![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
2. Jignire inseamna sa arunci injurii gratuite. Nu este cazul nici despre una nici despre alta. Dar a clarifica urmatoarele probleme: reincarnarea si altele discutate NU este nici denigrare si nici jignire. Asa cum in cazul lui Hristos TOTUL este curat si clar si limpede asa ar trebui sa fie si in cazul parintelui. Asa cum in cazul lui Hristos 12 Apostoli si mii de ucenici si o lume intreaga au dat marturie despre TOATE FAPTELE lui la fel trebuie sa fie in cazul tuturor sfintilor. Daca parintele este sfant si eu incerc sa ma pazesc si sa vad clar cum sunt lucrurile alea atunci nu o sa se supere. Dumnezeu nu este un Dumnezeu al fricii. Aud o gramada de lucruri partinitoare, spuse ca si cum ar fi in "tabara parintelui". Argumente ca invidia, nu a fost asa, cine stie, vedem noi la judecata, sa nu judecam sfintii, etc... Pentru Dumnezeu, avem si logica si cap si ochi. Nu ne uitam la pacatele nimanui. Ne uitam la inselare si erezie. La astea SUNTEM OBLIGATI sa ne uitam. Evlavia nu tine loc de intelepciune. Vad ca sunteti tare partinitori. Pe toate le-ati spune ar o explicatie pentru lucrurile astea nu ati da... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu sunt oricum sceptic inclusiv privind cultul sfintilor, dar asta e problema mea si deci alta discutie. Asa ca ma lasa oarecum rece eventuala canonizare/necanonizare a persoanei in discutie. Ii intreb pe grupul "evlaviosilor" (suprapus, nici o mirare, in mare parte pe grupul "cipofobilor" si alcatuit, din nou nici o mirare, cam jumatate din femei) daca asta e un forum "im memoriam Boca" sau e un forum de discutii pentru crestini?! Cumva, e unul din acordurile tacite, cum ca opinia anti-Boca este de marginalizat, iar cealaalta e obligatoriu promovabila pe acest forum? Genul ala de <<ce vrea stapinirea dar nu spune (inca) pe fata, asa dar omul simplu dar cu instinct social e musai sa stie ce trebuie/"e corect politic" sa zica si sa faca">>? Cumva, pe forum, functioneaza o asa baltoaca de subiectivism oficios, dar nu mai putin autoritar?! nu vad numele raposatului parinte ardelean in titulatura forumului. Asa ca e o chestiune de bun-simt ne-punerea pumnului in gura. Colegul gpalama este un credincios cu multe postari, si de bun-simt as adauga. Nu e un pseudo-nondenominational ca mine, nici un fanatic ca voi, nu e eterodox, ateu sa u agnostic. Si totusi, sariti de parca ati fi insultate/insultati personal. Stiti, era o istorioara scurta a lui Delavrancea, din care redau esentialul: niste jefuitori de la sud de Dunare, urmarind un taran, care isi ascunsese iubita sotie in fanul din caruta, dau cu hangerele taman in fan, ca sa deceleze, prin eventuale tipete, daca e cineva acolo. Mutatis mutandis, tocami pentru ca stiu ca forta enorma a gloatei evlavioase va duce la reactii tipice de multime drogata de propriile lozinci, tocmai de aceea ma opun, lovesc cu hangerul in hotararea care se intrevede prin dimensiunea isteriei evlavioase. Pentru ca o parte a definitie umanitatii este puterea si hotararea de a fi contra curentului. (Btw, la fel de evlavios-agresiv-subiectivi sunt ai de ii consiuderati voi eretici; mai cititi istorie bizantina; o sa va ingroziti, daca mai aveti ceva onestitate trans-denominationala reziduala, sau mai bine zis omenie pura si obiectiva, in voi, sa vedeti cum se tratau reciproc talazuitoarele multimi de evlaviosi ortodocsi-monofiziti, ortodocsi-arieni, iconoduli-iconoclasti, etc. Cred ca era un spectacol de tot rasu'-plansu'. Ras, pentru ca prostia cu pretext confesional se desfasura in toata feculenta sa glorie. Plans, pentru ca o cantitate enorma de energie, altfel utilizabila la scopuri mult mai concrete si marete, se risipea meschin si destructiv, si mai ales, pentru ca mureau oameni pentru aiureli confesionale, de o parte si de alta; vorba lui Garcia Marquez, "mureau pentru ceva ce nu poti atinge cu mana"). Pariez o mie la unu ca nu veti citi, decit in diagonala ce a postat coelgul gpalama, nu mai zic de ce am scris eu, si veti reactiona la fel. Pentru mine, reactia postulata e ceva deloc de surprins. E cam ca manelele pe care sunt nevoit sa le aud cind si cind, mergind pe strada.. Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 06.08.2014 at 17:23:13. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
