic intră în sinagoga iudeilor sau a ereticilor ca să se roage, să se caterisească și să se afurisească.” 5. Canonul 6 al Sinodului V local de la Laodiceea (343) - „Nu este îngăduit ereticilor a intra în casa lui Dumnezeu dacă stăruie în eres.” 6. Canonul 32 al Sinodului V local de la Laodiceea - „Nu se cuvine a primi binecuvântările ereticilor, care sunt mai mult absurdități decât binecuvântări.” 7. Canonul 15 al Sinodului al Nouălea din Constantinopol (861) „Cei ce propovăduiesc public eresul sau îl învață în Biserici, să fie îndepărtați de comuniunea cu credincioșii și afurisiți, ca unii ce fac schismă și sfărâmă unitatea Bisericii.” Sfântul Efrem Sirul (+379) „Vai acelora care se întinează cu blasfemiatorii eretici! Vai acelora care batjoco- resc Dumnezeieștile Scripturi! Vai de cei câți murdăresc sfân- ta credință cu eresuri sau încheie vreo înțelegere cu ereticii! Atunci, la a doua venire a Domnului, se va cere de la fiecare din noi mărturisirea credinței și unirea Botezului. Și dacă am păstrat credința curată de orice eres și pecetea ne- ștearsă și haina neîntinată… Se cuvine ca toți cei ce se apropie de Dumnezeu și vor să se învrednicească vieții celei veșnice, să păzească mai înainte de toate Credința Ortodoxă neîntinată. Sfântul Ioan Gură de Aur (+ 407) „Dacă cineva contraface măcar o mică parte a chipului regelui pe moneda regală, în felul acesta o falsifică; la fel și în credința cea adevărată, acel care va schimba chiar cât de puțin în ea, o vatămă pe toată. Căci dacă, pe de o parte, dogma este răstălmăcită, și înger de ar fi, să nu-l credeți. Nimic nu folosește viața virtuoasă, dacă credința nu este sănătoasă.” „Dacă episcopul sau clericul este viclean în chestiunile credinței, atunci fugi și leapădă-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar și înger din cer de-ar fi. Cel care dorește mântuire personală, cel care vrea să fie un adevărat fiu al Bisericii Ortodoxe, acela caută la corabia lui Noe scăpare de potop. Cel care are teamă de trăsnetul strașnic al anatemei, care omoară sufletul și trupul, acela să ia asupra-i dulcele jug al dogmelor Bisericii lui Hristos, să-și îmblânzească îndărătnicia cugetului său, cu ajutorul legilor bisericești și să se supună în toate maicii sale – Biserica… După mine, pacea nu este aceea care se ține pe saluturile și mesele comune fără rost, ci pacea întru Dumnezeu este cea care vine de la unirea duhovnicească." Last edited by antiecumenism; 10.04.2014 at 01:42:06. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sfântul Teodor Studitul (+826) „Atunci când Credința e primejduită, porunca Domnului este de a nu păstra tăcere. Dacă e vorba de Credință, nimeni nu are dreptul să zică: „Dar cine sunt eu? Preot, oare? N-am nimic de-a face cu acestea. Sau un cârmuitor? Nici acesta nu dorește să aibă vreun amestec. Sau un sărac care de-abia își câștigă existența?
… Nu am nici cădere, nici vreun interes în chestiunea asta. Dacă voi veți tăcea și veți rămâne nepăsători, atunci pietrele vor striga, iar tu rămâi tăcut și dezinteresat?” „Sinodul nu este aceasta: sa se întrunească simplu ierarhi și preoți, chiar dacă ar fi mulți; ci să se întrunească în numele Domnului, spre pace și spre păzirea canoanelor… și nici unuia dintre ierarhi nu i s-a dat stăpînirea de a încălca canoanele, fără numai să le aplice și să se alăture celor predanisite, și să urmeze pe Sfinții Părinți cei dinaintea noastră… Sf. Ioan Gură de Aur a spus deschis că dușmani ai lui Hristos sunt nu numai ereticii, ci și cei aflați în comuniune cu ei.” „Avem poruncă de la însuși Apostolul Pavel că, atunci cînd cineva învață ori ne silește să facem orice alt lucru decât am primit și decât este scris de canoanele Sinoadelor ecumenice și locale, acela urmează a fi osândit, ca nefăcând parte din clerul sfințit. Nici un sfânt nu a încălcat legea lui Dumnezeu; dar nici nu s-ar fi putut numi sfânt, dacă ar fi călcat-o.” „Nici nu este ortodox desăvârșit, ci pe jumătate, cel care crede că are dreapta credință, dar nu se alătură dumnezeieștilor Canoane.” |
#8
|
||||
|
||||
![]()
a) În anul 879 a avut loc un Sinod la Constantinopol, care a condamnat erezia latină „filioque” și orice modificare a Simbolului de Credință. Acest Sinod a avut toate caracteristicile unui Sinod Ecumenic(!) și mult timp a fost numit în Răsărit „al VIII-lea Sinod Ecumenic”. Bineînțeles, Occidentul niciodată n-a recunoscut acest Sinod și nu-l menționează în manualele de istorie, iar plagiatorii noștri de manuale occidentale de asemenea nu spun mare lucru despre acest Sinod. Dar Teodor Balsamon (sec. XII), Nil al Tesalonicului (sec. XIV), Nil de Rhodos (sec. XIV), Simeon al Tesalonicului (sec. XV), Marcu al Efesului (sec. XV), Dositei al Ierusalimului (sec. XVII) ș.a., au considerat Sinodul de la Constantinopol din anul 879 drept al VIII-lea Sinod Ecumenic. Reiterând acest lucru, devine foarte clar că nici o unire cu romano-catolicii nu poate avea loc până nu va exista o condamnare oficială din partea lor a adaosului „filioque”. Iată de ce, și teologilor ortodocși ecumeniști nu le convine să spună adevărul despre al VIII-lea Sinod Ecumenic din anul 879, ținut în timpul Sf. Fotie, patriarhul Constantinopolului.
