Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Intrebari utilizatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.11.2014, 09:04:30
negruta negruta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de negruta Vezi mesajul
Nu sunt de acord cu afirmatiile unora cum ca depresia ar fi o boala fizica care necesita tratament fizic. Depresia este o boala a sufletului necredincios, impovarat de pacate, de griji lumesti iar insanatosirea vine odata cu apropierea de Dumnezeu si curatirea de pacate.
Intr-o stare depresiva de continua tristete, apatie, nemultumire, deprimare, delasare etc. m-am prezentat la duhovnic si recunosc ca si acum am destule zile mai putin bune sau deloc bune, dar macar nu mai sunt toate asa. Dar cine e vesel tot timpul?! Doar sfintii in rai!

Nu am fost niciodata adepta medicamentelor sau a mersului la doctori pentru orice fleac. Nici la psiholog nu am ajuns vreodata, desi am fost sfatuita de cateva persoane ca mi-ar fi de folos. Chiar de curand am vorbit cu parintele despre asta. S-a uitat atent la mine si mi-a zis asa: "in halul in care erai, daca mergeai la psiholog ajungeai la spitalul de nebuni". Se vor oripila psihologii, cu siguranta, dar ii dau dreptate parintelui.

De ce ii dau dreptate?! In primul rand deoarece pacatele care iti apasa pe suflet niciun psiholog si niciun medicament nu ti le va ridica. In biserica insa pacatele, oricat ar fi ele de grave, iti sunt iertate si odata cu iertarea vine si harul care alina durerile, vindeca neputintele si depresiile aducand in suflet liniste asa cum bine spune o rugaciune: "Cel ce tamaduiesti cu linistirea, Hristoase Dumnezeule ...". Mai mult, nu o data m-am gasit in situatia de a descoperi diverse lucruri despre mine in anevoiosul si durerosul proces de cunoastere de sine inceput in biserica si tot de atatea ori am recunoscut singura ca nu stiu ce m-as fi facut daca n-as fi avut ajutorul lui Dumnezeu si al parintelui duhovnic. As fi ajuns la nebuni, cu siguranta.

Dar spovedania, canonul, participarea la slujbele bisericii si taina sfantului maslu m-au ajutat sa fiu mai bine, fara sedinte la psiholog si fara niciun medicament.

Am o colega de serviciu si prietena totodata care e la cealalta extrema. Ea e adepta medicamentelor si a vizitelor la psihologi / psihiatri si ma uit la ea cum tot schimba retete fara folos si cati bani cheltuieste. Ne stim bine una pe cealalta; nu m-a convins de rostul si eficienta variantei pe care a ales-o, dar se pare ca nici eu n-am convins-o pe ea. Asta si din cauza ca nici eu nu respect ca la carte reteta de la doctorul sufletesc astfel ca rezultate exista, dar nu in masura sa-i impresioneze pe cei din jur si sa-i determine sa recurga la acelasi tratament iar prietena mea pare ca isi doreste o rezolvare imediata si fara efort. Iar medicamentele cam asta fac - te amortesc, iti dau o stare de bine lipsit de temei si indata ce nu le mai iei ... Nu mai vorbesc si de reactiile adverse sau de efectele contrare pe care le dau, daca formula aleasa de doctor nu e cea potrivita.
Nu vreau sa spun prin asta ca nu sunt si situatii in care medicatia n-ar fi indicata, cum ar fi cazul psihozelor de exemplu.

Gasesc potrivite si incurajatoare cuvintele parintelui Arsenie Papacioc:
"Cum să luptăm împotriva duhului tristeții?
Să fiți veseli. Dragă, eu știi ce vă spun, cu toată siguranța: ori și oricare ar fi motivul unei întristări sau al unei mâhniri, este numai de la draci! N-avem motive. Dacă îți creează starea aceasta de agitație, de tristețe, își face cuib satana și-și clocește ouăle; nu mai poți iubi, nu mai poți vedea cu perspicacitate nițel în viitor, cu rațiunea care ți-a dat-o Dumnezeu, nu mai poți, pentru că tu ești trist. Adică nu ești în stare de nimic e€“ o stare drăcească foarte greu de suportat. Când sunteți triști, gândiți-vă la lucrul ăsta: €žStai, că este ceva drac aici!€ Și nu acceptați.

