![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Ok, eu propun sa dam toti report. Asta nu e discutie, doar prozelitism filoslavon, agresiv, monologist si insultator.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Un ortodox se plange ca un alt ortodox face prozelitism ortodox.
Da pentru ca Slavon=Ortodox, popoarele slave sunt acele popoare care traiau de mii de ani pe pamanturile lor si au fost convertite la Crestinism prin Biblia Slavona. Ca ele au uitat si acum sunt de partea cealalta, convertirea lor initiala la ortodocsie o poarta si astazi in numele lor, in limba materna. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vai, de cand Ortodoxia are "natie" sau "rasa" sau "copyright" ?
Ortodoxia este opera Duhului Sfant, nu conteaza ce natie(neam) esti. Ortodoxia este pentru oricine doreste. Deocamdata, vezi ca "fratii" tai slavoni se imbata si doboara avioane civile cu lansatoare de rachete. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Inchizitia are ca traditie faptul ca inainte de a demonstra vinovatia unei persoane sau neam, ea stabileste dinainte cine sunt vinovatii. Se pun la masa si spun dinainte cine sunt vinovatii. Dovezile sunt pe urma luate prin torturarea "sigur Vinovatilor" dupa care sunt arsi de vii. O practica de 1000 de ani, de ce sa o schimbe, a functionat pana acum foarte bine. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Da ai dreptate ORTODOXIA este o natie.
Sa o numim ROMANIA MARE sau sa o numim Grecia Mare, sau Rusia Mare, sau Bulgaria Mare, sau Serbia Mare. Este o comunitate de oameni din sudul Greciei si pana in estul Rusiei care au aceleasi caracteristici fundamentale, acelasi suflet, aceasi gandire, aceleasi cantece, acelasi port popular. Genetic semanam, semanam la chip, Numai limba vorbita difera. Si mai ales avem cu toti aceasi URA fata de vecini nostrii ortodocsi. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Of, ce frumoasa o sa fie lumea cand lumea n-o sa se mai urasca pentru diferentele, sau asemanarile dintre indivizii acesteia..
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
africa ortodocsi, afro-americani ortodocsi, mexicani ortodocsi si altii? Pai astia cum ii clasifici ca-ti contrazic afirmatiile din plin ? Nu poarta portul din sud-estul Europei, nu au aceiasi gandire(balcanica), cu siguranta nu au acelasi cantece populare , si nu au acelasi suflet . (daca cu toti am avea acelasi suflet, atunci rostul diversitatii si unicitatii n-ar avea sens) Citat:
Citat:
peste 20 de milioane ucisi de prietenul tau Stalin si apoi mai stam de vorba. Revenind insa cu picioarele pe pamant: Ortodoxia este o starea a sufletului aflat in comuniune cu Hristos binecuvantanta de Duhul Sfant. Ortodoxia nu consta in costume populare(haine de diferite culori, aranjamente cromatice) nici trasaturi faciale, si nicidecum nu este limitata la o tara si un grup de tari. Transmite-i prietenului tau Putin, ca data viitoare cand mai pune betzivi sa traga cu rachete dupa avioane civile s-ar putea sa fie si ortodocsi in avioanele respective. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
De aș grăi în limbile oamenilor și ale îngerilor, iar dragoste nu am, făcutu-m-am aramă sunătoare și chimval răsunător. 2. Și de aș avea darul proorociei și tainele toate le-aș cunoaște și orice știință, și de aș avea atâta credință încât să mut și munții, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. 3. Și de aș împărți toată avuția mea și de aș da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi folosește. 4. Dragostea îndelung rabdă; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se laudă, nu se trufește. 5. Dragostea nu se poartă cu necuviință, nu caută ale sale, nu se aprinde de mânie, nu gândește răul. 6. Nu se bucură de nedreptate, ci se bucură de adevăr. 7. Toate le suferă, toate le crede, toate le nădăjduiește, toate le rabdă. 8. Dragostea nu cade niciodată. Cât despre proorocii - se vor desființa; darul limbilor va înceta; știința se va sfârși; 9. Pentru că în parte cunoaștem și în parte proorocim. 10. Dar când va veni ceea ce e desăvârșit, atunci ceea ce este în parte se va desființa. 11. Când eram copil, vorbeam ca un copil, simțeam ca un copil; judecam ca un copil; dar când m-am făcut bărbat, am lepădat cele ale copilului. 12. Căci vedem acum ca prin oglindă, în ghicitură, iar atunci, față către față; acum cunosc în parte, dar atunci voi cunoaște pe deplin, precum am fost cunoscut și eu. 13. Și acum rămân acestea trei: credința, nădejdea și dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea.
