![]() |
![]() |
|
#211
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#212
|
|||
|
|||
![]()
Mihnea, lasă artificiile avocațești și gâdilările pe sub centură... Cunoști foarte bine că Larchet nu vorbește din capul lui, nu își dă aere de om cu revelații în toate problemele Bisericii, ci prezintă ca orice om serios și documentat strașnic, dovezile patristice. El strânge laolaltă cuvintele Părinților.
Nu vrei să citești textul? P.S. Mă aștept ca, în modul în care avansezi argumentația, într-o zi mă vei invita în pustie să cercetăm mărturiile scrise încă nedescoperite dimprejurul Mării Moarte. Înarmați cu o săpăligă și cu morman de dicționare în limbile vechi, mă și văd cărîndu-te prin deșert (eu am o condiție fizică încă excelentă) după vreun craniu de cuvios pe care va fi scrijelit vreun alt cuvios, cu ultimele puteri, cuvântul pe care îl cauți ca argument final... Mihnea, nu e nevoie să speriem beduinii, avem mărturiile chiar aici sub stern și, de voim oleacă de aer, la câțiva centimetri în afară, sub nas - citește textele puse de Larchet! Îți mai ofer și altele, cu prima ocazie când am timp să scotocesc. Salut! |
#213
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pentru ca discutia sa nu degenereze, pericolul fierbintelii fiind mare cand e vorba, pe de o parte, de convingeri, iar pe de alta parte de temperamente colerice, eu iti propun sa suspendam discutiile pana in week-end. Cu placere voi vorbi, pe acest topic, din nou, incepand de sambata. Desigur, daca amandoi gasim ca mai e ceva de vorbit. P.S.: "Salut" vine de la "Mantuire", nu ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#214
|
|||
|
|||
![]()
.......:) Cum probabil știi, în limba italiană "la salute" înseamnă în același timp "salvare" și "sănătate". Cu alte cuvinte, mântuire, da!
Faptul că fac câte o glumă ici-colo, cum mă știi, nu înseamnă că nu urmăresc cu seriozitate tema noastră de discuție. Sunt cât se poate de serios, Mihnea, după cum vei constata mai departe. Doar că mă simt vesel, de o vreme, și cred că o dezbatere interconfesională poate avea mai mulți sorți de izbândă, în sensul dorit de amândoi, dacă eu unul nu o iau prea în serios, adică dacă nu devin crispat, încrâncenat - lucru de care mă tem. Sper să nu exagerez cu glumele, totuși. Încerc să mă țin la sobrietate. |
#215
|
|||
|
|||
![]()
Eu am vazut mai mult un spectaculos dialog al surzilor (orbilor, in cazul de fata), cel putin din punctul meu de vedere. Dl. Dragomir straduindu-se sa nu vada raspunsurile mele, probabil dandu-si seama ca dialogul s-ar fi terminat si ar fi trebuit sa admita ca dogma e gresita si Bc e de sute de ani in eroare (in plus toti sfintii care au avut viziuni cu purgatoriul ar insemna ca au avut viziuni de la vrajmsul, nu divine). E foarte greu pentru cineva care nu e in adevar sa accepte adevarul, fie si numai pentru un singur lucru, sa spuna ca s-a inselat si a gresit. Pentru ca trebuie sa-si infranga mandria.
Asadar, raman aceleasi probleme: 1. Sufletele nu pot arde, doar trupurile, e o dogma fara sens. 2. Origen si Sf. Grigorie sustin apocatastaza, iar citatul din sf. Vasile e clar, scrie ca vor fi luati de ingerii cazuti, care nu sunt in Purgatoriu. 3. Catolicii nu se roaga pentru cei din Iad, numai pentru cei din purgatoriu, mai spunand ca cei din Iad nu pot ajunge in Rai nicicum. Dar chiar Sf. Papa Grigorie cel Mare face praf dogma catolica, rugandu-se pentru Traian din Iad, acesta ajungand in Rai. Restul e doar filozofie. Last edited by catalin2; 15.10.2014 at 09:15:10. |
#216
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe 27 noiembrie 1437, șapte sute de episcopi, arhimandriți, monahi, preoți și laici au întins pânzele spre Italia. Din această legație ortodoxă făceau parte împăratul Ioan, patriarhul Iosif și douăzeci și doi de episcopi, printre care se afla Mitropolitul Marcu al Efesului. Prima întrunire a sinodului s-a ținut în Miercurea Mare, 9 aprilie 1438, la catedrala Sfântul Gheorghe din Ferrara, Italia. După cele paisprezece întruniri în Ferrara, la 12 ianuarie 1439 papa Eugenie a mutat sinodul (din pricini bănești și politice) în cetatea Florenței. Aici sinodul are un nou început pe 26 februarie și se încheie pe 5 iulie. Nu este prima oară când se încearcă o astfel de unire. Privind împreuna slujire între paterii catolici și preoții ortodocși din Roma și Constantinopol, au loc aproape treizeci de întâlniri de la Marea Schismă din 1054. Cea mai de seamă dintre aceste încercări are loc la Conciliul de la Lyon în 1274, având ca pricină, în bună măsură, voința împăratului Mihail VIII pentru a dobândi oștiri din partea papalității. Însă unirea s-a dovedit a fi nu mai mult decât o înțelegere pe hârtie, de vreme ce i-au stat împotrivă cea mai mare parte dintre slujitorii și norodul Bisericii Dreptmăritoare a Bizanțului, cât și alte împărății ortodoxe. Conciliul de la Lyon a fost cel mai limpede arătat de grăirea surorii împăratului: „Mai bine să piară imperiul fratelui meu, decât curăția credinței Ortodoxe”. La Ferrara-Florența cele mai de seamă erezii aduse spre cercetare au fost: (1) purcederea Duhului Sfânt (adică adăugirea de către latini a clauzei filioque la crezul niceean); (2) primatul papal; (3) purgatoriul; (4) întrebuințarea pâinilor nedospite (azimilor) în Euharistie. O altă pricină însemnată asupra căreia trimișii ar fi vrut să zăbovească era deosebirea în Ortodoxie între „firea” dumnezeiască și „lucrările” sfințitoare, însă împăratul, voind să înlăture ivirea vreunor pricini potrivnice unirii, nu a îngăduit teologilor greci a vorbi în această privință. Sursa este aici: http://www.sfantuldaniilsihastrul.ro...-efesului.html |
#217
|
|||
|
|||
![]()
Pai, Ioan Cezar, ii oferi lui Mihnea un material deloc obiectiv, pe care logic ca el, ca si credincios catolic, nu are cum sa il recunoasca, necum sa il foloseasca.