Ce să facem să scăpăm de împietrirea inimii?
Astea sunt lucruri care nu depind de un ajutor din afară. Astea depind de tine. Eu v-am dat o soluție. Nu să vă mângâiați cu faptul că le auziți. V-am dat un sfat: să fiți veseli.
Cum să fiu vesel poate să spună cineva când nu pot să fiu? Dacă ești vesel, inima se desface și ea, este receptivă. Pentru că inima este adâncul cel mai adânc, cel mai profund din toate organele noastre pe care le avem. Inima este făcută de Dumnezeu ca să poată sta și El în ea, nu este ca orice organ. Inima asta, pe care o avem noi și bate și punem mâna pe ea, este un simbol al inimii. Inima este dincolo de ea. Are o profunzime dincolo de conștiință. Poartă în adâncul și în profunzimea ei acel punct extraordinar, pe care l-a făcut Dumnezeu chip și asemănare, acolo unde spune Mântuitorul: vom veni cu Tatăl și locaș la el Ne vom face. Asta este chipul și asemănarea, nu picioarele și ochii și urechile. Mintea este un subordonat al inimii.

La inima asta cum ajungem?
Este foarte ușor. Bagă-ți mintea acolo și zi: €žDoamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul!Deci, dacă ai o stare de veselie, de descongestionare, de dispoziție, inima se desface și ea.
Ce înseamnă asta: €žEu sunt amărât€? Cum ești amărât, când Hristos a înviat, când suntem înțelegători în ceea ce privește crucea pe care trebuie să o ducem și noi. Un om care crede în Hristos este vesel, e plin de nădejde, că Hristos nu-l lasă cu nici un chip. Și această stare continuă de veselie pe unde trăiești, este și o stare de rugăciune și o trăire creștină și de inimă prezentă la Dumnezeu. Pentru că ăsta este secretul: să ai inima prezentă. Pentru că Dumnezeu nu are nevoie de cunoștințele tale, știe ce vrei. Are nevoie de cererea ta, de atenția ta. Vezi, niște părinți, mamă și tată, când văd pe copilul lor că-și pune toată nădejdea în ei, mor de dragul lui și nu știu ce să-i mai dea.

Există la Psalmul 130: Doamne, n-am umblat la cele înalte, nici la cele mai minunate decât mine, dar sunt ca un copil înțărcat, care se uită cu jind la sânul maicii sale. Pentru că-i înțărcat și nu mai vine laptele, care e un aliment complet, adică harul lui Dumnezeu. Eu asta fac: să curgă harul lui Dumnezeu, dar să fiu cu gura căscată.

Hristos este Dumnezeu, a luat chip de om, de vierme, ca noi, nemulțumiți și nesătui și în tot felul răi. Ce cinste pe neamul omenesc! N-a venit să spună altceva decât ceea ce a spus pentru mântuirea noastră.

Nu te teme turmă mică, îndrăzniți, Eu am biruit lumea! Și noi putem să biruim lumea, nu cu puterea noastră, ci cu puterea Lui. Vă dați seama câtă putere avem noi. Dracul e un tolerat, nu este o putere. Nu trebuie să țineți cont că vă schimbă gândurile. Luptă din răsputeri, dar luptă ca un hoț, fără putere.