Sursa: http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=12&cap=13 1. Și a început să le vorbească în pilde: Un om a sădit o vie, a împrejmuit-o cu gard, a săpat în ea teasc, a clădit turn și a dat-o lucrătorilor, iar el s-a dus departe. 2. Și la vreme, a trimis la lucrători o slugă, ca să ia de la ei din roadele viei. 3. Dar ei, punând mâna pe ea, au bătut-o și i-au dat drumul fără nimic. 4. Și a trimis la ei, iarăși, altă slugă, dar și pe aceea, lovind-o cu pietre, i-au spart capul și au ocărât-o. 5. Și a trimis alta. Dar și pe aceea au ucis-o; și pe multe altele: pe unele bătându-le, iar pe altele ucigându-le. 6. Mai avea și un fiu iubit al său și în cele din urmă l-a trimis la lucrători, zicând: Se vor rușina de fiul meu. 7. Dar acei lucrători au zis între ei: Acesta este moștenitorul; veniți să-l omorâm și moștenirea va fi a noastră. 8. Și prinzându-l l-au omorât și l-au aruncat afară din vie. 9. Ce va face acum stăpânul viei? Va veni și va pierde pe lucrători, iar via o va da altora. 10. Oare nici Scriptura aceasta n-ați citit-o: "Piatra pe care au nesocotit-o ziditorii, aceasta a ajuns să fie în capul unghiului? 11. De la Domnul s-a făcut aceasta și este lucru minunat în ochii noștri". 12. Și căutau să-L prindă, dar se temeau de popor. Căci înțeleseseră că împotriva lor zisese pilda aceasta. Și lăsându-L, s-au dus. 13. Și au trimis la El pe unii din farisei și din irodiani, ca să-L prindă în cuvânt. 14. Iar ei, venind, I-au zis: Învățătorule, știm că spui adevărul și nu-Ți pasă de nimeni, fiindcă nu cauți la fața oamenilor, ci cu adevărat înveți calea lui Dumnezeu. Se cuvine a da dajdie Cezarului sau nu? Să dăm sau să nu dăm? 15. El însă, cunoscând fățărnicia lor, le-a zis: Pentru ce Mă ispitiți? Aduceți-Mi un dinar ca să-l văd. 16. Și I-au adus. Și i-a întrebat Iisus: Al cui e chipul acesta în inscripția de pe el? Iar ei I-au zis: Ale Cezarului. 17. Iar Iisus a zis: Dați Cezarului cele ale Cezarului, iar lui Dumnezeu cele ale lui Dumnezeu. Și se mirau de El. 18. Și au venit la El saducheii care zic că nu este înviere și-L întrebau zicând: 19. Învățătorule, Moise ne-a lăsat scris, că de va muri fratele cuiva și va lăsa femeia fără copil, să ia fratele său pe femeia lui și să ridice urmaș fratelui. 20. Și erau șapte frați. Și cel dintâi și-a luat femeie, dar, murind, n-a lăsat urmaș. 21. Și a luat-o pe ea al doilea, și a murit, nelăsând urmaș. Tot așa și al treilea. 22. Și au luat-o toți șapte și n-au lăsat urmaș. În urma tuturor a murit și femeia. 23. La înviere, când vor învia, a căruia dintre ei va fi femeia? Căci toți șapte au avut-o de soție. 24. Și le-a zis Iisus: Oare nu pentru aceasta rătăciți, neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu? 25. Căci, când vor învia din morți, nici nu se mai însoară, nici nu se mai mărită, ci sunt ca îngerii din ceruri. 26. Iar despre morți că vor învia, n-ați citit, oare, în cartea lui Moise, când i-a vorbit Dumnezeu din rug, zicând: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam și Dumnezeul lui Isaac și Dumnezeul lui Iacov"?g 27. Dumnezeu nu este Dumnezeul celor morți, ci a celor vii. Mult rătăciți. 28. Și apropiindu-se unul din cărturari, care îi auzise vorbind între ei și, văzând că bine le-a răspuns, L-a întrebat: Care poruncă este întâia dintre toate? 29. Iisus i-a răspuns că întâia este: "Ascultă Israele, Domnul Dumnezeul nostru este singurul Domn". 30. Și: "Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, din tot cugetul tău și din toată puterea ta". Aceasta este cea dintâi poruncă. 31. Iar a doua e aceasta: "Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți". Mai mare decât acestea nu este altă poruncă. 32. Și I-a zis cărturarul: Bine, Învățătorule. Adevărat ai zis că unul este Dumnezeu și nu este altul afară de El. 33. Și a-L iubi pe El din toată inima, din tot sufletul, din tot cugetul și din toată puterea și a iubi pe aproapele tău ca pe tine însuți este mai mult decât toate arderile de tot și decât toate jertfele. 