![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
[1] Ca, de pildă, Nicolae Iorga sau Gheorghe Brătianu, P. P. Panaitescu și alții asemenea.
[2] Amintim în grabă pe Constantin Giurescu, Constantin C. Giurescu, Dinu C. Giurescu, Gheroghe Brătianu, Nicolae Iorga, Theodor Capidan, Constantin Papanace, Silviu Dragomir, Ovid Densușianu, P. P. Panaitescu șamd. [3] Uneori se pune accentul pe creștinare, alteori pe cucerirea și administrația romană, alteori „foarte general „pe elementul cultural șamd. Credem că singurul factor esențial ce explică unitatea lingvistică a limbii române „care unitate implică o etnogeneză simultană și relativ omogenă pe o întindere foarte mare „este, desigur, răspândirea Învățăturii lui Hristos. Ea s-a făcut în vremea Sfinților Apostoli și ucenicilor lor în mai tot spațiul traco-ilir aflat sub stăpânire sau influență latină, atât de la sud cât și de la nord de Dunăre. În afara fâșiilor litorale grecești, limba propovăduirii și cultului a fost, firește, latina. [4] Istoria românilor, vol. II, p. 102 în ediția 1992. [5] Până la urmă și cei care, asemenea lui Ovid Densușianu sau Ferdinand Lot, încearcă să plaseze centrul de greutate al formării Poporului Român la S de Dunăre sunt nevoiți „de fapte lingvistice și istorice incontestabile „să admită existența unor ramificații (de mare influență, însă!) și la N de acest fluviu. Ceea ce „chiar fără a recurge la alte numeroase argumente „le anulează apriori propria teză. [6] Dicia, de la Dacia. [7] De unde și numele de dician pentru dobrogean în Limba română a secolelor XVI-XIX. [8] Străromân de la granița dintre Panonia și Iliria, primul care dă o traducere integrală a Sfintelor Scripturi în limba latină (așa numita Vulgata, din pricina elementelor de limbaj popular din vocabularul și gramatica traducerii, elemente de altfel foarte utile pentru studiul fazelor timpurii ale Limbii române). [9] De fel din Dobrogea „Sciția Mică / Dicia „adevăratul întemeietor al monahismului apusean „deformat mai târziu de racilele papismului „și mare ascet și teolog. [10] De asemenea din Dobrogea, mare ascet și teolog, autorul calendarului folosit astăzi de întreaga omenire. [11] Episcop din Timoc „pe atunci Dacia Aureliană „și mare teolog. Va aduce la Hristos și latinitate pe mulți dintre acei daci încă rămași păgâni la sud și mai ales la nord de Dunării. Printre altele a fost unul din cei mai mari imnografi ai istoriei creștine, fiind și cel care a creat primele Te Deum-uri (toate care au urmat fiindu-i, evident, tributare). A știut să țină o legătură strânsă între Dacia și Dardania și Italia. [12] Prin această denumire „de romaic sau romei „grecii din Imperiul roman voiau să arate că nu au legătură cu vechii elini și păgânismul lor, ci sunt, în lipsa Românilor, continuatorii și moștenitorii Romanilor și Romanității răsăritene. [13] Fapte atestate chiar de cronicile ungurești cele mai vechi. Imperiul roman era cel cu capitala la Constantinopole. [14] Să amintim ca pildă fie și numai că numele hun Atila înseamnă „Ucigașul” sau „Asasinul”. [15] Trebuie să spunem însă că, în afara neomeniei fără margini, nu exista nicio legătură între huni, neam turcic „ai căror urmași cei mai apropiați sunt ciuvașii din Rusia „și unguri, neam fino-ugric sau de altă origine, dar în nici un caz turcică. [16] Aici intră și, trebuie spus, acțiunile făcute „la comandă”, adică actele de mercenariat militar comandate lor de câte o țară sau putere împotriva alteia. [17] Pentru cei care doresc să știe mai multe „și documentat! „în această privință, recomandăm cărțile Papalitatea schismatică și Papalitatea eretică ale istoricului „fost istoric romano-catolic „Wladimir Guettée, Căderea Angliei ortodoxe de Vladimir Moss (scriitor și istoric britanic), Viețile sfinților ortodocși din Apus. Sfinții Insulelor