![]() |
![]() |
|
#131
|
|||
|
|||
![]()
Trebuie să scrii un mesaj admin-ului.
|
#132
|
|||
|
|||
![]()
Cu cat mai mult vrei sa cresti, cu atat mai mult esti supus caderii, in caderi din ce in ce mai stupide.
Ingerul Pazitor, nu are rabdare infinita, ci calibrata pe lungimea vietii tale: in primii ani ai vietii te inpunge fin, spre sfarsit te impunge mai abitir. Impungerea este chemarea catre Domnul, orice ar insemna asta pentru oricine. Diavolul te impunge mai abitir in prima parte a vietii si mai slab pe masura ce devii mai crestin: in prima parte, tentativele de corupere sunt grosiere si in a doua parte sunt rafinate, rafinand ce A RAMAS din prima parte. In prima parte a vietii, suntem diavolul, contestand realitatea, incercand sa o imbunatatim, crezand ca am fi putut crea o realitate mai buna. Ingerul Pazitor pierde majoritatea luptelor din prima parte a vietii, datorita respectarii Liberului Arbitru. Parcursul vietii descris mai sus, duce la concluzia ca Dumnezeu ALEGE oameni care NU vor mai repeta contestarea diavolului: ca Dumnezeu stie mai bine CUM trebuie alcatuita Lumea. Ceilalti oameni se duc in Iad. Treaba noastra aici, in lume, pare sa fie sa dovedim ca nu IL vom trada/contesta niciodata, pe Dumnezeu. Niciodata nu vom deveni Lucifer (asta ii este numele). Ei bine, daca zic bine, cum pot dovedi ca Sunt NElucifer? Adica, ca nu sunt Lucifer? Ramane doar sa INDUR orice ar fi in viata, sa NU CONTEST ca ar fi rau ce MI se intampla in viata. Adica sa fiu calugar. Intre ''sa INDUR'' si "sa NU CONTEST", se strecoara, parsiv, " DE CE ? " trebuie indurat? In afara situatiei in care sunt calugar. Mai exista si situatia in care sunt o babutza dintr-un sat oarecare.. Numai ca nu sunt acea babutza, si nici nu o inteleg: nici pe ea, nici pe Dumnezeu, care o alege pe ea sa vina in rai. Chiar va fi acea babutza de necorupt?! Sau vor fi babutze care vor ajunge in Iad? |
#133
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 09.06.2014 at 09:48:57. |
#134
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu cred că minți la spovedanie, uite ce cred eu și aș vrea să-ți spun lucrul ăsta citînd din 2 Petru 2 20 și 22 ”În adevăr, dacă, dupăce au scăpat de întinăciunile lumii, prin cunoașterea Domnului și Mîntuitorului nostru Isus Hristos, se încurcă iarăș și sunt biruiți de ele, starea lor de pe urmă se face mai rea decît cea dintîi.” și acum versetul 22 ”Cu ei s-a întîmplat ce spune zicala adevărată: Cînele s-ă întors la ce vărsase și scroafa spălată s-a întors să se tăvălească iarăș în mocirlă.” |
#135
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Incerci sa faci pe virtuosul, dar ce faci de fapt, este sa reduci omorul la furtul unui creion. Si pocainta voastra "intra la apa" la fel. Sunteti practic asasini ai constiintei, un exemplu tipic de ce setarismul nu mantuieste, ci pierde suflete. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#136
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#137
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Întâia epistolă sobornicească a Sfântului Apostol Ioan cap. 5 16. Dacă vede cineva pe fratele său păcătuind - păcat nu de moarte - să se roage, și Dumnezeu va da viață acelui frate, anume celor ce nu păcătuiesc de moarte. Este și păcat de moarte; nu zic să se roage pentru acela. 17. Orice nedreptate este păcat, dar este și păcat care nu e de moarte.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#138
|
|||
|
|||
![]() Citat:
”16. Daca vede cineva pe fratele sau savarsind un pacat care nu duce la moarte, sa se roage; si Dumnezeu ii va da viata, pentru cei ce n-au savarsit un pacat care duce la moarte. Este un pacat care duce la moarte; nu-i zic sa se roage pentru pacatul acela. 17. Orice nelegiuire este pacat; dar este un pacat care nu duce la moarte. 18. Stim ca oricine este nascut din Dumnezeu nu pacatuieste, ci Cel nascut din Dumnezeu il pazeste, si cel rau nu se atinge de el.” Acu să vedem ce spune Hristos despre aceste lucruri. ”30. Cine nu este cu Mine este impotriva Mea, si cine nu strange cu Mine risipeste. 31. De aceea va spun: orice pacat si orice hula vor fi iertate oamenilor; dar hula impotriva Duhului Sfant nu le va fi iertata. 32. Oricine va vorbi impotriva Fiului omului va fi iertat; dar oricine va vorbi impotriva Duhului Sfant nu va fi iertat nici in veacul acesta, nici in cel viitor.” Da este clar de ce Ioan ne-a spus să nu ne rugăm pentru cei ce comit SINGURUL PĂCAT DE MOARTE. Te rog Citește Scripturile. |
#139
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#140
|
|||
|
|||
![]()
Desigur, litera legii este subiectul principal al Dogmaticii.
