![]() |
![]() |
|
#161
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iata si o dovada, cuvantarea a doua a Sf. Marcu la sinodul Ferrara-Florenta: "Dar nici cei dintai n-au mostenit inca imparatia si bunatatile acelea "pe care ochiul nu le-a vazut, urechea nu le-a auzit si la inima omului nu s-au suit" (1 Cor. 2, 9), nici ceilalti n-au fost inca dati la chinurile cele vesnice si muscaturii focului celui nestins." In continuare: "Si impreuna cu el, rasaritenii vorbesc si ei despre osanda care a si inceput, despre rusine, despre mustrarea cugetului si despre alte chinuri, insa nu primesc invatatura despre focul materialnic care curata sufletele cele nematerialnice." "Ceilalti sunt ferecati in iad si pusi "in groapa cea mai de jos, intru cele intunecate si in umbra mortii", dupa cum spune regele David (Ps 87, 7), si impreuna cu el dreptul Iov: "in tinutul intunericului si al umbrelor mortii, tara de intuneric si neoranduiala, unde lumina e totuna cu bezna" (Iov 10,21-22). Cei dintai au parte de cea mai mare bucurie si desfatare, asteptand in pridvorul imparatiei implinirea fagaduintelor si bunatatile cele de nespus. Ceilalti, dimpotriva, raman in temnita si in intristare fara mangaiere, ca osanditii ce-si asteapta judecata, stiind mai dinainte ca vor fi dati la chinuri." |
#162
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Doar la Origen Iadul era tot un Purgatoriu, dogma catolica e un caz particular al chinurilor vremelnice. Citat:
Problema e ca noi spunem asa pentru ca harul e necreat, izvorand din Dumnezeu, dar la catolici harul e creat, deci nu s epotriveste nici asta cu ce spune Origen. (implicit focul din Purgatoriu e tot ceva creat). Cat de clara si simpla e teologia ortoodxa. Sper ca pasajul urmator nu e din Sf. Grigorie de Nazianz, despre care am scris in vreo 3 mesaje ca a preluat invatatura despre apocatastaza de la Origen. Ma ramane sf. Grigorie cel Mare, pe care il citeaza si catehismul catolic. (despre care ortodocsii spun ca vorbea la figurat de un foc, pentru ca stia si el ca sufletele nu au trupuri pana la Inviere). |
#163
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
"Asa cum Ioan a stat langa Iordan, printre cei care venisera sa fie botezati, primindu-i pe cei care marturisisera viciile si pacatele lor si refuzandu-i pe ceilalti, tot asa Domnul Isus Cristos sta intr-un rau de foc langa o sabie de flacari si ii boteaza cu ea pe toti cei care au indreptatire sa mearga in Rai dupa ce mor, dar le lipseste purgarea. Dar cei care nu poarta marca primului Botez nu vor primi nici botezul acesta al baii de foc. Cineva trebuie mai intai sa fie botezat in apa si in Duh pentru ca, atunci cand ajunge la raul de foc, marca baii in apa si Duh sa ramana ca semn ca acela este vrednic de a primi botezul de foc in Isus Cristos" Citat:
Or, o Reconstructie a unitatii initiale trebuie sa plece de la primul mileniu, de referinta pentru toate Bisericile care isi spun Apostolice. Credinta noastra comuna aceea trebuie sa fie, care a fost credinta Sfintilor Parinti. In Sf Grigore de Nyssa, in Sf Grigore cel Mare si in altii ca ei se afla radacinile noastre comune si, aprofundand impreuna invatatura lor si cautand sa ne asemanam lor, asa si numai asa vom face pasi unii catre altii. @Mihailc: De curiozitate, am cercetat un pic cine este acest Le Goff pe care il invoci, pentru a doua sau a treia oara, ca autoritate catolica. Nu facea parte dintre teologii cu care sa fi facut cunostinta, asa ca am zis sa ma mai cultiv un pic. Ei bine, domnul Le Goff nu numai ca nu a fost nici episcop, nici preot, dar nici teolog nu a fost. El nu a predat si nu a invatat nici macar o singura zi in vreo facultate de teologie. Omul era istoric. Mai mult, nu a scris nici macar o carte de teologie, ca amator, adica precum Badilita. O alta deosebire e aceea ca a fost un...antiteolog, daca se poate spune asa, lovirea credintei si in special a Bisericii fiind o preocupare de o viata a acestui intelectual "soixanthuitard". Pai bine, maestre, cu tertipuri din acestea te ridicasi din pat ? A-l invoca pe Le Goff ca autoritate catolica este ca si cand l-as invoca pe istoricul academician Stefan Pascu drept autoritate ortodoxa. Hai, un pic de onestitate intelectuala, ca nu e greu !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 11.10.2014 at 19:27:03. |
