![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Toata Sfanta Scriptura si toata invatatura revelata contin in esenta un singur lucru: care sunt conditiile mantuirii. Adica ce trebuie sa faca cineva ca sa se mantuiasca si ce nu trebuie sa faca. Oricine trebuie sa cunoasca mai intai aceste conditii, altfel fiecare isi concepe propria invatatura dupa care vrea sa se mantuiasca singur. Iar rezumatul acestei invataturi este: doar prin har se mantuieste omul, adica prin harul pogorat la Cincizecime, harul din Sfintele Taine. La acesta se adauga credinta dreapta si faptele credintei, dar fara har nu se poate. Aceasta fraza contine, rezumata, toata invatatura crestina. De aceea doar ortodoxia poate fi mantuitoare, pentru ca doar in Biserica Ortodoxa sunt Sfintele Taine. Last edited by catalin2; 23.04.2014 at 21:24:09. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce totusi harul se da prin taine ? Stiu lucrul acesta, il simt, il cercetez,il practic(sau mai bine zis il practicam ) ,dar tot nu il pot intelege. De ce nu se zice ca se da "si" prin taine? De ce doar prin taine? De ce orice ar face un credincios si oricat ar incerca sa se apropie de Dumnezeu, fara taine , nu este pe drumul cel bun? Ce au Tainele atat de special ,incat sa anuleze orice alt efort si fapta buna a noastra,daca nu sunt indeplinite? De ce toata aprecierea despre credinta cuiva se reduce la taine ? Oricat am citit pe tema asta, eu unul recunosc ca inca nu inteleg. Nu lipsa de informatie e de vina , si nici lipsa ttotala de practica. Mi ar place sa simt frumusetea simpla a acestor lucruri, caci teoria,desi frumoasa, parca nu patrunde in mine |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Harul acesta nu-l poate primi nimeni, oricat s-ar stradui si oricate fapte bune ar face, se primeste gratis la Botez si Mirungere, de la preot. Asa scrie si in catehism, nimeni nu poate capata harul prin faptele sale. Dupa Botez omul il poate primi si la fel cum il primesc cei induhovniciti. Dar pana sa se boteze nu il pot capata, cum nu au putut nici dreptii din vechiul Testament, desi erau sfinti. |
|