Britanice, de Vlad Benea, Românii în secolul al XIII-le. Între cruciată și Imperiul mongol de Șerban Papacostea șamd. [18] Să nu se creadă că un asemenea număr, ce pare foarte mic astăzi, era de neglijat. Hunii îngroziseră întreaga Europă cu armate de „doar” 30.000 de luptători. [19] Unul dintre ultimii criminali odioși „beatificați” de Papalitate este Cardinalul Aloisije (Alois) Stepinac, un mare sprijinitor al ustașilor, șoviniști croați ce au masacrat în 1941-1945 cel puțin 500.000 sârbi, au expluzat cel puțin 250.000 și au silit să devină catolici încă pe atâția. De asemenea, conform aceleiași surse „Centrul Simon Wiesenthal „ustașii au masacrat mii și mii de evrei (se estimează la peste 30.000 numărul total al victimelor evreiești) și țigani (cifrele variază între 40 și 100 de mii de oameni uciși) tot pe considerente etnice. Deși, conform principiilor iezuite, Aloisije Stepinac se manifesta politicos față de orice „minoritar” care îi cerea ajutorul, el încuraja totodată pe ustași în lucrarea lor, adică în măcelărirea acelorași „minoritari”. De asemenea acest cardinal avea o atenție deosebită pentru Ortodoxie, față de care nutrea un dispreț și o ură fără margini. Prin acțiunile sale consecvente, dincolo de unele circumstanțiale și ceva discursuri iezuite, Alois / Aloisije Stepinac este un complice „dacă nu chiar autorul moral „al monstruoaselor crime ale ustașilor. [20] Șerban Papacostea, Românii în secolul al XIII-lea „, Ed. Enciclopedică, București, 1993, p. 7. [21] Deși cele mai cunoscute toponime cu această formă sunt orașul Satu Mare și ținutul sau județul cu același nume, sunt departe de a fi singurele din Românime și, mai mult, sunt incontestabil de origine latină (atât substantivul „sat” cât și adjectivul „mare” având această origine). articol aparut in Atitudini, nr. 17, continuarea in nr. 18
Last edited by Parascheva16; 14.10.2014 at 11:35:56. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Originea secuilor
Secuii sunt și ei parte a acestei istorii ungaro-române. Ei apar pentru prima oară în secolul X în Munții Bihorului, fiind o populație de origine necunoscută. Toate încercările de a găsi rădăcinile reale ale Secuilor sunt de la început sortite eșecului în lipsa a două elemente esențiale: izvoare reale privind originea Secuilor și documente în limba secuiască. Totuși, dintre teoriile actuale, cea mai probabilă este aceea care îi socotește pe Secui urmașii Avarilor, sau mai bine zis o rămășiță a nobililor avari, care rămăsese în părțile dintre Carpații Crișurilor și Tisa. Această rămășiță nu a luat parte la luptele ducilor români împotriva invaziei Ungare, însă nici nu a ținut partea acesteia. Dintr-o serie de tradiții religioase secuiești reiese limpede că inițial au fost ortodocși, trecând mai târziu la Catolicism. Se pare că această convertire a nobililor secui le-a adus o oarecare încredere din partea nobililor unguri, care i-au colonizat după secolul XII în S-E Transilvaniei, dându-le sub stăpânire pe Românii și Cumanii din această parte[1]. Secuii au fost folosiți ca mijloc de apărare a Transilvaniei, dar nu au fost niciodată priviți cu încredere sau prietenie de Unguri. O simplă dovadă este deosebirea între uciderea nobililor unguri și respectiv secui care se răsculau. Nobilii unguri răsculați erau, de obicei, uciși prin decapitare sau alte asemenea mijloace socotite demne. Nobilii secui răsculați erau, de obicei, spânzurați sau uciși prin torturi cumplite, cel mai cunoscut fiind cazul lui Gheorghe Doja. Acesta a fost ucis în chinuri ce covârșesc închipuirea, ajungându-se până la smulgerea cărnii cu clești înroșiți în foc, așezarea pe un scaun înroșit în foc și altele asemenea. Secuii distruși de Nația ungară De ce această „rezervă, ca să nu-i spunem dușmănie, a Ungurilor față de Secui? Din două pricini, iar