E relatarea din perspectiva ortodoxa, si folosibila ca material de propaganda ortodoxa, a Conciliului de la Florenta-Ferrara. Chiar, adresez urmatoare intrebare oarecum off-topic oricarui coleg binevoitor: exista materiale INDEPENDENTE/OBIECTIVE asupra acelui Conciliu florentin? Chiar nu exista decat acest tertium non datur al variantelor conflictuale confesional si politic?! Multumesc anticipat. Last edited by Theodore_of_Mopsuestia; 16.10.2014 at 21:36:37. |
#218
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#219
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar materialul nu l-am oferit pentru a argumenta sau pentru a începe deja discuția amânată până sâmbătă. Ar fi fost lipsit de fair-play... Cel mult, am sugerat prin postare că între timp mă pregătesc pentru discuție, strâng date, cercetez. Lucru bun, nu-i așa? - mai ales că Mihnea m-a avertizat deja în legătură cu seriozitatea. Cât despre obiectivitate... Sincer, îmi pare amuzant că încă mai stăruie acest termen când vorbim de diferențele de convingeri dintre BO și BC, precum și despre credință în general. Am tot spus, de câte ori am avut ocazia: nici Dumnezeu, sau mai exact, în primul rând Domnul NU este obiectiv. În toate sensurile posibile. Ar trebui să învățăm de la Dumnezeu că tot ce avem de făcut e să învățăm a fi subiectivi. Doar suntem persoane! Să fim ...dumnezeiește de subiectivi, asta da! Adevărul nu este obiectiv. Este, pentru noi cei care căutăm să devenim buni creștini, Persoană. Așadar, Subiect și subiectiv. Cugetarea obiectivă nu este creștinească. De fapt, nici nu este posibilă... Dacă a fi obiectiv înseaemnă a nu mai suscita obiecții, de o parte sau alta, asta e de fapt un acord între două subiectivități sau între doi subiecți ori grupuri de subiecți. Dar nu e obiectiv, întrucât atârnă de subiecți, de persoane. E doar acord, încetarea certei, oprirea dezacordului, eliminarea lui etc. Se poate face prin accesarea unui nivel mai cuprinzător, de pildă. Și apoi, cine ai vrea să-ți dea (din afara ta) "adevărul obiectiv" după care alergi? Lasă himerele, Theo... P.S. Acum poate înțelegi și sensul care îți scăpa, mai demult, când te mirai de expresia sinodală "părutu-ni-s-a nouă și Sfântului Duh că..." - nu e vorba despre neștiință sau carență a cunoașterii, ci de caracterul personal al cunoașterii, despre luciditate și, nu în ultimul rând, despre smerenie. De fapt, a fi smerit înseamnă a fi dezvrăjit, a cuprinde (a conține) ceea ce te cuprinsese (conținuse) până atunci... Cum? Prin golire de sine, ca aparat personal de produs și întreținut vrăji, iluzii, povești particulare care se dădeau întregul/totul/idolul. Last edited by Ioan_Cezar; 17.10.2014 at 01:13:04. |
#220
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu știu cât se va lămuri fiecare din această dezbatere, nu știu dacă vom ajunge la vreun acord, dar un lucru mi se pare cert: mulți dintre noi avem prilejul să luăm contact cu materiale consacrate din istoria Bisericii. Nu e puțin lucru, cred eu, să exersăm lectura și discuția pe astfel de texte. (Presupunînd că năzuim să depășim diletantismul nostru tradițional, balcanic - bășcăul autohton...) Doamne ajută! Last edited by Ioan_Cezar; 17.10.2014 at 01:26:10. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
ce este purgatoriul? | annajanette | Generalitati | 82 | 07.03.2010 18:33:37 |
|