![]() |
![]() |
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar repet ce am mai scris : Nimeni nu poate schimba pe altul , si nici nu e bine sa pacatuim pentru altcineva . Nu am indemnat nici la schimbarea cuiva ,nici la pacatuire .Ci impotriva izolarii,sa nu refuzam sa intram in contact cu oamenii,sa nu ii judecam dinainte. Sa ne aratam virtutile intre oameni,nu prin citate . Daca vorbesc cu cineva pacatos sau necredincios ,ma murdaresc cumva prin asta? Iisus s-a considerat murdarit de desfranata care ii atingea picioarele ? I-a fost rusine sa stea la masa cu vamesii ? S-a simtit osandit ca a fost pus impreuna cu talharii? A refuzat sa ia un fariseu intre ucenicii lui? Doar atat am spus. In ce consta curajul meu nechibzuit ? E mai intelept sa te feresti de ceilalti ? Sa crezi ca eviti pacatele vazute,dar de fapt sa risti sa te umpli de alte pacate,mai greu sesizabile :mandria , ignorarea celorlalti , respingerea lor,judecarea nedreapta. E foarte util sa vorbesti cu tot soiul de oameni,sa nu refuzi dialogul, ca doar asa te umanizezi, si constati ca esti de fapt un munte de prejudecati , cu o parere extraordinara si nejustificata despre sine , si cu o gramada de repulsie sau dispret fata de ceialalti . Daca mai imbraci aceasta parere personala si in dogme grabit intelese ,si te mai crezi si credincios, atunci dispretul pe care il avem fata de ceialti se autoprotejeaza ,tu crezi ca te feresti de pacat ,dar de fapt te feresti de oameni,pentru ca nu ai avea ce sa le spui . Si eviti contactul cu propria goliciune, prin izolare. As vrea sa inteleg mai bine atitudinea ortodoxa in mijlocul oamenilor,in situatii ca cele ridicate de voi. Caci acolo cam e un teren gri , nu se spune ce sa facem sau ce sa nu facem. Se enumera niste virtuti sau pacate, dar ni se lasa libertaeta sa hotaram daca o anume situatie e buna sau rea Ortodoxia e de fapt foarte creativa,caci permite lucrarea vointei noastre alaturi de har,iar cei care se asteapta sa gaseasca peste tot reguli, ce trebuie sa faca sau nu,vor fi dezamagiti . Singura regula e sa iubesti cu adevarat , sa nu te dezlipesti de Hristos, si vei constata uimit o alta lume decat o stiai . |
|