![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pana la urma toata discutia asta se rezolva cu un formular. Il completezi si bifezi ca vrei sa participe copilul la ore de religie si gata... ai rezolvat problema. Tara majoritara ortodoxa, prin urmare, majoritatea parintilor o sa isi "inscrie" si ei copiii la ora de religie deci nu ai de ce sa te ingrijorezi ca ora nu va avea loc din lipsa de cvorum. Nu inteleg de unde atat agitatie si suparare.
Ateii militanti oricum isi retrageau copiii de frica "indoctrinarii", cei de alte religii ii retrageau fiindca nu vroiau sa le fie expusi copiii la "ereziile ortodoxe" si cea mai mare parte de oameni nu prea dadeau importanta subiectului. Deci situatia ramane cam la fel doar ca trebuie sa dai o semnatura in plus. By the way, in Romania sunt recunoscute 18 culte religioase si nici unul nu are -teoretic vorbind- statut privilegiat. Deci... nu e stat ortodox, e stat cu populatie majoritat ortodoxa. Si Constituita zice asa "(2) România este patria comună și indivizibilă a tuturor cetățenilor săi, fără deosebire de rasă, de naționalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenență politică, de avere sau de origine socială." iarasi -teoretic vorbind- faptul ca esti ortodox nu te face mai roman decat un musulman roman, un evreu roman etc.
__________________
Obedience is doing what you are told regardless of what is right. Morality is doing what is right regardless of what you are told. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eu sunt de acord cu ce spui, totuși mă împiedic de un gând: să contrabalanseze câteva decenii de anomie și învârteală-n cerc o istorie de 2 milenii a unui popor creștin?
Faptul că azi avem înlăuntrul țării 1875 de culte are vreo relevanță în raport cu ființa creștină a poporului român? Sau, altfel spus, dacă dorm câteva ore și am un coșmar că sunt de mai multe feluri - fluture, cal, buburuză, melc - să cred că după ce mă trezesc mă voi îndoi de identitatea mea de om? Vezi, gândul ăsta mă împiedică! În rest, sunt de acord cu tine - nu-i mare bai că niște domni au căzut de acord cu alți domni, care au căzut și ei cu alți domni, așa cum cad de obicei domnii, când le e lumea mai dragă! Și uneori nici nu bagă de seamă, mama ei de beție nălucitoare... Last edited by Ioan_Cezar; 17.11.2014 at 04:05:51. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Intrebare:de ce nu se face in scoli un curs de citire a Bibliei(cap-coada)si de discutii pe marginea ei?Sau/si de citire a altor scrieri religioase(Coran,Budism,etc)?
Pana la urma,fiecare religie sustine ca ea detine adevarul...
__________________
cei care isi fac din religie dumnezeul lor,nu vor mai avea Dumnezeu pentru religia lor |
#4
|
|||
|
|||
![]()
O carte sfanta (fie ca e Biblia, Coranul, Torah, Purana sau altele) nu poate fi citita fara un indrumator, cineva care sa te ajute sa intelegi contextul istoric, sa desluseasca anumiti termeni, sa raspunda la intrebari etc. Cum alegi un astfel de indrumator incat sa se priceapa la fiecare dintre ele si sa poate sa nu se lase influentat de propriile convingeri? Unde mai pui ca unii - mambri ai acestui forum- sunt de parere ca nici nu ar trebui sa le spui copiilor despre alte religii, d-apoi sa ii indemni sa citeasca cartea sfanta care ii sta la temelie.
Locul cartilor sfinte e in biserica/ sinagaoga/ templu si in sufletul oamenilor, nu la catedra.