-da si eu cred ca are dreptate gpalama, lucrurile sunt neclare unii zic ceva,altii contrariul
-nu se stie clar care sunt cartile efectiv in original pe care le-a scris P Arsenie Boca,unii zic ca doar "cararea.." si predicile,acelea au fost scrise cam in 1949-1950, si dupa aceea nu a mai scris nimic timp de 40 de ani ? -unii zic ca ar mai fi autentice si " O SINTEZĂ A LUCRĂRII PĂRINTELUI ARSENIE BOCA": http://ro.scribd.com/doc/31967004/ArsenieBoca -si Fericirea de a cunoaste calea,tinerii familia si copiii nascuti in lanturi: http://www.sufletortodox.ro/arhiva/c...%20lanturi.pdf -si âOmul îmbrăcat în haină de in si âÎngerul cu cădelnița de aurââ: http://ro.scribd.com/doc/232070754/A...Haina-de-InTxt -un calugar cu 4 clase a intocmit un acatist al p Boca maica de la Prislop zice ca nu e bun,ca e plin de minciuni -p Arsenie Papacioc zice ca a fost inselat si credea in reincarnare,p Staniloae zicea ca nu asculta sfaturile lui...altii il lauda cum e mitropolitul ecumenist Streza,care vrea sa-l canonizeze -unii cred in marturiile oamenilor altii nu,in marturii aflam ca-i impartasea pe greco-catolici fara sa-i boteze si sa se lepede de ereziile lor -a pictat icoana cu ereticul Francisc... -sunt o gramada de jumatati de adevar,de lucruri in neregula...si pelerinajele acestea si discutiile despre P Arsenie Boca sunt mai numeroase decat despre sfintii romani deja canonizati (peste 70 la numar) -este si un fals misticism,o lipsa de studiu duhovnicesc ,de cateheza,de studiere a dogmaticii si pidalionului (canoanele sfintilor),o inclinare a multora numai spre prorociri si minuni(chiar daca sunt false sau nu),nu se tine cont de discernamant si dreapta socoteala... lucrurile sunt destul de grave -mai este si zicala ca pestele de la cap se impute,adica patriarhul care promoveaza ecumenismul eretic(saptamana de rugaciune in comun),si alti mitropoliti si din cler,cum e si mitropolitul Streza care accepta rugaciunea in comun cu ereticii si altele ,nu mai este o preocupare pt respectarea dreptei credinte si a dogmelor si de asta pot sa apara tot felul de rataciri,inselari si erezii -deja unii ortodocsi zic ca ereticul Francisc e sfant,va dati seama daca e canonizat p Boca care l-a pictat pe ereticul Francisc unde se ajunge cu ecumenismul si recunoasterea "sfintilor" catolicilor... CANONUL 58 "Episcopul sau prezbiterul nepurtând grijă de cler, sau de popor, și neînvățându-i pe ei bună cinstire de Dumnezeu, să se afurisească, iar stăruind în nepurtare de grijă și lenevire, să se caterisească "Datorie neapărată este episcopului a învăța în toate zilele pe norodul cel supus lui bine cinstitoare Dogme, și a-l îndrepta pe el către dreapta credință și îmbunătățita petrecere. " „Oricare episcop, sau prezbiter (că învățători trebuie a fi și prezbiterii) nu va purta de grijă de clericii săi, și de tot norodul celălalt, și nu-i va învăța pe ei Dogmele și faptele bunei cinstiri de Dumnezeu, să se afurisească până se va îndrepta. Iar de va stărui în nepurtare de grijă și în lenevirea sa, să se caterisească desăvârșit, ca un nevrednic de episcopie" Last edited by cristirg; 06.08.2014 at 20:52:37. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pai asta e si miza securistoid-masonico-ierarhiceasca: ecumenismul sincretic. Excelenta observatie, cristirg. Culmea e ca pe acest forum, grupul cipofobo-antiecumenist e cel mai pro-Boca. Sa mori de ras. Ladies, antonia si parascheva, ia ziceti: Francisc e sfant, dpdv ortodox? Nuuuu. Bun, da' cineva care l-a pictat pe respectivul Francisc ca sfant, e sfant la randul sau? Daaaaa.