Noi, prin Botez, am primit haruri deosebite, avem și înger păzitor. De ce nu dați atenție mai multă la îngerul păzitor? Știți, frățiile voastre, ce spune într-un loc: €žEste cu neputință să nu mori dacă vezi un înger în adevărata lui lumină!€ Îngerul este cu noi, ne păzește. Hristos s-a întrupat în chip de om (de vierme), în adâncul mizeriei omenești, nu ca să anihilize ființa omenească, ci s-o transfigureze.
(....)
Dracul joacă un rol de mântuire indirect. Suferințele îți aduc niște înțelepciuni adânci și te fac să te gândești serios la mântuirea ta. Dar, vă dați seama cine ne păzește pe noi? Îngerul păzitor îl face praf și țăndări pe drac, care nu mai are nici o misiune, este un apostat. Îngerul păzitor este în misiune. Lupta este între ei și câștigă acela de partea căruia suntem noi cu faptele noastre. Și nu ne-ar fi rușine să-l părăsim pe îngerul păzitor, să-i dăm câștig de cauză diavolului, dușmanul îngerului, dușmanul nostru, cu nepăsarea, ba și cu căderi directe? Și totuși, Dumnezeu, în mila Lui, ne-a dat putința să ne ridicăm prin spovedanie. Va să zică e o îngăduință continuă pentru salvarea fiilor Lui, oamenii.

Așa că, pentru faptul că sunt împietrit cu inima, nu mai merit nimic. Inima trebuie să fie flexibilă continuu, nu piatră! Inimă caldă, fierbinte.

Nu permiteți gândurilor rele să vă cuprindă. Dacă vin, goniți-le cu rugăciunea, fără meditații prea multe la rugăciune. Unul împingea în ușă și dracul împingea și el pe partea cealaltă să intre la el. Iar ăsta zicea: €žDoamne, miluiește!€, cu jumătate de gură, superficial. În sfârșit, dracul deschidea mai mult ușa să intre la el. Dacă a văzut că intră dracul, a suspinat din adânc: „Doamne, nu mă lăsa!”, și îndată a dispărut dracul. Și plângea. Și a apărut Mântuitorul: €žDoamne, de ce nu m-ai ajutat?€žCând m-ai chemat cu adevărat, te-am ajutat!

Melcul merge încet, dar merge cu casă cu tot. Te rogi încet, te rogi tainic, dar roagă-te din inimă, că altfel este numai spoială, nu rugăciune.

Dacă slăbește credința ce putem face?
Dacă ești într-o stare de recrudescență interioară, sigur slăbește credința. Să nu slăbească! Chiar și la sfinți se constată o viață de oscilație, o ridicare și o coborâre. Pentru că, te mai părăsește harul, ca să nu te mândrești, să nu spui: €žIa uite eu unde am ajuns! Te mai părăsește harul ca să te smerești. Dar nu trebuie să-ți pierzi credința. Tu trebuie să fii mereu prezent. Că nu rezolvi atât de mult prin rugăciunea care o faci, ci prin harul lui Dumnezeu, că tu vrei cu orice chip ajutorul lui Dumnezeu. Pentru că imediat vine satana să-ți folosească mintea; nu trebuie să vă speriați, el nu se astâmpără. Dumnezeu știe ce vrei tu, nu te speria deloc, tu continuă rugăciunea. Dacă ziceți: €žDoamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine, păcătosul!€, îl sperie pe dracul. Pentru că este puterea numelui pe care nu o poate suporta satana. Vezi? E lipsă de o trăire interioară și adevărată, nu rațională. Ar trebui să înțelegeți singuri lucrurile acestea!"
Imi mentin cuvintele de mai sus! Marturisesc fara jena ca eram intr-un hal fara de hal, dar am poposit intr-o zi sub epitrahilul unui duhovnic iar lucrurile s-au schimbat - unele aspecte imediat, dupa prima spovedanie iar altele pe parcurs. Ulterior am aflat ca Dumnezeu m-a scutit de o perspectiva sumbra - spitalul de nebuni. Sunt si vreau sa raman un pacient al spitalului numit biserica. Evident, comentariile pot curge in continuare. Eu insa ma opresc.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.11.2014, 09:26:23
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de negruta Vezi mesajul
Eu insa ma opresc.
Bine ar fi ca aceasta polemica absurda sa se opreasca! Se aude, frate Ioan Cezar ? Sa nu fie precum in zisa "Buna ziua ti-am dat, belea mi-am capatat!"

