![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Parintele Boca asa se exprima, a cincea generatie nu va mai exista.
Incapabili sa se reproduca, dupa sfintia sa, sunt, spre exemplu, bolnavii mintal grav, oligofrenii, si toti cei cu handicapuri fizice grave. Acestia pot fi, spune dansul, copii cu sifilis congenital, de exemplu, sau copii facuti la betie, cu malformatii congenitale grave. Desigur, dpdv matematic...e putin probabil ca aceste fenomene sa se intample fix la generatia n... Insa stiu familii cu mai multi copii, dar care nu au nici un nepot ![]() Iar in ce priveste tulburarile mintale..stiti si dvs mai bine ca mine, poate, ca multe dintre ele nu se transmit numai pe calea genelor ( adn-ului) ci si pe cea a informatiei directe, a invatarii..daca ai de exemplu parintii depresivi, sau cu vreo alta tulburare de personalitate ( schizotipica, " borderline", evitanta, narcisista, etc), e putin probabil ca tu sa fii altfel...pentru ca asa " inveti" de la ei...altele le poti invata si de la profesori, sau chiar candte faci mare, la un anume loc de munca, sa evolueze o astfel de " psihoza" colectiva , Doamne fereste ( sunt astfel de locuri, sa stiti, guvernate de asemenea personalitati toxice, care molipsesc pe toata lumea), dar sa revenim la familie: chiar daca iti deschide cineva ochii ca nu e bine cum ai invatat acasa sa gandesti ( in unele familii chiar si credinta crestineasca e pusa la indoiala), e foarte greu sa pastrezi aceasta credinta in sanul anturajului care are in continuare o gandire deviata, dar poate e sansa ta sa scapi din acel cerc, sa te eliberezi cumva, si sa duci mai departe credinta cea buna...daca nu, ramanand in ratacire,ai sanse sa devii atat de tulburat, incat...sa nu mai vrei nici tu, nici altineva, sa aiba de-a face cu tine ![]() Probabil de asta am si evoluat ca specie, si nu am fost starpiti de pe fata pamantului, pt ca unii dintre noi au reusit sa rupa legaturile vicioase, sa se elibereze, si sa duca mai departe credinta cea buna, pana la al " miilea" neam ( care, matematic, nu e asa exact definit) |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu pare logic sa fie asa fiindca Dumnezeu (fiind milostiv) vrea salvarea pacatosului, nu disparitia neamului sau; mai mult, daca asa era randuiala, atunci versetul se referea la exterminarea neamului de pacatosi, nu la atentionarea pacatosului si a urmatoarelor trei-patru generatii.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu stim ce se intampla cu sufletele pruncilor morti nebotezati (aici intra si cei avortati, bineinteles). Biserica nu are un raspuns definitiv la aceasta problema. Putini parinti s-au pronuntat asupra acestei chestiuni, iar cei care s-au pronuntat au pareri diferite. Exista in linii mari, 3 directii. Prima este cea a parintilor care au considerat ca pruncii nebotezati merg in iad. Acestei pareri s-au raliat Augustin, Ieronim, Fulgentius, Grigorie Dialogul (in general parinti latini). A doua directie este a parintilor care au considerat ca pruncii nebotezati nu sufera chinuri intrucat nu au pacate personale, dar nici nu se mantuiesc. Aceasta parere a fost sustinuta de Grigorie Teologul, Anastasie Sinaitul si altii. Si mai exista o directie care sustine ca pana la urma mila lui Dumnezeu va birui si se vor mantui si acesti prunci fiindca ei sarmanii nu au nici o vina ca au fost ucisi de parintii lor. Aceasta parere pare a fi sustinuta de Grigorie de Nyssa care este cred si singurul parinte care a scris un intreg tratat despre problema pruncilor morti fara botez. Sfantul Grigorie de Nyssa vorbeste despre cresterea si inaintarea continua, fara oprire, in harul lui Dumnezeu ce va avea loc in viata vesnica (epectaza). Au mai sustinut aceasta parere a Sf. Grigorie de Nyssa si Clement Alexandrinul, Sf. Metodiu de Olimp, dar ecouri ale acestei invataturi optimiste se pot gasi si la Sf. Isaac Sirul si la Sf Maxim Marturisitorul. Eu personal, ma raliez acestei ultime opinii fiindca eu cred ca Dumnezeu nu-i va priva de harul si dragostea sa pe acesti prunci care nu au nici o vina. Sigur, se poate lua in discutie problema pacatului stramosesc, dar parintii rasariteni afirma ca noi nu mostenim atat pacatul protoparintilor, cat urmarile sale, adica stricaciunea si moartea.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aici e o neintelegere, urmarea pacatului stramosesc este pierderea harului, primit apoi prin Botez. Spunem ca prin botez se sterge pacatul stramosesc (adica urmarea lui), evident ca nu se sterge stricaciunea si moartea. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
http://ortodox.md/articole/barbatul-care-avorteaza/
Slava Domnului ca am gasit si acest articol edificator.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nu degeaba spune par Boca ca sangele copilului avortat cere " cap de mama si de tata"...brrr, oricat ai fi de necredincios, nu stiu daca poti sa nu te infiori citind asta...
Sau poate ca nu ar trebui sa il citim daca nu suntem pregatiti...deoarece riscam a cadea in doua extreme: ori sa nu mai credem ( ca poate fi ceva adevarat), ori sa innebunim...( de frica, vinovatie, deznadejde...) Mai mult decat atat, am inteles ca ar fi tot "din vina noastra" cand sarcinile se pierd spontan...nu neaparat ca n-am fi avut noi grija de sanatatea noastra, dar, poate Dumnezeu a considerat ca nu meritam sa avem copil, pt ca...cine stie c rau am facut sau eram pe cale sa facem, drept pt care se spune ca se canonisesc si pierderile involuntare ![]() Dar oare ce se intampla insa cand o sarcina ne pune in pericol viata, e incompatibila cu supravietuirea mamei (si a fatului, implicit )? ( sarcinile extrauterine, eclampsia, ruptura prematura de placenta, etc...) Care ar fi explicatia teologica, si ce ar mai putea face parintii in atare situatie? |
|