![]() |
![]() |
|
#591
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-in perioada interbelica si cea comunista era o influenta a greco-catolicismului,nu se tinea cont de dogmele ortodoxe -eu stiu ca si in temnitele comuniste se faceau rugaciuni in comun cu catolicii -parintele Iustin la Petru Voda ii pomenea pe fosti detinuti catolici,pana i-a zis parintele Matei Vulcanescu ca greseste dpdv dogmatic,si dupa aceea p Iustin a fost impotriva ecumenismului. |
#592
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-pai de asta au cazut in ratacirea mintii si Francisc si ceilalti,asa cum zice Sfantul Ignatie -nu e clar ceea ce zice p Boca,sunt multe amestecate,ortodoxia cu gandirea lui proprie -si in "Cararea" apar destule elemente new-age-iste |
#593
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-deci "Cărarea Impărăției" și "Cuvinte Vii" sunt scrise cam intre anii 1946-1950, si dupa aceea ce alte scrieri exista? -as fi curios sa vad si eu manuscrise parintelui,ar fi bine ca maicile de la Prislop sa scaneze tot ceea ce a scris p Boca... |
#594
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=217 |
#595
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Reiese limpede din citat că Părintele caută, pe de o parte, să evidențieze un oarecare merit sau avantaj al metodei respective (pe care însă nu o recomandă!), iar pe de altă parte evidențiază critic lipsurile metodei. Nu vezi? Nu conștientizezi ce citești? Nu știi să citești o analiză evaluativă a unui expert? Nu ești obișnuit cu procedeul unor astfel de acțiuni evaluative? Scuză-mă, ce nivel de școlaritate ai absolvit? Părintele însuși precizează că stăruirea în imaginație poate aduce dilatarea în conștiință a unor fenomene subiective și menționează apoi că, din acest motiv al igienei psihice, Răsăritul ortodox a ținut ca în practica rugăciunii să fie evitată cultivarea imaginației. Practica rugăciunii, pe care și Părintele o cunoștea foarte bine, a dus la concluzia că rugătorul e în mai multă siguranță dacă își ține în frâu imaginația - deși ea e utilă până la un punct (dar nu e necesară). Când spune că e ceva de folos în această metodă, Părintele precizează și ce anume. Ca bun cunoscător al psihologiei rugătorului, enumeră câteva fenomene firești care însoțesc imaginația - în special asociațiile emoționale, cu rol în încălzirea psihică a atmosferei sufletești. Astfel de fenomene nu au nimic negativ în sine, sunt firești, însă tocmai caracterul lor firesc poate împiedica pe rugător să avanseze în stadiile mai înalte ale rugăciunii. Pe măsură ce rugătorul avansează în rugăciune, caracterul subiectiv al fenomenelor crește în intensitate și, pe acest fond, pot apărea la unii oameni diverse interpretări care deviază, opresc sau falsifică rugăciunea, făcînd-o sterilă. Din aceste motive care țin strict de practică, Răsăritenii recomandă un plus de acrivie/acuratețe. Din prudență, ca măsură profilactică - nu pentru că ar fi ceva cu totul lipsit de orice folos. În concluzie, comentînd metoda lui Francisc, Părintele distinge foarte frumos între latura psihologică (specifică treptei începătorilor) unde are loc o anumită încălzire prealabilă a sufletului prin mijloace psihologice banale, la îndemâna oricui și latura duhovnicească mai înaltă, care nu poate fi atinsă dacă omul rămâne în limitele firești. Mai mult, evidențiază și posibilele riscuri. Din modul îngrijit în care Părintele își expune cunoștințele despre treptele și felurile rugăciunii, comentînd de pe o poziție superioară metoda de rugăciune a apuseanului (pe care probabil că Francisc o mânuia fără probleme, controlînd riscurile - dar nu oricine e Francisc ca să generalizăm recomandarea acestei metode), tu ai tras concluzia că Părintele lăuda sau recomanda metoda franciscanului? Păi nu vezi că o critică finuț? Atât de prost înțelegi un text, omule? Te întreb încă o dată? Ce nivel de școlaritate ai reușit să absolvi? Last edited by Ioan_Cezar; 04.10.2014 at 08:22:27. |
#596
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Doar forumistul care nu practică absolut de loc rugăciunea nu înțelege la ce se referă Părintele. Nu voi detalia nici eu, deși aș putea scrie chiar acum câteva pagini despre aceste fenomene benigne (până la un punct). S-au scris o mulțime de cărți și articole pe tema asta (nu e nimic secret, cine voiește poate consulta noianul de titluri românești) iar unele le cunosc din practică, precum și din împărtășirile unor prieteni care se îndeletnicesc constant cu lucrarea rugăciunii. Nu detaliez din același motiv pentru care însuși Părintele poate că s-a oprit: nu ajută nimănui să afle ce poate experimenta omul la rugăciune atunci când permite imaginației să prindă aripi. Dimpotrivă, e mai de folos să o cenzureze. Curioșilor nu le dăm apă la moară pentru că s-a întâmplat că așa au înnebunit unii: neavînd credință și umilință, s-au apucat de curiozitate să vadă și ei care-i șpilu și, nepregătiți fiind duhovnicește și neavînd un îndrumător, au început să vadă cai verzi pe pereți și au sfârșit în balamuc. Nu voim să fim co-responsabili de asemenea neplăceri (tratabile, din fericire). Există oameni care, din pricina lipsei de discernământ, din lipsă de experiență și mai ales pe fondul unor tulburări psiho-emoționale au trăit experiențe delirante la rugăciune. Așa încât e înțelept să nu dăm apă la moară în această direcție. Asta-i tot. Psihologie banală. Doar ignoranții și înfierbântații fanatici pot face din acestea un capăt de țară... Anumite lucruri rămân rezervate inițiaților și se desfășoară, cel mai bine, sub supraveghere. |
#597
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-vad foarte clar textul,trebuia sa lase doar partea a doua a textului fara aprecierea metodei |
#598
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În fond tu ești liber să crezi și să spui ce vrei, ce consideri. Fiecare e responsabil, sau în orice caz va răspunde pentru ale sale. |
#599
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-deci un om ( Francisc de Assisi), care a ajuns la cea mai vartoasa inselare demonica,nu e sfant,deci nu trebuie pictat in Biserici -adica femeia poate s-a convertit la ortodoxie,dar Francisc de Assisi tot in inselare demonica a ramas,si deci clar nu trebuia pictat in Biserica. |
#600
|
|||
|
|||
![]()
cristirg, tot cu subiectivistul acela fanatic de Ignatie Briancianinov o tii si toot cu "inselarea demonica" in sus si in jos. Poate nu stii, dar oameni ca Anton de Padova sau Padre Pio au avut asa credinta, incat pentru rugaciunile lor Dumnezeu a inviat morti. Poate nu stii faza cu copilul inecat in Padova. Asa ca e logic ca Cuviosul Arsenie aprecia asa ceva.
Esti fanatic de-a binelea! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
ma poate ajuta cineva sa cumpar o rasa("vesmant"pt. Protopsalti)? | inclusiveu | Generalitati | 9 | 02.07.2012 15:08:55 |
Ceva frumos..."invata" | ioana30 | Generalitati | 1 | 29.11.2010 17:23:12 |
Cum pot "aduce" pe cineva drag la credinta? | lourdes19 | Generalitati | 2 | 19.10.2010 12:06:29 |
"imoralitatea" lui Dumnezeu din Biblie? Nu exista asa ceva! | flying | Despre Sfanta Scriptura | 203 | 18.05.2010 20:31:10 |
|