![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar tu antonia, sa faci ordine: adica sa dai cu matura, sa dai cu aspiratorul. Iar daca sub covor gasesti un drac ascuns, da-i cu matura in cap,ca astia misuna precum gandacii.Fa ordine.Pune-i la punct si pe draci si pe gandaci. ![]() Citat:
unde venise un tip(pastor baptist parca era... in fine) sa spuna ortodocsilor cum sta treaba cu Dumnezeu. Si era un puradel in primul rand.Si incepe pastorul sa le zica ortodocsilor cine este Dumnezeu, etc. La care, puradelul il intrerupe si il intreaba: "-Bine bre, noi stim cine este Dumnezeu.Dar tu cine esti si ce vrei ?" Last edited by oaie_cugetatoare; 16.09.2014 at 12:12:14. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
tipul ala incerca sa-i prosteasca pe fatza si a avut curajul sa i-o spuna in fatza. Prin reducere la absurd, daca s-ar intampla ca intr-o biserica ortodoxa sa te pomenesti in loc de preot ortodox, cu ... o alta aratare, atunci tu avand trezvia mintii observi pe loc. Daca altii nu observa insa, atunci asta este plata pentru superficialitatea lor in credinta.Acolo unde este trezvia mintii acolo nu-i superficialitate si invers. Ai inteles ? ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Da, te agiti degeaba ca un pepsi.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Prezența BOR în CMB este inerțială în acest moment. Instituția respectivă pare să fi eșuat în încercarea de a găsi numitorul comun al tuturor confesiunilor ce-și spun creștine, iar prezența ei în spațiul public nu mai atrage atenția nimănui. Ultimul mare pretext ideologic, alianța împotriva secularizării globaliste, a fost subminat de alegerea aripii protestante și neoprotestante de a se seculariza masiv.
O prezentare accesibilă, dar bine structurată, a istoriei CMB din multiple puncte de vedere găsiți în cartea lui Christos Yannaras, "Adevărul și unitatea Bisericii": ![]() Unitatea Bisericii este Har – harismă a lui Dumnezeu pentru oameni: i se dăruiește omului, la fel cum i se dăruiește viața în fiecare clipă, existența prin nașterea firească, așa cum i se dăruiește lumea în toată splendoarea ei; toate sunt daruri potențiale. Unitatea Bisericii este har, harismă și posibilitatea ca omul să participe la viața lui Dumnezeu, înfăptuind, în acest fel, adevărul și autenticitatea lui existențială. Omul intră în realitatea comuniunii eclesiale prin intermediul marelui și inițiatorului dar al Botezului; participă la respirația trupului, care este rugăciunea Bisericii; se lasă condus de rugăciunea sfinților, se roagă cu rugăciunile lor... Se hrănește din potirul Cuminecăturii, din aceleași merinde cu care s-au hrănit mii de martiri și mărturisitori: darul Trupului și Sângelui lui Hristos, pâinea și vinul care unesc cerul cu pământul. Euharistia unește existența noastră dezbinată și firea noastră fărâmițată, viața noastră biologică și viața noastră duhovnicească, pe cei vii și pe cei adormiți, pe păcătoși și pe sfinți „într-o unitate dumnezeiască de cuget, într-o singură și unică suflare”. Analiza se oprește la nivelul anilor 80', dar este extrem de utilă pentru o bună introducere în problematica CMB, mai ales că include și argumente teologice profunde împotriva presupusei coerențe dogmatice pancreștine pe fundamentul căreia CMB și-a construit rațiunea de a fi.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu mai este si un "va urma" - despre anii tulburi care ne bântuie în prezent !? :) În altă ordine de idei, Yannaras este pro CMB ? De pe ce pozitie face analiza? Last edited by mirela.t; 18.09.2014 at 08:17:02. |
|