![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
În concluzie, important este ce spune Cătălin, nu ce spune învățătura Bisericii.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca vrei invatatura Bisericii sunt si alte articole, nu doar ale Par. Pruteanu. Pentru inceput sa vedem ce spune Parintele Cleopa: http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri5.htm "Sfanta Impartasanie, fiind strans legata de Spovedanie.." "a. Spovedania, marturisirea pacatelor, fara de care nimeni nu se poate impartasi, nici chiar clericul. Numai copii pana la sapte ani sunt scutiti de spovedanie." Interesant, Parintele Pruteanu spune tot timpul ca preotii nu se spovedesc inainte de impartasire. 115. Cum trebuie sa se pregateasca clericii, preotii si diaconii pentru Sfanta Liturghie ? In general, clericul de mir este dator sa respecte urmatoarele : Sa se spovedeasca la duhovnicul sau inainte cu o zi de Sfanta Liturghie; - Calugarii din manastiri, daca au duhovnic bun, sa se spovedeasca cat mai des. La noi spovedania, cum vedeti, e o data pe saptamana, vinerea. Da, am calugari foarte treji, care vin de doua-trei ori pe saptamana la marturisire. - Se poate impartasi cineva fara sa se spovedeasca ? -Nu. Niciodata. Si in caz de moarte si de altceva, nu. Intai spovedania si apoi sa se impartaseasca." Nu mai e nimic de adaugat. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
În schimb pentru tine ceea ce spune pr. Cleopa e învățătura Bisericii. Last edited by ovidiu b.; 26.12.2014 at 23:49:43. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pana la urma aici avem o disputa intre obicei si dogma, nu? |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu e nici o dispută, ci doar un refuz de a accepta că se poate și altfel decât știau ei. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am citit ce spune IPS Joanta, dar in articolele date era si raspunsul. Si e si gresit ce spune, pentru ca spune ca niciun sfant Parinte nu conditioneaza impartasania de spoovedania, dar tocmai l-am citat pe Sf. Teofan. Mai spune ca nu exista canon, dar e un argument gresit, pentru multe lucruri nu exista canon. Exista practica Bisericii de aproximativ 1500 de ani. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Că tot ești ardelean, Mitropolia Ardealului: http://www.mitropolia-ardealului.ro/...ct.php?id=3060. Citat:
Pentru tine e greu să pricepi că numai păcatul de moarte ne oprește de la împărtășire. Last edited by ovidiu b.; 27.12.2014 at 16:55:28. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
1. Spovedirea se practica si in primele secole inainte de impartasire, nu cum spuneau unii. 2. Cum banuiam, povestea cu impartasirea fara spovedire e luata de la teologi afectati si de unele idei moderniste. Aici chiar autorul critica exagerarile teologului Alexander Schmemann. Acesti teologi avea si o conceptie baata pe intoarcerea la origini (de fapt mitul protestant), de aici s-a inspirat si Par. Pruteanu. 3. Autorul (un lector la univ. din Sibiu) ne spune si care este practica actuala, aceea de a se spovedi inainte de fiecare impartasire. Tot autorul completeaza cu faptul ca unii teologi ar considera ca nu ar fi o formalizare a actului spovedaniei (pe noi n-ar trebui sa ne intereseze ce spun diversi teologi, ci Biserica). Dezvoltand subiectul, autorul citeaza din Didahia care era practica inainte de sec. IV: "„Când vă adunați în duminica Domnului frângeți pâinea și mulțumiți după ce mai întâi v-ați mărturisit greșelile pentru ca jertfa voastră să fie curată. …" „În Biserică mărturisește-ți păcatele tale și nu te duce la rugăciune cu conștiința rea.” Asadar, chiar de la inceput crestinii isi marturiseau pacatele inainte de a se impartasi. Numai ca atunci era o spovedanie in Biserica, nu neaparat doar cu preotul. Iar parintele Calciu ne spune de ce a fost inlocuit acest tip de spovedire, pentru ca se sminteau ceilalti (si nu ce afirma Schmemann, criticat si de autor). Citat:
Citat:
Citat:
Ghiceste tu de unde e conceptia asta cu impartasire fara spovedire inainte si doar in cazul pacatelor de moarte omul trebuie sa se spovedeasca? Te ajut eu, de la catolici. Acei teologi au fost influentati de unele conceptii din alte culte. Totul e clar acum, iti multumesc pentru link, am aflat acum ca si in primele secole crestinii se spovedeau inainte de impartasire, eu eram influentat de ceea ce citisem la Par. Pruteanu. |
|
|