__________________
Obedience is doing what you are told regardless of what is right. Morality is doing what is right regardless of what you are told. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Argumente pentru a vota:
http://www.petitieonline.com/votati_...igiei_in_scoli Ca prioritate națională, învățământul este orientat pe valori, iar valoarea religioasă depășește consensul axiologic social prin fundamentarea divină a moralității. Pentru adolescentul actual, scârbit de formalisme tradiționale și imperative sociale relativiste, fundamentul divin al Legii este o perspectivă salvatoare într-o societate dezorientată aflată în plină criză morală și economică. Așadar este o datorie morală a Statului român de a păstra educația religioasă în școală. Susținem menținerea disciplinei „Religie” în trunchiul comun al planului-cadru de învățământ în școlile publice, din următoarele motive: 1. Experiența religioasă nu se rezumă exclusiv la adeziunea internă la o formă de religiozitate a unor indivizi luați separat, ci se concretizează prin adoptarea unei conduite specifice, caracterizată nu doar de cunoașterea unor elemente de doctrină. Studierea acestei discipline, pentru toate clasele sale, aduce o contribuție însemnată la dezvoltarea personalității și a cunoștințelor elevilor pentru următoarele finalități educaționale: - civică, - socială, - culturală, - științifică - morală 2. Religia se adresează în primul rând umanității omului, indiferent de doctrină sau cult, atât timp cât promovează pacea și înțelegerea între semeni și delimitându-se clar de orice formă de violență inter-religioasă sau de prozelitism religios. Cunoașterea nuanțată a elementelor specifice educației religioase contribuie în mod evident la crearea unei mentalități de înțelegere, egalitate și toleranță între semeni, în calitatea lor esențială de exponenți ai vieții în cel mai desăvârșit grad posibil. 3. Ea contribuie la educația morală a societății încă din momentul în care omul își începe anevoiosul drum al dezvoltării personalității. În aceste circumstanțe, educația religioasă nu mai este doar apanajul Bisericii. Ea trebuie să se desfășoare, deci, în școală, pe tot parcursul studiilor liceale, în acord și cu stadiile dezvoltării psiho-genetice, care demonstrează că fiecare grupă de vârstă corespunde unui tip de dezvoltare mai profund și mai complex al personalității. Religia ca disciplină de studiu ar deveni, astfel, răspunsul multor întrebări existențiale care apar la vârstele tinerilor de liceu. În același timp, profesorul de religie ar deveni, alături de psihologul școlar, o resursă umană extrem de importantă în realizarea unei dezvoltări armonioase a personalității elevului. Religia contribuie la toate finalitățile educative enunțate în articolul 4 din Legea educației naționale. 4. Menținerea și promovarea predării religiei în școală ar demonstra un act de maturitate din partea instituțiilor responsabile, deoarece religia este interconectată cu viața individului și a societății în general, determinând, prin mesajul ei pozitiv, un comportament dezirabil social și moral. Includerea educației religioase între prioritățile învățământului românesc ar putea servi, deci, la formarea unor generații ale căror competențe profesionale vor reflecta dezideratele Declarației de la Lisabona, dar și păstrarea vie a valorilor, a conștiinței și a identității naționale și europene, care nu pot fi schimbate sau negate prin omisiune de politici strict socio-economice sau de interese de moment. Elevii nu refuză predarea religiei în școli, ci o prezintă ca pe o necesitate. În perioada adolescenței (anii de liceu), tinerii trec prin unele crize spirituale și existențiale, care pot avea repercusiuni grave atât asupra individului, cât și a societății. Ei trăiesc o dramă și în acest moment ei au nevoie de răspunsurile religiei care îi încurajează și îi motivează în viață. Nu trebuie lăsați în brațele anti-culturii, pornografiei, violenței, drogurilor, alcoolismului etc. Ei devin pe zi ce trece mai greu de stăpânit, iar unii adolescenți realizează că nu se mai pot controla. Educația are o nevoie imperioasă de credință, ca de un element de bază al oricărei acțiuni didactice. Ȋn consecință, este de neadmis ca elevii să facă o cerere prin care să participe la o oră care li se cuvine. Religia nu trebuie scoasă din trunchiul comun, deoarece face parte din trunchiul existenței umane. Și este aberant să revenim la condițiile comunismului despre care credeam că tocmai am scăpat! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
O profesoara de religie mi-a spus ca in anii '90 religia era facultativa si din acest motiv copiii chiuleau masiv.Acesta mi se pare cel mai mare pericol,indiferenta.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite cum vine, pana la urma. Elevii care vor sa invete, o sa o faca si cu acel formular, si fara. Iar elevii chiulangii care nu vor sa invete nu o sa o faca nici daca il obligi sa stea la ora, legandu-l de scaun. Tine de fiecare daca invata sau nu. Pana la urma, cu aceasta hotatare, o sa se trieze de la ora de religie cei care oricum nu erau atenti si nu voiau sa fie la aceasta ora. Elevii care invatau, erau atenti, si stateau la ora, o sa stea si in continuare. |
|