![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca s-ar fi impus atatea conditii teoretice detaliate pentru unire si in trecut, n-ar fi existat niciodata Biserica una, universala, de la apus la rasarit. Multi probabil ar ramane blocati sa auda din partea catolicilor invocat, cu privire la Filioque, pe Sf Chiril al Alexandriei. Lucurile sunt nitel mai complicate, cu privire la opiniile parintilor, pentru cine face efortul sa puna mana pe un curs de patrologie. si apropo de ce am spus mai sus, despre documentele ecumeniste ortodoxo-catolice, se pot gasi si aici http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_I...rthodox_Church pentru cei care pot citi in engleza. cine vrea poate sa vada daca e ceva gresit si sa spuna. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#3
|
|||
|
|||
![]()
omule, tu carei erezii apartii?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
te intreb acelasi lucru. sau nu, intreaba-te singura
dobrin7m atunci sa nu il citesti pe sfant. nu mai citi nimic. da-ti doar cu parerea. Trebuia sa-mi ceri exemple, daca aveai deschidere teologica. sunt nenumarate, pentru ca era inainte de sinodul III. dar e prea complicat. vezi ca mai sunt si alte teme pe acest forum |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stiu la ce faceti referire, pentru ca prima mea intrebare, cand am inceput sa citesc scrierile sfintilor, tocmai aceasta a fost, despre cinstirea Maicii Domnului. chiar am avut o mica discutie , mai aprinsa , aici pe forum acum vreo 2 ani, legat de faptul ca foarte multi ortodocsi pun pe aceeasi treapta pe Maica Domnului cu Fiul, avand o imagine idilica gen imparat si imparateasa ce mantuiesc impreuna, fireste aceasta fiind si o influienta catolica cu a lor dogma imaculata conceptie. Iata , ca o mica nota - si aceasta influenta este tot o urmare a asa zisului ecumenism din ultimii 30 ani, cu idei de genul : biserici surori; ei , noi tot una suntem; si astfel invataturi gresite au ajuns la ortodocsi prin prieteni catolici cu care ne rugam si avem discutii. Caci va spun, ce fac cei la nivel mai mare - discutii , intalniri, - face si omul de rand in mica lui comunitate. dar sa revin la Sf. Ioan Gura de Aur. Eu evit mult sa imi dau cu parerea mai ales pe chestiuni atat de serioase. prefer sa citesc lucrarile celor mai buni ca mine, cu studii teologice, celor indrituiti sa faca asta. Iata de pilda studiul Pr. Dr. lector Adrian Dinu numit: Sf. Ioan Gura de Aur si invatatura sa despre Maica Domnului. Un mic extras: "Nu i-a consacrat ei nici o lucrare specială și nu a abordat tema aceasta în mod constant, ci, ca majoritatea Părinților, a vorbit sau a scris despre Maica Domnului ocazional, atunci când diferite momente din istoria Bisericii i-au oferit prilejul. O posibilă explicație a acestei atitudini mai reținute a Sfântului Ioan ar fi aceea că el, fiind format la Școala din Antiohia, dobândise o cunoaștere teologică mai puțin speculativă, o teologie care punea mai puțin accentul pe firea dumnezeiască a Mântuitorului și mai mult pe cea omenească. Numele de “Theotokos”, dat de teologii alexandrini Maicii lui Dumnezeu, era aproape necunoscut printre teologii antiohieni . Acest fapt este sugestiv pentru atitudinea avută de Sfântul Ioan și de alți Părinți ai Bisericii. Sfântul Ioan Hrisostom a fost mai puțin speculativ în scrierile sale, fiind aplecat mai mult spre latura morală a vieții. Se poate considera că Sfântul Ioan nu a avut niciodată intenția de a o așeza pe Fecioara Maria, Maica Domnului, într-o lumină pe care nici Sfintele Evanghelii nu au prezentat-o . Nota: Așa numitele îndoieli sau „defecte” ale Fecioarei Maria care s-ar regăsi, după cum afirmă unii, în gândirea Sfântului Ioan Gură de Aur, sunt de fapt considerații moralizatoare asupra persoanei și a rolului ei, cu trimitere la starea creștinilor de atunci și susținerea unei credințe drepte în Mântuitorul Hristos. Nu se poate accepta faptul că Sfântul Ioan a elaborat doar „o teologie personală, novatoare”, lipsită de legătura cu Sfinții Părinți de dinaintea sa. Sfântul Ioan Gură de Aur a arătat-o pe Fecioara Maria așa cum era: o femeie simplă, rugătoare, curată cu sufletul și cu trupul și, prin aceasta, vrednică de a naște pe Fiul lui Dumnezeu." A spune ca Sf. Ioan Gura de Aur a pus-o la colt pe Maica Domnului cum ati afirmat nu arata decat o proasta intelegere atat a Sf. Ioan Gura de Aur cat si a cinstirii pe care trebuie sa o avem fata de Maica Domnului.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#6
|
|||
|
|||
![]()
pr dr lector o fi vreo mare autoritate pentru cine vrea. e doar o parere. e jignitor ce spune el, nu hrisostom, care cel putin nu o micsoreaza.
"o femeie simplă, rugătoare, curată cu sufletul și cu trupul și, prin aceasta, vrednică de a naște pe Fiul lui Dumnezeu"?? Atunci trebuia sa avem miliarde de Nascatoare de Dumnezeu, dupa mintea acestui pr dr lector. manastirile stiliste si cele schismatice erau pline nu discut in contradictoriu cu hulitorii ierarhiei superioare bisericesti, in genul agresiv neoprotestant tot ce e rau vine de la ecumenism, da. poate de acolo ofensarea ierarhiei bisericesti si neascultarea de ea - acest thread incepe cu cineva care ii zice patriarhului pe nume, ciobotea tot de acolo, spiritul de contradictie si aproximatiile in teologie. inclusiv in patrologia ortodoxa ecumenismul e materie de studiu, cu profesori ortodocsi, care formeaza clerul - in afara de anumiti monahi increzatori in sine, facuti preoti pe criterii mai prozaice. dar se gasesc niste razvratitori sa faca tulburare in biserica, fiindca nu au nici smerenie, nici cuviinta, ce sa mai vorbim de judecata... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
nu stiu cine este o autoritate mai mare sau mai mica in fata dvs, poate sunteti dvs o autoritate, eu nu stiu, ceea ce stiu este ca femei CURATE si cu sufletul si cu trupul cu siguranta ca nu sunt miliarde. Daca stau bine si ma gandesc nu sunt nici mii, nici sute. Cine este curat cu trupul si cu sufletul? caci cine este fara de pacat? doar sfintii. A. Stiu, aveti dreptate, toti sunt curati, buni si sfinti, doar eu sunt cea pacatoasa. asa ar trebui sa ii vad pe toti ceilalti daca vreau sa ma smeresc. Razvratitori sunt cei care arata cu degetul , striga, bat din picior, vad peste tot hulitori,. pacatosi, nesmeriti, fara cuviinta si fara judecata. Sau acestia or fi cei smeriti?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ecumenism | Tartaruga | Biserici Protestante | 230 | 04.12.2012 01:46:41 |
Ecumenism | ancah | Biserica Ortodoxa Romana | 206 | 31.05.2010 03:51:19 |
ecumenism | alexandra | Generalitati | 15 | 20.04.2008 16:10:49 |
Ecumenism | Iacov | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 178 | 08.10.2007 20:02:36 |
Ecumenism | Noesis | Generalitati | 13 | 17.07.2007 09:35:57 |
|