Consider ca referirile la litera legii pe care o stim sunt chichite avocatesti. Asadar sa nu ne pierdem in amanunte contabile/avocatesti, vorba lui Steinhard. De asemenea, consider ca Domnul a avut/are/va avea motive intemeiate sa nu lase nici macar o mica urma scrisa a vointei Lui. (Important de stiut: care au fost/sunt/vor fi aceste motive?) Repet: consider ca raspunsul la intrebarea: '' De ce NU a lasat Domnul nimic scris, ci totul vorbit si transmis prin vorba (nu cuvant) din om in om?'', este extrem de important. Dumnezeu este foarte, foarte, foarte straniu. Extrem de straniu. Este atlfel decat noi, oamenii ( gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre), cei ce suntem alcatuiti dupa chipul si asemanarea Lui. Noi ne nastem cu o perceptie rupta de perceptia crestina. Ne nastem gresit. Si Dumnezeu vrea sa avem o perceptie corecta: adica sa obtinem perceptia corecta, drumul drept, din informatii la fel de evazive ca si informatiile care ne duc pe un drum gresit. Mai mult: Dumnezeu ne si condamna pentru alegerea facuta in necunostinta de cauza. Nu stim nimic, trebuie sa alegem pe baza a ceea ce credem ca stim, alegem o directie, sau ne lasam sa fim alesi pe o directie, apoi ne ducem in cel mai rau loc/timp posibil: in iad, unde locul este rau si timpul infinit. Si condamnarea asta la infinitul rau se petrece pentru cativa ani amarati, traiti in lume. Desigur, poti castiga si infinitul bun, dar mi se pare cam ca la loto: multi baga bani ca sa castie putini. Pe bune acum: Dumnezeu, care este infinit de mare si de longeviv si de inteligent, chiar se pune la mintea noastra? Chiar ne condamna pentru vesnicie la ceva ce nu putem gusta in viata noastra de cateva zeci de ani? Desigur, ne plangem ca viata este scurta, dar ne plangem, de asemenea, ca nu stim ce sa facem ca sa nu ne plictisim, ceea ce ne duce la a inventa metode de a ne ''pierde timpul'', de a ne ''omori timpul'', de a ne ''distra'', adica de a ne distrage de la realitate. Daca masori timpul in care ne plictisim ( cautand metode de a umple acest timp) si il raportezi la durata vietii, desigur, vei obtine un rezultat supraunitar: ai avut timp destul. Dumnezeu are dreptate: viata nu este scurta. Dar, revin: de ce viata este scurta fatza de un Dumnezeu evaziv? Cred ca ar trbui sa existe un topic de axiomatica si un topic de prolegomene, care sa se ocupe de astfel de intrebari si framantari. Repet: am vazut pe propria piele ce insemna sa te rogi, am simit atingerea Duhului Sfant, tanjesc dupa acele clipe si aceste intrebari ma bantuie mai mult decat pot controla. Repet, de asemenea: duhovnicul meu (foarte greu de prins, de altfel), mi-a zis sa iau lucrurile asa cum sunt, fara sa le analizez. |
|