Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.04.2014, 19:30:59
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Este marturia preotului Petru Vamvulescu.
http://www.oasteadomnului.ro/wp-cont...IB-14-2013.pdf
Credibila tare sursa. Vorba lui Alin, daca vrei ca ceva sa capete valoare " a spus-o parintele Arsenie Boca". Si se tot inmultesc "invataturile" parintelui Arsenie in ultima vreme.
Dar cei cu sursa nici nu au deloc tendinte extremiste si schismatice.
Iar asta cu 25 de ani in Iad nici nu seamna cu invatatura catolica despre purgatoriu. Dar deloc.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.04.2014, 20:17:49
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Așa au făcut și evreii cu Hristos, ei au fost mai învățati, mai ancorați în dreptate și-n adevăr. Hristos a fost fără de păcat, a făcut minuni și cu toate acestea cât de puțini L-au urmat. Și istoria se repetă.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.04.2014, 20:51:43
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Așa au făcut și evreii cu Hristos, ei au fost mai învățati, mai ancorați în dreptate și-n adevăr. Hristos a fost fără de păcat, a făcut minuni și cu toate acestea cât de puțini L-au urmat. Și istoria se repetă.
Ai inteles gresit. Nu era vorba despre a contesta invataturile parintelui Arsenie, ci de a avea discernamant in ceea ce priveste acceptarea oricarei afirmatii ca fiind o invatatura a parintelui doar pentru ca cineva spune asta.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.04.2014, 22:16:24
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Nu era vorba de o învățătură, ci doar de o afirmație. Și cum ai ajuns tu la concluzia că nu ar putea fi adevărată afirmația, adică că părintele Arsenie nu ar fi spus, pe ce te bazezi? Eu pot să verific dacă acea afirmație este sau nu adevărată, îl pot întreba direct pe pr. Petru. Nu neg că ar putea fi o înfloritură, dar ce ne facem dacă nu e și noi tot ne dăm ași în discernământ?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.04.2014, 23:04:19
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit

E bine ca atunci cand citam anumite afirmatii sa fim siguri ca intradevar au fost spuse de parintele Arsenie Boca - in cazul de fata, sau de un alt parinte.
Altfel putem cadea usor in inselare si sa gresim.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 24.04.2014, 00:13:05
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nu era vorba de o învățătură, ci doar de o afirmație. Și cum ai ajuns tu la concluzia că nu ar putea fi adevărată afirmația, adică că părintele Arsenie nu ar fi spus, pe ce te bazezi? Eu pot să verific dacă acea afirmație este sau nu adevărată, îl pot întreba direct pe pr. Petru. Nu neg că ar putea fi o înfloritură, dar ce ne facem dacă nu e și noi tot ne dăm ași în discernământ?
Din punctul meu de vedere exista doua aspecte importante in discutia de fata. Si ambele se refera la partea de discernamant:
1. Sa acceptam orice afirmatie, din orice sursa ca fiind a parintelui Arsenie si sa o impartasim si altora ca fiind valida si astfel sa propagam aceasta idee fara a ne asigura in prealabil ca este intr-adevar o afirmatie a parintelui. Si asta in conditiile “inflatiei” de marturii a unor invataturi ale sale in ultima vreme. Si aici exista exemple de astfel de asa zise invataturi contrare celor ale Bisericii.
2. Sa acceptam o afirmatie si sa o consideram ca fiind invatatura a Bisericii sau echivalenta cu o invatatura a Bisericii datorita consideratiei fata de persoana respectiva fara a verifica in prealabil conformitatea acesteia cu invataturile Bisericii.

Si daca ne referim la punctul 2 si la discutia de fata afirmatia “că cei mai mulți dintre noi vom trece prin iad și nu puțină vreme, chiar dacă ne-am spovedit, dar nu am ajuns să ne ispășim prin canon de la duhovnic și prin suferințele crucii, de la Dumnezeu, pentru păcatele noastre,” contrazice invataturile lui Hristos si ale Bisericii care spun ca pacatele marturisite si iertate prin intermedirerea preotului sunt iertate si in Cer. Deci nu este necesara nici o ispasire a pacatelor. Mai mult, spre deosebire de invatatura catolica, conform invataturii BO canonul nu are rol de ispasire a pacatelor si de a-i da satisfactie lui Dumnezeu pentru pacatele savarsite, ci de constientizare a gravitatii pacatului. Canonul nu este obligatoriu si cel mai important canon este “ de acum sa nu mai faci”.