mai târziu din trei. De la început, a fost faptul că Secuii se înțelegeau foarte bine cu disprețuiții „de către nobilii unguri „Români „schismatici” (ortodocși). Acest lucru era intolerabil pentru Unguri. A doua pricină, era că Secuii erau alt neam decât Ungurii! De la început și până în secolul XIX toată lumea știa că națiunile dominatoare în Transilvania sunt cea ungurească, nemțească și secuiască. Limba secuiască încă se mai vorbea în secolul XVI, astăzi fiind însă dispărută. În secolul XIX s-a declanșat maghiarizarea sistematică a scaunelor secuiești și spre sfârșitul perioadei interbelice maghiarizarea și-a atins scopul, Secuii dispărând din istorie. Națiunea secuiască încetase să mai existe, înghițită de cea maghiară. Deși nobilimea secuiască a fost, de foarte multe ori, aliată cu Ungurii și împotriva Românilor, la nivel popular între Secui și Români a existat sute de ani o frățietate pe care îndrăznim să o numim chiar sfântă. Mulți dintre Români nu au șovăit să-și dea viața pentru drepturile și libertățile Secuilor, și la rândul lor mulți dintre Secui nu au șovăit să se jertfească pentru libertatea și drepturile Românilor „intrând aici nu doar cei din Transilvania, ci și cei din Țara Românească a Munteniei și din Țara Românească a Moldovei. Țara secuimii „Românimea Dat fiind că distrugătoarea Secuilor este Națiunea ungară, este evident că, și după dispariția Secuimii, Ungurii și Secuii sunt pe poziții total antagonice. Poate este de amintit aici că la mijlocul secolului XIX Secuii încă socoteau că „Țara” este pentru ei Românimea, acoperind prin acest nume -Țara” „Moldova și Muntenia, privind Ungaria ca „străinătate”. Acum însă nu mai există Secui, întrucât au fost asimilați de Unguri. Iar cei care au distrus „printr-o politică intenționată și diabolică de distrugere „Națiunea Secuiască, nu pot fi în niciun caz socotiți ca moștenitori „ci doar ca ucigași „ai Secuilor. Deci, în revendicările lor, Ungurii din ceea ce azi, cu totul impropriu, se numește Secuime, nu pot apela la nimic din istoria și drepturile celor pe care i-au nimicit, adică Secuii. Deși, evident, cu obișnuita nemărginită impertinență a nemeșimii ungurești, o fac. Premize istorice pentru pretinsa autonomie Acestea sunt premizele istorice de la care plecăm pentru a înțelege cu adevărat revendicările de autonomie și chiar independență ale Ungurilor din Harghita, Covasna și Mureș. Națiunea ungară s-a prezentat în contextul națiunilor apusene pe temeiul acelorași valori pe care le aveau și acestea în Evul Mediu la nivelul claselor nobiliare:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Șovinismul maghiar
Către sfârșitul Evului Mediu, odată cu apariția Protestantismului, această listă s-a diversificat. În vreme ce unii dintre Unguri au păstrat fidelitatea față de Papism, alții au adoptat Calvinismul „sau alte forme de Protestantism „și au prigonit sălbatic pe Români pentru a-i sili să se convertească. Nu mult după Protestantism s-a născut și naționalismul apusean modern. La Unguri, acesta a luat forma unui șovinism dezlănțuit, care nu a șovăit să recurgă nu doar la falsificarea istoriei, ci și la cele mai abominabile crime. Totuși, atât în prima formă, cât și în cea ulterioară, Ungurii au izbutit să se includă cu succes în zona patimilor tipic vest-europene. Deși pe o scară aparent mai mică, colonialismul apusean, în forma sa cea mai violentă și oprimantă, a fost aplicat de Ungaria încă din secolul XII, fără a înceta „această aplicare „până astăzi. Această încadrare a Ungariei în mentalitatea apuseană ar trebui să fi fost depășită în clipa în care o parte dintre crimele șovinismului unguresc au ieșit la iveală, prima oară la sfârșitul secolului XVIII. Totuși nobilimea ungară a știut să poarte o mască uimitor de bine alcătuită de cultură, civilizație și