#164
|
|||
|
|||
![]()
Imi place cum s-a dialogat aici
http://www.forum-catolic.cnet.ro/vie...=244&start=110 pe aceasta tema. Imi este clar ca orgolii personale sau institutionale au generat de secoli vechea "cearta de cuvinte" si pe tema Purgatorului. |
#165
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Văd că o dai tare cu Origen în continuare, deși ți s-a arătat, inclusiv cu argumente din propria ta ogradă, că tot ce-i eshatologie și metafizică post-mortem la el sunt învățături greșite. Dar degeaba, forfecările tale din opera origeniană par să revoluționeze cercetarea patristică, ești mai deștept decât toți hermeneuții alexandrinului, fie ei catolici, ortodocși, protestanți sau liber-schimbiști.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#166
|
|||
|
|||
![]()
Mihai, totusi...tonul face muzica, nu? Nu ma asteptam sa reactionezi asa vehement...Stiu si eu ce a fost cu sinistra generatie '68 in Franta: corespondentii din acel spatiu-timp ai gedesistilor din Romania actuala faceau ca posedatii (vorba vine) cind era vorba de BC, Cristos, Preasfanta de Dumnezeu Nascatoare si alte "concepte medievale reactionare ale acestui crestinism roman odios". No, pai zisesi ca era botezat catolic. Si Stalin o fost elev de seminar ortodox, nu-i bai.
Oamenii care au crezut in "fanteziile medievale", fie ele ortodoxe sau catolice, timp de secole au fost, fie si statistic, mai buni decat "ucenicii" intelectualilor masonizati din '68, in mintile carora arhiconii deschisesera o a doua Coasta de Azur pentru odihna dupa efortul de secole. "Dupa roadele lor ii veti cunoaste"- zice Domnul. Am postat mai sus linkul ala...atentie, acolo e si un preot ortodox, nu un ciudat ca mine, nici un catolic traditionalist ca Mihnea (adept al fanteziilor medievale dupa tine), nici vreun gedesistoid. Acolo ton decent si concluzii calme... Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 11.10.2014 at 23:26:32. |
#167
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Ioan_Cezar; 11.10.2014 at 23:46:32. |
#168
|
|||
|
|||
![]()
Adrian, lasă concluziile astea categorice avant la lettre, pune mâna și citește "Omul medieval", "Francisc de Assisi", "Evul Mediu și nașterea Europei", "Eroi și minuni în Evul Mediu" etc. , și după aceea mai vorbim. Cu grețurile astea antisistem din oficiu ești cu totul neconvingător...
Ai dreptate însă atrâgându-mi atenția asupra faptului că m-am inflamat exagerat în siajul prostioarelor cu Origen ale lui Mihnea, prin urmare o să părăsesc discuția cu scuzele de rigoare pentru eventuale prejudicii aduse imaginii de sine și avariilor minore la orgoliul celor implicați. PS - M-am uitat și eu la balul interconfesional de forumul lui Ivan și m-am crucit cât de carentă în conținut este/a fost discuția aia, compensată doar de impresia artistică și coregrafia aparent elegantă a polemicii.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#169
|
|||
|
|||
![]()
Sub impactul versurilor Sfântului Efrem totul pare minunat...:) Chiar și o discuție, ce-i drept grijuliu purtată, dar care într-adevăr nu e foarte densă. M-am entuziasmat prin efectul de halo...:) Mulțumesc, Mihail, pentru atenționare și te rog să mă ierți pentru intervenția care ar putea să te fi rănit în acest context... Am fost neatent și pripit, îmi pare rău.
Last edited by Ioan_Cezar; 11.10.2014 at 23:58:02. |
#170
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Sunt magnifice într-adevăr, dar n-au nicio treabă cu purgatoriul, Slavă Domnului!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
ce este purgatoriul? | annajanette | Generalitati | 82 | 07.03.2010 18:33:37 |
|