No comment. Ceva imi spune ca antonia are un grad mare in vreun departament special...asa s-ar explica multe de pe forum, intr-un mod mai logic. Nu e asa, antonia? Ce pacat ca nu mai posteaza AlinB... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
am gasit in cartea :"omul in haina de in" acest fragment scris de DANIIL STOENESCU:
"Acest desen al Părintelui Arsenie sub formă de triptic, demn de a fi pictat în viitoarea Catedrală Patriarhală a Mântuirii Neamului -adevărată sinteză grafică a teologiei istoriei - care pare a înmănunchea întâlnirea, în viitorul eshatologic, a Ortodoxiei cu Catolicismul sau a Răsăritului cu Apusul întru întâmpinarea Celui ce vine pe nori, nu este exclus să fi fost o alternativă sau o variantă la compoziția mesajului ecumenic și testamentar al Părintelui, de sub crucea Mântuitorului Hristos din scena âBiserica și lumeaâ de la biserica din Drăgănescu,unde, în cele din urmă, sfinția Sa a pictat Catedrala Sfânta Sofia din Constantinopol și biserica Sfântul Petru din Roma, învăluite amândouă în lumina Aceluiași Duh Sfânt și Soare al dreptății." -Odată, l-am întrebat pe Părintele Arsenie dacă avem voie să venerăm sfinții catolici. Eu mă gândeam la Sfântul Anton de Padova. Părintele mi-a spus: Da, putem, avem voie să-i venerăm, dar să nu-i uităm nici pe ai nostri. (Morar Gheorghe, Ucea de Sus) -Vorbind despre unirea creștinilor, care ar trebui să fie și pe care să o facem noi cei de acum, părintele spunea că se va ajunge la unire numai când oamenii vor avea astfel de suferințe îndurate de la alții, care vor cere să nu se mai facă sfânta Liturghie, încât abia poate atunci le va veni în minte să se unească, ca să poată împreună rezista încercărilor mari care vor veni asupra lumii prin lucrarea lui Antihrist. A zis părintele: âPapa vrea unirea, dar numai cu Roma, de aceea poartă și o cruce strâmbăâ (așa are cârja). Totuși, unii teologi și episcopi catolici caută niște punți de legătură (cum ar fi icoana). - Părintele îl laudă pe Sadhu Sundar Sing care nu era ortodox. De ce? Pentru că va veni vremea când va trebui să trecem peste confesionalitate, care ne învrăjbește și ne desparte. Acest om (provenit dintre hinduși și nu se știe exact care era religia lui în India) a venit să cunoască adevărul. A făcut o școală engleză unde a aflat de creștinism. A ajuns și la ideea sinuciderii. Când i s-a arătat Domnul Hristos a devenit apostot al Lui în Europa creștină și în India. De aceea, Părintele a avut numai cuvinte de apreciere față de acest om care a devenit apostol al Domnului Hristos în veacul XX. Last edited by cristirg; 06.08.2014 at 18:45:27. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Aoleu, textul citat imi produce greata, de emfatic-proecumenist-ierarhiclimbincurist-proeuropean-proanticrist ce este. Mai ramane sa spuna ca ue si sua sunt uneltele bune ale marelui arhitect al coprosului, pardon, cosmosului. :)))) Si ca gazele de sist si ocupatia americana sunt binecuvintate de "sfintii" ecumenisti ai secolelor icsics si icsicsi.
