Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Despre Sfanta Scriptura
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.09.2014, 17:48:39
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Nedumeririle tale sunt din ce in ce mai comune printre credinciosi.

Ortodoxia, si religia crestina in general, a deviat mult de la mesajul biblic lasat de Iisus. Lumea s-a legat mai mult de forma, de partea fizica a religiei, si nu de fondul ei.

Care este cel mai important mesaj al crestinismului? Sa-ti iubesti aproapele, si pe Dumnezeu. Atat; nu sa postesti cand iti zice biserica; nu sa pupi moaste, icoane, si maini de preoti; nu sa faci cruce cand treci pe langa o biserica etc.

Toate asta sunt lucruri de forma, care, intr-adevar, sunt modul oamenilor de a-si arata respectul fata de Iisus si de Dumnezeu. Dar din pacate, multi oameni se pierd in aceasta forma, si uita cel mai important lucru: sa iubeasca. Inclusiv pe acest forum avem cateva exemple, care cred ca habotnicia, fara iubire, ii va inalta.

80% din Biblie reprezinta invatatura evreiasca invechita. Restul (noul testament) are, in mare, mesajul iubirii.
Cartile de dogmatica? Toate aceste ritualuri si forme? Complicatii pentru un lucru asa de simplu. De aceea eu, personal, am ajuns la concluzia ca toate aceste lucruri complicate sunt de prisos, si ca o divinitate infinit de inteligenta, atotputernica si iubitoare n-o sa judece oamenii niciodata numai pentru faptul ca au mancat un ou miercuri.

Daca toti crestinii ar renunta la habotnicia religioasa, si ar vedea adevaratul mesaj al religiei lor, am trai intr-o tara... nu, intr-o lume mai buna.
Iti inteleg ideile , doar ca eu ma incapatinez cu Orotodoxia asta invechita si dogmatica. De regula dispretuim prea usor o invatatura ,si devenim la randul nostru superficiali,ca si invatatura pe care o acuzam. Vedem doar unele neajunsuri exterioare ale ei, dar nu cautam si la continuitatea ei logica cu Biblia, si la ajutorul suplimentar care il da fata de Biblie, si la precizarile si calauzirile fara de care Biblia nu este suficienta.
Spovedeste-te o singura data,vezi ce simti in fata mainii putin grase a preotului , fii atent doar la reactile din sulfetul tau,la spaima si goraza care te cuprind fata de pacate in fata lui Dumnezeu, si o sa vezi ca Ortodoxia nu e chiar asa de lepadat.
Credinta se face,se intelege ,nu neaparat se discuta
Eu discut ceea ce nu inteleg,ca sa inteleg mai bine,ajutat poate si de altii . Dar in nici un caz nu ignor ceva pina nu incerc. Si de cele mai multe ori,am surprize placate...
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.09.2014, 17:50:10
forever... forever... is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 10.09.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 286
Implicit

mea culpa pentru gafa tainei călugăriei :-(

nu ieșeau la numărătoare...
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.09.2014, 17:58:35
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Iti inteleg ideile , doar ca eu ma incapatinez cu Orotodoxia asta invechita si dogmatica. De regula dispretuim prea usor o invatatura ,si devenim la randul nostru superficiali,ca si invatatura pe care o acuzam. Vedem doar unele neajunsuri exterioare ale ei, dar nu cautam si la continuitatea ei logica cu Biblia, si la ajutorul suplimentar care il da fata de Biblie, si la precizarile si calauzirile fara de care Biblia nu este suficienta.
Spovedeste-te o singura data,vezi ce simti in fata mainii putin grase a preotului , fii atent doar la reactile din sulfetul tau,la spaima si goraza care te cuprind fata de pacate in fata lui Dumnezeu, si o sa vezi ca Ortodoxia nu e chiar asa de lepadat.
Credinta se face,se intelege ,nu neaparat se discuta
Eu discut ceea ce nu inteleg,ca sa inteleg mai bine,ajutat poate si de altii . Dar in nici un caz nu ignor ceva pina nu incerc. Si de cele mai multe ori,am surprize placate...
Esti intelegator si deschis. Imi place asta. Destul de rar pe aici.