Hai sa schimbam subiectul. Cum ziceai, fratioare, ca se muta calul la sah ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #3  
Vechi 09.11.2014, 14:48:57
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Nu e bine sa intram pe forum ortodox in calitate de psihologi, juristi, medici etc. Am mai spus. Pe forum ortodox intram in calitate de crestini. Exista si forumuri ale specialistilor in diferite domenii.

Daca se intampla ca profesia noastra sa fie criticata, nu ne cad gradele daca rabdam pentru Hristos ceva. In fond, nu ne jigneste nimeni in mod direct. Daca eu la serviciu imi fac datoria si am constiinta impacata si in fata lui Dumnezeu, nu am de ce sa ma supar. Daca, insa, nu e asa, atunci caut sa profit de situatie pentru a-mi perfectiona spiritul autocritic care-mi permite sa fiu placut lui Dumnezeu si de folos oamenilor.

Pe forum putem verfica daca stim sa comunicam crestineste. Sa mai lasam orgoliile la usa camerei in care avem calculatorul si sa venim aici chiar si cu un pseudonim, dar cu sufletul nostru de crestin. Cel din fata ecranului, chiar daca se afla pe alt continent, sa simta ca anumite randuri au fost scrise de un crestin.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 09.11.2014, 17:08:24
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Nu e bine sa intram pe forum ortodox in calitate de psihologi, juristi, medici etc. Am mai spus. Pe forum ortodox intram in calitate de crestini. Exista si forumuri ale specialistilor in diferite domenii.

Daca se intampla ca profesia noastra sa fie criticata, nu ne cad gradele daca rabdam pentru Hristos ceva. In fond, nu ne jigneste nimeni in mod direct. Daca eu la serviciu imi fac datoria si am constiinta impacata si in fata lui Dumnezeu, nu am de ce sa ma supar. Daca, insa, nu e asa, atunci caut sa profit de situatie pentru a-mi perfectiona spiritul autocritic care-mi permite sa fiu placut lui Dumnezeu si de folos oamenilor.

Pe forum putem verfica daca stim sa comunicam crestineste. Sa mai lasam orgoliile la usa camerei in care avem calculatorul si sa venim aici chiar si cu un pseudonim, dar cu sufletul nostru de crestin. Cel din fata ecranului, chiar daca se afla pe alt continent, sa simta ca anumite randuri au fost scrise de un crestin.
Problema este ca nu un orgoliu personal, e vorba de insultarea unei intregi profesii si a mii de oameni "pentru ca am auzit eu ca-s rai."
Ce pot sa zic, si eu am avut parte de niste profesori mai "putin perfecti", dar daca incep sa zic ca toti invatatorii si profesorii sunt niste hoti incompetenti care idiotesc lumea, trebuie sa ma astept la o e-rosie aruncata peste fata, indiferent de public.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.11.2014, 17:10:47
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Pe o nota mai artistica, o melodie corespunzatoare subiectului(mai ales ultima parte):
http://www.youtube.com/watch?v=MTQJhnA46UA
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.11.2014, 17:38:21
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.251
Implicit

Cred că la mijloc e o neînțelegere de fond abordată cam prea coleric de Ioan Cezar, pentru pentru un apărător al tuturor științelor, disciplinelor, metodelor sau ce-or mai fi, care utilizează ca prefix în denumirea lor derivate ale grecescului psyche.