deschidere, dar mai ales a știut să folosească mult și foarte eficient minciuna. Dincolo de orice alte mijloace, aceasta a rămas unealta și arma de bază a Ungariei și ungarismului până astăzi. Concluzii Toate aceste fapte istorice trebuie bine înțelese atunci când încercăm să înțelegem ce înseamnă sau ce ar însemna autonomia „și eventual independența „ungurească în Transilvania. Dar, vor spune unii, toate acestea țin de trecut, nu de prezent. Din păcate, nu este așa. Să ne aplecăm asupra trecutului cel mai apropiat, care formează temeiul evident a tot ceea ce avem astăzi. Căci nimeni nu trăiește independent de ceea ce s-a întâmplat de la nașterea lui și până azi! Să vedem, prin urmare, întâmplările din ultimii 80-90 de ani, ca să vedem temeiurile cele mai evidente ale vremilor de astăzi. (continuare în numărul viitor) [1] Numărul Secuilor era la această dată de cca. 3.000 de oameni. Credem că este limpede cum de au ajuns în secolul XIX la un număr de 700.000 (șapte sute de mii) de oameni! (Dacă ar fi avut o creștere prin spor natural, în proporție Românii ar trebui să fie la aceeași dată peste 600.000.000 (șase sute de milioane) de suflete „) articol publicat in revista ATITUDINI, nr. 18
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Multumim! Foarte instructiv ce ati postat.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Poti te rog sa mai faci 2 lucruri ?
1. Sa pui tot articolul intr-un document pe care sa-l putem descarca mai usor. 2. Daca ai un link disponibil sa-l pui si pe ala. Multumesc |
|
#6
|
||||
|
||||
|
:)))))
Pai ori suntem români (nume care vine de la romani, aka latini, evident) ori suntem daci. Sau ca tot românii, imparțial? Constantin cel Mare, Iustinian si Fericitul Ieronim au fost români, romani sau daci? Ca eu nu mai pricep nimic. Ce dacă se intitulau romani (aka români), ca si bizantinii tot romani (aka români) se intitulau, dar si populatiile autohtone de la Dunare tot romani isi ziceau, deci iaca, asa am construit noi, romanii (sau românii?) Sfanta Sofia si Vlahernele. Ah, scuzati, mi-am amintit ca romanii sunt decendentii dacilor, ca asa ne-au invatat pe noi la scoala. Iar noi românii, fie că om fi descendenții romanilor, fie ca om fi direct daci, tot buricul pamantului ramanem. Ma mir ca nu a zis nimeni pana acum ca Hristos a fost dac sau român.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oricum pe primul loc, in topul aberatiilor de proportii cosmice, eu mentin ideea (din nefericire am dat si peste asa ceva) conform careia ,,dacii i-au invins pe romani de fapt da' a fost o conspiratie ca sa nu stim noi". Nu conteaza detalii nesemnificative precum disproportia dpdv militar, contextul istoric,etc.Ideea este ca i-am invins,desi nu se stie exact cum.N-ai cum sa nu-i iubesti pe baietii acestia :) Numai bine. Last edited by Pelerin spre Rasarit; 16.10.2014 at 00:38:56. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Numele mentionate acolo nu sunt chiar la intamplare. Astfel, Fer. Ieronim s-a nascut intr-o localitate din Ungaria de azi, Sf. Constantin cel Mare intr-o localitate din Serbia de azi, iar Iustinian in Iliria (fiind traco-roman): http://ro.wikipedia.org/wiki/Iustinian_I_(cel_Mare) Nu stiu daca autorul considera ca erau traci sau erau din teritoriile locuite de romanii de peste granite (macedoromani, meglenoromani, istroromani). Pana la urma nici istoricii nu prea stiu. Despre Biserica din Vlaherne exista credinta ca a fost construita de vlahii din Constantinopol, de aceea are si aceasta denumire. Scrie si pe site-ul manastirii Dervent aceeasi idee: http://www.dervent.ro/rostiri.php?cI...e=ART&rOP=more Nu imi este clar daca romani vine de la romanii de pe timpul colonizarii sau de la bizantini. Mult mai mult timp am avut treaba cu bizantinii decat cu romanii din timpul colonizarii. |
|
|