Preotul unde ma spovedesc eu e asa, mai slabut, dar inteleg ce spui :D

Este adevarat. Invatatura traditionala nu trebuie aruncata. Poate doar inteleasa altfel... Vad ca tu esti printre putinii care trec si dincolo de forma, ceea ce ma bucura.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.09.2014, 19:09:35
Mosh-Neagu's Avatar
Mosh-Neagu Mosh-Neagu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.04.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.457
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iustin10 Vezi mesajul
Iti inteleg ideile , doar ca eu ma incapatinez cu Orotodoxia asta invechita si dogmatica. De regula dispretuim prea usor o invatatura ,si devenim la randul nostru superficiali,ca si invatatura pe care o acuzam. Vedem doar unele neajunsuri exterioare ale ei, dar nu cautam si la continuitatea ei logica cu Biblia, si la ajutorul suplimentar care il da fata de Biblie, si la precizarile si calauzirile fara de care Biblia nu este suficienta.
Spovedeste-te o singura data,vezi ce simti in fata mainii putin grase a preotului , fii atent doar la reactile din sulfetul tau,la spaima si goraza care te cuprind fata de pacate in fata lui Dumnezeu, si o sa vezi ca Ortodoxia nu e chiar asa de lepadat.
Credinta se face,se intelege ,nu neaparat se discuta
Eu discut ceea ce nu inteleg,ca sa inteleg mai bine,ajutat poate si de altii . Dar in nici un caz nu ignor ceva pina nu incerc. Si de cele mai multe ori,am surprize placate...
Intre primul mesaj si acesta... e mare diferenta. Sau cel putin, asa o vad eu. Concluzia insa, nu-i foarte diferita. In principiu, in ce conditii ajungem sa gasim Sfanta Liturghie, plicticoasa si conventionala? In ce conditii ajungem superficiali in credinta? Cum ne putem noi invrednici sa primim sau sa dorim sa primim Sfintele Taine, din moment ce dispretuim ceva anume? Cine se face vinovat de "locul" in care noi ne aflam? Preotul, care este rotofei, dascalul care canta fals dar crede ca are voce de aur, cel de la pangar, care se considera indeajuns de inteleptit ca sa-si permita sa fie arogant cu anumiti credinciosi, colturile mai intunecate ale bisericii, care mai ascund uneori panze de paianjeni?... Pai nu primim noi exact ce meritam, oare? Daca ceea ce primim sunt doar lectii prin care sa ne invrednicim de Harul Sfantului Duh, sau sunt efectul propriei noastre superficialitati in credinta, nu e greu de inteles in constiinta fiecaruia. Calea, insa, este aceeasi. Prin staruinta, iertare si ne-judecare, primim un loc mai bun, cand va veni vremea!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.09.2014, 00:26:52
cuvant cuvant is offline
Member
 
Data înregistrării: 14.10.2008
Mesaje: 89
Implicit

Ortodoxiastin10;566924]Iti inteleg ideile , doar ca eu ma incapatinez cu Orotodoxia astatica. De regula dispretuim prea usor o invatatura ,si devenim la randul nostru superficiali,ca si invatatura pe care o acuzam. Vedem doar unele neajunsuri exterioare ale ei, dar nu cautam si la continuitatea ei logica cu Biblia, si la ajutorul suplimentar care il da fata de Biblie, si la precizarile si calauzirile fara de care Biblia nu este suficienta.
Spovedeste-te o singura data,vezi ce simti in fata mainii putin grase a preotului , fii atent doar la reactile din sulfetul tau,la spaima si goraza care te cuprind fata de pacate in fata lui Dumnezeu, si o sa vezi ca Ortodoxia nu e chiar asa de lepadat.
Credinta se face,se intelege ,nu neaparat se discuta
Eu discut ceea ce nu inteleg,ca sa inteleg mai bine,ajutat poate si de altii . Dar in nici un caz nu ignor ceva pina nu incerc. Si de cele mai multe ori,am surprize placate...[/quote]

Ortodoxia..asa cum o numim, iat-o imbracata chiar si in vremurile noastre, in haina stralucitoare. Si cine straluceste precum Soarele dreptatii.. Capul bisericii, Insusi Hristos lumineaza intunericul neputintelor noastre. Da, fara Hristos, nu ar exista biserica, Sfanta Scriptura, credinta, nadejdea invierii. Mantuitorul este Cel care a intemeiat biserica, o apara si o sfinteste.
Putine cuvinte simple Iustin:omul sincer si cu bunavointa nu cade prada formalismului.. Postul, rugaciunea, Sfanta Cruce, milostenia, Sfintele Taine,dogmele toate au o semnificatie bine intemeiata si sunt necesare mantuirii omului. Tocmai Sfintii Parintii ne invata sa ne ferim de formalism, ma intristez cand intelegem si expunem sucit lucrurile.
Toate cele mentionate (postul..Sfintele Taine) au si temei scripturistic. Sa ne aplecam doar la doua puncte esentiale care au fost asa mai neglijate (denigrate), postul si dogmele.
Cel mai mare om nascut din femeie, fost-a om trimis de la Dumnezeu..Stim foarte bine viata ascetica a Sfantului Ioan Botezatorul.
Acest neam de demoni, nu poate fi alungat decat prin post si prin rugaciune. Sunt cuvintele lui Dumnezeu, nu ale unui om, care El insusi a postit.
Sfintii Parinti ne indeamna sa avem dreapta socoteala, fiecare dupa putinta, mai intai postul cel duhovnicesc, iar apoi cel trupesc.
Feriti-va de aluatul saducheilor si al fariseilor, feriti-va de invatura cea inselatoare. Prin dogme, care sunt adevaruri revelate de Dumnezeu si formulate de biserica, sunt combatute ereziile.
Cand vom ajunge parinti, vom vedea multimea indatoririlor noastre. Biserica, precum o mama, iubeste hraneste si pazeste. Si crestinii la randul lor impartasesc iubire celor din jur, implinind poruncile. "Cel ce ma iubeste implineste poruncile Mele".
Ar fi multe de spus, noi oamenii suntem neputinciosi, Duhul intelepciunii este Cel care il lumineaza pe om.
Doamne ajuta
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.09.2014, 02:21:21
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cuvant Vezi mesajul
Ortodoxiastin10;566924]
Postul, rugaciunea, Sfanta Cruce, milostenia, Sfintele Taine,dogmele toate au o semnificatie bine intemeiata si sunt necesare mantuirii omului. Tocmai Sfintii Parintii ne invata sa ne ferim de formalism, ma intristez cand intelegem si expunem sucit lucrurile.
Toate cele mentionate (postul..Sfintele Taine) au si temei scripturistic. Sa ne aplecam doar la doua puncte esentiale care au fost asa mai neglijate (denigrate), postul si dogmele.
Cel mai mare om nascut din femeie, fost-a om trimis de la Dumnezeu..Stim foarte bine viata ascetica a Sfantului Ioan Botezatorul.
Acest neam de demoni, nu poate fi alungat decat prin post si prin rugaciune. Sunt cuvintele lui Dumnezeu, nu ale unui om, care El insusi a postit.
Sfintii Parinti ne indeamna sa avem dreapta socoteala, fiecare dupa putinta, mai intai postul cel duhovnicesc, iar apoi cel trupesc.
Postul e necesar ,caci insusi Mantuitorul a postit 40 de zile . Este o vreme a postului ,dar presupun ca este si o vreme a bucuriei ,asa cum se vede din urmatorul fragment :

