![]() |
![]() |
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Societatea actuală are prioritățile și dumnezeii ei. Sacrificiile sunt tot mai des umane. Pe de altă parte, nici Biserica (fecioare înțelepte și nebune laolaltă, mulți chemați etc.) nu mai e cum a fost... Copiii cei nevinovați nu sunt, însă, izolați de restul omenirii. Lumea întreagă formează un Atotom înlăuntrul căruia funcționează principiul tranzitivității - păcatul meu afectează întreaga omenire, virtutea mea priește omenirii întregi. Nu suntem chiar așa rupți între noi, precum pare (prin lentila fumurie și mânjjită cu sânge a individualismului). Purtăm fiecare, oricât ar suna de (doar aparent!) pompos, responsabilitatea și șansa întregii lumi. Lumea e un macrosistem în care fiecare influențează pe fiecare, mai mult sau mai puțin evident și puternic. Sunt grade variate de interinfluență. Cât privește BOR, dacă nu o reducem la declarațiile oficiale din întâlnirile cu presa, cercetăm și găsim, slavă Domnului, că Biserica noastră a înțeles și a trăit întotdeauna suferința în sensul Evangheliei, al Crucii. BOR e formată și din creștinii vrednici ai neamului, din cuvioși și din sfinți, din mucenici și martiri, din sfinții închisorilor, din creștinii anonimi care au dus o viață evlavioasă, de muncă cinstită și rugăciune și care pe toate le-au primit ca din Mâna Domnului, spunînd, precum Iov, "Domnul a dat, Domnul a luat, fie Numele Domnului lăudat!" Suferința este o poartă prin care putem păși în adevărata noastră identitate și devenire ca fii ai lui Dumnezeu. Nu trebuie să căutăm suferința cu lumânarea, întrucât de iconomia ei se ocupă, în taină, Însuși Dumnezeu, Învățătorul și Proniatorul nostru. Putem doar să o acceptăm și să o utilizăm (preschimbată, dincolo de cea mai tare alchimie, prin puterea dragostei lui Dumnezeu) ca pe cel mai nobil "combustibil" în ascensiunea noastră către Cer. Cu puterea Harului Dumnezeiesc, cu rugăciunile sfinților Părinților noștri și ale fraților de credință împreună trăitori cu noi. Nu în clipele de odihnă și de huzur ne dăruim cu adevărat Vieții și Împărăției. Ci în testul aspru al încercărilor, al suferinței, când ne arătăm sau nu gata să Îl primim pe Hristos. Învățînd de la El, din modelul pe care ni L-a oferit neîncetat în timpul slujirii Lui pe pământ, printre noi. Nu suferim prostește, ci cu un scop mai nobil decât tot aurul lumii: acela de a dobândi starea și modul de a fi care să ne apropie de Iubirea lui Dumnezeu. Pentru că noi, noi singuri prin modul în care trăim, ne-am depărtat de Ea. Un discurs lămuritor pe tema sensului suferinței la omul creștin puteți găsi în cartea "Jurnalul Fericirii" sau în colecția de reviste "Memoria". Precum și în toate cărțile bune...:) http://revista.memoria.ro/?location=view_article&id=839 Last edited by Ioan_Cezar; 15.08.2014 at 00:13:17. |
|