Bleah!!! Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 06.08.2014 at 19:10:48. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Sa nu-i uitam pe cei care s-au bucurat , s-au linistit sufleteste si s-au tamaduit trupeste , in pelerinajele de la Manastirea Prislop , si nu sunt putini , oameni Buni , sunt mii si mii , zeci de mii , si macar din respect pentru acestia merita putin mai multa decenta si bun simt !
Nu sunt un aparator al Parintelui , dar neseriozitatea dvs. ma pune serios pe ganduri ! Oare aceste zeci de mii de suflete , sunt in ratacire si in inselare ? ? ? Stiti cati a adus la Dreapta Credinta , Parintele ? Stiti cate minuni REALE s-au savarsit inainte si dupa plecarea Parintelui la Domnul ? https://www.youtube.com/watch?v=MmKv2ir70-U
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
A ne ruga înseamnă a ne înălța spiritul și inima către Dumnezeu pentru a-I aduce laudele noastre, a-i expune grijile noastre si a-I implora ajutorul. A ne înălța spiritul către Dumnezeu înseamnă a ne smulge din vârtejul treburilor omenești a tuturor atracțiilor pământului, fie pur materiale, fie intelectuale, după gradul de cultură al fiecăruia. Ori ce bucurie a trupului și a spiritului trebuie înlăturată pentru a putea convorbi cu Dumnezeu și a ne dărui Lui în întregime. A aduce lauda lui Dumnezeu înseamnă a recunoaște că toată ființa noastră este creată și-I aparține Lui. Deci ascultarea noastră o datorăm numai Lui, căci suntem opera Lui și trebuie să ne îndeplinim misiunea pe care ne-a încredințat-o El. Orice alt scop am vrea să atingem în viața, în afara voinței lui Dumnezeu nu ne va aduce decât dezastru trupesc si spiritual. Noi suntem creați cu un scop bine determinat de Creatorul nostru și El ne-a pus la dispoziție toate mijloacele ca să-l atingem. Pentru mântuirea noastră El ne-a dăruit totul, chiar pe unicul său Fiu, pe Iisus Hristos, ca model de viață și descoperitor al voinței Sale. A fugi și a ne eschiva de la cunoașterea voinței lui Dumnezeu, în ceea ce privește sensul si scopul nostru în viața și a ne făuri unul personal după aprecierea noastră, înseamnă a ne condamna singuri la moarte veșnică. Astfel deci, pe bună dreptate, suntem datori ….să aducem cu laudele si mulțumirile noastre Celui ce ne-a creat si nu ne-a lasat pradă propriilor fantezii, conducându-ne in mod greșit, ci din contră ne-a arătat clar si precis calea de urmat prin legile Sale. Mai mult ne-a trimis si modelul unic, minunat, născut ca și noi din carne si sânge si având aceleași cerințe ca ale noastre pe care le-a demonstrat în mod palpabil cum trebuie să le rezolvăm. Cine îl are pe Iisus de model în toate acțiunile vietii lui, acela și-a găsit sensul vietii și pacea sufletului lui. Recunoștința noastră față de Creator trebuie să fie nesfârșită. Toate popoarele lumii, chiar și cele barbare, simt necesitatea rugăciunii de adorare, care este de fapt fondul oricărui cult religios. A cere lui Dumnezeu cele ce sunt necesare corpului nostru este alt obiectiv al rugăciunilor noastre. Acest corp care deși este o capodoperă a Maestrului Creator, totuși în urma neascultării față de voința Stăpânului și-a pierdut starea de fericire veșnică în care a fost orânduit la început și pe care altfel ar fi putut să și-o păstreze. Uneltirile diavoului însă l-au determinat să-și satisfacă dorințele și poftele personale călcând voința si porunca Creatorului, așa cum de altfel face acum întreaga omenire, ca