Situația poate fi citită mult mai simplu și irenic: un duhovnic mulțumește lui Dumnezeu pentru că o persoană a ales întâi Biserica, fiind scutită de riscul de a se alege cu un diagnostic grăbit și exagerat din partea unui psihiatru, care apoi să-i atârne de gât ca o piatră de moară tot restul vieții.
Cel mai probabil părintele duhovnic a întâlnit cazuri de persoane ștampilate medical cu patologii ireversibile în situații care puteau fi foarte bine vindecate prin mijloace exclusiv duhovnicești.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 09.11.2014 at 18:26:57.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.11.2014, 18:23:51
negruta negruta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 25.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 35
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Cred că la mijloc e o neînțelegere de fond abordată cam prea coleric de Ioan Cezar, pentru pentru un apărător al tuturor științelor, disciplinelor, metodelor sau ce-o mai fi, care utilizează ca prefix în denumirea lor derivate ale grecescului psyche.

Situația poate fi citită mult mai simplu și irenic: un duhovnic mulțumește lui Dumnezeu pentru că o persoană a ales întâi Biserica, fiind scutită de riscul de a se alege cu un diagnostic grăbit și exagerat din partea unui psihiatru, care apoi să-i atârne de gât ca o piatră de moară tot restul vieții.
Cel mai probabil părintele duhovnic a întâlnit cazuri de persoane ștampilate medical cu patologii ireversibile în situații care puteau fi foarte bine vindecate prin mijloace exclusiv duhovnicești.
Multumesc Mihailc pentru felul in care ai echilibrat discutia. Atat de bine incat acum pot sa cer iertare de la cei pe care i-am suparat atat de tare :) Mai mult ca sigur ca parintele asta a vrut sa spuna iar eu am inteles ad litteram si am trantit-o ca atare pe forum. Iertati-ma! :) Schiopatez rau, mai am destule de invatat.

Last edited by negruta; 09.11.2014 at 21:00:52.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.11.2014, 21:27:45
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Cel mai probabil părintele duhovnic a întâlnit cazuri de persoane ștampilate medical cu patologii ireversibile în situații care puteau fi foarte bine vindecate prin mijloace exclusiv duhovnicești.
Dar cine i-a împiedicat pe creștini să se vindece prin cele duhovnicești? Psihologii, oare? Medicii psihiatri?

Este probabil totuși să fie așa cum zici și îmi place că ai pus înainte gândul cel bun în ceea ce îl privește pe preot. Subscriu și sper că așa stau lucrurile. Îmi doresc din toată inima să fie precum cugeți.

Speranța mea e umbrită însă de următoarele fapte pe care le cunosc și le experimentez de peste 20 de ani. Sunt date ale experienței reale, împărtășite de mulți, nu închipuiri, nu fantezii. Este lumea experienței reale, nu deontologie cvasidemagogică.

Iată faptele:
a) în clinicile de psihiatrie și psihoterapie vin zilnic oameni care au "beneficiat" de "ajutorul" urechiștilor și care, nefiind ajutați competent/eficient au dezvoltat tulburări tot mai severe, unele de asemenea amploare distructivă încât oamenii aceia au rămas invalidați pentru tot restul vieții iar familia lor este deasemenea traumatizată, posibil, pe mai multe generații;

b) mare parte dintre pacienții de la urgențe-camera de gardă sunt aduși și prezentați ca "îndrăciți", "posedați" etc.; ei provin dintr-o cultură pseudobisericească profund viciată, cultură de care nu sunt responsabile doar babele savante ale satului; după internare și tratament adecvat se întâmplă aproape mereu o "minune" - demonizatul scapă de "draci" și, sub continuarea tratamentului medicamentos și psihoterapeutic își poate redresa treptat viața profund tulburată de episodul morbid; adeseori însă medicii își dau seama că unii dintre bolnavi prezintă și semne ale unei reale îndrăciri și atunci, departe de a se comporta ca mulți dintre omologii lor "înduhovniciți", recomandă familiei și bolnavului tratamentul duhovnicesc;