34. Iar Iisus, văzându-l că a răspuns cu înțelepciune, i-a zis: Nu ești departe de împărăția lui Dumnezeu. Și nimeni nu mai îndrăznea să-L mai întrebe. 35. Și învățând Iisus în templu, grăia zicând: Cum zic cărturarii că Hristos este Fiul lui David? 36. Însuși David a zis întru Duhul Sfânt: "Zis-a Domnul Domnului meu: Șezi de-a dreapta Mea până ce voi pune pe vrăjmașii tăi așternut picioarelor Tale". 37. Deci însuși David Îl numește pe El Domn; de unde dar este fiul lui? Și mulțimea cea multă Îl asculta cu bucurie. 38. Și le zicea în învățătura Sa: Luați seama la cărturari cărora le place să se plimbe în haine lungi și să li se plece lumea în piețe, 39. Și să stea în băncile dintâi în sinagogi și să stea în capul mesei la ospețe, 40. Ei, care secătuiesc casele văduvelor și de ochii lumii se roagă îndelung, își vor lua mai multă osândă. 41. Și șezând în preajma cutiei darurilor, Iisus privea cum mulțimea aruncă bani în cutie. Și mulți bogați aruncau mult. 42. Și venind o văduvă săracă, a aruncat doi bani, adică un codrant. 43. Și chemând la Sine pe ucenicii Săi le-a zis: Adevărat grăiesc vouă că această văduvă săracă a aruncat în cutia darurilor mai mult decât toți ceilalți. 44. Pentru că toți au aruncat din prisosul lor, pe când ea, din sărăcia ei, a aruncat tot ce avea, toată avuția sa. Sursa: http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=53&cap=12 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
In goana dupa cele materiale, am calcat peste cadavre ca sa ne imbogatim. In goana dupa placeri, am nesocotit poruncile șui Dumnezeu. Mai pe scurt, am incalcat poruncile evanghelice.
Care imparat lumesc îi cinsteste pe cei care-i incalca poruncile. Nicunul. Ramane sa vedem ce va face cu noi Imparatul Cersc, Caruia ii nesocotim poruncile. Ca sa fim capabili de iubire adevarata, trebuie sa dobandim pacea in suflet. Iar pacea din suflet este un semn al invigerii patimilor. Nu poate avea pace in suflet cel care uraste chiar si un singur om (cazul lui Saprichie). Cand uram, inseamna ca ne aflam sub influenta duhurilor necurate si trebuie sa ne rugam sa ne izbaveasca Dumnezeu de ele. Nu e bine sa luam hotarari in acele momente, caci riscam sa facem voia celui rau. Dumnezeu ne cheama sa ne asemanam cu El pentru a dobandi bunatatile cele vesnice. Dar El nu l-a urat pe om, ci S-a rastignit pentru a-l salva din chinurile vesnice.Asadar, si noi trebuie sa iubim cu iubire dumnezeiasca toata faptura. Scanteia de divinitate din noi ne permite sa iertam si sa ne rugam pentru aproapele nostru. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
In goana dupa cele materiale, am calcat peste cadavre ca sa ne imbogatim. In goana dupa placeri, am nesocotit poruncile șui Dumnezeu. Mai pe scurt, am incalcat poruncile evanghelice.
Care imparat lumesc îi cinsteste pe cei care-i incalca poruncile? Nicunul. Ramane sa vedem ce va face cu noi Imparatul Cersc, Caruia ii nesocotim poruncile. Ca sa fim capabili de iubire adevarata, trebuie sa dobandim pacea in suflet. Iar pacea din suflet este un semn al invigerii patimilor. Nu poate avea pace in suflet cel care uraste chiar si un singur om (cazul lui Saprichie). Cand uram, inseamna ca ne aflam sub influenta duhurilor necurate si trebuie sa ne rugam sa ne izbaveasca Dumnezeu de ele. Nu e bine sa luam hotarari in acele momente, caci riscam sa facem voia celui rau. Dumnezeu ne cheama sa ne asemanam cu El pentru a dobandi bunatatile cele vesnice. Dar El nu l-a urat pe om, ci S-a rastignit pentru a-l salva din chinurile vesnice.Asadar, si noi trebuie sa iubim cu iubire dumnezeiasca toata faptura. Scanteia de divinitate din noi ne permite sa iertam si sa ne rugam pentru aproapele nostru. |
|