" Atunci au venit la El ucenicii lui Ioan, zicând: Pentru ce noi și fariseii postim mult, iar ucenicii Tăi nu postesc?
Și Iisus le-a zis: Pot oare, fiii nunții să fie triști câtă vreme mirele este cu ei? Dar vor veni zile când mirele va fi luat de la ei și atunci vor posti. "

Nu putem sa stam in permanenta tristi si chinuiti , ci trebuie sa ne si bucuram de frumusetea datorata lui Hristos.
Si postul insusi ar trebui sa fie o bucurie
" Tu însă, când postești, unge capul tău și fața ta o spală,
Ca să nu te arăți oamenilor că postești, ci Tatălui tău care este în ascuns, și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție. "

Daca nu aducem acest post aproape de Dumnezeu , riscam ca postul sa devina o sperietoare,un scop in sine. Eu sunt doar impotriva separarii lucrurilor de semnificatia lor originala , postul trebuie vazut ca un act de dragoste si incredintare totala catre Dumnezeu.El trebuie sa vina din inima omului , si nu masurat cantitativ ,ca un sport in care sfintii ar fi campionii .De asemenea ,desi e buna o oranduiala ,aceasta poate sa para o corvoada, prin aceea ca stim ca incepe la date fixe .
Oricine trebuie sa posteasca si din suflet , cand simte el,nu numai la date planificate.Si sa extinda postul si la abtinerea de ganduri si intentii rele,care ne vin cu putere pe limba


Citat:
Feriti-va de aluatul saducheilor si al fariseilor, feriti-va de invatura cea inselatoare. Prin dogme, care sunt adevaruri revelate de Dumnezeu si formulate de biserica, sunt combatute ereziile.
Doamne ajuta
Avcest citat se da mecanic pentru a arata erezia . Dar,daca stam sa ne gandim ,farisei erau tocmai aparatorii invataturii lui Dumnezeu,erau cultivati ,erau credinciosi. Singurul repros in ce priveste invatatura este ca mai adaugau cate ceva la porunca divina,cum ar fi unele lucruri ce tineau de datina.
Ceea ce li s-a reprosat lor de catre Domnul,este tocmai ca aparau porunca in litera ei, dar in inima lor nu o primeau,si in faptele lor ascunse nu o respectau. Respectau doar forma lustruita in afara ,dar nu si semnificatia interioara a poruncii .
Referitor la erezie,exista eretici care contrazic dogmele Bisericii,cum a fost Arie .
Ei micsooreaza in expunerea lor puterea lui Hristos, puterea harului ,propovaduind o credinta stirba si lipsita de elementele ei esentiale .
Dar acum nu toata lumea trebuie sa se creada sf Nicolae si sa ii ia la palme pe cei care contrazic o dogma . Cu cat intelegem noi insine o dogma,vom fi mai patrunsi de ea, si vom sti si sa o aparam cu mijloace rationale si cu exemple din Biblie. Si vom sti ca nu dogma in sine trebuie aparata,caci de nu vom reusi noi,va reusi altul care vine dupa noi,mai iscusit ca noi.
Ideea nu e de a o apara ci de a o promova,de a ii arata frumusetea ,logica si utilitatea ,asta bineinteles daca le am inteles noi insine . Caci daca nu le am inteles,vom inlocui expunerea cu obligativitatea lor,si vom inlocui pedagogia cu jiognirile la adresa celuilalt.
Prima dogma care trebuie sa o avem in vedere este iubirea intai a lui Dumnezeu,iar apoi a aproapelui .Nici o alta dogma nu o putem sustine , daca contrazicem aceasta prima dogma
Reply With Quote
Răspunde