Ps: Cand vorbim de discernamant nu inseamna sa respingem anumite idei sau afirmatii, ci presupune sa avem o rezerva in a le accepta si sa le verificam, in masura in care este posibil. Dar cu siguranta a avea discernamant inseamna sa nu propagam o invatatura ca fiind a Bisericii sau a unei anumite persoane fara a verifica in prealabil credibilitatea sursei si conformitatea cu invataturile Bisericii.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 24.04.2014, 09:06:52
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Sunt pacate si pacate .De exemplu pacatul avortului ,in caz de multe avorturi ,crime ,nu cred ca e suficienta o simpla spovedanie.Asa cum suntem pedepsiti sa stam in inchisoare pt un furtisag ,de ce nu ar trebui sa platim ,sa ne canonisim pt acest pacat ,mai ales pentru mai multe avorturi.Desi chiar si un avort e ceva rau.
Exista canoane ,de ex sa botezi ,sa ajuti familii cu multi copii pt acest pacat.
Parintele Cleopa spunea ca cine moare sub canon este iertat de pacate. Trebuie sa ispasim de buna voie ,daca nu , prin boli si suferinte ,necazuri ,scarbe.
Parintele Arsenie Boca este printre putinii duhovnici care spunea unde a ajuns sufletul cuiva dupa moarte. Nu trebuie sa ne indoim mai ales ca marturia vine de un preot ,deci o persoana de incredere.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 24.04.2014, 12:07:38
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Lucian, afirmația părintelui (dacă îi aparține) nu ține loc de învățăură a Bisericii. Era vorba de un caz particular. Eu am să verific daca este adevărat sau nu. Până atunci hai să rămînem rezervați în ceea ce privește discernământul nostru duhovnicesc.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 24.04.2014, 20:12:58
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Sunt pacate si pacate .De exemplu pacatul avortului ,in caz de multe avorturi ,crime ,nu cred ca e suficienta o simpla spovedanie.Asa cum suntem pedepsiti sa stam in inchisoare pt un furtisag ,de ce nu ar trebui sa platim ,sa ne canonisim pt acest pacat ,mai ales pentru mai multe avorturi.Desi chiar si un avort e ceva rau.
Exista canoane ,de ex sa botezi ,sa ajuti familii cu multi copii pt acest pacat.
Parintele Cleopa spunea ca cine moare sub canon este iertat de pacate. Trebuie sa ispasim de buna voie ,daca nu , prin boli si suferinte ,necazuri ,scarbe.
Parintele Arsenie Boca este printre putinii duhovnici care spunea unde a ajuns sufletul cuiva dupa moarte. Nu trebuie sa ne indoim mai ales ca marturia vine de un preot ,deci o persoana de incredere.
Crezi ca a fost suficienta cainta sincera si simpla propozitie “Pomeneste-ma Doamne cand vei veni intru imparatia Ta” pentru mantuirea talharului de pe Cruce?

Unii nu cred ca este corect ca pentru o scurta perioada de pacatosenie sa “arzi” in iad o eternitate. Altii nu cred ca au nevoie de preoti pentru a se mantui. Altii nu cred ca se poate aplica Botezul copiilor care nu il pot accepta constient. Altii cred ca Dumnezeu are nevoie sa i se dea satisfactie pentru pacatele savarsite de oameni. etc
Stii care este diferenta dintre exemplele de mai sus si “in caz de multe avorturi ,crime ,nu cred ca e suficienta o simpla spovedanie”? Nici una. Toate sunt pareri personale. Si toate sunt diferite de invatatura Bisericii. Indiferent de pacat, pentru iertare este suficienta spovedania si cainta sincera. Atat. Asta invata Biserica.

Referitor la a ne indoi de ceva, parerea mea (si aici pot sa spun ca este o parere personala) este ca ar fi bine sa ne indoim de orice. Nu in sensul de a respinge, ci de a cerceta. Credinta noastra nu presupune sa credem orbeste si nu se bazeaza, contrar parerii multora pe dictonul: Crede si nu cerceta.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
Răspunde