![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
tocmai am dat o definitie mai sus. unde vezi minciuni si aberatii? Eventual sa le accepti in ideea ca sunt puse in joc, intr-un dialog, nu ca sa le sustii tu.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu sunt ortodox si pentru mine doar ce sustine Biserica Ortodoxa e adevarat. Legat de ecumenism acesta nu are nici un sens decat prin intoarcerea tuturor la Ortodoxie. Rugaciunile aceastea comune intre diverse culte/secte/denominatiuni si dialoguri interreligioase si interconfesionale nu sunt nici intr-un fel folositoare cuiva. Ca dovada sta faptul ca inca nu s-a ajuns la nici un fel de unitate. Practic e vorbarie goala. Am citit despre acest subiect asa ca mi-am permis sa imi dau cu pararea. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Pentru cei interesati se poate citi:
Arhimandrit Epifanie Teodoropulos "Cele două extreme: ecumenismul și stilismul" |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pe acelasi ton e si cartea lui Arsenie Papacioc - Singur Ortodoxia
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
In mare, ai dreptate, dar eu cred ca s-a ajuns la niste rezultate - documentele comune semnate, cele cateva, Balamand, Bari etc - intre ortodocsi si catolici, sunt un plus. Si s-au facut cum incearca acum unii sa evite razboiul: iau un pix si scriu pe hartie, apoi zic: Sunteti de acord cu asta? Sunteti de acord pana aici? ca sa produci pana la urma un document care poate sa arate ca ai si puncte comune, nu e razboi. pentru asta trebuie sa fii totusi teolog, nu gluma. Mi s-a parut normal ca patriarhul ecumenic sa aiba si el acces la mormantul Sf Petru, la inscaunarea papei - asta s-a putut datorita deschiderii reciproce. Conciliul Vatican II a rasturnat si el multe, pentru cine stie. la fel, ridicarea anatemelor, care oricum au fost date prosteste in 1054 etc. Daca n-ar fi inertia, s-ar schimba si mai multe. Dar de multe ori in dialogul ecumenic sunt implicati unii care sunt cam depasiti de situatie - ba dintr-o parte, ba din amandoua.
iar abordarea arhimandritului mi se pare gresita |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Urmand cursul istoriei si analizand obiectiv ce s-a intamplat putem vedea care este Biserica cea adevarata a lui Hristos. Apararea credintei ortodoxe trebuie sa primeze pentru orice crestin.
Nu cred ca e nevoie de dialoguri teologice. Ce am putea discuta cu biserici ce au aparut in anul 200, 1054, 1500 sau mai apoi? Daca Biserica despre care zicea Hristos ca nu va fi biruita de portile iadului a aparut in anul 200 sau 1900 sau altcandva, atunci inseamna ca El a mintit. Avand acestea in vedere Biserica poate fi doar una, asa ca nu vad ce rost mai au discutiile teologice in afara Bisericii? Practic trebuie doar sa accepte lumea adevarul. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
si daca cineva, sa zicem, se apuca si ii convinge pe catolici sa renunte brusc la punctele florentine si se reface comuniunea apus-rasarit? ca vom zice atunci? a facut bine sau rau? intr-un fel, si antiecumenismul e un stilism. nu mai fiti ca fratele fiului risipitor
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar ca raspuns la intrebarea ta: daca cineva ar face asa ceva ar face bine. Ar fi bine sa se intoarca toti la credinta lasata de Hristos sa fie slujit asa cum vrea El. Dar daca nu se vrea asta e, nu avem ce face. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
dar ca sa faca asta, mai intai trebuie sa discute cu ei, or asta se cheama ecumenism. despre autoritatea monahilor in antiecumenism am mai combatut si aici
http://ortodoxiacatholica.wordpress....14/04/17/1610/ pe blogul unui antiecumenist gen zilot, care oricum m-a cenzurat. eu cred ca monahii adevarati, cei ajunsi la desavarsire, sunt ecumenisti, cum am zis si mai sus de avva varsanufie. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Ecumenism | Tartaruga | Biserici Protestante | 230 | 04.12.2012 02:46:41 |
| Ecumenism | ancah | Biserica Ortodoxa Romana | 206 | 31.05.2010 04:51:19 |
| ecumenism | alexandra | Generalitati | 15 | 20.04.2008 17:10:49 |
| Ecumenism | Iacov | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 178 | 08.10.2007 21:02:36 |
| Ecumenism | Noesis | Generalitati | 13 | 17.07.2007 10:35:57 |
|
|