b) În anul 1351, tot la Constantinopol, a avut loc un Sinod care a formulat învățătura despre har și energiile necreate, propusă de Sf. Grigore Palama. Din motive obiective(!), la Sinod n-au putut participa decât ierarhi ai Patriarhiei Constantinopolului și un delegat al patriarhiei Antiohiei. Însă, la un Sinod precedent (1347), cu aceeași tematică, participase și patriarhul Lazăr al Ierusalimului, care ulterior a semnat și hotărârile Sinodului din 1351 alături de patriarhul Ignatie al II-lea al Antiohiei. La scurt timp, decizia Sinodului a fost „ratificată” și de Sinoadele Bisericilor din Bulgaria, Serbia și Rusia, și receptate fără obiecții de toate Bisericile Ortodoxe. Acest lucru l-a făcut pe Nil de Rhodos (sec. XIV), mare canonist și ierarh, să considere Sinodul din 1351 drept „al IX-lea Sinod Ecumenic”. Această idee era larg răspândită în sec. XIV-XV, dar nu existau condiții pentru convocarea unui Sinod mai mare, care să confirme ecumenicitatea Sinodului din 1351, iar mai târziu, situația politică s-a înrăutățit și mai mult, încât problema a fost definitiv abandonată, mai ales că nimeni nu avea rezerve față de dogmele proclamate la Constantinopol în timpul disputelor palamite. Prin urmare, a spune că Biserica Ortodoxă are doar șapte Sinoade Ecumenice și nu poate avea mai multe, înseamnă o limitare a vieții Bisericii la sec. VIII – idee foarte convenabilă romano-catolicilor, care ne-au și băgat în cap că Sf. Ioan Damaschin ar fi „ultimul Sfânt Părinte din Răsărit”, ceilalți fiind doar „teologi ai epocii post-patristice”. Viața Bisericii este însă dinamică, iar harul Duhului Sfânt este lucrător în Biserică până astăzi și „ne va călăuzi la tot adevărul” (Ioan 16:13) ori de câte ori va fi nevoie, și anume prin glasul sobornicesc al Bisericii, nu prin persoane particulare, indiferent cât de înduhovnicite ar fi sau ar părea că sunt. http://www.teologie.net/2014/03/15/m...odox-probleme/ |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu nu am instigat la revolta sau la schisma, dar este bine sa avem discernamat. Atat timp cat canoanele spun ceva, iar cel care le incalca nici macar nu se caieste cam am toate motivele sa ma indoiesc de intentiile cu care s-a luat decizia de membrii Sf Sinod. La fel si in cazul IPS Theodosie care este filmat cum vinde posturi de preoti. Hai sa nu simulam prostia mai mult decat este cazul.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mai ales în judecata preoților. Citat:
Asta e poezia tuturor răzvrătiților. De la Core, Datan și cu Abiron până la tine. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
bartolomeu anania a colaborat cu securitatea! | Radu32 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 4 | 08.01.2013 19:06:30 |
Bartolomeu Anania - Memorii | Marius22 | Generalitati | 10 | 26.02.2011 23:20:01 |
La multi ani, IPS Bartolomeu Anania! | monica.miholca | Stiri, actualitati, anunturi | 3 | 22.03.2009 17:11:45 |
I.P.S. Bartolomeu Anania | alecsandru | Stiri, actualitati, anunturi | 6 | 25.03.2006 23:03:41 |
|