|
#151
|
|||
|
|||
Citat:
Ce intelegi prin pacatul impotriva Duhului Sfant? Si ce intelegi prin faptul ca nu se iarta? |
#152
|
|||
|
|||
Dar dumneata ce ai inteles, domnul viitor (posibil) masterand la teologie ?
|
#153
|
||||
|
||||
Citat:
Va sfatuiesc sa incepeti prin citirea chestiunilor 63 si 64 din Partea Intai a Sumei Teologice a Sf Thomas Aquinas. Exista cel putin o traducere romaneasca: aparuta la Editura Stiintifica in 1997. Gratis si online, gasiti numai in limbi de circulatie internationala, precum engleza, aici: http://home.newadvent.org/summa/1063.htm Dupa ce cititi felul cum dezvolta Doctorul Angelic cele doua chestiuni, daca sunt nelamuriri, sa incercam sa ne dumirim impreuna. In Cristos, Domnul nostru.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 26.06.2014 at 10:35:17. |
#154
|
|||
|
|||
Citat:
Am avunt instinctul sa nu raspund la aceasta provocare de 2 lei, dar am reflectat un pic si am ajuns la concluzia ca poate raspunsul meu va fi de folos altcuiva (nicidecum tie celui ce ai lansat "intrebarea"). In jertfa de pe Golgota am vazut ratiunea triumfand peste partea poftitoare, caci zice sf. Nichita in filocalia VI: chipul lui Dumnezeu in om este puterea cugetatoare (ratiunea). Last edited by leonte; 26.06.2014 at 12:02:24. |
#155
|
||||
|
||||
Citat:
Asa ca va las placerea sa va documentati singur. Dar sincer, ca teolog cu acte ce sunteti, ma mir ca nu ati auzit de asa ceva. Poate va luati tema ca subiect la Master.. |
#156
|
|||
|
|||
Citat:
partea rationala din om sa triumfeze peste partea poftitoare ? Insa Sf Nichita are dreptate.Intrebare de examen, dl teolog: Cum jusitifici acest paradox ? (Hai, sa-ti vad rotitle gandirii cum se invart). :D |
#157
|
|||
|
|||
Problema cunoasterii lui Dumnezeu a framantat pe multi sfinti parinti. Dati o cautare pe net, si veti gasi raspunsuri mai profunde decat pe un forum in care fiecare il face pe Dumnezeu dupa cum ii vine la gura.
Voiam numai sa va amintesc despre zbuciumul Fer. Augustin in dorinta sa de a-L cunoaste: mergand pe o plaja a intalnit un copil care ducea apa din mare intr-o groapa pe care o facuse in nisip. L-a intrebat ce face si copilul i-a raspuns ca vrea sa mute marea in groapa lui. Atunci a inteles Fer. Augustin, ca mintea omeneasca, atat de limitata, nu poate sa-L cuprinda (intelege) pe Creator. Iar despre cunoasterea lui Dumnezeu, Sf. Marcu Ascetul spune in "Despre legea duhovniceasca" in cap.190: 'Domnul este ascuns in poruncile Sale. Si cei ce-l cauta pe El, Il gasesc pe masura implinirii lor.' vezi Filocalia I. |
#158
|
|||
|
|||
Citat:
Nu stiu de unde ai dedus ca nu am auzit despre pacatul respectiv. Eu doar am intrebat ce anume intelegi tu ca se intampla in timpul acestui pacat si cum se manifesta acea "neiertare". Adica ma interesa parerea ta, nu un raspuns teologic, academic. Tot in contextul parerii personale m-am exprimat si eu cand am afirmat ca nu ai inteles taine Jertfei. Este parerea pe care mi s-a format citindu-ti cateva din postarile tale. Pe mine asa m-a dus mintea sa deduc. Daca e gresit, cu siguranta urmatoarele tale raspunsuri imi vor schimba parerea. |
#159
|
|||
|
|||
Citat:
insa inainte de a-mi pune eu rotitele in miscare, poate ar trebui sa recistesti mesajul meu, pentru cai postat ceva anapoda, care imi pare ca nu are legatura cu referirile mele. |
#160
|
|||
|
|||
Citat:
In primul rand, ratiunea inseamna cunoastere.Omul poate cunoaste prin intermediul intelectului si atunci avem cunoasterea rationala. Insa omul poate cunoaste prin intermediul sufletului si atunci avem cunoastearea spirituala. Cunoasterea rationala determinta aparitia proceselor de logica. Cunoasterea spirituala determina apartia proceselor sentimentale, dintre care amintim iubirea. Asadar: forma suprema de cunoastere rationala o reprezinta analiza corecta a realitatii inconjuratoare forma suprema de cunostere spirituala o reprezinta iubirea de oameni. Pe Golgota, avem de a face cu triumful ratiunii sub forma de iubire de oameni(supremum al cunoasterii spirituale) iar cand Sf Nichita se refera la puterea cugetatoare, se refera la forma maxima de cunoastere spirituala care este asa cum am mai spus, iubirea de oameni. Ideea era sa-ti dai seama de urmatoarele: ratiune=cunoastere => via intelect =>cunoastere rationala = gandirea mintii = minte ratiune=cunoastere => via suflet =>cunoastere spirituala = gandirea sufletului = inima Ca sa comunici cu Dumnezeu trebuie ca, virgula, cunoasterea spirituala sa controleze cunoasterea rationala, adica inima sa stapaneasca poftele mintii, iar asta se face prin rugaciune, care inseamna coborarea mintii in inima. Sfatul 1:nu mai subestima mirenii si sa nu-ti faci impresia ca apartii vreunei "caste-superioare" prin simplu fapt ca doresti sa urmezi studii teologice. Sfatul2: poti sa stii pe dinafara toate volumele de filocalie, daca atunci cand dai o bucata de paine unui sarman nu simti o bucurie pana la lacrimi, le stii degeaba.Absolut degeaba.Pierzi timpul degeaba.Absolut degeaba, domnu...teolog in devenire. Last edited by oaie_cugetatoare; 26.06.2014 at 17:57:01. |
|