![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
in BC se considera ca se poate "reveni" prin completare, explicitare... 2. cum adica de intregul sinod? - se recita in cor hotararile?!? nu le citeste cuineva? ei bine, in BC, acel cineva este Papa - Papa nu spune nimic ex cathedra de el insusi 3. cam asa cum spuneti! dar de ce sa nu treaca pe la Papa? si nici macar nu este vorba de totul, ci doar pe teme de morala sau teologie |
#12
|
|||
|
|||
![]()
BO spune ca "unitatea bisericii e inainte de toate o unitate in credinta si nu o unitate in administratie" si ca , de aceea fiecare mitropolie este autocefala. Prin asta, se vrea a spune ca ceea ce e al lui D-zeu e al Lui si ce e al lui Cezar e al Cezarului.
Cu toate acestea, primatele onorifice se acorda cetatii principale din o regiune si fiecare segment al BO are un anumit loc pe o scara a intaietatii. Oricum episcopul Romei(cel de demult), era primul pe aceasta scara (datorita faptului ca Imp Roman era "centrul lumii"), de ce atunci acesta a dorit sa preia conducerea in mod absolut, devenind din frete mai mare in un fel de sef? Asta nu mi se pare drept, mai ales ca aceasta opinie nu era acceptata de nici un sinod sau episcop (inclusiv batranul Grigorie al Romei) si ca ea nu fu trecuta sub dezbatere, cum era normal. Exista acolo un blank, unde deodata, un episcop al Romei cere conducerea. Ce il determina? Si la o adica, de ce nu am reveni la situatia cea veche si papa insista asupra primatului? Si ce inseamna de fapt expresia "ex catedra"? Eu am gasit ca inseamna "de la catedra", in sensul ca (ce este comunicat de acolo, o dogam, un ordin) este infailibil si nu poate fi nesupus. Tot se foloseste aceasta expresie care, de fapt, inseamna exact a fi infailibil (in mod indirect). |
#13
|
|||
|
|||
![]() Citat:
este exact pe motivatia gasita de evrei pentru a-si pune rege iar Dumnezeu a acceptat monarhia pentru poiporul sau... 2. este vorba de CATEDRA lui Petru are chiar o sarbatoare in calendarul romano-catolic (in 22 februarie) este vorba de CATEDRA de la care Papa proclama cele hotarate de Colegiul Episcopilor in materie de credinta sau morala nu despre orice loc de unde ar putea spune Papa ceva oficial sau in particular |
#14
|
||||
|
||||
![]()
INFAILIBIL ,adica fara gresala a zis si IISUS HRISTOS ca numai DUMNEZEU ESTE.Asa ca papa il contrazice chiar pe ADEVARUL ,cuvintul lui Dumnezeu, care este fiul lui Dumnezeu ,CALEA SINGURA SPRE DUMNEZEU.Sa nu trecem dar la amgirile lor si sa nu-i credem!:dozingoff:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
MariaB, se pare ca itzi aperi bine cauza, shi vorbeshti despre Papa ca nu ar fi diferentze intre felul de slujire al lui fatza de episcopii ortodocsi, fatza de Patriarhii ortodocsi, poi sigur ca nu sunt diferentze, ca la fel slujeshti si pe Dumnezeu dar shi lumea... ca om, deshi in general lumea o slujeshti mult mai bine decat pe Hristos.... dar ce vrei tu? sa discutam pe baza ca noi il acuzam pe papa shi dumneata sau altzi catolici il vor apara perfect, mult mai bine decat avocatzii? Poi dar daca noi nu il acuzam, atunci ce vetzi face? il vetzi apara ca noi sa-l acuzam? Poi nu ne intereseaza ce facetzi voi catolicii, e treba voastra shi voi vetzi da socoteala de ce atzi facut shi cum atzi trait.... shi apoi eretismul este si in ortodocsie in functzie de cum itzi traieshti credintza, adevarul, ca daca totzi am avea aceiashi credintza, am fi in unitate sa presupunem, crezi ca nu ar mai fi eresuri? poi credintza cea dreapta traita prost sau neglijent, sau intoarsa spre pofte, oricat s-ar numi ea pe sine credintza, apoi in fatza lui Hristos tot spurcaciune se numeshte..... deci conteaza nu numai credintza in care eshti care trebuie sa fie conforma cu Adevarul (Hristos) ci shi cum anume o aplici asupra ta, ca Hristos de aia avea plete lungi shi purta barba shi avea portul nazarinenilor fiindca chiar daca prin sf Ap Pavel zisese ca barbatul e bine sa aiba par scurt shi sa poarte barba, el, Iisus Hristos, a purtat veshmintele shi traditzia locului de unde era de bashtina, deci n-a stricat nici traditzia locurilor natale......