c) din nenorocire, mare parte dintre așazișii credincioși precum și parte din slujitorii Altarului dezinformează pe cei bolnavi în legătură cu serviciile psi, denigrează comunitatea psihoterapeuților și a medicinei psihiatrice, precum și psihologia în general; coborâți parcă din epoca pietrei și a șamanilor din "Rahan", acești oameni care alimentează duhul sectar și delirant care s-a cuibărit și înlăuntrul Bisericii văd în relațiile de întrajutorare oferite de specialiștii laici ai domeniului psi o amenințare la adresa lor și, chipurile, o amenințare la adresa Bisericii;

d) fapt este că psihologii și psihiatrii au mereu de dus o luptă grea și nobilă cu virușii pseudocredincioșiei, ai misticismului delirant și al miilor de forme ale nevrozei, luptă pe care nu de puține ori o câștigă - nu fără amărăciune; iar astăzi tot mai mulți psi își pregătesc clienții și pacienții, informîndu-i la timpul potrivit și încurajîndu-i, spre a face pasul către Biserică; cu modestie și cu o anumită rușine dată de conștiința nevredniciei mele, mărturisesc însă că mă număr printre aceștia - nu e client din ultimii 7-8 ani pe care să nu îl îndemn și să nu îl susțin să facă pasul în Biserică, spre binele lui și spre slava Bunului Dumnezeu!;

e) am cunoscut mulți oameni care nu au avut decât de suferit de pe urma "tratamentului" așazis "duhovnicesc" aplicat de mulțimea nepricepuților cu ifose și aere de dumnezei; mulți oameni sunt menținuți în suferința patologiei psi tocmai de cei care aveau menirea să îi vindece sau, cel puțin, să participe cu smerenie la o parte din vindecare. Din nefericire, acești oameni nu mai vor să audă de Biserică, iar unii aleg alte culte ori grupări religioase. Iar responsabilitatea pentru acest dezastru nu o poartă nici medicii și nici psihologii, ci incompetenții care se laudă că alcătuiesc "comunitatea euharistică". Nevrednici de această sfântă comunitate, mulți impostori strecurați printre cei binecredincioși, seamănă minciuna, boala, ura și în genere tot noroiul poleit frumos sub vorbe și teorii "duhovnicești" și îndepărtează astfel pe oameni din Sfânta Biserică.

f) Din fericire, tot mai clar în Ortodoxie se ridică voci de creștini care, asemenea lui Avdeev dar și asemenea unor preoți care nu și-au trădat vocația sfântă, ajută în mod real pe cei aflați în suferință. Aceștia sunt oameni cu discernământ, cu o minte informată și smerită, dispuși să recunoască și să cultive realitatea și necesitatea cooperării cu slujitorii laici ai oamenilor și ai lui Dumnezeu.

g) În Biserică slujesc mulți preoți care cooperează cu medicii și cu psihologii. Ei înțeleg că astăzi, fie și prin pogorământ, Dumnezeu face loc în lupta cu boala și laicilor din domeniul psi. Ei știu să își delimiteze atribuțiile, își cunosc limitele în anumite situații, se țin la modestie și jertfelnicie, nu iau locul nimănui și nu lovesc pe alți slujitori.

h) Miturile și prejudecățile fac însă parte mai mereu din reprezentările sociale ale unui fenomen sau al altuia, iar reprezentarea domeniului psi și a bolii psihice nu face, desigur, excepție de la această realitate psiho-socială.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Pentru cei care sufera de depresie laurastifter Generalitati 62 18.12.2013 23:38:09
Depresie- anxietate Fosta-depresiva Generalitati 2 27.02.2012 18:20:37
Puterea rugaciunii Rodica50 Generalitati 20 02.02.2011 11:19:37
depresie iulimari2004 Generalitati 7 27.05.2008 23:25:49
Eram in depresie si il uram pe tatal meu Ioan_Ciobota Generalitati 1 12.09.2006 19:12:10