o moștenitoare credincioasă a primului si neascultătorului ei reprezentant. Astfel, de la primul act de neascultare al omului a intrat în lume moartea și suferință. Corpul nostru se zbuciumă în zadar, căci destinul lui este implacabil, dreptatea Creatorului trebuie să aibă loc. Ferice de cei ce-și descoperă sufletul si spiritul, de cei ce au ajuns la concluzia evidentă că în afară de corpul lor pieritor, ei posedă această comoară ce nu va pieri odată cu trupul lor, ci din contra, întocmai ca un prizonier captat în lanțuri, e dornic de adevar și de lumină, suspină după revenirea lui la prima stare de fericire si simte că aceasta se va întâmpla numai cu ajutorul mijloacelor pe care insusi Creatorul i le-a pus la dispozitie. Rugaciunea neincetata catre Cel care ne-a facut invocarea ajutorului Sau in lupta cu materia corupta din noi, este singura noastra cale sigura de urmat si singura consolare. Rugaciunea devine familiara si usor de facut atunci cand este zilnica, puterea obisnuintei ii da usurinta. Trebuie sa-L consideram pe Dumnezeu prezent langa noi, sa vorbim cu El in mod sincer, fara falsitate si sa ascultam in tacere ceea ce El ne raspunde intotdeauna in constiinta noastra. El ne asculta intotdeauna cu rabdare si ia aminte in cererile noastre atunci cand venim la El sinceri si cu inima deschisa, asa cum o doreste El. Asa sa ne ajute Dumnezeu!
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cind tanarul propoavaduitor din nordul Palestinei, de 30 de ani si cu origine paterna necunoscuta, va fi impuscat in cap ("rana de moarte" de pe frunte), si va "invia" dupa trei zile, va dati seama ce de miracole se vor face. Cum sa nu! Logic ca va face mult bine. Genul acela de bine temporar, care alunga vesnicia arvunita de sangele lui Cristos. Nu pot decit cita acel etern indemna la trezvie, atribuit Arhanghelului Mihail: "Sa stam cu frica, sa fim cu luare-aminte!". Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 06.08.2014 at 21:32:59. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
http://www.noidacii.ro/N0i,%20Dacii!...3/Olga%20G.pdf
Părintele Arsenie Boca s-a întors cu o masină care a fost somată de doi securisti să oprească. Soferul n-a vrut, dar Părintele Arsenie i-a zis că-i rămân cei doi copii pe drumuri fiindcă securiștii îl vor împușca daca nu oprește. Din mașina oprită Părintele Arsenie Boca a fost scos cu brutalitate și apoi bătut cu sălbăticie. E foarte probabil că șoferul l-a transpotat apoi la Sinaia lăsându-l în grija maicilor de acolo, înspăimântate de Securitate să nu sufle nici o vorbă de cele întâmplate. Probabil că părintele Pantelimon împreună cu părintele Dometie au presimtit ceva fiindcă aveau mare evlavie la Părintele Arsenie. De aceea s-au dus la Sinaia unde au rămas cam o săptămână, cât a durat agonia și maicile înspăimântate nu i-au lăsat să-l vadă pe cel torturat. Despre Părintele Arsenie Boca, preotul din Porumbacu de Sus mai spunea că "ar trebui să fie folosit la facultățile de teologie, la seminarii, la mânăstiri, în toată țara. Nu să fie ținut ascuns" Last edited by Ioan_Cezar; 06.08.2014 at 21:41:46. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? | inclusiveu | Generalitati | 9 | 02.07.2012 16:08:55 |
| Ceva frumos..."invata" | ioana30 | Generalitati | 1 | 29.11.2010 18:23:12 |
| Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 13:06:29 |
| "imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 21:31:10 |
|
|