deci MariaB, incearca sa cautzi unde anume se deosebesc cele doua credintza shi spune-mi shi mie, chiar shi istoric vorbind shi putem analiza unde anume se afla dreptatea shi adevarul Imparatziei.... shi nu te crampona mereu in a-l apara pe papa de atacuri sau controverse, ca nu ma priveshte pe mine papa, ci duhul bisericii catolice care se depune in noi, duh al slujirii shi inchinarii, eu ash zice repaganizat daca mi-ash permite, dar fiindca nu-mi permit, ma multzumesc sa spun doar neobarbar, sau daca shi termenul asta e prea dur, atunci duh care nu este dupa cm au parturisit sfiintzii parintzi demni de crezare.... asta ca sa nu zici ca va acuza cineva de ceva.... ca oricum viatza voastra shi duhul din voi v-a marturisi shi Hristos marturiseshte pentru fiecare pacatos in fatza Tataui sau, a lumii shi in fatza diavolilor shi satanei. Deci nu ai de ce sa imi dai mie socoteala, asha fel incat nici eu nu tzi-o cer. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Citat:
asa ca nu se contrazice cuvantului lui Dumnezeu |
#17
|
|||
|
|||
![]() Citat:
asa ca am raspuns la tema topicului mai ales ca se vorbeste despre acceptiuni care nu se gasesc in BC, ci doar in interpretarile unor ne-catolici |
#18
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. si Conciliile Ecumenice sunt considerate de Biserica Orthodoxa ca fiind inspirate de Duhul Sfant. De fapt, au fost considerate asa de la inceputul Crestinismului. Papa (sau Patriarh al Romei atunci) ca fiind inspirat de Duhul Sfant n-avea nici o legatura atunci. De ce nevoia de schimbare? 2. Faptul ca Papa a indraznit sa proclame ca el ar fi autoritatea bisericii pe pamant si ca numai si numai el poate proclama o doctrina cand ex-cathedra nu mi se pare ca suna a umilinta sau indoiala in "sfintenia" lui. 3.Doctrina n-a fost proclamata atunci, dar exercitata a fost asupra patriarhului de la Constantinopol prin excomunicarea lui de catre Cardinalul Humbert, trimis de Papa Leo al-IX-lea. Aceasta s-a intamplat pentru ca Constantinopolul nu era de acord cu "autoritatea" Papei peste intreaga Biserica. A fost unul din principalele motive pt care Schisma a luat loc. Filioque si infalibilitatea Papei au fost ceea ce a provocat Schisma si ce ne tine de la reuniune. God bless! Stefania |
#19
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa presupunem ca toti credinciosii ar accepa sa intre sub papa. Atunci, presupun ca toti patriarhii ar fi un fel de episcopi (chiar daca cu o ordine onorifica). Din punct de vedere administrativ, ar fi foarte greu pt papa. Toate cerintele tuturor tinuturilor ar trece prin papa- ceea ce i-ar da o putere asemanatoare cu cea a imparatilor, o putere deasupra tuturor. Dar ar exista o unitate religioasa aproape globala. Daca o hotarare este luat de Colegiul episcopilor si papa nu este de acord, ce se intampla? Mersul istoriei nu este intodeauna de necontestat. Doar ca ex, ma gandesc la Holocaust. Acesta nu e un argument. Sa vedem cat de rationala ar fi aceasta alegere. Deocamdata, situatia este asta: avem BC, cu episcopi ca "Guvern" si papa ca "Parlament"; si avem BO, cu patriarhi care se conduc dupa vechile cai grecesti, de democratie si celelalte. Sunt 2 feluri de democratii. In prima ne temem ca "Parlamentul" are o functie prea mare (fiind un singur individ) si ca prin adoptarea lui pierdem libertatea si adevarul initial. Intrebarea si concluzia este: De ce totul sa treca pe la catedra papala? Raspunsul: pt ca este urmasul lui Petru. Atunci, chiar daca este urmasul lui Petru, aceasta ii da dreptul de a lua puterea asupra urmasilor celorlalti apostoli? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Iarasi cipuri si biometrice | BogdanF2 | Generalitati | 71 | 24.02.2017 07:53:45 |
Institutia papala | danyel | Biserica Romano-Catolica | 28 | 06.01.2013 22:26:39 |
Vizita papala in 2013 ? | Mihnea Dragomir | Biserica Romano-Catolica | 92 | 13.09.2012 21:04:03 |
Ganduri ...iarasi | 14carol06 | Generalitati | 1 | 06.02.2009 17:14:58 |
Iarasi despre grafice,sondaje, filocalie, scl.... | alecsandru | Generalitati | 4 | 15.05.2007 09:16:13 |
|